24/7 Buitenpaarden en koude periode is weer begonnen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: 24/7 Buitenpaarden en koude periode is weer begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:42

in mijn wei sommige stukken wat ijs is, mijn kleintjes kijken gelukig wel uit en weten waar ze kunnen lopen. Bij mijn haf(Atent) is er gelukkig geen ijs en valt nog mee met nat. alleen hij is zoooo fris die heb ik ff gelongeerd die liep zo te bokken en te springen door de wei dat die bokkend en springend zo over de draad ging naar die kleintjes toe alleen lag daar veel ijs, die 2 doen wel voorzichtig maar atent niet dus ging net goed en snel weer teruggezet en even stoomafgeblazen aan de longe toen was die weer lief.
gek paard. leter keek die me echt aan van, hee ik ben moe hoe kan dat!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:10

Haha gek paard!

Zijn die van jullie ook al aan het verharen? Die grote van mij heeft echt zoiets van, zo, hup, lente!!!
Als je er maar naar wijst vliegen de witte haren al in het rond. :')
Die kleine is juist helemaal nog niet zo ver, die heeft zoiets van nou ik hou mijn jas nog wel even.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:26

Hier nog geen verharing! Die kruiwagens van mij is ook meer dan gedacht.. Vandaag 5 gedaan. Phoe, wat een werk! Gelukkig is de grond nog hard, kan ik lekker door tuffen met de kruiwagen ^^

Heerlijk die frisse paarden! Alleen met deze gladheid..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:50

Pfff, jeetje, 5...

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:00

denk dat het er bij mij ook wel wat zijn het aantal kruiwagens , denk dat ik het maar over het land verspreid, en dan even sleep met mijn shet!

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:11

Paardjes genieten hier wel volop van hun groene landschap. Stonden voor het eerst niet bij de bakken kuilgras, maar gewoon in de wei!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:30

Hier vandaag 7 kruiwagens geschept. Kan geen drol meer zien. Pfff. Maar ja, morgen ligt er natuurlijk gewoon weer nieuw.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:35

ik ben ziekies dus hopelijk kan ik snel beginnen met die bergen mest!!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:17

Mijn wei is een drama.. Vol poep, en erg nat..
Morgen hoopjes maken van poep, stalhouder komt het dan een keer met de loader ophalen.
En dat het zo nat is, zou dat nog steeds komen door de nog bevroren ondergrond? Ik heb mijn wei nog nooit zo nat gezien :(

Vanmiddag de dames in een wei gezet die een stuk verderop ligt en droog is. Vonden ze geweldig voor een uurtje, want daar staat zelfs gras /3 Maar na dat uur wilden ze er toch uit, en naar hun eigen wei terug.. Gekke beesten. In hun eigen wei zijn ze omringd door andere paarden, vinden ze toch gezelliger blijkbaar :)

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:14

Ik ga morgen weer, ik ben bang voor wat ik aan ga treffen...:P
En omdat alles zo nat is word het meteen ook 2 keer zo zwaar :(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:35

Spookie schreef:
Paardjes genieten hier wel volop van hun groene landschap. Stonden voor het eerst niet bij de bakken kuilgras, maar gewoon in de wei!

Ja die van mij eten nu ook een stuk minder.
Verder nog geen losse haren.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:51

De waterbak doet het weer! *\o/*

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:02

Harde werkers hier lees ik :D

De waterbakken doen het hier nog niet.. Net nog niet in ieder geval. Maar daar bemoei ik me niet mee.

Ben blij dat de sneeuw weg is maar nu toont zich de enorme bende wat zich de wei noemt -O-
Wat een verloren drollen. Stalgenoot was een week weg, daarna een week ziek, nu weekend weg.
Ik hou dat mesten in mijn eentje echt niet bij -O-

Heb gister en vandaag een propvolle kruiwagen gedaan maar dan moet ik toch echt andere dingen gaan doen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:23

Nou nog 1,5 week en kan mijn lieverd ook weer lekker 24/7 buiten. Kan niet wachten.... Van het weekend laatste dingetjes klaar maken en palen slaan en draden spannen... Zijn in.

Als iemand nog een buitenplekje zoekt in NH (schoorl).....

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:57

Mmm, dit zijn juist de momenten dat ik twijfel aan mijn natuurlijke beleid soms.. De wei was gister erg nat, ik ga zo maar weer eens kijken, maar aangezien het de hele ochtend al regent zal hij nu niet opeens mooi droog zijn.. :(

Heb al zitten kijken bij bouwmarkten naar materialen e.d voor een schuilstal, maar dat wordt toch nog een dure grap.. Vind het ook wel fijn als het een verplaatsbare is, als de ondergrond dan nat is kan je hem nog eens ergens anders op de wei zetten. Anders kan ik me voorstellen dat je voor de ingang een modderpoel krijgt. Wat dat betreft zou 1 huren bij www.schuilstal.com een goede optie zijn.. Die kan je met een tractor verplaatsen.

Stuk verharden gaat hem niet worden, het is niet mijn eigen wei.

Hebben mensen hier ervaring met een container als schuilstal? Hoe bevalt dat?
Ik zal nog eens een balletje opgooien bij de stalbaas, die moet het wel met alle plannen eens zijn natuurlijk :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:04

Een schuilstal van steenschotten en golfplaten als dak is vrij goedkoop en snel inéén gezet. Wel niet verplaatsbaar, maar je kiest sowieso best het meest hoge stuk van je wei eruit, evt zand errond laten storten?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:31

reiziger schreef:
Ik twijfel erg of ik zal investeren in iets van een schuilstal volgende winter. De buurpaarden hebben wel een schuilstal (container) maar ik zie er zelden een paard in staan.
Mijn paarden hebben een fijne beschutte wei, en zomers altijd schaduw. Ik heb voldoende regendekens. Officieel mag een schuilstal niet, hoewel er in een aangrenzende wei van de buurman al jaren een container staat. Wat zouden jullie doen? Het zal helaas van een beperkt budget moeten, en erg handig zijn mijn vriend en ik beide ook niet :o

Ik zou het niet doen, mits ze voldoende weiland hebben. Wij hebben een stal erbij waar ze alleen in de zomer in gaan tegen de zon en dazen. Verder hebben we het gered met regendekens. Dit jaar was eerste jaar op deze plek. Ik maar denken dat een schuilstal helemaal het is. Vind ik nog wel,, maar als de heren deze niet gebruiken, tja dan is dat hun keus(ze kiezen liever voor de wei. Je hebt wel beschutting tegen de zon: lijkt me heel belangrijk. Als ze in de winter in een paddaock staan zou ik het wel overwegen, dan is er zoveel minder afleiding.
Succes met beslissen

Vind het wel raar weer zo'n groen weiland en weer modderige paarden. Hij was zo mooi schoon en fluffy met die sneeuw.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:35

Hier is de wei gelukkig gedraineerd. Al hebben ze nu wel een regendeken om zodat ze geen last van de regen/ wind hebben en droog kunnen liggen.

Reiziger is http://www.tackroom.nl niets voor je?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:37

reiziger schreef:
Heb al zitten kijken bij bouwmarkten naar materialen e.d voor een schuilstal, maar dat wordt toch nog een dure grap.. Vind het ook wel fijn als het een verplaatsbare is, als de ondergrond dan nat is kan je hem nog eens ergens anders op de wei zetten. Anders kan ik me voorstellen dat je voor de ingang een modderpoel krijgt. Wat dat betreft zou 1 huren bij http://www.schuilstal.com een goede optie zijn.. Die kan je met een tractor verplaatsen.

:)

Ik heb even gekeken, vind het niet duur die huurprijs, had er ook nog nooit van gehoord. Komt 1 x jaarhuur bij als je ermee begint, Tja is het proberen waard en weinig werk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:41

Wow, bedankt voor de tip van de schuilstal!! Wij doen het nu al paar jaar met schuiltent, maar ding wordt vakkundig gesloopt door de paarden. Iemand hier ervaring met die schuilstallen? Hoe degelijk/sterk is het materiaal? En is het in de praktijk ook echt verplaatsbaar? Vooral die grotere maten dan?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:44

Wat ook nog een idee is, dat zag ik laatst in Den Helder waar due ook geen stallen op de landjes geplaatst mogen worde, is een + maken van schuttingen of zoals hun dat hadden met een muur van takken (dubbele muur maken en takken ertussen leggen). Dan kunnen ze uit de wind staan en zal het daar ook droog blijven en aangezien je een + vorm maakt, maakt het dan niet uit vanaf welke kant het komt.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:47

Ik heb de schuilstal.com gelijk even opgeslagen, wauw wat ziet dat er interessant uit zeg. Echt niet duur ook.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:53

pff 1 weiland weer mooi recht, geen berg stront meer! nou morgen de wei van de 2 kleintjes aanpakken en als het dan droogt kan mijn shet weer even slepen met het sleepje!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:56

Mijn schuilprobleem is opgelost *\o/* Ik mag de container gaan gebruiken van de stalhouder, die nu nog op een ander stuk wei staat. Hij zou hem binnenkort een keer op mijn stuk wei zetten!

Ben heel benieuwd wat ze van de container gaan vinden. Ze zullen het eerst wel even eng vinden, zo'n gevaarte in hun wei :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:01

Wat fijn reiziger!

En hardwerkende mensen hier, superpoepscheppers. :D
Leuk ook, zo'n shet die echt moet werken voor z'n eten. :P