Zo, weer een stap verder, nu is alles zover gestript! Nu kan alles weer opnieuw opgebouwd gaan worden (de voorste balken worden ter plekke door langere vervangen wanneer ze er onderweg worden gehaald).
Wauw jullie weten wel van aanpakken! Wij hebben ook bijna de koop gesloten (nouja mijn ouders) over het weiland naast ons huis dus wij gaan over een paar maandjes ook zo'n project aan. Het is zeker hard werken maar als het af is.. dan is het super
De stallen gaan niet zo snel als we gehoopt hadden, maar soms is extra denkwerk ook alleen maar goed, dus wordt vervolgd!
Wel heb ik gisteren samen met een vriendin de paaltjes voor de wei gehaald en in de grond gemaakt. Ik heb de wei nu in 2 vakken verdeeld. omdat het al niet zo heel groot is allemaal, kan ik toch verweiden en een stuk rust geven tussendoor. In totaal krijg ik 3 stukjes wei, namelijk het pad naast de bak (4 x 46 m) en de 2 stukken die we gisteren hebben omheind (lint moet er nog wel om trouwens). Die zijn beide even groot, namelijk 12 x 35 per stuk. De paarden kunnen dan straks toch een uurtje per dag doen waar ze voor zijn gemaakt (grazen), ondanks dat het niet zo groot is. Ik ben er blij mee!!
Dank je, dat kan niet helaas, want daar komt de achterwand van de stal tegenaan. De voorkant van de stal komt richting de bak/wei zeg maar. Die schuurtjes zijn van links naar rechts: zadelkamer (met puntdak), knutselschuurtje (met puntdak), garage (platdak).
Bedankt! Vandaag bezig geweest met isolatoren en lint voor om de weitjes. Helaas was het lint net op terwijl ik nog een klein stukje moest grmblz! Dat halen we dit weekend dus. Toch tevreden met het resultaat voor vandaag!
Eerst wei 1:
en daarna wei 2, helaas niet helemaal af dus
Zoazls te zien, ben ik de wei ook aan het bemesten met eigen mest van de paarden.
Wauw bedankt zeg! Lief van jullie. Ben net helaas alweer door mijn rug gegaan door het gesjor. Naja, is niet anders.
Lara, ja klopt. Aan de rechterkant in wei 1 ligt oorspronkelijk een pad, maar omdat we niet zoveel grond hebben, toch maar besloten om het bij de wei aan te trekken. Dan er maar doorheen lopen. Aan die kant is de grond toch altijd mooi droog door de dennenbomen ernaast dus wordt geen modder.
Jullie werken echt netjes en secuur. Daar heb jezelf straks alleen maar profijt van. Ik kan me voorstellen dat je t tempo er in wilt houden, maar jullie werk is echt mooi. Succes met alles wat je nog te doen hebt.