(paddock) daar krijgt ze ook haar hooi in de ochtend Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
max66 schreef:bij een stal bij ons verderop staan sportpaarden in pension. Ik weet dat de eigenaren het liefst de paarden zo min mogelijk buiten hebben staan, zowel zomer als winter.... (ik denk i.v.m. blesures, maar zeker weten doe ik het niet, zou zo niet kunnen bedenken waarom)
nb: die van mij staat sinds een maandje alleen de nachten op stal, de rest van de dag in de wei
Moratoetje schreef:Denk dat er wel een verschil is tussen de fanatieke wedstrijdruiter en de recreatieve ruiter. Als ik naar mezelf kijk, fanatiek wedstrijdruiter, vind ik het belangrijk om een goede bak te hebben om te rijden en als dat dan betekent dat ze wat minder naar buiten kunnen, neem ik dat voor lief en ik kan echt niet zeggen dat mijn paarden er unhappy uit zien.
Ik wil wel dat ze elke dag buiten komen, maar het moet wel veilig zijn voor ze. Ik zit niet te wachten op blessures, losse ijzers en al die narigheid. En in mijn rijbak mogen echt geen paarden los, dus nu zullen ze even moeten wachten tot de nieuwe paddock gereed is!
) en in mijn omgeving zijn veel pensionstallen waar de paarden na het sluiten van de weide niet heel veel meer buitenkomen. Een half uurtje per dag in een paddock van 7x10 is heel normaal. En ook zomers vaak maar enkele uren weidegang, omdat de weilanden anders teveel belast worden en het gras binnen 2 maanden op is.
).
pas in december gaat hij naar de manege, als het voordien echt gaat sneeuwen neem ik hem ook wel van het land, anders zal het wel kapotgelopen worden vrees ik.
). Gemiddeld om 11 uur buiten en dan tot 's avonds 5/6 uur. 
)
http://i1265.photobucket.com/albums/jj5 ... C_0316.jpg vuil als een zwijn maar o zo gelukkig, mijn tinker is echt niet gemaakt om op stal te staan, maar welk paard wel natuurlijk