Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:46

pmarena schreef:
Achter de schermen ben ik zelf maar bezig gegaan met basis-icoontjes, als we een simpele basis werkend hebben zal ik wel eens wat rondvragen of mensen het geheel een stuk mooier en professioneler kunnen / willen maken want vooralsnog is er weinig animo omdat niemand echt begrijpt wat de bedoeling is geloof ik :P

Vond/vind het idd niet zo duidelijk op die website waar alles zo wat bij elkaar staat.

Waarom een piramide voor stalpaarden en weidepaarden apart?

En ik vind het er zo eigenlijk ook wel al goed uitzien, en duidelijk!

GaelleS

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:27

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:08

Wordt hier op de achtergrond nog aan gewerkt? Ik vond het een goed idee namelijk. Zou toch zonde
zijn als dit niet van de grond komt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 13:30

Ik hbe momenteel erg weinig tijd / zin / motivatie eerlijk gezegd. Erg druk met klussen en verbouwen hier, zijn we al 3 jaar aan bezig en nu moet het echt eens een keer af, er staan wat afspraken met werkmannen op bepaalde data dus moeten echt even daar onze tijd in stoppen.

Ook het gebrek aan hulp van anderen zorgt voor een motivatie-dip, beetje een gevoel van: waarom zou ik mijn kostbare tijd er in steken (terwijl ik al geeneens tijd heb om met mijn paardje op pad te gaan :(:) ) terwijl het niemand anders blijkbaar iets kan schelen :P

Kortom: eerst maar eens hier de boel winterklaar maken en dan zien we wel weer verder, niemand mist het volgens mij als het er niet is en ik kan mijn uurtjes op een dag ook wel beter gebruiken :o

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:00

Ja, dat gebrek aan tijd is wel herkenbaar. Nou ja, mocht je er ooit wel weer tijd voor hebben, dan geef je hier maar een gil. Misschien komt het er dan wel van qua hulp e.d.
Succes met de verbouwing :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:21

Hier ook druk druk druk, toch hoop ik er binnenkort wat tijd in te kunnen steken nog.

Even om de boel nog wat omhoog te schoppen qua webdesign, er bestaat ook zoiets als website templates, dit zijn websites die voor een groot deel al ontworpen zijn, waar je eigenlijk alleen nog maar je eigen tekst en plaatjesin hoeft te plaatsen. Het kost een paar centen, maar je hebt er wel meteen een professionele website voor terug. Of het budget ernaar is weet ik niet, want deze optie kost dus geld, maar aan de andere kant kan dit weer tijd schelen, en tijd is ook geld.

Voorbeeldje, deze website heeft veel templates te koop staan:
www.zign.nl

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:36

denk dat pmarena er geen enkel financieel voordeel bij heeft zo'n website te willen bekostigen op die manier, heb nog niet echt serieuze sponsoren langs zien komen, op 1 iemand na misschien :P

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 03:02

Heb lang niet alles gelezen, maar is het niet een idee om gewoon de zweedse regelgeving te vertalen. Die zijn bepaald nav belang welzijn paarden en zouden als voorbeeld kunnen dienen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 11:55

Er staat al een basis, waar inderdaad kosten aan verbonden zijn. Dit vind ik geen probleem, als ik er niet in zou willen investeren dan was ik er helemaal niet aan begonnen :) Nouja, investeren...ik krijg er natuurlijk niks echt voor terug maar dat vind ik geen probleem.

Ik vind het wel een probleem als ik veel tijd (die ik sowieso heel eerlijk eigenlijk gewoon al niet heb, kom al tijd tekort :P ) stop in iets dat een beetje nutteloos aanvoelt omdat er maar weinig interesse in is om me ècht bij te helpen, ik blijf het iets vinden dat je met de handen ineen geslagen moet doen om wat leuks neer te zetten :)

Joyce heeft een mooie berg info verzameld, dat is echt helemaal top +:)+
Website is in aanbouw maar staat nu dus even stil omdat ik ècht even voorrang geef aan het huis hier nu, ik wil nu wel eens licht, stroom, een plafond, vloer en eindelijk een fatsoenlijke slaapkamer en kantoortje...en bestrating buiten i.p.v. modder en zand :P

Liljebo: is misschien wel een goed idee?

Maarja, is dus ook weer een idee dat veel tijd kost, om "even" dat op te zoeken en te vertalen.....mocht je dit op je willen nemen: super graag!

Goed, ik ga weer verder aan mijn klussen :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-10-12 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:58

Ik kan die regelgeving wel opzoeken en vertalen als je wil

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 12:03

Dat zou helemaal top zijn!

Kan ik ook op een rustiger moment weer bekijken wat ik daar mee kan :)

Ik weet overigens niet of jullie de opzet tot nu toe al kunnen zien?
http://www.zorggoedvoorjepaard.nl

Het is nog weinig dynamisch zo, er moet nog veel ingevuld worden. Er staan aardig wat foto's en teksten klaar om de boel wat completer te maken.

Mocht iemand inspiratie, kennis, kunde en zin hebben om de boel over te nemen en er een mooie website van te maken dan hou ik me aanbevolen :j

Ik hoef zelf niet zo nodig deze website te "hebben", wil alleen graag dat hij er komt :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:07

Ziet er aardig uit. Ik wil de zweedse regels wel vertalen, maar het is een hele berg werk, dus ik moet dan wel weten of het ook zinvol is. Ik heb nogal een druk leven, vandaar...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 12:47

Dat herken ik maar al te goed :)

Als je een mooie vertaling voor me hebt, beloof ik je plechtig dat ik ze er op zet :j

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:58

ok, maar het gaat wel even tijd in beslag nemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 14:48

Geen enkel probleem, ik zit hier toch ook nog tot mijn kruin toe vol :=

Het is allang heel erg tof als je het wilt doen, als het een keer lukt zou dat top zijn +:)+

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:07

Ik vind dat instanties beter met elkaar samen moeten werken.

Bijvoorbeeld: staatsbosbeheer met gemeentes en SRR.
In veel gevallen is het met de ruiterpaden erbarmelijk gesteld.
Ik heb ervaring met rijden in Muiderberg, Muiden, Naarden, Lage Vuursche, Baarn etc.
maar ook in Leersum en Leusden en omgeving.
Het is zo afhankelijk van de gemeente in hoeverre faciliteiten voor paarden verwezenlijkt kunnen worden.
Leersum en Leusden hebben echt goede ruiterpaden, waar je als ruiter redelijk veilig gebruik van kunt maken
zonder ander verkeer op het ruiterpad, maar in Baarn en omgeving is het echt slecht. Staatsbosbeheer heeft
een excuus van geen budget voor het onderhouden van ruiterpaden, maar geven wel 1 miljoen euro uit aan een kom waar niemand om vraagt. Dan is het ook afhankelijk van wie de grond is: Gooisch Natuurreservaat rekent voor ruiters wel onderhoudsgeld maar fietsers en voetgangers mogen van de paden gratis gebruik maken. Op hun terrein laten ze Schotse Hooglanders loslopen wat de situatie niet verbeterd. Als ik in Hollandsche Rading een buitenrit wil maken heb ik vier penningen nodig.
Qua uitloopstal is de grond te duur om het rendabel te houden en is volgens mij Stal van Brenk in Groenekan en Hilverzicht bij Hilversum de enige in de omgeving die ruimte hebben voor iets "uitloperigs".

Concreet: paarden houden betekent in mijn ogen niet alleen voldoende ruimte als stalling maar ook een veilige, goed begaanbare manier om ze buiten een frisse neus te laten krijgen, zonder kans op peesblessures door slechte ruiterpaden en de exclusiviteit van ruiterpaden alleen voor ruiters in het kader van de veiligheid en gemeentes die hieraan voldoende meewerken en niet tegenwerken.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:22

Ik heb dit topic nu pas gevonden, heel erg gaaf initiatief!

Ik heb een kleine stalling aan huis met eigen paarden en pensionpaarden en ben altijd bezig met het welzijn van alle dieren en dit overdragen aan andere paardenliefhebbers.

Heb allerlei artikels uit tijdschriften of vanuit websites en onderzoeken over eerder genoemde zaken om je paard zo fijn mogelijk te huisvesten overgenomen en in een informatie map gestopt waar iedereen op stal in kan kijken.

De website tot nu toe ziet er leuk uit, kan me voorstellen dat je geen motivatie hebt als je merkt dat er zo weinig animo is (en tijdgebrek herken ik ook). Ik zou de site heel graag willen overnemen, als je daar nog iemand voor zoekt mag je me een PB sturen :j

Die icoontjes met die sterren vind ik super bedacht, dit zouden ze op stallen/maneges moeten plaatsen (beoordeling door FNRS bijvoorbeeld?).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:22

Ha Posh, leuk dat je zo enthousiast bent, ik stuur je even een PB :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:39

Even omhoog schoppen hoor, een topic als dit verdient echt zoveel meer aandacht als dat het momenteel krijgt.

Zijn er nog updates, is er nog iets gaande?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 10:04

Van mij had hij beneden mogen blijven :o

Ik kom er ècht niet aan toe voorlopig, heb nog steeds teveel eerder begonnen zaken lopen die ik eerst eens af wil werken.

Maar er heeft zich een poosje geleden wel een Bokker gemeld die de website graag over wilde nemen en verder op wilde bouwen, hopelijk wordt dat wat :)

Ik wil nog steeds erg graag zo'n website online zien waar we mensen naartoe kunnen verwijzen om ze meer inzicht te geven in de keuzes die er te maken zijn qua stalling, de wereldwijde regelgeving, tips om goed paardvriendelijke (schuil-) stallen te bouwen, enz.

Ik vind het erg jammer dat niemand zich daar nou eens hard voor maakt en wat moois op het internet zet...
er zijn toch best mensen die wel nog wat tijd over hebben hoop je dan :o

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:17

Oh damn... was het helemaal vergeten. Heb het ook stervensdruk gehad.
Er staat onder linken trouwens wel een goed filmpje over dieren houden, met ook paarden in het bijzonder.