Vind ik best wel reeel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:Ik ben toch wel echt helemaal maf als eigenaar van een paard geloof ik.
beest kost mij rond de 400 euro per maand. Dan rij ik er 4 keer in de week op en verzorg hem 7 dagen in de week en mest dagelijks zijn stal nog eens extra uit. Ik veeg de stallen aan, help de stalhouder, onderhoud mijn materiaal en heb ook nog eens voor een slordige 10.000 euro aan spullen bij liggen. Als het dier ziek is kan ik de rib-uit-mijn-lijf-rekening betalen en ga ik braaf 3 x per dag naar stal.
Als ik al die verzorgsters hier lees ben ik wel helemaal gek. Ik zou er bijna geld voor moeten krijgen!![]()
Ik help ten slotte iemand uit de probelemen (mezelf maar toch)
Ik heb er per slot van rekening zelf voor gekozen.
Kan beter de bups verkopen en verzorgster worden.
_Aurora_ schreef:Neeik woon in de randstad en wil mn pony 365 dagen per jaar naar buiten hebben en een fijne dressuur rijbaan dicht bij mijn huis. En sja daar betaal je voor in Rotterdam...
Quellian schreef:_Aurora_ schreef:Neeik woon in de randstad en wil mn pony 365 dagen per jaar naar buiten hebben en een fijne dressuur rijbaan dicht bij mijn huis. En sja daar betaal je voor in Rotterdam...
Mijn hemel!!
Ik woon zelf in Nieuwegein (Utrecht) en de paarden staan in Gld, want hier in de directe omgeving is het inderdaad niet te betalen.
Mijn paarden staan ook alle dagen buiten in allen een eigen paddock, worden gemest en gevoerd, buiten en binnen gezet en een bak die áltijd te rijden is. Ik betaal 250 euro per paard, vind ik ook genoeg
freakish1977 schreef:Aan huis! daar zitten wij ook over te dubben, maar dan staat hij dus bij je.... en dan?
Ik heb nu een pensionstalling met overdekte binnenbak, buitenbak, overdekte longeerbak en hele mooie ruime stallen. Van alle gemakken voorzien dus.... Ja daar betaal je wel een beste prijs voor, maar dat soort faciliteiten heb je dan niet aan huis......
_Nancy schreef:Ik denk wel dat het plaatsgerelateerd is over het wel of niet betalen.
Sees schreef:pol013 schreef:Ik ben toch wel echt helemaal maf als eigenaar van een paard geloof ik.
beest kost mij rond de 400 euro per maand. Dan rij ik er 4 keer in de week op en verzorg hem 7 dagen in de week en mest dagelijks zijn stal nog eens extra uit. Ik veeg de stallen aan, help de stalhouder, onderhoud mijn materiaal en heb ook nog eens voor een slordige 10.000 euro aan spullen bij liggen. Als het dier ziek is kan ik de rib-uit-mijn-lijf-rekening betalen en ga ik braaf 3 x per dag naar stal.
Als ik al die verzorgsters hier lees ben ik wel helemaal gek. Ik zou er bijna geld voor moeten krijgen!![]()
Dit vind ik eerlijk gezegd niet meer dan normaal. Dat doet toch iedere paardeneigenaar? Vind ik standaard procedure eigenlijk
.
Mijn bijrijders betalen wel een bijdrage, ze mogen dan ook alles en 'moeten' niks.
Blondine_x schreef:100 euro is misschien een beetje veel, als je dat betaald zou ik verwachtte dat je gewoon elke dag mag komen.
Quellian schreef:Blondine_x schreef:100 euro is misschien een beetje veel, als je dat betaald zou ik verwachtte dat je gewoon elke dag mag komen.
Jij maakt het helemaal mooi![]()
Mijn bijrijdster mag best elke dag komen hoor, maar dan kost het haar 250 euro per maand + alle DA rekeningen + hoefsmid + wormenkuren + overig onderhoud + spullen + aankoopbedrag paard![]()
pol013 schreef:Ik ben toch wel echt helemaal maf als eigenaar van een paard geloof ik.
sallandval schreef:pol013 schreef:Ik ben toch wel echt helemaal maf als eigenaar van een paard geloof ik.
Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die 400e per maand uitgeven en voor tienduizenden euri aan hun paard uitgeven het ook maar een week uit zouden houden als verzorgster.
Niet vervelend bedoeld, maar als je dat soort bedragen kúnt uitgeven aan een hobby dan weet je volgens mij echt niet wat het is om te doen wat een ander wil, wanneer de ander het wil, op de manier waarop de ander het wil en met de spullen van die ander (die je dus niet zelf uitgezocht hebt)...
vrouwke schreef:Quellian schreef:Jij maakt het helemaal mooi![]()
Mijn bijrijdster mag best elke dag komen hoor, maar dan kost het haar 250 euro per maand + alle DA rekeningen + hoefsmid + wormenkuren + overig onderhoud + spullen + aankoopbedrag paard![]()
dat vind ik uitbuiten, schandalig.
wees blij dat ze er zoveel tijd aan besteed.
ik hoop dat het een geintje is.