Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:24

Mijn verzorgster betaald voor 2 dagen in de week 30 euro in de winter, omdat ze dan ook binnenzet, voert en mest, en 40 euro in de zomer, omdat ze dan ook wat vaker komt.

Vind ik best wel reeel :) ja toch?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:33

pol013 schreef:
Ik ben toch wel echt helemaal maf als eigenaar van een paard geloof ik.

beest kost mij rond de 400 euro per maand. Dan rij ik er 4 keer in de week op en verzorg hem 7 dagen in de week en mest dagelijks zijn stal nog eens extra uit. Ik veeg de stallen aan, help de stalhouder, onderhoud mijn materiaal en heb ook nog eens voor een slordige 10.000 euro aan spullen bij liggen. Als het dier ziek is kan ik de rib-uit-mijn-lijf-rekening betalen en ga ik braaf 3 x per dag naar stal.

Als ik al die verzorgsters hier lees ben ik wel helemaal gek. Ik zou er bijna geld voor moeten krijgen! }:0
Ik help ten slotte iemand uit de probelemen (mezelf maar toch)
Ik heb er per slot van rekening zelf voor gekozen.

Kan beter de bups verkopen en verzorgster worden.

Dit vind ik eerlijk gezegd niet meer dan normaal :o . Dat doet toch iedere paardeneigenaar? Vind ik standaard procedure eigenlijk ;).

Mijn bijrijders betalen wel een bijdrage, ze mogen dan ook alles en 'moeten' niks.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:43

_Aurora_ schreef:
Nee ;) ik woon in de randstad en wil mn pony 365 dagen per jaar naar buiten hebben en een fijne dressuur rijbaan dicht bij mijn huis. En sja daar betaal je voor in Rotterdam...

Mijn hemel!!
Ik woon zelf in Nieuwegein (Utrecht) en de paarden staan in Gld, want hier in de directe omgeving is het inderdaad niet te betalen.
Mijn paarden staan ook alle dagen buiten in allen een eigen paddock, worden gemest en gevoerd, buiten en binnen gezet en een bak die áltijd te rijden is. Ik betaal 250 euro per paard, vind ik ook genoeg :D

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:46

Quellian schreef:
_Aurora_ schreef:
Nee ;) ik woon in de randstad en wil mn pony 365 dagen per jaar naar buiten hebben en een fijne dressuur rijbaan dicht bij mijn huis. En sja daar betaal je voor in Rotterdam...

Mijn hemel!!
Ik woon zelf in Nieuwegein (Utrecht) en de paarden staan in Gld, want hier in de directe omgeving is het inderdaad niet te betalen.
Mijn paarden staan ook alle dagen buiten in allen een eigen paddock, worden gemest en gevoerd, buiten en binnen gezet en een bak die áltijd te rijden is. Ik betaal 250 euro per paard, vind ik ook genoeg :D

Ja haha had het zelf ook graag anders gezien :D maar voor nu is het niet anders. Over een aantal jaar gaan we naar een boerderij verhuizen en dan komt hij lekker aan huis :D

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:24

Aan huis! daar zitten wij ook over te dubben, maar dan staat hij dus bij je.... en dan?
Ik heb nu een pensionstalling met overdekte binnenbak, buitenbak, overdekte longeerbak en hele mooie ruime stallen. Van alle gemakken voorzien dus.... Ja daar betaal je wel een beste prijs voor, maar dat soort faciliteiten heb je dan niet aan huis......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:29

Ik zou tevreden zijn met een gedraineerde paddock en inloopstal :P
Maar ik zou mijn paarden niet zo zeer aan huis willen, je bent áltijd gebonden... en ik mag absoluut niet in aanraking komen met hooi/stro/kuil/etc, dus dan wordt het moeilijk stallen mesten en voeren.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:34

freakish1977 schreef:
Aan huis! daar zitten wij ook over te dubben, maar dan staat hij dus bij je.... en dan?
Ik heb nu een pensionstalling met overdekte binnenbak, buitenbak, overdekte longeerbak en hele mooie ruime stallen. Van alle gemakken voorzien dus.... Ja daar betaal je wel een beste prijs voor, maar dat soort faciliteiten heb je dan niet aan huis......

Er is op loopafstand een vereniging met alle faciliteiten dus dat is geen probleem. Over ongeveer 5 jaar is het :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:36

Ik denk wel dat het plaatsgerelateerd is over het wel of niet betalen.

Lees hier iemand die 400 euro per maand betaald :oo :wow: en dan nog zelf moet uitmesten..
Zulke stallen vind je hier niet.. Hier betaal je 150-200 per maand, en dan zit er alles bij (voeren, mesten, rijbakken, longeerring, stapmolen, springmateriaal ed)..

Ik heb hier al eerder gereageerd en heb toen gezegd dat ik het betalen niet goedkeur en ik dat nooit zou doen.
En daar blijf ik ook bij. :)

Stel dat ik in de buurt van de Randstad zou wonen en er zouden zulke belachelijke bedragen worden gevraagd voor een pensionstal.. Dan zou ik daar misschien en waarschijnlijk heel anders over denken. :j

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:46

_Nancy schreef:
Ik denk wel dat het plaatsgerelateerd is over het wel of niet betalen.

Deels en wat ik in mijn post al aanhaalde, wanneer je bijvoorbeeld een paard wil bijrijden wat iets kan wat jij graag wil leren ( Tolten en telgangen / Z2 dressuuroefeningen / wedstrijden rijden / cross lessen volgen) zou je wellicht ook bereid zijn tot betalen.

Meerendeels van de bijrijdpaarden zijn 'gewone' beestjes die een 'gewone' bijrijder zoeken voor een rondje hobbelen en middag/avond ontspanning en plezier. Dat bied ik mijn bijrijdster ook en daar zitten voor onze combinatie geen kosten aan :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:51

Voor het 4 keer in de maand rijden van mijn shetlander (ze krijgt dan een uur les van mij) vraag ik 20 euro.
Dit omdat er weinig kleine kinderen zijn die goed kunnen rijden en ik geen opleidingen heb om les te geven.

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:08

Toen ik mijn verzorgpony's had hadden we de afspraak dat ik de stal van mijn verzorgwelshje moest uitmesten en daarvoor mocht ik de andere paarden ook verzorgen. Ik deed altijd meer dingen dan hoefde maar dat vond ik gewoon leuk, ik hield van de paarden (nu nogsteeds) en ik hielp de eigenaar daar mee. En als de eigenaar een middag weg was en ze was wat later belde ze mij op of ik even de paarden kon bijhooien in de bak, dan ging ik op me fietsje daar heen en deed ik dat. Zulke dingen vind ik heel normaal als je een verzorgster bent, je helpt dan flink mee en je krijgt er veel voor terug.
Dus 100 euro vind ik belachelijk veel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:15

100 euro is wel erg veel.
Ook omdat je stallen uitmest.
Ik heb een gratis vp, daar doe Ik klusjes, zoals stallen Uitmesten, maar Ik mag ook rijden. :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:15

Sees schreef:
pol013 schreef:

beest kost mij rond de 400 euro per maand. Dan rij ik er 4 keer in de week op en verzorg hem 7 dagen in de week en mest dagelijks zijn stal nog eens extra uit. Ik veeg de stallen aan, help de stalhouder, onderhoud mijn materiaal en heb ook nog eens voor een slordige 10.000 euro aan spullen bij liggen. Als het dier ziek is kan ik de rib-uit-mijn-lijf-rekening betalen en ga ik braaf 3 x per dag naar stal.

Als ik al die verzorgsters hier lees ben ik wel helemaal gek. Ik zou er bijna geld voor moeten krijgen! }:0

Dit vind ik eerlijk gezegd niet meer dan normaal :o . Dat doet toch iedere paardeneigenaar? Vind ik standaard procedure eigenlijk ;).

Mijn bijrijders betalen wel een bijdrage, ze mogen dan ook alles en 'moeten' niks.

Ik denk dat jij de sarcasitische ondertoon in mijn bericht een beetje gemist hebt......

Blondine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:28

100 euro is misschien een beetje veel, als je dat betaald zou ik verwachtte dat je gewoon elke dag mag komen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:18

Mijn bijrijder betaalt 85 euro per maand en hij rijdt drie keer in de week en voor dat geld rijdt hij ook twee verenigingslessen in de maand. Hij werkt onregelmatig, heeft wisselende diensten. Hij vindt het doodnormaal dat hij ervoor betaalt, want op een manege drie keer per week rijden kost ook een fortuin. Bij mij zit hij echter niet gebonden aan tijden, hij kan zelf kiezen op welk tijdstip hij rijdt, of hij gaat springen, dressuren of een buitenritje maakt. Dat heb je niet zomaar op een manege. Daarbij wordt mijn paard dus maar door 2 personen gereden en dat is een heel verschil dan bij manegepaarden waar ook beginners op zitten te hobbelen en je dus zelf elke keer weer 'opnieuw' kunt beginnen om het paard fatsoenlijk te laten lopen.
Wij zijn er zo beiden tevreden mee. Prima dan toch?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:24

Blondine_x schreef:
100 euro is misschien een beetje veel, als je dat betaald zou ik verwachtte dat je gewoon elke dag mag komen.

Jij maakt het helemaal mooi _O-
Mijn bijrijdster mag best elke dag komen hoor, maar dan kost het haar 250 euro per maand + alle DA rekeningen + hoefsmid + wormenkuren + overig onderhoud + spullen + aankoopbedrag paard :D :D

Dorien_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:26

Ik betaal niks voor mijn verzorgpaard, ik hoef niet te mesten en niks te oen eigenlijk.
Hij loopt l en voor mij is hij een superleerpaard. Daarnaast heb ik een binnenbak etc.
Heb ik dus heel veel geluk mee

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:46

pol013 schreef:
Ik denk dat jij de sarcasitische ondertoon in mijn bericht een beetje gemist hebt......

Dat denk ik dan ook ;). Of althans, ik had wel door dat er sprake was van sarcasme maar ik dacht de andere kant op ;).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:49

Quellian schreef:
Blondine_x schreef:

Mijn bijrijdster mag best elke dag komen hoor, maar dan kost het haar 250 euro per maand + alle DA rekeningen + hoefsmid + wormenkuren + overig onderhoud + spullen + aankoopbedrag paard :D :D

dat vind ik uitbuiten, schandalig.
wees blij dat ze er zoveel tijd aan besteed.
ik hoop dat het een geintje is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:46

pol013 schreef:

Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die 400e per maand uitgeven en voor tienduizenden euri aan hun paard uitgeven het ook maar een week uit zouden houden als verzorgster.

Niet vervelend bedoeld, maar als je dat soort bedragen kúnt uitgeven aan een hobby dan weet je volgens mij echt niet wat het is om te doen wat een ander wil, wanneer de ander het wil, op de manier waarop de ander het wil en met de spullen van die ander (die je dus niet zelf uitgezocht hebt)...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:45

sallandval schreef:
pol013 schreef:

Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die 400e per maand uitgeven en voor tienduizenden euri aan hun paard uitgeven het ook maar een week uit zouden houden als verzorgster.

Niet vervelend bedoeld, maar als je dat soort bedragen kúnt uitgeven aan een hobby dan weet je volgens mij echt niet wat het is om te doen wat een ander wil, wanneer de ander het wil, op de manier waarop de ander het wil en met de spullen van die ander (die je dus niet zelf uitgezocht hebt)...

haha wat trek jij makkelijk conclusies zeg.
Zijn anders heel redelijke bedragen als je alles bijhoud. Stalling, va, hoefsmid, lessen, lidmaatschap, wedstrijden, voer, materiaal etc. etc. En met 13 jaar een paard hebben kom je incl. trailer toch al heel snel aan dit soort bedragen aan materiaal. En dan heb ik niet eens een luxe stal met binnenbak.
En dan heb ik evengoed rekening te houden met mijn stalhouder, paard, stalgenoten, mijn vriend, het weer, mijn werk etc. etc.

Als je weet wat het wat het inhoud om dit te kunnen uitgeven en zelf te bekostigen deed je niet dit soort uitspraken. ;)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:51

Ik ben het helemaal eens met polo. 400 euro is een heel normaal bedrag. vind de redenatie hierboven ook nogal krom.

Maar snap sowieso niet dat paardrijden een hobby is en dat dus maar betaald moet worden door een eigenaar. Ik heb geen verzorgster zodat mn spullen netjes blijven, mn paard door 1 persoon gereden wordt en dszelfde structuur heeft. Een verzorgster zou mij ook niet helpen qua tijd. Ik heb 10 jaar een haf verzorgd en altijd voor betaald. Ik kon veel meer opbouwen dan op een manege en veel goedkoper rijden. Als ik het niet meer kon betalen zou ik het zo weer doen. Vind het niet meer als normaal. en een stal uitmesten hoort voor mij bij de hobby ;)

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:59

Bij maneges betaal je ook en een eigen paard of een paard huren kost ook geld. Ja, ik vind dat bijrijders mee moeten betalen. Gewoon uitrekenen wat de stalling per dag kost en dit maal het aantal dagen dat de bijrijder mag komen rijden.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:51

dakota schreef:
Bij maneges betaal je ook en een eigen paard of een paard huren kost ook geld. Ja, ik vind dat bijrijders mee moeten betalen. Gewoon uitrekenen wat de stalling per dag kost en dit maal het aantal dagen dat de bijrijder mag komen rijden.

MEE EENS!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:16

vrouwke schreef:
Quellian schreef:

dat vind ik uitbuiten, schandalig.
wees blij dat ze er zoveel tijd aan besteed.
ik hoop dat het een geintje is.

Uitbuiten? Dan is het haar paard hoor :+
Als iemand 7 dagen per week een paard tot zijn beschikking wil hebben, dan moet diegene een eigen knol kopen.