Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jesito schreef:Daarom moet altijd iemand bij de boxen zijn, die dit begeleid.

Lovely schreef:Poes, er staat in de wet dat je geen risico mag nemen met spullen die je van iemand anders onder je hoede hebt.
Chanel, het is niet echt offtopic omdat je als goede pensionhouder meer werk hebt en dus meer kosten maakt waardoor de prijs omhoog gaat. Dat is ook de reden waarom het op veel goede stallen ook duur is.
SIEMxFUNNY schreef:Lovely schreef:Poes, er staat in de wet dat je geen risico mag nemen met spullen die je van iemand anders onder je hoede hebt.
Chanel, het is niet echt offtopic omdat je als goede pensionhouder meer werk hebt en dus meer kosten maakt waardoor de prijs omhoog gaat. Dat is ook de reden waarom het op veel goede stallen ook duur is.
Ik vind een stal niet persee goed als de paarden met halster en touw wordt binnen gezet.
Als ik de paarden binnen haal doe ik er eentje een halster om en 2 volgen er los mee. Zo gaat dat vaak bij ons op stal. Het hangt denk ik ook af van wat voor soort paarden je hebt.
Als er een nieuw paard bijkomt wordt het eerst wel met halster gedaan, als ze het eenmaal doorhebben gaan ze zo met de groep mee.
Sochends zet de boer ze buiten en dan gooit hij de staldeur gewoon open bij sommige. De boer is echt begaan met onze paarden.
PattyOosten schreef:SIEMxFUNNY schreef:
Poes, er staat in de wet dat je geen risico mag nemen met spullen die je van iemand anders onder je hoede hebt.
Ik vind een stal niet persee goed als de paarden met halster en touw wordt binnen gezet.
Als ik de paarden binnen haal doe ik er eentje een halster om en 2 volgen er los mee. Zo gaat dat vaak bij ons op stal. Het hangt denk ik ook af van wat voor soort paarden je hebt.
Als er een nieuw paard bijkomt wordt het eerst wel met halster gedaan, als ze het eenmaal doorhebben gaan ze zo met de groep mee.
Sochends zet de boer ze buiten en dan gooit hij de staldeur gewoon open bij sommige. De boer is echt begaan met onze paarden.
Nicolletje schreef:Dan kan die pensionhouder daar niks aan doen, dan heb ik een gestoord paard.
Ja ik zou wel balen maar ik heb dingen meegemaakt, toevallig op stallen waar wel met halstertjes de paarden een uurtje naar buiten mochten onder toezicht, die ik persoonlijk erger vind dan de paarden zonder touwtje naar buiten/ binnen laten lopen.
Lovely schreef:Wat de meesten hier niet beseffen is dat het geen goede en verantwoorde manier van handelen is en als er daardoor ongelukken gebeuren, dan is de pensionhouder daar verantwoordelijk voor. Het is namelijk verboden om ongeoorloofd risico te nemen met spullen van iemand anders en dat geldt ook als je paarden in pension hebt.
Lovely schreef:Nicolletje schreef:Dan kan die pensionhouder daar niks aan doen, dan heb ik een gestoord paard.
Ja ik zou wel balen maar ik heb dingen meegemaakt, toevallig op stallen waar wel met halstertjes de paarden een uurtje naar buiten mochten onder toezicht, die ik persoonlijk erger vind dan de paarden zonder touwtje naar buiten/ binnen laten lopen.
Er zit nog een hoop tussenin, net zoals dat het samen loslaten vaak neerkomt op een met z'n allen naar de wei denderen door een toch nog iets te smal hekje.
Moeni11 schreef:@ceriadwen, dat zijn stallen die je toch met naam en toenaam wel op het internet mag noemen!!!
Lovely schreef:Nog maar een keertje: een bedrijf voer je niet op alleen een paar meningen, je moet je ook aan regels en goede gebruiken houden en dan maakt het niet zoveel uit of je nu fietsenmaker bent of een pensionstal voor paarden hebt. Een paard met opzet los laten lopen op het terrein is potientieel gevaarlijk en dus heel onverstandig om te doen.
poes schreef:Lovely schreef:Nog maar een keertje: een bedrijf voer je niet op alleen een paar meningen, je moet je ook aan regels en goede gebruiken houden en dan maakt het niet zoveel uit of je nu fietsenmaker bent of een pensionstal voor paarden hebt. Een paard met opzet los laten lopen op het terrein is potientieel gevaarlijk en dus heel onverstandig om te doen.
En ik blijf dit net zo goed een mening vinden. Los op een volledig afgezette weg naar de wei vind ik niet los op het erf, op de wei staan ze ook los