Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:26

Ookal hebben zich nu mensen gemeld die Amadeus van de vorige stal kennen, het blijft natuurlijk overeind staan dat de advertentie tekst en info niet volledig is geweest van de verkoper. Op het moment dat er verborgen gebreken door de koper is aangetoont, heeft de verkopende partij het in het contact laten afweten. Als verkopende partij, nou gewoon had gereageerd van goh wat vervelend, ik ga mijn uiterste best doen om een nieuwe plek te zoeken, ik kom je tegemoet in de stallingskosten, en we gaan hier uit komen, dan was er niks aan de hand geweest, behalve een vervelende ervaring voor beiden. maar misschien kunnen de mensen die de verkoper kennen deze aansporen om het alsnog goed af te handelen en het probleem op te lossen in plaats van in een juridisch getouwtrek te komen.

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:03

Yommie schreef:
ik vind het wel grappig trouwens dat jullie me meer over Amadeus vertellen want :
"Inderdaad zijn vriendje, daar moest niemand bijkomen"
wist ik dus niet...hij trapt niet,maar bijt wel..kan foto's maken van _anne der paard hoor:)

en nog zo een zin" Verder in stal kon hij wat nukkig zijn"

nou zeg maar gewoon gevaarlijk, oren in ze nek en hij draait ze kont naar je toe..

maar goed dat heb dus ook voor mij bevestigt dat hij dus al niet de vrolijkste was...

Verder over dat mok daar maak ik geen probleem over,het is nu over,en mok ontstaat door nattigheid en vuil...

Verder heb ik genoeg pm van mensen gehad die manege tinte ook kennen ,en geloof me geen 1 positief..

Genoeg mensen die manege Tinte kennen? Niet positief over Amadeus of manege Tinte ?

en met wat nukkig op stal bedoel ik niet dat ie je eruit sloeg! absoluut niet. Neem aan dat je hem zelf gezien hebt op Tinte en hoe hij daar was? Ik denk dat het overduidelijk is dat hij moeite heeft met die verandering en daardoor zijn gedrag zwaar verergert is.

Lijkt me inderdaad ook het beste om het juridische getouwtrek te voorkomen, maar verder vind ik dat toch echt iets dat yommie en chantal samen moeten oplossen en ik hoop echt dat dat lukt?

popeye2006

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:17

Yommie je verdraait nu wel woorden.

Natuurlijk is het enorm vervelend dat hij dit gedrag nu laat zien, en ik spreek je totaal niet tegen dat hij dat niet zou doen. Maar de ernst waarop ik het gezien heb nu, was op tinte absoluut niet het geval.

Kom er samen met Chantal op een goede manier uit. Ik weet zeker dat al je vraagt om hulp dat ze daar toe bereid is. Maar juridisch getouwtrek, daar los je niets mee op. Geloof me, dat heb ik al eens eerder gezien en daar was niemand beter vanaf gekomen.

Betreft de stappen die ik zou ondernemen: Hulp vragen bij Chantal (of een ander), verschillende dingen uitproberen (wat vind hij leuk, waar wordt hij nukkig van etc.).

Als je in een vreemde groep mensen komt moet een mens ook wennen. De ene is sneller aangepast dan de ander.
Dat is bij paarden net zo. Laat hem zien dat je er voor hem bent. Jou angst, woede, irritatie wat het ook is voelt Amadeus echt wel, en dat heeft ook een wisselwerking.

Ik heb zelf ook geen gemakkelijk paard, maar met rust, vertrouwen en consequentheid ben ik een heel eind gekomen.

Ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen en dat Amadeus dan bij jou de plek heeft waar hij dadelijk gelukkig is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:21

Eén ding; een verhaal heeft altijd twee kanten; dat klopt. Ik geloof best dat de veranderingen Amadeus allemaal teveel zijn geworden en dat alles wat bij Chantal acceptabel was nu uitgegroeid is tot onacceptabel gedrag.

Ook vind ik het heel naar dat Chantal het zo af laat weten. Ik heb zelf ooit een niet wevend paard verkocht die na een kleine week op een manege met hele andere manier van omgaan met de paarden door de stress begon te weven. Ik heb haar meteen weer opgehaald, en dat was even van Friesland naar Rotterdam, dus niet echt naast de deur.

Als je echt van je paarden houdt, dan laat je het niet gebeuren dat je paard doodongelukkig bij iemand staat die hem niet wil hebben, terwijl je hem gewoon terug kan nemen. Er zijn stallen genoeg waar je je paard kunt zetten tot er weer een plekje is op de stal waar je hem graag wilt hebben.

Je kunt roepen wat je wilt, maar ik neem aan dat iedereen dit met me eens is, of zouden jullie het zelf ook zo doen Kis6ireentje en Popey206..?

Waarom moet TS een paard houden dat weeft, terwijl dit een koopvernietigend gebrek is en Chantal gewoon niet eerlijk is geweest?
Jullie verdraaien juist de boel; TS zocht een ongecompliceerd en braaf paard, dat is dit niet.

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:22

Citaat:
Betreft de stappen die ik zou ondernemen: Hulp vragen bij Chantal (of een ander), verschillende dingen uitproberen (wat vind hij leuk, waar wordt hij nukkig van etc.).

Citaat:
Ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen en dat Amadeus dan bij jou de plek heeft waar hij dadelijk gelukkig is

dat zal best, maar ze wilt geen wever. En terecht!
dat was eigenlijk de reden waarom het dier terug moest. en waarom ze m allang
op hadden moeten halen!.
De gedragsveranderingen etc. zijn nog eens een extra drijfveer om het paard zo snel mogenlijk terug te brengen..
oplossen samen met chantal heeft denk ik zo ie zo geen nut meer.

Ik hoop dat alles snel opgelost word en dat je daarna opzoek kunt naar een geschikt paardje!

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:25

Lante schreef:
Eén ding; een verhaal heeft altijd twee kanten; dat klopt. Ik geloof best dat de veranderingen Amadeus allemaal teveel zijn geworden en dat alles wat bij Chantal acceptabel was nu uitgegroeid is tot onacceptabel gedrag.

Ook vind ik het heel naar dat Chantal het zo af laat weten. Ik heb zelf ooit een niet wevend paard verkocht die na een kleine week op een manege met hele andere manier van omgaan met de paarden door de stress begon te weven. Ik heb haar meteen weer opgehaald, en dat was even van Friesland naar Rotterdam, dus niet echt naast de deur.

Als je echt van je paarden houdt, dan laat je het niet gebeuren dat je paard doodongelukkig bij iemand staat die hem niet wil hebben, terwijl je hem gewoon terug kan nemen. Er zijn stallen genoeg waar je je paard kunt zetten tot er weer een plekje is op de stal waar je hem graag wilt hebben.

Je kunt roepen wat je wilt, maar ik neem aan dat iedereen dit met me eens is, of zouden jullie het zelf ook zo doen Kis6ireentje en Popey206..?

Waarom moet TS een paard houden dat weeft, terwijl dit een koopvernietigend gebrek is en Chantal gewoon niet eerlijk is geweest?
Jullie verdraaien juist de boel; TS zocht een ongecompliceerd en braaf paard, dat is dit niet.

nou dat is dus precies wat ik wilde zeggen ja!
totaal mee eens

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:03

Even voor de duidelijkheid ik velg absoluut geen oordeel en als TS en Amadeus niet gaat dan is dat erg vervelend maar is het inderdaad de juiste keuzen om een andere oplossing te zoeken. Of ik dit zelf ook zo zou afhandelen kan ik niet zeggen omdat ik ook alleen maar van een afstand kijk en niet weet hoe alles precies is gelopen.

Wilde alleen even de andere kant van het verhaal belichten omdat er hier een erg negatief beeld geschetst word en iedereen met naam en toenaam genoemd word.

En dat ik de boel verdraai is absoluut niet waar, ik velg geen oordelen sta hier van een afstand en weet niets van de afspraken tussen TS en chantal en wat zij zocht voor paar etc. Heb alleen vertelt wat ik gezien heb..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:58

Lante schreef:

precies, ik ben 2 weken bezig geweest om met chantal er uit te komen ,maar ze nam haar telefoon niet meer op,dus heb ik haar thuis gebeld,waarop haar vader heel vijandig deed tegen mij,en het maar raar vond dat hij "dat product"maar terug moest nemen...
ik moest maar wachten tot dat er een plek was op manege tinte ,want hij maakte zelf wel uit waar hij hem wilden hebben...toen ik vroeg om een dag? een week? was daar niet over te praten..ik moest maar wachten...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:41

wilde ook nog even at zeggen..

en dat is dat yommie ook wel HEEL erg redelijk is geweest naar chantal en haar omgeving.
zij wilde dit netjes afhandelen en heeft haar netjes ruimte en tijd gegeven zodat ze het beestje op kon halen.
sinds dag 1 dat chantal weet dat amadeus weg moet houdt ze een beetje de boot af, wat voor beide partijen gewoon erg frustrerend werkt.

ik kan me namelijk niet voorstellen dat het chantal lekker zit ? en begrijp ook niet waarom ze het van juridisch getouwtrek laat af hangen.
want wat schiet ze er mee op ? dat ze strax meer geld kwijt is dan haar lief is ?

ik vindt het jammer, en hoop dat ze vandaag nog zullen bellen.
zo niet hoop ik dat yommie snel deze zaak zal winnen, het is geen aanzien dat arme peerd ;(
en vindt het voor yommie nu ook wel eens genoeg !

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:26

Dit paard moet al 3 weken weg zijn, maar de verkopende partij laat NIKS van zich horen. Natuurlijk wordt het dan juridisch opgelost!
Ik mag hopen voor Deus en zijn vorige eigenaar dat ze snel contact op neemt, ze heeft het paard en haar portommonee er alleen maar mee!!

Hier kun je over discussiëren, maar dat heeft geen zin! Het paard moet terug!

Ik sta ook op de stal waar Amadeus staat, en ik heb zelfs een hekel aan dit paard.
En daar kan het paard niks aan doen, dit paard is zo gemaakt!

Het is voor het eerst in de hele geschiedenis dat hier paarden staan in de paddock of op het land dat die ineens gaan weven.
De paarden staan hier te bonken als je om 10 uur sochtends langs de boxen loopt, omdat ze de paddock in willen.
Zo saai als het is, hoef je bij ons alleen de boxdeuren open te doen en de paarden lopen vanzelf de paddock in, gaan eten rollen spelen noem maar op.

En Amadeus gaat weven omdat de paddock zo saai is????
Rot toch op hier wordt ik echt agressief van, van die manegemutsjes die onze paddock zielig vinden!!

Er staan hier paarden zat, hij staat nooit alleen hij heeft altijd uitzicht op een ander paard!

Dit paard is niet gaan weven omdat hij hier staat. Dit paard is een beroepswever laat dat duidelijk zijn!!!!

En hij moet gewoon weg want als onze paarden het over nemen wordt het een veeeel groter probleem.. Mijn pony wordt ook al aangevallen zelfs al zit er een hek tussen hij walst er gewoon tegen aan..

Manege(pension)paarden worden gewoon verpest door de mens walgelijk!! Laat ze toch paard zijn!!

Het enige waar chantal nog mee kan helpen is hem ophalen!!! hulp vragen.. wie bedenkt zoiets !!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:50

Dat de paddock saai is komt van mij , en ik ben zeker geen manegemutsje hoor kan ik je verzekeren :P

Ik zou mijn paardje NOOIT maar dan ook NOOIT op manege Tinte neer willen zetten , zo'n plek is echt mijn grootste nachtmerrie.
Maar eerlijk gezegd zou ik haar ook absoluut niet bij jullie op die paddocks neer willen zetten.

Dat is een wat beter plekje maar nog steeds niet iets wat ik mijn paardje toe zou wensen.

Het ideaal voor een paard is om gewoon met een stabiele groep fijne paarden in kudde in de wei te lopen.
En dan een fijne wei , groot genoeg en met genoeg gras zodat het beestje zijn natuurlijke gedrag uit kan oefenen : grazen en groepsdingen doen met andere paarden uit de kudde , dat werkt zo enorm helend voor een paard ! Altijd op stal is niks maar losse zandpaddocks met 1 of 2 paarden is eigenlijk ook niks...

Vandaar dat ik zeg dat ik me prima voor kan stellen dat paarden daar toch dit soort gedrag van gaan vertonen. Ook al is het voor Amadeus waarschijnlijk een flinke stap vooruit , in principe. Maar het is gewoon verre van ideaal. Dat de paarden 's ochtends staan te springen om in de paddock te gaan is logisch als ze op stal staan natuurlijk , dat zegt niks over hoe fijn de paddock is , alleen maar dat hij fijner is dan de stal.

Prima dat de andere paarden daar op stal het wel naar hun zin lijken te hebben op hun paddocks , maar het stikt van de paarden die op deze manier van houden helemaal niet kunnen aarden , en blijkbaar is bij Amadeus dat ook getriggerd , het dier voelt zich niet op zijn plaats en dat blijkt uit alles , hij is erg gefrustreerd over zijn situatie. Als hij gewend is op stal te staan en af en toe in de wei , en gewend is aan het werk gezet te worden , dan is dit gewoon een enorme omschakeling.

En als hij zulk overdreven gedrag niet eerder vertoond heeft (zoals blijkt van derden die hem al langer kennen) dan kan ik me best voorstellen dat de verkopende partij zoiets heeft van : wij hebben een prima paard geleverd , bij jou is hij vervelend geworden.

Maargoed , dat neemt niet weg dat ze hem toch terug zouden moeten nemen want Yommie heeft er ook niks aan zo en het beestje wordt er alleen maar slechter van....er wordt zo te horen ook niks meer in het diertje geïnvesteerd waardoor hij zich nog meer niet op zijn plaats voelt en nog gefrustreerder wordt.

Ik hoop dat het dier snel op een plekje terechtkomt waar het beter kan aarden , en dat Yommie een paard vindt dat het prima vindt om in een zandbak te leven , want zo vanzelfsprekend is het echt niet hoor :)

Paarden op een paddock houden is een acceptabele manier , veel beter dan altijd op stal , maar met een kudde op de wei blijft voor een paard het meest gezond.
Echt , je ziet paarden zo ontzettend opknappen naarmate ze meer hun normale gedrag kunnen vertonen :)

Maargoed , het gaat hier verder niet om de huisvesting , maar ik wil alleen maar even aangeven dat het heel prima mogelijk is dat dat gewoon de oorzaak is van de gedragsverandering van het beestje , je hoeft er niet meteen vanuit te gaan dat die Chantal willens en wetens een enorme draak verkocht heeft :)

Met een andere omgeving kunnen paarden gewoon enorm veranderen , positief of negatief.... en dat is niet de schuld van de verkoper.
De koper heeft gewoon pech dat het dier niet kan aarden op deze stal.

We hebben het zelf ook niet overal in elke situatie naar onze zin , ook al is dezelfde situatie voor een andere persoon wel prima.
Ik gruwel bvb. bij de gedachte om in een grote stad te wonen , terwijl een ander weer gek wordt op het platteland :P

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 14:59

de paarden staan bij ons NIET de hele dag in de paddock,ze staan overdag op het land...en nachts in de paddock of binnen...

en het leven wat ze nu hebben bij ons ,kan bijna niet beter ergens anders..
Amadeus is gewoon al verpest daar,23 uur per dag binnen staan zou ik zelfs gek van worden:(
en ik weet gewoon zeker dat Amadeus altijd heeft geweeft,want ik krijg het tel nr ook niet van de vorige eigenaar..
Alleen een vaag verhaal....

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:07

Dus alle paarden op manege tinte zijn verpest? Ik wil niet zeggen dat het een ideale situatie paard op stal maar ik vind dit erg kort door de bocht!

Amadeus was zo op manege tinte niet, zo gestressed dus op zijn eigen manier heeft hij het toch op die ("paardvriendelijkere") plek toch echt minder naar zijn zin.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:51

Yommie ,

voor jezelf : ik denk niet dat je ermee opschiet te zeggen dat hij altijd zo'n gestoord paard was.
Meerdere buitenstaanders hier zeggen dat dat niet zo was , ga er dan even vanuit dat dat waar is :-)

Met zeggen dat hij altijd zo'n monster is geweest bereik je alleen maar een discussie over hoe hij vroeger deed.
En dat maakt geen bal uit , als hij vroeger niet zo raar deed dan trek je aan het kortste eind met zo'n discussie.

Het gaat er nu toch om hoe hij NU doet ? Jij hebt een paard dat niet te handhaven is , dat is een probleem.
Als hij het bij de vorige eigenaar niet zo extreem deed dan is het dus gekomen doordat hij nu bij jou staat.

Niet omdat jij zo'n slechterik bent of omdat je stal zo slecht is , maar het dier kan er gewoon niet aarden , dat blijkt.
En ik kan me dat dus wel voorstellen omdat het voor zo'n gevoelig dier best onrustig is , dan alleen op stal ,
dan met 2 in de paddock , dan met de hele groep in de wei (mag hij dat nu nog steeds dan... :? ).

Vanuit de verkopende partij kan ik me wel voorstellen dat zij weer kunnen zeggen : bij ons deed hij niet zo bizar ,
we hebben veel getuigen daarvan , dus we hebben je een goed paard verkocht en het is bij jou zelf fout gegaan ,
dat is niet onze schuld. Als je er een zaak van gaat maken kun je er denk ik het beste van uit gaan dat het zo ook echt is.

Dan kun je imo. je aandacht beter verleggen naar uitzoeken hoe het zit met proeftijden en garantie enzo bij een particuliere verkoop.

Uitzoeken wat daar eerder voor gerechterlijke uitspraken over zijn gedaan : dat een paard ineens flipt bij een nieuwe eigenaar.
Uitzoeken wat dan je rechten zijn. Heb je bijvoorbeeld een harde , bewijsbare afspraak van een proeftijd gemaakt ?
Dan sta je heel sterk natuurlijk. Of misschien bestaat er wel iets in het geldende wetten / uitspraken waardoor dat je ALTIJD
recht van ontbinding hebt binnen een bepaalde tijd na aankoop , als het helemaal fout gaat.
Of misschien hoeft het niet eens fout te gaan maar mag je sowieso nog terugkomen op de verkoop.

Zoek dat eens goed uit , ik denk echt dat je daar VEEL meer aan hebt dan het erop gooien dat hij altijd zo idioot heeft gedaan :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:06

Is er inmiddels al wat van de tegenpartij gehoord?
Heb je Amadeus nou bij een ander paard in de wei gehad? Anders is het misschien nog een optie er een shetlander bij in te zetten, en te kijken hoe hij hier op reageert.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:12

Dit punt van Pmarena ben ik het mee eens; om wat voor reden dan ook blijkt dat het paard bij jou niet kan aarden, extreem is geworden in gedrag wat waarschijnlijk altijd al ietwat (met voeren zoals later toegegeven is door Chantal) aanwezig is geweest. De wijze waarop de paarden gehouden worden bij Tinte is niet relevant denk ik en die discussie zou je ook niet moeten willen voeren. Feit is dat Chantal dingen verzwegen heeft die ze had moeten vertellen bij verkoop. Feit is ook dat je het paard daarom niet wilt houden en dat weven een koopvernietigend gebrek is.

Als Chantal hart voor haar paard had, dan had ze Amadeus al lang weer opgehaald, daar blijf ik bij. Geen idee waarom ze hem zo nodig kwijt moet, maar zonder juridische stappen komen jullie er niet uit, dat is wel duidelijk.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 17:51

ten 1 ste Ik heb nooit beweerd dat manege tinte zo vreselijk is,en ik zie alleen Amadeus zijn gedrag bij ons,ik heb al tig keren gezegt dat Amadeus een heel ander leven had op de manege dan hier...

maar goed ,chantal der advocaat heeft een fax gestuurd waarop word gezegt dat chantal na 10 dagen heeft gemeld dat Amadeus alleen weefde als hij op ze voer moest wachten..en dat ze niet van plan is hem op te halen..
Want Amadeus was op de manege wel handelbaar,en dat Amadeus door het schrikdraad gaat ,nou dat doet menige veulens zo vaak..dus daar is niks mis mee volgens haar advocaat...

Dus word het een rechtzaak...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:53

Pfffffft , ben je lekker mee , sterkte ! :(:)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 17:59

annastasia schreef:
Is er inmiddels al wat van de tegenpartij gehoord?
Heb je Amadeus nou bij een ander paard in de wei gehad? Anders is het misschien nog een optie er een shetlander bij in te zetten, en te kijken hoe hij hier op reageert.

waar moet ik shetlander vandaan halen? :+

en als hij die dan ook aanvalt en bijt? Amadeus is 180:P

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:36

nou dat schiet dus op.
dus eigenlijk ben je nog niets verder.
jammer dat het allemaal ten kosten van het paard gaat,die voelt zich nog steeds niet prettig.
yommie suc6

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:38

De discussie gaat totaal niet om wat een paardwaardig bestaan is. Ik ben met je van mening dat een paard wat ongelukkig is geholpen moet worden. Geloof me daar heb ik flink wat ervaring mee gehad het laatste jaar.

Ik probeer alleen de andere kant te belichten en totaal niet de TS aan te vallen. Ik zou zelf waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan.

Mij gaat het om (wat ik net al zei) de andere kant van het verhaal te belichten. Niet om mensen af te vallen. Ik zou graag ook hebben dat dat ook niet naar mij wordt gedaan.

Ik hoop oprecht dat jullie er uit kunnen komen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 18:53

popeye2006 schreef:
De discussie gaat totaal niet om wat een paardwaardig bestaan is. Ik ben met je van mening dat een paard wat ongelukkig is geholpen moet worden. Geloof me daar heb ik flink wat ervaring mee gehad het laatste jaar.

Ik probeer alleen de andere kant te belichten en totaal niet de TS aan te vallen. Ik zou zelf waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan.

Mij gaat het om (wat ik net al zei) de andere kant van het verhaal te belichten. Niet om mensen af te vallen. Ik zou graag ook hebben dat dat ook niet naar mij wordt gedaan.

Ik hoop oprecht dat jullie er uit kunnen komen.

het vreemde hieraan is ook dat chantal hem terug wilden nemen"heb smsjes genoeg daarover"maar ik moest maar afwachten wanneer..daar ben ik niet accoord mee gegaan..dus vandaar de rechtshulp..

chantal gaat dit zeker niet winnen ,want dat zou mooi zijn"ik verkoop een paard wat luchtzuigt,zeg er bij dat hij wel eens naar vliegjes kijkt in de lucht"als de koper er later op terug komt zeg ik"jah dan had je hem maar op het land moeten zetten,want dat was hij gewent??

beetje krom niet 8-)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:53

Dit kan ze echt niet winnen. Alle sms'jes goed bewaren hoor! Als ze heeft toegezegd het paard op te halen en ze komt haar afspraak niet na, dan heb je weer een sterk punt in je voordeel.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:26

pff ik volg dit al sinds het begin... er lijkt geen einde aan te komen...
die chantal wilt hem niet terug, maar wel geld uitgeven voor een advocaat... zo zie ik het dan hmmz

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:28

pff lekker dit ;(
nou mijn duimen rollen over elkaar voor een goed afloop ;(