Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yommie schreef:ik vind het wel grappig trouwens dat jullie me meer over Amadeus vertellen want :
"Inderdaad zijn vriendje, daar moest niemand bijkomen"
wist ik dus niet...hij trapt niet,maar bijt wel..kan foto's maken van _anne der paard hoor:)
en nog zo een zin" Verder in stal kon hij wat nukkig zijn"
nou zeg maar gewoon gevaarlijk, oren in ze nek en hij draait ze kont naar je toe..
maar goed dat heb dus ook voor mij bevestigt dat hij dus al niet de vrolijkste was...
Verder over dat mok daar maak ik geen probleem over,het is nu over,en mok ontstaat door nattigheid en vuil...
Verder heb ik genoeg pm van mensen gehad die manege tinte ook kennen ,en geloof me geen 1 positief..
Citaat:Betreft de stappen die ik zou ondernemen: Hulp vragen bij Chantal (of een ander), verschillende dingen uitproberen (wat vind hij leuk, waar wordt hij nukkig van etc.).
Citaat:Ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen en dat Amadeus dan bij jou de plek heeft waar hij dadelijk gelukkig is
Lante schreef:Eén ding; een verhaal heeft altijd twee kanten; dat klopt. Ik geloof best dat de veranderingen Amadeus allemaal teveel zijn geworden en dat alles wat bij Chantal acceptabel was nu uitgegroeid is tot onacceptabel gedrag.
Ook vind ik het heel naar dat Chantal het zo af laat weten. Ik heb zelf ooit een niet wevend paard verkocht die na een kleine week op een manege met hele andere manier van omgaan met de paarden door de stress begon te weven. Ik heb haar meteen weer opgehaald, en dat was even van Friesland naar Rotterdam, dus niet echt naast de deur.
Als je echt van je paarden houdt, dan laat je het niet gebeuren dat je paard doodongelukkig bij iemand staat die hem niet wil hebben, terwijl je hem gewoon terug kan nemen. Er zijn stallen genoeg waar je je paard kunt zetten tot er weer een plekje is op de stal waar je hem graag wilt hebben.
Je kunt roepen wat je wilt, maar ik neem aan dat iedereen dit met me eens is, of zouden jullie het zelf ook zo doen Kis6ireentje en Popey206..?
Waarom moet TS een paard houden dat weeft, terwijl dit een koopvernietigend gebrek is en Chantal gewoon niet eerlijk is geweest?
Jullie verdraaien juist de boel; TS zocht een ongecompliceerd en braaf paard, dat is dit niet.
Lante schreef:Eén ding; een verhaal heeft altijd twee kanten; dat klopt. Ik geloof best dat de veranderingen Amadeus allemaal teveel zijn geworden en dat alles wat bij Chantal acceptabel was nu uitgegroeid is tot onacceptabel gedrag.
Ook vind ik het heel naar dat Chantal het zo af laat weten. Ik heb zelf ooit een niet wevend paard verkocht die na een kleine week op een manege met hele andere manier van omgaan met de paarden door de stress begon te weven. Ik heb haar meteen weer opgehaald, en dat was even van Friesland naar Rotterdam, dus niet echt naast de deur.
Als je echt van je paarden houdt, dan laat je het niet gebeuren dat je paard doodongelukkig bij iemand staat die hem niet wil hebben, terwijl je hem gewoon terug kan nemen. Er zijn stallen genoeg waar je je paard kunt zetten tot er weer een plekje is op de stal waar je hem graag wilt hebben.
Je kunt roepen wat je wilt, maar ik neem aan dat iedereen dit met me eens is, of zouden jullie het zelf ook zo doen Kis6ireentje en Popey206..?
Waarom moet TS een paard houden dat weeft, terwijl dit een koopvernietigend gebrek is en Chantal gewoon niet eerlijk is geweest?
Jullie verdraaien juist de boel; TS zocht een ongecompliceerd en braaf paard, dat is dit niet.
annastasia schreef:Is er inmiddels al wat van de tegenpartij gehoord?
Heb je Amadeus nou bij een ander paard in de wei gehad? Anders is het misschien nog een optie er een shetlander bij in te zetten, en te kijken hoe hij hier op reageert.
popeye2006 schreef:De discussie gaat totaal niet om wat een paardwaardig bestaan is. Ik ben met je van mening dat een paard wat ongelukkig is geholpen moet worden. Geloof me daar heb ik flink wat ervaring mee gehad het laatste jaar.
Ik probeer alleen de andere kant te belichten en totaal niet de TS aan te vallen. Ik zou zelf waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan.
Mij gaat het om (wat ik net al zei) de andere kant van het verhaal te belichten. Niet om mensen af te vallen. Ik zou graag ook hebben dat dat ook niet naar mij wordt gedaan.
Ik hoop oprecht dat jullie er uit kunnen komen.