Voor mij gaat het in Januari voor 1 paard iets omhoog omdat ze boven de stokmaat van 1.45 zit, maar dan ga ik maar een tientje omhoog..
Ik sta overigends omgeving Zeeuws Vlaanderen..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wendy schreef:Ans schreef:Jeetje wat een verschil in prijzen zeg...![]()
Voor wat sommigen hier betalen kan ik dik 2 paarden houden in vol pension.
Er zijn meer dingen belangrijk dan alleen het geld...
Wendy schreef:Tayga schreef:Een paard kost veel, maar 200 euro per maand verschil in stalling noem ik niet op een paar euro kijken, als je kijkt naar het gemiddelde inkomenDat is wel 2400 euro op jaarbasis.
Nogmaals: het is een persoonlijke keuze.
Dat de een er 200 euro meer aan wil besteden dan de ander is heel persoonlijk. Een gemiddeld inkomen zegt ook weinig: wie is er nu daadwerkelijk gemiddeld?
Ik hoop in ieder geval dat ik dat niet ben, lijkt me heel saai
Ans schreef:Ik denk dat sommige mensen geen/weinig keus hebben in hun regio.
Heeft helemaal niks te maken met ik wil 400 euro per maand voor mijn paard betalen want dan heeft ie het beste van het beste.
Ieder voor zich heeft een eigen kijk op wat het beste is voor hun en hun paard.
Dat je 400 euro per maand voor stalling betaalt zegt niks over of het het allerbeste is voor je paard.
De beste stalling voor je paard is een individuele keuze en heeft niks met een hoog (beste stalling) of laag (slechte stalling) te maken.
Niks mis mee, goedkoop kan best heel goed zijn 
Wendy schreef:Ans schreef:Ik denk dat sommige mensen geen/weinig keus hebben in hun regio.
Heeft helemaal niks te maken met ik wil 400 euro per maand voor mijn paard betalen want dan heeft ie het beste van het beste.
Ieder voor zich heeft een eigen kijk op wat het beste is voor hun en hun paard.
Dat je 400 euro per maand voor stalling betaalt zegt niks over of het het allerbeste is voor je paard.
De beste stalling voor je paard is een individuele keuze en heeft niks met een hoog (beste stalling) of laag (slechte stalling) te maken.
Nee, maar wat ik niet snap is dat een aantal mensen roept: 'dat zou ik nooit betalen'.
Als je een goede stal vindt voor je paard die toevallig goedkoper is, dan heb je gewoon gelukNiks mis mee, goedkoop kan best heel goed zijn
Maar wat ik niet begrijp is dat sommige mensen roepen: 'dat zou ik nooit betalen'.
Niet dat ik zelf enorm veel betaal voor mijn stalling (225 euro valt mee in vergelijking met sommige bedragen), maar als het nodig zou zijn, dan zou ik het doen. Omdat voorop staat dat mijn paard het goed moet hebben.
(dus ja 2
) Wendy schreef:Nee, maar wat ik niet snap is dat een aantal mensen roept: 'dat zou ik nooit betalen'.
Als je een goede stal vindt voor je paard die toevallig goedkoper is, dan heb je gewoon gelukNiks mis mee, goedkoop kan best heel goed zijn
Maar wat ik niet begrijp is dat sommige mensen roepen: 'dat zou ik nooit betalen'.
Niet dat ik zelf enorm veel betaal voor mijn stalling (225 euro valt mee in vergelijking met sommige bedragen), maar als het nodig zou zijn, dan zou ik het doen. Omdat voorop staat dat mijn paard het goed moet hebben.
zap schreef:Wendy schreef:
[edit] als het echt zover gaat komen (wat ik niet geloof bij ons, gelukkig!) dan zoek ik uiteraard een mooi en goed plekje voor pony en mag ze gerust die maanden op de dure stal staan
JaneJansen schreef:zap schreef:
[edit] als het echt zover gaat komen (wat ik niet geloof bij ons, gelukkig!) dan zoek ik uiteraard een mooi en goed plekje voor pony en mag ze gerust die maanden op de dure stal staan
Als het zover komt prop ik ze met zijn 3'en in een box...
. Alleen heb ik maar 1 pony
. 
jecco_ellen schreef:en je veulen die heb je bij je merrie staan of staat die in een veulenopfok? Die van mij staat in een veulenopfok en is nu bijna 9 maanden.
Ans schreef:Waarom 400 betalen voor een stalling terwijl je ook 150 kan betalen voor een zelfde stalling iets verderop?
Lovely schreef:Ans schreef:Waarom 400 betalen voor een stalling terwijl je ook 150 kan betalen voor een zelfde stalling iets verderop?
Als er even verderop een stal zou zijn die 250 euro goedkoper was èn hetzelfde kon bieden, dan wist ik het ook wel, dan ging ik daar op de wachtlijst. Maar helaas is de realiteit hier in de buurt anders en betaal je overal tussen de 300 en 400 euro, bovendien gaat de kwaliteit met de prijs mee onderuit. Er zijn wel goedkope stallen hier in de buurt, maar daar zou ik persoonlijk nog geen cavia achterlaten (bij wijze van) omdat de kwaliteit van verzorging nogal te wensen overlaat, het is niet voor niets goedkoop. Komt voor mij persoonlijk nog bij dat ik niet wil staan op een stal waar geen binnenbaan is, dat is de enige wens voor mezelf, al mijn andere eisen hebben direct met het welzijn van het paard te maken.
.
fvdhaak schreef:Het vreemde is dat de prijzen overal omhoog gaan terwijl de kosten voor hooi en stro juist weer zijn gezakt.
Wij betalen vanaf de zmer al een verhoging van 22,50 omdat het hooi en stro duurder was maar je ziet het nergens naar beneden gaan. Ik heb nog niets gehoord voor 2009 over weer een verhoging maar ik sta er niet van te kijken aals het weer gebeurd.
Groetjes Fred