Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

Sita_

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:41

Ik betaal nog steeds 285 all in voor twee paarden..
Voor mij gaat het in Januari voor 1 paard iets omhoog omdat ze boven de stokmaat van 1.45 zit, maar dan ga ik maar een tientje omhoog..

Ik sta overigends omgeving Zeeuws Vlaanderen.. Lachen

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:42

Het vreemde is dat de prijzen overal omhoog gaan terwijl de kosten voor hooi en stro juist weer zijn gezakt.
Wij betalen vanaf de zmer al een verhoging van 22,50 omdat het hooi en stro duurder was maar je ziet het nergens naar beneden gaan. Ik heb nog niets gehoord voor 2009 over weer een verhoging maar ik sta er niet van te kijken aals het weer gebeurd.

Groetjes Fred

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:44

Poeh wat een bedragen zeg! En ook wel een grote prijsstijging zie ik bij veel van jullie!!

Ik betaalde altijd €100 in de maand en sinds juli 2008 is dit €110 geworden (dus prijsstijging van €10 per maand).
Dit is inclusief hooi, stalling, weidegang en ze worden iedere dag buiten gezet. Krachtvoer moet ik wel zelf kopen maar dat is niet erg, weet ik tenminste wat hij krijgt en geen basic brok.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:48

Wendy schreef:
Ans schreef:
Jeetje wat een verschil in prijzen zeg... Bloos!
Voor wat sommigen hier betalen kan ik dik 2 paarden houden in vol pension.

Er zijn meer dingen belangrijk dan alleen het geld...

Er zijn inderdaad belangrijkere dingen dan alleen geld..... Ik wil ook het best voor mijn paard.
Maar dan moet je maandelijks wel rond kunnen komen en met €300 stalling in de maand is dat een rib uit mn lijf.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:02

Het hoeft ook helemaal niet te zijn dat een duurdere stal beter is voor je paard. We hebben thuis nog een oud paard die in de zomer dag en nacht buiten staat in een kudde. In de winter gaan ze dan in een gigantische loopstal met (als de wei niet te nat is, want er is daar kleigrond) uitloop naar de wei. Dat kost 1/3 van waar mijn 'sportpaard' staat en dat is voor ons oudje echt de beste stal. Waar het 'sportpaard' staat is de binnenbak en luxe met name fijn voor mijzelf. Hij staat verder vooral op die stal (ondanks dat 20 km van huis eigenlijk net iets te ver is) omdat hij daar zomer en winter dagelijks weidegang krijgt en een supergoede verzorging, waardoor als ik even wat minder tijd heb hij toch niks tekort komt.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:14

ik betaal nu €140 exc vlas en krachtvoer. een baaltje vlas kost €5,50 en een zak muesli kost €10,95. ik gebruik max 3 balen vlas in de maand en met een zak voer doe ik ook ruim een maand. dus mijn totaalprijs komt op € 167,45. tot voor kort hadden we een all inclusive prijs van €180 dus bij ons zijn de prijzen voor mij gezakt. verder komen de paarden zowel zomers als 's winters de gehele dag buiten en we hebben goede faciliteiten.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:24

Wendy schreef:
Tayga schreef:
Een paard kost veel, maar 200 euro per maand verschil in stalling noem ik niet op een paar euro kijken, als je kijkt naar het gemiddelde inkomen Nagelbijten / Gniffelen Dat is wel 2400 euro op jaarbasis.

Nogmaals: het is een persoonlijke keuze.
Dat de een er 200 euro meer aan wil besteden dan de ander is heel persoonlijk. Een gemiddeld inkomen zegt ook weinig: wie is er nu daadwerkelijk gemiddeld?
Ik hoop in ieder geval dat ik dat niet ben, lijkt me heel saai Haha!

Ik denk dat sommige mensen geen/weinig keus hebben in hun regio.
Heeft helemaal niks te maken met ik wil 400 euro per maand voor mijn paard betalen want dan heeft ie het beste van het beste.
Ieder voor zich heeft een eigen kijk op wat het beste is voor hun en hun paard.
Dat je 400 euro per maand voor stalling betaalt zegt niks over of het het allerbeste is voor je paard.
De beste stalling voor je paard is een individuele keuze en heeft niks met een hoog (beste stalling) of laag (slechte stalling) te maken.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 11:29

nee...het bedrag wat je wilt of kunt neerleggen heeft ook niets te maken wat je eisen zijn voor een stalling...een dure stalling is zeker niet per definitie beter dan een goedkope maar andersom ook niet. Voldoet de stalling aan je eisen en komt dat overeen met het bedrag dat je wilt betalen dan is het goed..daar gaat het om.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:38

Ans schreef:
Heeft helemaal niks te maken met ik wil 400 euro per maand voor mijn paard betalen want dan heeft ie het beste van het beste.
Dat je 400 euro per maand voor stalling betaalt zegt niks over of het het allerbeste is voor je paard.
De beste stalling voor je paard is een individuele keuze en heeft niks met een hoog (beste stalling) of laag (slechte stalling) te maken.

Nee, maar wat ik niet snap is dat een aantal mensen roept: 'dat zou ik nooit betalen'.
Als je een goede stal vindt voor je paard die toevallig goedkoper is, dan heb je gewoon geluk Lachen Niks mis mee, goedkoop kan best heel goed zijn Ja
Maar wat ik niet begrijp is dat sommige mensen roepen: 'dat zou ik nooit betalen'.
Niet dat ik zelf enorm veel betaal voor mijn stalling (225 euro valt mee in vergelijking met sommige bedragen), maar als het nodig zou zijn, dan zou ik het doen. Omdat voorop staat dat mijn paard het goed moet hebben.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:45

Wendy schreef:
Ans schreef:

Nee, maar wat ik niet snap is dat een aantal mensen roept: 'dat zou ik nooit betalen'.
Als je een goede stal vindt voor je paard die toevallig goedkoper is, dan heb je gewoon geluk Lachen Niks mis mee, goedkoop kan best heel goed zijn Ja
Maar wat ik niet begrijp is dat sommige mensen roepen: 'dat zou ik nooit betalen'.
Niet dat ik zelf enorm veel betaal voor mijn stalling (225 euro valt mee in vergelijking met sommige bedragen), maar als het nodig zou zijn, dan zou ik het doen. Omdat voorop staat dat mijn paard het goed moet hebben.

Voor veel mensen is nou eenmaal 400 euro per maand aan stalling veel te veel, er komen immers nog andere kosten bij.
Daarom was mijn reactie gewoon dat ik verbaasd was over die hoge bedragen omdat wij dat hier helemaal nergens hebben.
Het maximum in deze regio ligt voor zover ik weet op 280 euro, nou dat scheelt nogal, dus ik zou idd kunnen roepen dat ik nooit 400 euro voor stalling zal betalen in deze regio.
Ieder zijn eigen, en ieder heeft een goede eigen kijk over wat het beste is voor hun paard en daarbij wat zij kunnen/willen betalen.
Ook jij kunt niet oordelen (zoals ik wel begreep in je eerdere posts) of iemand een goede stalling heeft voor zijn paard ook al betaald hij/zij "maar" 100-150 euro.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:13

inderdaad, voor 400 euro + de extra kosten heb je zowat een hypotheek voor.
Maar als je het kan betalen, moet je het lekker doen als er geen andere keus is.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:14

mooie paardjes trouwens Ans, wat erg voor je van jou vorige paard.. Heb je er nou 2?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:23

Dank je jacco_ellen! Ja is idd erg van me ouwe paardje, het gemis is nog steeds erg groot.
Heb nu de merrie met veulen Haha! (dus ja 2 Haha!)

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:01

en je veulen die heb je bij je merrie staan of staat die in een veulenopfok? Die van mij staat in een veulenopfok en is nu bijna 9 maanden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:02

Wendy schreef:

Ik zou ook nooit en te nimmer 400 euries per maand betalen voor een stal voor mijn paard, gewoonweg omdat het ook financieel wel leuk moet blijven. Sorry, maar voor dat geld kan ik heel veel andere leuke doen. Mijn paard is mijn hobby en steek er veel tijd in (vind ik ook helemaal niet erg, leuk juist), maar het is niet mijn leven. Ik wil zelf ook lekker warm zitten, af en toe lekker winkelen, op vakantie en later een mooi huis hebben. Als ik dan ik-weet-niet-hoeveel geld moet gaan betalen voor een paard dan houd het op.

Ik vind het overigens prima als mensen dat voor hun paard betalen hoor, moeten ze helemaal zelf weten. Maar ik zou het zelf niet doen! Als de prijzen die richting opgaan dan is het ook gewoon klaar en gaat het paard (in dit geval pony) de deur uit, hoe erg dat ook is.

[edit] als het echt zover gaat komen (wat ik niet geloof bij ons, gelukkig!) dan zoek ik uiteraard een mooi en goed plekje voor pony en mag ze gerust die maanden op de dure stal staan Knipoog

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:24

zap schreef:
Wendy schreef:

[edit] als het echt zover gaat komen (wat ik niet geloof bij ons, gelukkig!) dan zoek ik uiteraard een mooi en goed plekje voor pony en mag ze gerust die maanden op de dure stal staan Knipoog

Als het zover komt prop ik ze met zijn 3'en in een box... Haha!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:28

JaneJansen schreef:
zap schreef:

Als het zover komt prop ik ze met zijn 3'en in een box... Haha!

hahaha, dat is ook nog een optie Haha!. Alleen heb ik maar 1 pony Tong uitsteken.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:30

Bij ons gaan de pensionstalling ook weer met een tientje omhoog.

Ik moet nu 195 all in gaan betalen voor mijn C pony
waar ik 2 jaar geleden 170 euro voor betaalde.

Maargoed, mocht het komende jaren écht te gek worden
dan bied ik gewoon aan mijn eigen box uit te mesten scheelt
weer iets in de kosten.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:04

jecco_ellen schreef:
en je veulen die heb je bij je merrie staan of staat die in een veulenopfok? Die van mij staat in een veulenopfok en is nu bijna 9 maanden.

Mijn veulen staat nu nog bij de merrie in de stal, maar komt op dezelfde stalling deze maand nog in een grote loopstal te staan, ook soort opfok met andere leeftijdsgenootjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:52

Ans schreef:
Waarom 400 betalen voor een stalling terwijl je ook 150 kan betalen voor een zelfde stalling iets verderop?

Als er even verderop een stal zou zijn die 250 euro goedkoper was èn hetzelfde kon bieden, dan wist ik het ook wel, dan ging ik daar op de wachtlijst. Maar helaas is de realiteit hier in de buurt anders en betaal je overal tussen de 300 en 400 euro, bovendien gaat de kwaliteit met de prijs mee onderuit. Er zijn wel goedkope stallen hier in de buurt, maar daar zou ik persoonlijk nog geen cavia achterlaten (bij wijze van) omdat de kwaliteit van verzorging nogal te wensen overlaat, het is niet voor niets goedkoop. Komt voor mij persoonlijk nog bij dat ik niet wil staan op een stal waar geen binnenbaan is, dat is de enige wens voor mezelf, al mijn andere eisen hebben direct met het welzijn van het paard te maken.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:00

Lovely schreef:
Ans schreef:
Waarom 400 betalen voor een stalling terwijl je ook 150 kan betalen voor een zelfde stalling iets verderop?

Als er even verderop een stal zou zijn die 250 euro goedkoper was èn hetzelfde kon bieden, dan wist ik het ook wel, dan ging ik daar op de wachtlijst. Maar helaas is de realiteit hier in de buurt anders en betaal je overal tussen de 300 en 400 euro, bovendien gaat de kwaliteit met de prijs mee onderuit. Er zijn wel goedkope stallen hier in de buurt, maar daar zou ik persoonlijk nog geen cavia achterlaten (bij wijze van) omdat de kwaliteit van verzorging nogal te wensen overlaat, het is niet voor niets goedkoop. Komt voor mij persoonlijk nog bij dat ik niet wil staan op een stal waar geen binnenbaan is, dat is de enige wens voor mezelf, al mijn andere eisen hebben direct met het welzijn van het paard te maken.

Daar kan ik heel goed inkomen lov, daarom noemde ik ook dat het vast per regio verschillend zou zijn.
Het ging mij puur even om Wendy der beweringen dat een goedkopere stalling per definitie "slechter" zou zijn en we niet op het geld moeten kijken maar naar het welzijn van het paard.
Dat laatste stel ik ook voorop, maar kijk uiteraard daarna ook naar de €

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:04

Het moet gewoon uit de lengte of uit de breedte en hier in de regio is het wel vaak zo dat goedkoper ook slechter is, helaas zijn er ook nog dure slechte stallen Haha!.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:36

Ja maar dat is anders dan dat er iemand reageert hier uit een andere regio met een behoorlijk lagere stallingsprijs dat er dan meteen vanuit wordt gegaan dat dit slechtere stalling zou zijn. Clown

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:50

fvdhaak schreef:
Het vreemde is dat de prijzen overal omhoog gaan terwijl de kosten voor hooi en stro juist weer zijn gezakt.
Wij betalen vanaf de zmer al een verhoging van 22,50 omdat het hooi en stro duurder was maar je ziet het nergens naar beneden gaan. Ik heb nog niets gehoord voor 2009 over weer een verhoging maar ik sta er niet van te kijken aals het weer gebeurd.

Groetjes Fred

Ja, maar de meeste stallen hebben het stro na de oogst ingekocht en toen was het duur, ook om zeker te zijn dat ze voldoende stro hebben door het jaar.

Laura25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:25

Bij ons is de stalling nu in 2 jaar 15 euro duurder geworden. Dit wordt bij ons netjes overlegd dmv een brief.
Er zijn ook aardig wat veranderingen doorgevoerd waar iedereen achter stond.
Maar wat sommige van jullie betalen is echt veel, ik weet niet of ik dat zou over hebben voor een mn paardjes.
Vindt de huidige prijs bij ons echt wel de tax.

Ps zoek nog een lease ruiter voor 1 paardje van mij in zutphen.