Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:25

Ik heb geen idee wat hij van de winter op batterij of zon heeft gedaan. Ik heb hem deze winter 2 keer moeten opladen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:32

Het zijn wel dure systemen. Ik ben er nog niet wat nu handig is. Ik heb nu een app op stroom, dus alles moet nieuw.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:22

kvulden schreef:
En alleen op accu, hoe snel is de accu dan leeg?

Ik heb voor een op accu (geen zonnepaneel en heb sinds 2017 twee accu’s verbruikt en ik heb een groot gedeelte van de tijd minimaal de helft van de omheining met meidoorn raakpunten.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:26

Ik heb er ook eentje op zonnepaneel voor mijn huurwei. Hij heeft de hele winter in de schuur gestaan, maar tot mijn verrassing deed hij het van de week nog prima. Heb hem voor de zekerheid wel even een middag in de zon gezet nog.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:04

Vond ie vast wel lekker :+

Ik heb net Jasmijn alvast de onderdekens opgedaan en dan straks nog de regendeken er overheen. Dat is nu nog net wat te warm.
Overigens had ze een stuk hooi in haar oog van nog 3 cm lang. Ze stond flink te knipperen, maar ik kreeg het niet te pakken. Toen ze even haar hoofd omhoog moet doen voor de dekens zag ik het net in een hoekje uit steken en kon het gelukkig zo pakken.
Boon ook maar een 200 grams op gedaan, want die komt ook al een stuk dunner in het haar te zitten nu.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:26

Hier in de buurt betaalde ik vandaag vier euro voor een baaltje. Bij Venhorst is het omgerekend 7,50 voor een baaltje.

Het is echt weer een koude wind vandaag :brr:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:28

Ik heb de grote balen van Venhorst. Die zijn prijstechnisch wat beter.......

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:43

Lynn hier zijn die prijzen meestal niet zo enorm hoog.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:45

Pfoah wat een prijzen voor hooi, dan prijs ik me gelukkig! Ik heb een stokoude boer uit de buurt waar ik voor 4 euro betaal voor grote 25kg baaltjes mooi hooi. Helaas is dat nu op en ben ik via marktplaats op een boer in een volgend dorp gekomen die het voor 4,50 thuis komt bezorgen. Het zijn kortere pakken van eerder 20kg en sommige zijn wat stoffig maar die voer ik dan maar buiten. Hopelijk haal ik het met de laatste 80 pakjes tot de eerste snede van m'n buurman :))

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:48

Lynn_Nikita schreef:
Karin_deB schreef:
Haha lekker sjeeskezen!!

Hier betaal ik 5.50 voor een baaltje van 20/25kg.

zijn die prijzen altijd al zo hoog geweest of nu aan het eind van de vooraad. Hier was dat vorig jaar rond de 3.50 meen ik
Ik heb zowel die paarse netel ( veel bijen en hommels zitten daarop) maar ook honddraf, lastig weg te krijgen, is zo`n kruipspul qua wortels

Goedkoopste wat ik betaald heb sinds ze aan huis staan is 4.50 per baal.
Heb ook wel eens 7,- per baal betaald.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:58

Ik had vorig jaar €3,50 voor 20 kg baaltjes. Helaas was het na 70 balen op. Toen ben ik overgestapt op Venhorst. Ongeveer 500 kg voor €127,50.
Ik moet eigenlijk een carport hebben zodat ik gelijk 100 balen of meer kwijt kan.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:08

Ik heb bij Venhorst Duits kruidenhooi en weidehooi besteld om uit te proberen. Als dit nou een succes is kan ik ze ook grote pakken laten leveren. Die kan ik makkelijk kwijt normaal gezien onder de carport (daar stond afgelopen zomer 8000kg). Maar wellicht vind ik ook nog iets in de buurt. Ik had 1 berichtje geplaatst op facebook en kreeg daar en via messenger en Whatsapp heel veel reacties. Ik weet hoe zuinig iedereen op zijn hooiboer is hier (vooral niet doorgeven aan een ander!) dus ik vond het echt supertof om zoveel reacties te mogen ontvangen!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:22

Wat een prijzen voor kleine pakjes! Hier waren de duurste €4 per stuk en de goedkoopste €1,50 direct van het land. Laatst nog een mooie partij van 115 baaltjes voor €3,50 per stuk op de kop getikt. Komend jaar waarschijnlijk van eigen land kleine baaltjes en wellicht bij een buurman. Maar wij voeren niet enkel kleine baaltjes, die gebruiken we voor de hooinetten en zolang ze niet op de wei staan hebben ze 1 grote baal met een slowfeeder net er omheen.

Hier was het vandaag zulk lekker weer. Na mn werk lekker zonder jas naar de paarden om rustig aan uit te mesten en te trainen met t pensionpaard en m'n jonkie. Was echt genieten <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:02

Wij betalen 90 ex BTW voor een groot pak onverpakt hooi. Verpakt komt er nooit meer in.

Vandaag eindelijk weer 100% fit. Geen paardjes gedaan want mama op bezoek <3

Van de week wel met Aurelia naar de binnenbak geweest voor het eerst. man wat kan dat paard toch lopen :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 07:00

Ik ben zo blij dat we dit jaar zo veel hooi van eigen land hadden := ben er nu pas bijna doorheen

Gister was het heerlijk! Samen met de oudste en Jonique even op pad geweest om ons hoofd leeg te maken, hij heeft het echt moeilijk en most onze let enorm, dus even wat leuks gaan doen. Lekker gegaloppeerd ook! En mama maar rennen :+
En zelf eindelijk weer les gereden. Was wel nodig zeg maar. Maar ging echt lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 07:00

Lekker Maartje <3

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:21

Goh dat jullie dat zulke hoge prijzen vinden :+ ik ben nu op venhorst overgestapt omdat mijn boer het hooi op had, maar prijzen zijn vrijwel gelijk. Heb ook wel mooi hooi moet ik zeggen, is iets waar ik niet op wil bezuinigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:35

Nee dat is hier ook zo.
Hooi moet gewoon goed zijn, punt.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:24

Ik denk dat Venhorst en de prijzen van mijn hooiboer ook om het even zijn. Bezuinigen op hooi doe ik ook niet. Al vind ik het helemaal niet erg dat ze nu wat minder hooi eten doordat ze op een weide staan waar daadwerkelijk nog wat gras op staat.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:53

MarloesHJ schreef:
kvulden schreef:
En alleen op accu, hoe snel is de accu dan leeg?

Ik heb voor een op accu (geen zonnepaneel en heb sinds 2017 twee accu’s verbruikt en ik heb een groot gedeelte van de tijd minimaal de helft van de omheining met meidoorn raakpunten.

Dat zijn dan ook andere app dan netstroom toch?

@Flew heb jij het app en zonnepaneel in 1?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:58

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:18

Kvulden ik heb inderdaad twee verschillende apparaten. Een met een ingebouwd zonnepaneel en de andere een gewoon apparaat op batterij.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:43

Ik heb deze.

https://www.schrikdraad.com/gallagher-z ... IcQAvD_BwE

Nadeel is de batterij die er in zit, daar heb ik weer een andere lader voor nodig. Nooit overnagedacht en dus 1 batterij wat overladen......

Hier vanmorgen ook een goede rit gemaakt. Merrie werd gereden en was wat wakker, maar fijn bewerkbaar. Ijsco vond de temp lekker en had er goed de pas in.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 16:12

En heeft iemand ook een auto accu? Hoe zwaar is deze dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:16

Ligt aan de auto waar die in gestaan heeft :D