Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:48

Azmay schreef:
Melewel94 schreef:
Hallo allemaal

Even een vraagje betreft weide...

We hebben niet direct de behoefte om te verhuizen, maar we kwamen toch een leuk huisje tegen met wat grond...

De oppervlakte totaal bedraagt iets meer als 1700m2, bewoonbaar 174m2. Weet dus niet direct hoeveel de achterste grond precies is.
[ [url=m/hoTEwM.png]Afbeelding[/url] ]

Is dit ongeveer voldoende om er een paardje lekker te kunnen laten grazen? Voor recreatieve dresuurmatige doeleinden.
Hoop toch ooit in mijn leven terug een eigen paardje te kunnen hebben, en dit is dan misschien wel de oplossing naar de toekomst!

Wat vinden jullie ervan? Puur op weidegang gebied gezien.

Lijkt me minder dan de helft wei, dus zal 800 vierkante meter zijn?
Zo groot is mijn paddock en dat is zo kaal/kapot..

Middelste stuk waar dat glazen hokje staat kan er evt nog bijgeteld worden, en in 2en delen zou te klein zijn denk ik?

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:49

Als je het adres hebt kan je in google maps zo met de rechter muisknop op meten drukken en kijken hoe groot het precies is. Als je een vierkant maakt rekent hij zelfs de oppervlakte voor je uit :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:49

Kun je de pijnstillers fijn malen en dan over het voer geven met wat olie zodat het plakt?

Abby sterkte met de verkoop van Stef :(:)
Kleintje ziet er wel erg drachtig uit.

Fabster wat een waardeloos thuis komen, hopelijk valt het mee en is het gewoon een domme hoefzweer.

Anke ken inderdaad meer paarden die een gewone tweepaardstrailer met schot , te smal vinden en daar niet graag in staan.
Je zou nog kunnen kijken voor een ander schot, met rubber aan de onderkant.

Gisteren weer bij mijn vriendin geweest en dit keer op Dako gereden <3
Afbeelding

Afbeelding
Dako is een Ardenner muil, dan 2 Fjorden muilen en tenslotte Bambam , een Pre muil.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:51

Azmay schreef:
Als je het adres hebt kan je in google maps zo met de rechter muisknop op meten drukken en kijken hoe groot het precies is. Als je een vierkant maakt rekent hij zelfs de oppervlakte voor je uit :j

Oh echt serieus :') ga ik eens proberen!

Handige tip zeg, dat wist ik niet eens!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:51

Een paard alleen houden is ook niet bepaald diervriendelijk en voor 2, ook al is de 2de een kleintje, is het echt erg klein.
Maar misschien kun je wei bij huren ?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:54

spatter schreef:
Kun je de pijnstillers fijn malen en dan over het voer geven met wat olie zodat het plakt?

Abby sterkte met de verkoop van Stef :(:)
Kleintje ziet er wel erg drachtig uit.

Fabster wat een waardeloos thuis komen, hopelijk valt het mee en is het gewoon een domme hoefzweer.

Anke ken inderdaad meer paarden die een gewone tweepaardstrailer met schot , te smal vinden en daar niet graag in staan.
Je zou nog kunnen kijken voor een ander schot, met rubber aan de onderkant.

Gisteren weer bij mijn vriendin geweest en dit keer op Dako gereden <3
[ [url=m/NxxshL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7DFYHQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dako is een Ardenner muil, dan 2 Fjorden muilen en tenslotte Bambam , een Pre muil.

Ik zou bijna overwegen Diva door een langoor te laten dekken <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:58

Dat kan, mijn vriendin heeft een dekhengst, andalusische ezel aangeschaft die paarden dekt :D
Mijn Nina wordt daar volgend jaar door gedekt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:59

spatter schreef:
Dat kan, mijn vriendin heeft een dekhengst, andalusische ezel aangeschaft die paarden dekt :D
Mijn Nina wordt daar volgend jaar door gedekt.

Info? :x :x
Mijn vriend doet me wat denk ik _O-

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:00

Het zou 920m2 zijn... er ligt een weide langs, misschien valt daar iets mee te bespreken...

Hebben op het moment enkel de advertentie bekeken, verder niks. Aangezien het prijs gericht zeer aantrekkelijk is willen we het misschien toch wel eens bekijken wat de opties zijn maar wou toch al eens polsen wat een beetje realistisch is qua weidegang :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:00

Oh Spatter ik ga ze wel heel erg leuk vinden zeg.... <3

Ik ben van plan nog een laatste fotoshoot met Stef te doen. Heb altijd graag fotos willen hebben van hem maar is er nooit van gekomen. Dus nu maar een afscheids shoot. -O-

@Melewel, mijn wei is ongeveer 1300m2 en daar staat een trekpaard, een mini en 5 minischaapjes op en dat is zo kaal als de neten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:01

Melewel94 schreef:
Het zou 920m2 zijn... er ligt een weide langs, misschien valt daar iets mee te bespreken...

Hebben op het moment enkel de advertentie bekeken, verder niks. Aangezien het prijs gericht zeer aantrekkelijk is willen we het misschien toch wel eens bekijken wat de opties zijn maar wou toch al eens polsen wat een beetje realistisch is qua weidegang :)

Als paddock is dat leuk, maar echt gras heb je er niet van.
Ik heb verderop in de straat wat weiland en verder 800 vierkante meter achter het huis voor de paarden. Is prima te doen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:08

Net trouwens fotos gemaakt van de 2 dames dus even spam O:)
Afbeelding
Afbeelding
Hoe ze niet voorover kiept in volle galop is mij een raadsel..
http://boktimg.nl/img/m/C5Xx3k.jpg
Afbeelding
Brandmerk is wel heel zichtbaar nu.
http://boktimg.nl/img/m/w0oeB1.jpg

Ergens overweeg ik Kim weg te doen, het is veel werk met 2 grote paarden en er is momenteel niemand die er wat mee wil doen. Mijn vriend krijgt nog even de kans wat te gaan doen (heb hem een les bij Anke aangepraat) en als ik eind van de winter nog geen ruiter heb gaan er toch knopen worden doorgehakt.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:08

Azmay schreef:
Melewel94 schreef:

Ik heb verderop in de straat wat weiland en verder 800 vierkante meter achter het huis voor de paarden. Is prima te doen.

En hoe verdeel je het dan? Zet je ze overdag op de weide verderop en dan snachts thuis?

Wil gewoon zoveel mogelijk informatie binnenhalen zodat ik alles kan afwegen :)

Waar mijn verzorgpaard staat staan ze overdag van ongeveer 8 tot 4-5u op er weide a 500m2 per paard (hebben elk een apart weide) en savonds op stal.

Ik denk dat jullie ze 24/7 buiten hebben?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:11

Melewel94 schreef:
Azmay schreef:

En hoe verdeel je het dan? Zet je ze overdag op de weide verderop en dan snachts thuis?

Wil gewoon zoveel mogelijk informatie binnenhalen zodat ik alles kan afwegen :)

Waar mijn verzorgpaard staat staan ze overdag van ongeveer 8 tot 4-5u op er weide a 500m2 per paard (hebben elk een apart weide) en savonds op stal.

Ik denk dat jullie ze 24/7 buiten hebben?

Ik heb ze in de zomer een tijdje 24/7 op het gras en in de winter 24/7 op de paddock. Heb een stukje betegeld waar ze dan in de nacht op staan anders lopen ze het echt helemaal kapot. Verder kijk ik hoeveel uur ik ze op het gras zet. Heb alleen een inloopstal en geen afsluitbare.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:22

Dat is vrij klein. Dat is leuk als paddock maar niet als weiland. Een paard alleen houden is al niet heel vriendelijk, tel dus nog eens een shet erbij. Onmogelijk is het zeker niet, er zijn mensen die ze op kleinere plekken houd, maar if het ideaal is.... mmm niet
ik heb ze idd 24/7 buiten maar dat zijn ook 8000m2. maar ook met nachten op stal is het om goed gras te houden krap aan hoor

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:34

800 m2 is de grootte van een rijbak, dus dan kun je nagaan wat er met t gras gebeurd...

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:00

Lijkt mij alleen geschikt als je weide in de buurt bij kunt huren. Minimum als je ook wat gras wilt is gok ik 3000 a 5000m2. Dit is alleen geschikt om een paddock te maken. En op alleen een paddock zou ik mijn paarden niet fulltime willen hebben.

Maar, als er veel weides in de buurt liggen, zijn er misschien best mogelijkheden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:20

Azmay https://www.facebook.com/muildierritten/
Beetje naar onderen scrollen en dan zie je foto's van hem.
Het is ook nog eens een enorm lief dier <3

Ga gewoon eens met vriendlief daar een rit rijden , kun je zien wat jullie beide vinden van muildieren.
Gisteren reed er iemand mee die pas voor de derde keer op een paard/muildier zat.
Werd natuurlijk wel een staprit dan maar zo braaf heeft ze ze dus wel.
Dako is lekker pittig en Bambam ook.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:19

Ik had maar voor een paar dagen pijnstiller, inderdaad. De rest moet worden besteld. Eerst even kijken wat er morgen op de foto staat.

Zo tof, die muilen! Dekt er dan een muildier of een ezelhengst, Spatter?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:21

een muildier is toch onvruchtbaar?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:23

Dat dacht ik ook, ja

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:28

Haha een ezelhengst, zoals ik al schreef een Andelusische ezel.
Ik kan effe geen foto van hem vinden, zal straks eens vragen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:02

Ik heb ook niet heelveel ruimte. Onze grond is 2400. Ik heb er nu een kwpn een tinker en een shet lopen. Ik probeer altijden een weitje er bij te regelen, maar dat lukt niet. En vaak vraag ik me ook af of een mooie gras wei wel geschikt is voor mijn paarden. Ik zou liever een flinke track hebben. Maar ik ben te vreden met mijn stekje en ik geloof mijn paarden ook. Ik heb nu een pony aangeboden gekregen. Gaat alleen weg als hij bij mij mag staan. Nou dan moeten ze het bij toch wel goed hebben. Haha.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:53

Ik heb bij huis ook niet veel grond.
Heb wel overal weitjes hier in de regio.

Is een prima huisje. Kun je mooi het terrein inrichten. Gedraineerde bak/paddock. Heb je een fijn plekje.
Daarna gewoon kijken of je in de buurt nog een stukje gras kunt huren of kopen. Volg je hart en jouw droom.
Geluk van een paard hangt niet af vd grootte van jouw terrein. Als ie de benen kan strekken, lekker rollen. Uit de wind, regen en zon kan staan (schuilen). Een droge plek/stal. Lekker voer en schoon drinkwater. Warmte, liefde en aandacht. Is hij happy! En jij geniet van jouw droom die uitkomt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:57

Azmay: kan ik me goed voorstellen. Een grote hou je niet omdat het zo leuk is om naar te kijken.
Ben benieuwd. Zie jullie vrijdagmiddag verschijnen.

Vervelend dat hij de pijnstillers uitspuugd.
Paardjes geef ik alles gemengd met appelmoes in een lege wormkuur. Werkt fijn.

Honden en katten ontwormen vind ik wel een ramp.