Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Die van mij staat nu 24/7 buiten... maar het is echt een dodo
Eerst sloopte die continu de waterbakken (die er alleen voor hem staan, want de rest durft wel uit de sloot te drinken...)
Hij is continu bij de bouwvakkers aan de overkant aan het kijken (de andere paarden vinden al dat gebonk en geboor doodeng, maar meneer vindt het erg boeiend)
En nu met de regen staat die buiten te rillen. En zijn bomen en twee prachtige lege schuilstallen, maar meneer blijft lekker met de rest buiten staan. Ik heb hem maar even een regendeken op gedaan, want zijn temperatuur was ook vrij laag...
fokfanaat schreef:eczeem, warmte en dik worden is in de winter toch niet aan de orde, waarom staat ze dan helemaal niet buiten?
ik vind dat echt tragisch.
EskeGirl schreef:De hele dag op paddock kan best, mits: deze goed onderhouden/niet te modderig is er altijd water is, voor ruwvoer en een soortgenoot wordt gezorgd. Een zandbak van 10X10 zonder iets en alleen wordt een paard niet blij van nee.
_tarja_ schreef:EskeGirl schreef:De hele dag op paddock kan best, mits: deze goed onderhouden/niet te modderig is er altijd water is, voor ruwvoer en een soortgenoot wordt gezorgd. Een zandbak van 10X10 zonder iets en alleen wordt een paard niet blij van nee.
Helemaal mee eens. Maar ik zie vaak dat het daar juist aan ontbreekt. En ben ook geen fan van stenen paddocks.
M_nouska schreef:Ik ben weggegaan van mijn vorige stal doordat de paarden in de zomermaanden en in de wintermaanden gewoon binnen stonden. De reactie's van de mensen als ik vroeg waarom ze hun paard binnen hebben staan waren vooral, ze vind het fijn in haar bloedhete stal, ze wordt gek van de vliegen, ze lust geen gras () en ga zo maar daar. Op mijn huidige stal staat ze de hele dag lekker buiten. Voelen mensen die hun paard 24/7 binnen hebben zich niet heel schuldig tegenover hun paard omdat ze hun paard zo te kort doen?