Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:53

Haha Zoefi!

Fijn voor Stef! Minder voor jou, Abby :(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:02

Hebben jullie ook een paard (meegemaakt) die in 1,5 paards of 2 paards gewoon prima staat.
Dan bij een tweepaards met tussenschot in die kleinere ruimte het evenwicht niet kan bewaren en dus snel omkiept in bochten/rotondes...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:08

Niet meegemaakt, maar ik kan het me wel voorstellen. Waarschijnlijk gaat ie in de 1,5 of 2 paard zonder schot schuin staan, dat kan natuurlijk niet als het tussenschot erin zit.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:36

Mijn vorige paard had dit Anke. Bij haar ging het overigens wel goed als je haar rechts zette maar links was het bal. Overigens geen probleem gehad om met 1 paard rechts geladen te rijden (gewoon stabiel qua wegligging).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:41

Links ging redelijk. Ook niet top. Terugweg rechts gezet. Eind vd rit een ramp. Ben gestopt. Zo sneu.
Kun je dat trainen? Ik heb een vast schot. Dus breed staan is sowieso niet mogelijk.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:42

Heb het vaker gehoord. Had met balans te maken. Die mensen hadden trailer aangepast of ingeruild.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:45

Is voor mij voor het eerst. Dochterlief rijdt nu ook. Dus 2 naast elkaar met tussenschot. Zonder schot geen probleem. Bah...baal wel ervan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:49

Een trailer waar drie paarden schuin in kunnen staan zou je ook kunnen proberen. Die weet is dat dan een oplossing als je samen weg wilt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:53

Ja ben nu aan het denken erover.
Vrachtwagentje. Maar voor B rijbewijs is vaak ook maar klein.

Moet ook de koets mee kunnen.
Heb nu een Atec Starline 2 paards met koetsframe.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:11

Nadeel van een B-vrachtwagentje is het zeer beperkte laadvermogen. Twee paarden van 600 kg mag je er al niet eens op zetten.

Wat wellicht kan helpen is waarschijnlijk een combinatie van balansoefeningen en een bodywrap voor bewustzijn van het lichaam. Bij balansoefeningen kun je denken aan mikado met balken, autobanden die over het loopvlak zijn doorgezaagd op de grond leggen (gezaagde kant naar beneden) en daar overheen, en een brug waar je een wipwap van kunt maken (zoiets: http://junik.nl/?page_id=66).
Een vast tussenschot is wel lastig; bij een beweegbare zou je nog kunnen oefenen met smal aan de voorkant en breed aan de achterkant, maar dat is dus geen optie.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:29

Dat is wel een gedoe, Anke. Ik ken het niet. Wel
Iemand met een paard die steeds flauw viel bij linkerbochten :wow: . Rechterbochten geen last van. Die is inderdaad ook gaan oefenen. Kan me niet meer herinneren of dat nou verholpen werd.

Hier een paard op 3 benen. Of erger nog: op 2 benen. Beau heeft dus al een gesloopte knie linksachter. Maar nu is hij rechtsvoor stokkreupel. Hij kan er echt niet op staan. En dat heeft natuurlijk invloed op linksachter. Kom gisteravond terug van vakantie en ik hoor dat hij al 2 dagen niet kan lopen -O- . Ik gok zelf op gebroken hoefkraakbeen. Mss nog een hoefzweer, maar eigenlijk denk ik zijn hoefkraakbeen. Morgen dus bellen om foto's te maken en voor vette pijnstilling. Dit kan echt niet. Als het zijn hoefkraakbeen is, gaan we het redden. Hoefzweer natuurlijk ook. Maar als het iets ernstigers is, is het mss wel einde oefening voor hem. Dus ik maak me wel een beetje zorgen.... ;(

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:50

Anke schreef:
Hebben jullie ook een paard (meegemaakt) die in 1,5 paards of 2 paards gewoon prima staat.
Dan bij een tweepaards met tussenschot in die kleinere ruimte het evenwicht niet kan bewaren en dus snel omkiept in bochten/rotondes...

Ja, Anke....mijn merrie kan niet in een twee paards met tussenschot. Ze raakt echt in paniek en verwond zich aan het schot, lijkt een soort claustrofobisch gebeuren. Ze houdt overigens ook niet van paarden dicht in haar buurt, ooit een trap gehad en d'r griffelbeentje gebroken, denk dat dat een trauma is geworden.
Op een gegeven moment stond ze te shaken voor de trailer en wilde ze er niet meer op. Ik wilde het overigens ook niet op deze manier want ze verwonde zich echt. Wij hebben het schot eruit gehaald en weer vertrouwen opgebouwd dat ze in d'r eentje prima hierin kan staan. Helaas betekent dat wel dat we onze paarden niet meer (voorlopig) samen kunnen vervoeren. Jammer dat jouw schot er niet uit kan, want dat was voor ons echt de oplossing en dat heb ik destijds ook overal gelezen dat dat de oplossing is...is idd ook een stukje balans. Zij moet flink wijd kunnen staan en dat schot belemmerde haar hierin waardoor ze in paniek schoot...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 06:50

Jeetje Fabster, heftig!! Heel veel sterkte.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:39

Balen Anke dat rechts ook niet gaat. Je zou vrachtwagentje eens kunnen proberen hoe ze is met achteruit rijden als ze beperkte ruimte heeft. Heel soms zie je wel eens trailers tweedehands te koop waarin ze achteruit staan.

Jemig Fabster wat heftig , veel sterkte.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:05

Wow Fabster dat is niet fijn thuis komen. Hopen op een hoefzweer dan

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:23

Oh wat sneu. Hopelijk niks ernstigs.

Ze loopt prima de trailer in en uit. Heb nu contact met de vorige eigenaar.
Schot kan er wel uit. Bedoelde dat deze hard is. Geen zeil/rubber.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:56

Oh Fab wat erg. Ik duim voor je. :(:)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:25

Ik duim mee. Wat naar thuis komen. Wat een pechvogel is het toch ook.

Wordt er nog gehooid bij jullie? Het is nu eindelijk een hele week droog met een beetje geluk.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:27

Hoop mee op goed nieuws Fabster :(:)

Hier voor het huis ligt het gras af zag ik net :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:30

Ik duim voor je Fabster!

Hier heb ik nog niks gezien qua maaien :n Is er idd een goede week voor!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:48

Morgen komt de DA voor foto's. Wel pijnstillers gehaal, maar die l*l spuugt t weer uit. En hij krijgt speciale, omdat hij gevoelig is voor maagzweren en daar hadden ze niet veel van op voorraad en kan pas morgen besteld wirden -:(- . Dus hij moet het nog weer een dag uitzingen.

Is Stef al weg, Abby?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:27

Nee dat duurt nog wel even. De mensen gaan eerst nog op vakantie dus hij wordt half september pas opgehaald. Heb ik nog even tijd om afscheid te nemen. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:39

Fabster schreef:
Morgen komt de DA voor foto's. Wel pijnstillers gehaal, maar die l*l spuugt t weer uit. En hij krijgt speciale, omdat hij gevoelig is voor maagzweren en daar hadden ze niet veel van op voorraad en kan pas morgen besteld wirden -:(- . Dus hij moet het nog weer een dag uitzingen.

Is Stef al weg, Abby?

Ben je die pijnstiller dan nu ook gelijk kwijt omdat je zegt dat hij het na het uitspugen weer een dag moet uitzingen?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:44

Hallo allemaal

Even een vraagje betreft weide...

We hebben niet direct de behoefte om te verhuizen, maar we kwamen toch een leuk huisje tegen met wat grond...

De oppervlakte totaal bedraagt iets meer als 1700m2, bewoonbaar 174m2. Weet dus niet direct hoeveel de achterste grond precies is.
Afbeelding

Is dit ongeveer voldoende om er een paardje lekker te kunnen laten grazen? Voor recreatieve dresuurmatige doeleinden.
Hoop toch ooit in mijn leven terug een eigen paardje te kunnen hebben, en dit is dan misschien wel de oplossing naar de toekomst!

Wat vinden jullie ervan? Puur op weidegang gebied gezien.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:45

Melewel94 schreef:
Hallo allemaal

Even een vraagje betreft weide...

We hebben niet direct de behoefte om te verhuizen, maar we kwamen toch een leuk huisje tegen met wat grond...

De oppervlakte totaal bedraagt iets meer als 1700m2, bewoonbaar 174m2. Weet dus niet direct hoeveel de achterste grond precies is.
[ [url=m/hoTEwM.png]Afbeelding[/url] ]

Is dit ongeveer voldoende om er een paardje lekker te kunnen laten grazen? Voor recreatieve dresuurmatige doeleinden.
Hoop toch ooit in mijn leven terug een eigen paardje te kunnen hebben, en dit is dan misschien wel de oplossing naar de toekomst!

Wat vinden jullie ervan? Puur op weidegang gebied gezien.

Lijkt me minder dan de helft wei, dus zal 800 vierkante meter zijn?
Zo groot is mijn paddock en dat is zo kaal/kapot..