Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:17

Bah wat een water. Bij ons is het nu eindelijk weer droog. Sterkte !

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:49

solleke sterkte daar :(:)

Ik ben wel blij dat ons huis wat hoger staat en sinds de uitbreiding van het industrie terrein tig jaar geleden, is de riolering ook prima.
Rijbak ligt weer hoger als de wei dus alleen de wei komt vol water maar het zakte gisteren gelukkig vrij rap weer.
Met dat broeierige weer zuipen de eiken waarschijnlijk veel water.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:51

Hier was het gisteren ook weer paniek. Verschrikkelijk veel water op korte tijd.
Gelukkig was vriend thuis, anders had deze keer het hele huis onder water gestaan.
Een hele lading zandzakken gaan bijhalen.
Gelukkig was deze morgen de gemeente er eindelijk om de grachten vrij te maken, dan is dit gedoe eindelijk opgelost.
De brandweer adviseerde van een muur te bouwen waar het water over de gracht naar ons komt en ik denk dat we dat gaan doen, echt niet normaal meer dit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier begint het dus. Al het water komt van het veld, over de pad richting de gracht. Maar gezien gracht vol zand zit heeft het dus vrij spel om op onze grond te komen. Zo loopt het dan via de paarden over de oprit richting huis.

Je ziet duidelijk de snelheid van het water op de foto's, het sleurt uiteraard al het zand mee.

Veel sterkte aan de rest die hier ook last hebben van water, voor mij mag het gaan stoppen.

Ook nog wel wat positief nieuws, de merrie van mijn moeder is zondag naar haar nieuwe huisje verplaatst. Zondagavond kreeg ik al een berichtje met een foto waar beide paarden heerlijk lagen te zonnen. Ze voelt zich dus helemaal op haar gemak. *\o/* Dat voor een merrie van +20jaar, die maar voor de 2e keer in haar hele leven van locatie verplaatst wordt.
Morgenavond gaat mijn oudste ruin naar zijn 'adoptie'adresje. Hoop dat dat even vlot verloopt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:54

:oo

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:58

Fabster schreef:
Gezellig, al die broedse kippen!

Net terug van rondje bos. Mijn god, wat een hitte! Het leek wel heter dan zondag, maar mss was t gewoon het verschil in wind. Zondag was Caj echt super relaxt en vandaag op de heenweg ook prima te doen. Ik zat me al te bedenken, dat ze nu eindelijk eens een normaal paard zou worden. Maar in het bos werd ze al wat drukker en op de terugweg was het echt gewoon drammen. Ik werd er echt sjachrijnig van -:(- _-:( . Ik had wel de grote scharen erop, dus niks liep uit de hand, maar ik begrijp dat dus echt niet. Het is bloedheet, ze heeft er al 15 km op zitten, het is een route die ze minimaal 1 x per week loopt (en dat de afgelopen 2 jaar heeft gedaan, dus echt niet nieuw) en ineens ziet ze achter elke grasspriet iets verdachts. >;) :roll: %) . Nou ja, donderdag nog maar weer een poging wagen.

Dat is wel frappant... zondag ook een heerlijke rit met Walter. Gisterenavond schrok hij zo ongeveer van alles, inclusief zijn eigen schaduw. Ik heb ruim een uur gedaan over een rondje van 5 kilometer.
Alleen bij Walter is de heenweg het grootste probleem, gedurende de rit werd hij rustiger (zondag niet trouwens, toen kon ik merken dat hij naar het einde toe wat onzekerder werd). Terwijl het gisteren volgens mij een combinatie was van spanning, niet willen en oprecht schrikken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:10

@solleke, kirrr, doublevv en lando: wat een water zeg, dat is toch niet normaal! heel veel sterkte hiermee :(:)
@[***]: dappere dodo, die nieuwe van jou :D

Verder zie ik vooral veel hooi voorbij komen :j Hier zijn ze ook allemaal bezig.
Zelf ook volop aan het sproeien 's nachts, anders wordt het echt te droog.
Bizar die verschillen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:12

Wat vreselijk zoveel water, zal voor diegene niet voor te stellen zijn maar hier is het gewoon sproeien tegen de droogte.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:13

kirr jij ook sterkte :(:) , wat een water ellende , verschrikkelijk, en blijkbaar zo simpel op te lossen met een goede sloot langs het erf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:16

:oo Die foto's, wat een ellende zeg, veel sterkte iedereen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:17

meggiemeg schreef:
Wat vreselijk zoveel water, zal voor diegene niet voor te stellen zijn maar hier is het gewoon sproeien tegen de droogte.

Dan vind ik dit kaartje altijd wel verhelderend... zegt heel veel.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:22

@kirr: het is vrij simpel om wat damwandprofielen de grond in te drukken mits er geen kabels/leidingen liggen ...). Blijft het probleem dat de gemeente de gracht goed leeg moet houden.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:28

Dat hele kleine donkergroene stipje in Limburg, daar wonen wij dus. *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:39

Die gewone donker groene vlek in midden limburg ben ik en doublevv.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:47

Ik zit in het lichtgele deel in de Achterhoek, droogste deel van Gelderland :') :j Maar in het noorden is het dus nog droger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:49

Ik weet echt niet wat ik nog kan zeggen over al dat water.....

ECHT HEEL VEEL STERKTE VOOR IEDEREEN!!!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:50

Sterkte voor caya en alle mensen met wateroverlast! Vreselijk, zeker in je huis.

Iemand gevonden om te hooien. Ik vind het lastig onderhandelen omdat ik niet goed weet wat redelijk is. Heb nu 60/40 gedaan en betaal het inpakken van mijn eigen baaltjes. Worden ronde balen van 1,20 die hopelijk 5 dagen kunnen drogen. Is dit redelijk? Of had ik er meer uit kunnen halen? Ook geen idee hoeveel balen ik nodig heb deze winter, vanaf oktober schat ik voor 2 d pony's. Hoop op 2x 8000m2 hooien dit jaar waarvan ik dus 40% zelf houd.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:52

Oooohhhh wat een waaaaater! Sterkte voor iedereen!

Hier is het zo droog.. wij hebben gisteren 600 kilo prachtig hooi van eigen land gehaald.. kurkdroog. Niet leuk voor jullie maar voor onszelf ben ik blij. Na vrijdag wel weer regen maar het land kan het ook wel gebruiken nu.. alleen niet zo extreem als bij jullie graag. :P

Nogmaals sterkte.. echt niet leuk zeg.. :(

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:54

Even voor het contrast: dit was een half uur geleden bij mij.. Even de wei geïnspecteerd na een rondje bak met ons Viooltje.. Je ziet ons huis in de verte.

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:03

Kirr...begrijp ik goed dat de gemeente verantwoordelijk is voor de gracht en deze niet heeft onderhouden?Wellicht kun je een schadeclaim indienen.Achterstallig onderhoud is nergens voor nodig en het had de schade kunnen beperken.
Fijn van de zandzakken...

Heel veel sterkte nogmaals voor alle waterneuzen :(:)

Ik heb zojuist bij mijn boerman 4 balen besteld,ik moest naar de HA en kwam toch langs het veld...hooi ziet er prachtig uit en zal denk ik vandaag of morgen gebaald worden :) Meteen maar langs boerman gereden en hij had al vermoeden dat ik hooi van dat land wilde :D Maar nu kan hij mooi 4 balen op de wagen laten staan en als hij ze tzt komt brengen kunnen daar 3 balen stro bij.Kan ik er weer even tegen ...
Over een week of 2 ofzo...als het wat rustiger is...hihi.Gelukkig stond zijn vrouw erbij voor de exacte aantallen...die liep al te roepen dat hij dat straks weer door elkaar ging halen hihi.

Zap...ik weet niet wat redelijk is...zolang beide partijen blij zijn is het prima toch?Kun je nog een keer langskomen als er wat gedaan moet worden.

Ziet er goed uit Kristel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:04

Zapje schreef:
Sterkte voor caya en alle mensen met wateroverlast! Vreselijk, zeker in je huis.

Iemand gevonden om te hooien. Ik vind het lastig onderhandelen omdat ik niet goed weet wat redelijk is. Heb nu 60/40 gedaan en betaal het inpakken van mijn eigen baaltjes. Worden ronde balen van 1,20 die hopelijk 5 dagen kunnen drogen. Is dit redelijk? Of had ik er meer uit kunnen halen? Ook geen idee hoeveel balen ik nodig heb deze winter, vanaf oktober schat ik voor 2 d pony's. Hoop op 2x 8000m2 hooien dit jaar waarvan ik dus 40% zelf houd.

Ik vind het heel redelijk.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:18

Dank je [***]!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:22

Wat een drama Kirr als het ook je huis inloopt :( de weides zijn al zo'n miserie, laat staan je huis.

Pffffff de paarden zijn verhuist. We konden ze gelukkig verzetten naar eigen (gehuurde) grond, het stuk weiland bovenaan is nat, maar slechts enkele plassen en niet kniediep water zoals het lager gelegen weiland.

Deze nacht is er NOG meer water gevallen, met het verzetten van de paarden liep het zo mijn laarzen in, zo hoog stond het water :\ Hihi, stiekem wel moeten grinniken om Noah, de drie anderen stonden in de stallen sip te kijken en hij stond tot aan z'n voorknieën door het water te waden :') gek beest.

Ze wilden wel heel graag met me mee hoor, haha. Heb de drie 'jonkies' aan het halster gepakt en Sol (m'n 25 jarige) los laten volgen. Weg van het water jongens! Hij draafde zelfs achter ons aan _O- staan nu gezellig samen in het zonnetje te grazen :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:30

Oh, ik schrik van de fotoos die voorbij komen! Wat een water. Vreselijk! Ik heb nergens last van. Vorige week waren we op trektocht en ik heb alleen 3 spetters onderweg gehad.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:29

Gat-ver-damme wat een water hebben jullie in het zuiden :oo ! Wij zitten op het kaartje in het net iets donkerdergele stukje van Utrecht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:33

Ik heb vanochtend zelfs de sproeier op de wei aangezet...