Paarden die altijd op stal staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yanaxox

Re: Paarden die altijd op stal staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:38

@Nikass ze staat geen 23,5 uur op stal per dag swinters. Ik ben sowieso 3uur per dag met haar bezig, en als het mogelijk is gaat ze met de andere ponys op de paddock. Jammer genoeg is dit niet altijd mogelijk :n

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:39

Mijn jongste heeft een tijd binnen gestaan (avond uurtje naar buiten als ik dr was) wegens hengst zijnde en castratie ect.
merkte echt dat ie chagarijnig werd totaal geen sociale contact met andere paarden meer had.
nu +- 5 maanden later heeft ie vandaag weer voor het eerst met meer dan 1 paard gestaan, was weer goed wennen voor hem liet nogal over zich heenlopen, maar je zag hem gewoon opfleuren.. dus denk wel degelijk dat paarden die 24/7 binnenstaan het niet zo top vinden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:09

yanaxox schreef:
@Nikass ze staat geen 23,5 uur op stal per dag swinters. Ik ben sowieso 3uur per dag met haar bezig, en als het mogelijk is gaat ze met de andere ponys op de paddock. Jammer genoeg is dit niet altijd mogelijk :n

Volgens mij reageer je op Eskegirl en niet op mij? Los daarvan is drie uur uit stal veel te weinig. En "de winter" klinkt vaak alsof het over december en januari gaat, maar beslaat op de meeste stallen 7 maanden per jaar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:02

Maar die 3 uur per dag eruit... wat doe je dan? Poetsen? Longeren? Rijden? Want vrije beweging, dus zonder ruiter, stapmolen of touwtje, vind ik heel belangrijk voor een paard, dagelijks, al is het maar 1/2 uurtjes gezien de minimale vier uur vaak niet mogelijk is.

yanaxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:22

als het mogelijk is gaat ze s'ochtens een uurtje op de paddock. en s'avonds rij ik, poets ik en 1x per week longeer ik haar! Ik weet dat het weinig is, maar meer gaat jammer genoeg niet :n
@EskeGirl

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:47

maar waarom kan ze dan maar een uurtje op de paddock? en waarom kan het niet anders? Dus andere plek zoeken?

yanaxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:52

Omdat we maar 2 paddocks hebben en er veel mensen aan de beurt willen komen. Het kan niet anders omdat ik haar niet na een andere stal kan doen,ik lease haar! @Kinke

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:58

Sinds woensdag staat mijn paard 24/7 buiten (paddock/wei/schuilstal) en het valt
mij nu pas op hoeveel ze loopt en rondscharrelt. Ze stond al 8/10 uur per dag op
de wei, en die overige uren op stal vond ik nooit zo erg. Tot ik nu gezien heb hoeveel ze nog rond wandelt,
even rollen, hapje even, even spelen, rennen noem maar op.

Ik ben echt heel dankbaar voor dit plekje en zie dat mijn paard er echt heel gelukkig mee is :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:26

xApple schreef:
Sinds woensdag staat mijn paard 24/7 buiten (paddock/wei/schuilstal) en het valt
mij nu pas op hoeveel ze loopt en rondscharrelt. Ze stond al 8/10 uur per dag op
de wei, en die overige uren op stal vond ik nooit zo erg. Tot ik nu gezien heb hoeveel ze nog rond wandelt,

Ik ben echt heel dankbaar voor dit plekje en zie dat mijn paard er echt heel gelukkig mee is :j

Zeker niet toevallig bij mij om de hoek?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:35

Ik weet niet waar je vandaan komt ;)

Het is een privé stuk, ik sta er maar met 1 ander meisje. Heerlijk.. Geen gezeur,
geroddel en de paardjes staan er perfect.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:58

Aan de zuidkant van Amsterdam

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:02

Hm nee ik kom wel uit Noord Holland, maar het wordt toch wel een uurtje reizen voor jou (enkele reis).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:26

Helaas -O-

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:12

xApple schreef:

+:)+ +:)+ +:)+

Wat fijn om te lezen :) die ervaring heb ik dus ook met mijn paard (dat hij continu lekker een beetje rondscharrelt, hier rolt, daar een hap eten neemt en flikflooit met zijn vriend en overige kuddegenoten)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:17

Wat fijn Apple, ik dacht alleen dat jij 24/7 al eens had geprobeerd en dat dit geen succes was of haal ik nu mensen door elkaar :o ?

Yanaxox, jammer dat het een leasepaardje betreft want ik vind 3u per dag ook wel te weinig :o.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:35

Ja ik heb dat wel eens eerder geprobeerd ja ! :j Maar de omstandigheden waren toen
niet goed. Toch veel modder, geen schuilstal enz.

Hier is wel een grote schuilstal, stuk verhard, een paddock die niet snel nat is en 2
stukken weiland. Op deze manier wilde ik het wel nog een keer proberen :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:11

Klinkt super Apple, ben benieuwd naar je verhalen over een poosje.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:33

Die van mij vindt 24 u buiten niet leuk. Heb het geprobeerd maar hij zag er instant 10 jaar ouder uit. Hij gaf met ook echt het gevoel alsof ik hem verwaarloosde. Is het ook niet gewoon. ik zet hem vooral veel buiten omdat ik me er zelf beter door voel maar meer als 6-7 uur per dag buiten werkt gewoon niet voor hem.
Dus is het nu een uur of 6 de wei op met vriendjes, en nog een uur of 3 ermee bezig (poetsen, rijden, knuffelen,...)

yanaxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:01

@Sees ik vind het zelf ook niet veel. Af en toe gaat ze er 6uurtjes op, langer niet. Maar ze komt buitten, dat is het belangrijkste..

yanaxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:28

Ondertussen gaat ze al wat meer op de wei! Bijna alle dagen 6uurtjes! Ze begint de wei ook leuk te vinden! :j _/-\o_

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:43

Mijn paard staat dit jaar voor het eerst weer 24-7 (in de zomer, zonder schuilstal) In 2012 lukte dat nog niet. (was ook een andere stal). Nu toch weer geprobeerd en het handige is dat ik gewoon een stal ter beschikking heb. Bij slecht weer (veel regen) gaat ze met regendeken het land op en mocht het echt extreem weer worden dan kan ik haar een nachtje op stal zetten (nog niet nodig geweest) naar eigen inzicht. Dat geeft mij ook een gerust gevoel :o Dus ik ben wel voortdurend met br enzo in de weer maar vind het heerlijk dat ze niet op stal staat en volgens mij vind mijn paard het nu ook helemaal prima :j Heeft ook te maken met de groepssamenstelling en de kwaliteit van de wei.
Ze is aan het herstellen van een blessure en voor dit herstel is het ook perfect :)

Irisjevoogd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:49

hooii bij mij staan de paarden in de nacht op de uitloop stal ze kunnen dus naar binnen en naar buiten en overdag gaan ze de wei op.
ik vind dat een paard gewoon overdag naar buiten hoort te gaan kunnen ze lekker hun energie kwijt en bovendien ze kunnen stalondeugden krijgen. wel een goed topic trouwens

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:11

Nikass, zo'n stal heb ik dus ook. Alles in eigen hand maar daar zijn er helaas niet zo veel van.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:00

Inderdaad Sees, en vorig jaar kon het nog niet omdat mijn drie stalgenoten hun paard snachts op stal wilden en je hoeft die van mij echt niet alleen buiten te laten :n
Dus in die zin ben ik nog wel afhankelijk van wat de rest wil. Gelukkig heb ik nu een stalgenootje die er hetzelfde over denkt als ik en haar paard kende mijn paard nog van een vorige stal en gaan prima samen. Ze blijven dus met zijn 2en buiten terwijl de andere twee op stal gaan.

Heb je nou een nacht van zes uurtjes dan is het nog tot daar aan toe. Maar onze nachten komen (afhankelijk van wie er binnen/buiten zet en de openingstijden in het weekend) al gauw neer op 14 tot 16 uur. Veeeeeeel te lang dus! |(

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:30

Mijn paard heeft verwondingen opgelopen in de wei door het stoeien, gaat nu wat minder vaak de wei op voor een tijdje, tot dat ze zich weer beter voelt.
Ze loopt een klein beetje kreupel, maar de DA zegt dat ze alleen in een paddock mag en eventjes rust nodig heeft.
Gelukkig mag ze aan het einde van de maand waarschijnlijk wel weer met de andere paardjes in de wei.