Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:27

Die van mij stonden net buiten met de kont naar de wind. Terwijl ze binnen eten en drinken, zandbodem en ook alle ruimte hebben! Tegen de wind inlopen ging met de kop heel schuin naar beneden. Nou ja, voordeel was dat ik daar lekker met de honden kon spelen, zonder paardjes erbij.

Ik heb de auto vandaag laten staan, de weg is te slecht. Er wordt heel af en toe geschoven en gestrooid, maar dat haalt niet veel uit. En dan is er nog ijzel voorspeld ook. Bah, m'n dochter is onderweg met een kinderfeestje. Was iedereen maar weer veilig thuis.

Ach, arme Buitenzinnig, die leeftijd hè... ;-) Ik rijd ook niet, eerst de boel een beetje ontdooien. Als ik zie hoe ik zelf al loopt te zwikken, en dan nog met iemand op je rug ook.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:31

Die van mij moeten wel in de stal want ik heb hun voer daarin gelegd. Ze vinden het eigenlijk maar niets en willen het liefste buiten eten. Maar ja, dan heb ik alle zooi (voordroog + sneeuw + zand) morgenochtend.... Er is hier overigens flink veel gevallen en er komt nog meer! Wedstrijd morgen (Didam) afgelast. Heb er nu al echt zat van....

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:24

Hier doen ze ook gewoon niets aan de weg, dus niet strooien en niet schuiven..

Die van mij stonden net met de extreme sneeuw gewoon er vol in..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:16

Die van mij stonden met hun kont in de wind in de wei grassprietjes te zoeken, en ik was met 4x4 via het bos naar de stad gereden om eens te winkelen, hoefde geen 1 keer te wachten bij de pashokjes van de H&M! (waar zulk weer al niet goed voor is ;)) Helaas werd ik toen gebeld door mijn man of ik al op weg naar huis was omdat de paarden onrustig begonnen te worden. Daar sta je dan :P
Hij met dochter met honger, ik op zo'n 10km afstand in een winkel...

Nou, met wat humor en overtuigingskracht heeft hij de paarden voor me in de paddock opgesloten, dacht hij :P
Kwam ik net om ze hooi te geven, stond de kleine doorgang nog open :D Gelukkig was hij niet de enige die de opening over het hoofd had gezien ;) De paarden stonden er nog braaf.

Wel was helaas de schuilstal weer helemaal volgesneeuwd en de kapschuur t/m de eerste stal. De volgende stal krijgt geen opening op het zuiden of Zuid-westen of westen :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:21

@joyce; blijft het noorden/oosten over :D of je hangt er van die kunststof lamellen voor. In Duitsland zie je die dingen regelmatig voor stalingangen hangen. Hier ken ik maar één stal die ze gebruikte.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:25

Hier een opening op het oosten en ook sneeuw in de stal. ;)

Hier ging het vanmorgen al hard, maar de pony's stonden/liepen er zo bij.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:34

Nou, die weten zich wel warm te houden!!!

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:35

DubbelDun schreef:
@joyce; blijft het noorden/oosten over :D of je hangt er van die kunststof lamellen voor. In Duitsland zie je die dingen regelmatig voor stalingangen hangen. Hier ken ik maar één stal die ze gebruikte.

Ik heb ook last van sneeuw in m'n stal... nu is't wat minder, ik heb de ingang op Noord-oost, maar 't krult precies om de hoek de stal in! Begin van de week stond de wind precies op de ingang, waardoor binnen alle waterbakken bevroren. Toen de pony's toch maar op stal gezet in de nacht, anders hadden ze steeds geen water, maar ik houd daar niet zo van. Heb nu zo'n rol (50 m) van die lamellen besteld en ga die voor de stal hangen, eens kijken of dat werkt!

Leuk filmje hierboven! Hebben helemaal geen last van de kou.. hooguit van elkaar ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:42

Ik mijn Tent ligt ook de eerste meter een laagje sneeuw en die heeft de ingang op het noorden, dus ik vrees dat het idd niet uitmaakt waar de opening zit.

@Sannessep : heb je ook dat ophangsysteem erbij genomen of ga je ze anders ophangen ??

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:27

ik had er van het najaar nog over nagedacht om te bestellen, maar twijfelde of ze bij mij wel netjes naar beneden zouden blijven hangen als de wind er flink op zou staan. Omdat het zo'n grote opening is.Iemand ervaring of ze dan erg naar binnen gaan wapperen? Dan komt er namelijk straks geen paard meer de stal in :P

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:45

hier ook een stal vol sneeuw.
had hun netjes in de stal gehangen, voor 1e maar zo lekker vonden ze bij mij de sneeuw niet. uurtje op de wei en ze kwamen alweer binnen.
ach ja als goed is is t morgen over.
vond die rubber strips erg duur.
heb nl 10 meter nodig, hele zijde is open dus werd me te veel.
al lijkt t me wel ideaal.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:49

kevje06 schreef:
hier ook een stal vol sneeuw.
had hun netjes in de stal gehangen, voor 1e maar zo lekker vonden ze bij mij de sneeuw niet. uurtje op de wei en ze kwamen alweer binnen.
ach ja als goed is is t morgen over.
vond die rubber strips erg duur.
heb nl 10 meter nodig, hele zijde is open dus werd me te veel.
al lijkt t me wel ideaal.

Deel windgaas in het midden een optie? Dan heb je 2 in/uitgangen over.
Windgaas kan je via marktplaats vinden voor 3,- m2.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:21

dat is misschien wel heel goed idee.
heb nu windbreekgaas voor mn binnenboxen.
komt sneeuw nog wel iets door maar scheelt wel.
misschien dan wel wat dikker en duurder nemen dan ik nu heb, daar gaan ze nl zo door heen.

waar halen jullie die flappen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:40

Windbreekgaas heb je in verschillende maasgroottes. Ik heb heel fijn en daar komt niets door of het moet écht heel hard waaien. Bij de Welkoop/Coop hebben ze het ook per m'

Hier sneeuwt het nog steeds, maar dan niet in vlokken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:42

morgen overdag wordt het 6 graden! Da;s tien graden warmer dan dat het woendag was! Het gaat zowat warm water regenen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:44

Mooi, die troep kan me niet snel genoeg weg zijn :D

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:52

Ik ga die flappen tussen twee latjes klemmen en dan aan de buitenmuur hangen. Ik denk dat ze maandag aankomen. Ik heb ze van flappies.nl. Hoop wel dat de pony's er doorheen willen lopen, haha, ach leren ze vanzelf denk ik.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:59

Sannessep schreef:
Ik ga die flappen tussen twee latjes klemmen en dan aan de buitenmuur hangen. Ik denk dat ze maandag aankomen. Ik heb ze van flappies.nl. Hoop wel dat de pony's er doorheen willen lopen, haha, ach leren ze vanzelf denk ik.

Zou dat ook helpen om de warmte binnen te houden? Dan zou ik nl kunnen zorgen dat mijn waterleiding minder snel bevriesd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:10

Het zal wel iets helpen, maar ze bewegen natuurlijk wel; door de wind, maar ook als er een paard doorheen moet.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:15

Hier is inmiddels niet meer sprake van een 'Paradise' en de 'paddock' is ook niet meer zichtbaar.... Wat een half bevroren drap.... Vandaag nog wat regen er overheen, vanavond nog wat sneeuw en dan lekker opvriezen die boel! Ik sluit ze 's avonds eigenlijk nooit op in de stallen maar neig er nu wel toe. De paddock ligt inmiddels niet meer strak en als dat gaat opvriezen.....
En dit is nog maar het begin....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:18

mijn paarden passen zich er wel op aan, ze liepen gister heel voorzichtig want ze zijn bang om op hun snufferd te gaan _O-

Ik hoop wel dat het goed dooit vandaag, want als het vannacht inderdaad gaat vriezen is het leed niet te overzien morgen op de autowegen.... :(

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:30

DubbelDun schreef:
Het zal wel iets helpen, maar ze bewegen natuurlijk wel; door de wind, maar ook als er een paard doorheen moet.

Het is meer dat de wind op de staldeur staat. Ik ga het eens met Penny bespreken, die is van de technische inzichten. ;)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:33

Het is wel de bedoeling dat dat enigzins werkt, want daar heb ik ze wel voor aangeschaft... dat het net warm genoeg blijft (doordat de ponys er toch wel af en toe in staan) dat de waterbakken dan niet bevriezen...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:33

Eventueel heb ik zelfs nog genoeg om zowel aan de binnekant als aan de buitenkant een gordijn te hangen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:39

Sannessep schreef:
Het is wel de bedoeling dat dat enigzins werkt, want daar heb ik ze wel voor aangeschaft... dat het net warm genoeg blijft (doordat de ponys er toch wel af en toe in staan) dat de waterbakken dan niet bevriezen...

Kijk :D

Mag ik brutaal vragen wat jij kwijt was voor gordijn, incl montage? En hoe breed heb je genomen?