Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:21

Oh wat een leuke paarden! Wat jammer dat Pedro te koop is. Wat een leukerd!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:25

Welkom!

Leuke paarden.
Jammer dat het niet klikt met Pedro

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:15

Wie in deze groep had ook alweer het goede idee een onkruidborstel voor op de bosmaaier?

_/-\o_

We krijgen eindelijk dubbel glas in de deur :D

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:17

Lynn_Nikita, je handen insmeren met een halve ui, dan ruiken ze niet meer naar urine ;)

Welkom Flubberboot. Leuke paarden. Is dat de Tetje van Marjan?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:18

boemel schreef:
Wie in deze groep had ook alweer het goede idee een onkruidborstel voor op de bosmaaier?

_/-\o_

[ [url=m/xOv0TA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik :+

Bij ons gebeurde dat ook met het keukenraam maar gewoon met de bosmaaier met draad O:)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:25

boemel schreef:

_/-\o_

[ [url=m/xOv0TA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeps.... :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:30

Oeps foutje.

Wat een knapperd die Pedro.

Hier nu op vakantie en daarna de sleutel van het nieuwe huis.
Juli dus het paarden deel gereed maken en dan gaan ze 31 juli over.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:46

ow nee Boemel, schoot het los?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:51

boemel schreef:
Lynn_Nikita, je handen insmeren met een halve ui, dan ruiken ze niet meer naar urine ;)

Welkom Flubberboot. Leuke paarden. Is dat de Tetje van Marjan?

Tetje is inderdaad een aantal jaren terug van Marjan geweest :)
Ze mocht op de manege met pensioen en gezien mijn moeder haar gefokt heeft, kregen we de kans haar terug te nemen :)

Bedankt iedereen! Het is inderdaad zuur dat het niet klikt met Pedro want hij is echt mega gaaf, kan goed lopen en een grotere knuffelbeer is er niet te vinden <3 Maar kwa rijden is hij te sensibel en door mijn moeders reuma verliest zij vaak de balans, waar hij weer op reageert, waardoor zij nog meer de balans verliest. Op 'stabielere' heeft ze dit niet. En ik heb het te druk met werk, school en Tet dus kan hem dan helaas niet overnemen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:03

Lynn_Nikita schreef:
ow nee Boemel, schoot het los?

Steentje werd weggeslingerd |(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:05

Is zoiets niet verzekeringswerk?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:17

Ja, denk ik wel

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:29

Ohhh boemel je raam :+ je wilde het toch eigenlijk wel al vervangen?

Oh flubberboot leuk!! Tetje is ook lekker dik geworden door t stilstaan. Gaat t weer goed met dr? En je moeder mag de schimmel wel komen brengen _O- ik vind em zo tof! Echt een mega goed paard ook.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:45

Wat maakt het veel los, het overlijden van een oudje en het overblijven van het maatje....
Fijn om te lezen dat iedereen daar toch ook (soms) mee bezig (is geweest). Geen overhaaste beslissingen nemen, dat is denk ik nog steeds belangrijkste. Ik zit nog wel vol in de emotie, dus tja...

Shetjes blijft natuurlijk een optie; mp staat er vol mee... maar ze zijn duur! en nog geen jaar geleden een shetje in laten slapen vanwege HB. Dat was ook een lang en treurig traject... Ook dat was een fantastisch eigenwijs, lief ondeugende mannetje... Ik ben een beetje huiverig voor herhaling, van de HB... Bennie is er gekomen vanwege zijn overlijden en als maatje voor mijn oudje... Nu heb ik Bennie over en daar weer een maatje voor... Inderdaad, dan blijf je altijd bezig...

Lief van het aanbod voor het leenshetje! We zitten in de Betuwe, dus dat is nog wel een eindje uit de buurt, als ik het zo inschat.

Oh Boemel, zonde van de deur! Hopelijk lukt het met de verzekering... Dubbelglas is dan ook weer niet verkeerd... Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn wang, een snee ongeveer een cm onder mijn oog. Levensgevaarlijk die dingen!

Flubberboot, welkom! Leuk setje paarden zo.. Hopelijk snel een fijn nieuw baasje voor Pedro...

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 06:52

Leuk, welkom Flubberboot.

Oeps Boemel, hopelijk verzekerd.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:48

Oh oeps boemel _O-

Heel veel sterkte greendragon! Hier helaas ook al eens meegemaakt dat er eentje achterbleef… Is uiteindelijk gelukkig goed gekomen.

Marjan, dit is een foto van voor de operatie Nadat ze een maand stilstond doordat ik corona had. We hebben helaas nog jiet veel kunnen rijden samen. En als ze te lang stilstaat krijgr ze weer last van de littekens en wordt ze kreupel… Maar nu is zij goed en ik ben ook gezond weer dus ik hoop dat we nu gewoon lekker kunnen blijven rijden!! Ik zal het haar zeggen hahah!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:50

Flubberboot schreef:
Oh oeps boemel _O-

Heel veel sterkte greendragon! Hier helaas ook al eens meegemaakt dat er eentje achterbleef… Is uiteindelijk gelukkig goed gekomen.

Marjan, dit is een foto van voor de operatie Nadat ze een maand stilstond doordat ik corona had. We hebben helaas nog jiet veel kunnen rijden samen. En als ze te lang stilstaat krijgr ze weer last van de littekens en wordt ze kreupel… Maar nu is zij goed en ik ben ook gezond weer dus ik hoop dat we nu gewoon lekker kunnen blijven rijden!! Ik zal het haar zeggen hahah!!

Lekker in beweging houden dus :D wellicht kan je ook iets maken qua track rond de wei dat ze wat meer lopen over de dag. En eventueel s nachts ook buiten met lekker weer. Bevalt hier heel goed. Kaatje blijft veel losser in dr lijf.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:29

Ja, die prijzen zijn écht écht bizar voor die shetjes ook hé?
Ff makkelijk er een bij kopen voor 100/200 euro zoals vroeger is er ook niet meer bij, zelfs op de markt niet, ben ook aan het zoeken omdat ik een paard of pony voor ons wil kopen maar deze niet alleen wil hebben, maar is allemaal boven budget.

Hopelijk kun je snel gezelschap vinden voor je paard, rot situatie dit. Heeft Bennie er last van?
Wij hebben vroeger een paard op stal gehad wat echt weken van slag is geweest vh overlijden van zijn maatje.

Nog veel sterkte met het verlies van je oudje.

greendragon schreef:
Wat maakt het veel los, het overlijden van een oudje en het overblijven van het maatje....
Fijn om te lezen dat iedereen daar toch ook (soms) mee bezig (is geweest). Geen overhaaste beslissingen nemen, dat is denk ik nog steeds belangrijkste. Ik zit nog wel vol in de emotie, dus tja...

Shetjes blijft natuurlijk een optie; mp staat er vol mee... maar ze zijn duur! en nog geen jaar geleden een shetje in laten slapen vanwege HB. Dat was ook een lang en treurig traject... Ook dat was een fantastisch eigenwijs, lief ondeugende mannetje... Ik ben een beetje huiverig voor herhaling, van de HB... Bennie is er gekomen vanwege zijn overlijden en als maatje voor mijn oudje... Nu heb ik Bennie over en daar weer een maatje voor... Inderdaad, dan blijf je altijd bezig...

Lief van het aanbod voor het leenshetje! We zitten in de Betuwe, dus dat is nog wel een eindje uit de buurt, als ik het zo inschat.

Oh Boemel, zonde van de deur! Hopelijk lukt het met de verzekering... Dubbelglas is dan ook weer niet verkeerd... Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn wang, een snee ongeveer een cm onder mijn oog. Levensgevaarlijk die dingen!

Flubberboot, welkom! Leuk setje paarden zo.. Hopelijk snel een fijn nieuw baasje voor Pedro...

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:30

Track krijg ik we niet door bij de ouders. Is ook moeilijker omdat ze niet met Pedro kan staan en ze is erachter gekomen dat we niet altijd stroom op het draad hebben staan… Plus ze staan nu iig 14 uur per dag buiten. In de nacht buiten lukt ook niet want dan blijven ze rennen en Pedro gaat echt in volle paniek overal heen. Maar we doen ze om 6 uur naar buiten en meestal gaan ze dan tussen 21:00 en 22:00 weer naar buiten. Magneet deken helpt enorm gelukkig en we hebben een zalfje voor de littekens.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 08:31

Ik heb alles meegelezen maar even te druk om te reageren, want 14 juni is ons nieuw ruitertje geboren, Karel :D het was geen gemakkelijke bevalling (uiteindelijk spoedkeizersnede) maar het herstel gaat vlot. En ik ben de kilo's er al aan het afkijken tot ik terug kan gaan paardrijden _O-

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:43

Van harte gefeliciteerd! <3 En hpelijk blijft je herstel zo voorspoedig gaan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:45

Gefeliciteerd! En wat een snoezige foto!

Flubberboot, snap ik! Pedro nog teveel hengsten gedrag? Ze vind er vast een mooi huis voor :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:52

Hartelijk gefeliciteerd! En wat een lieve foto <3

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:59

Gefeliciteerd.
En hopelijk kun je snel alles weer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:17

@solleke: gefeliciteerd!! En je hebt meteen een goede waakkat zo te zien :D
@boemel: bokte je paard ipv steigeren ??
@Flubberboot: welkom. Leuke paarden, jammer dat Pedro niet zo klikt.

Ik was vanochtend nog niet helemaal wakker; ipv de sleutel van de stal liep ik met de huissleutels naar buiten en moest vervolgens even diep nadenken waar ik dan de sleutel van de stal gelaten had |o