Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:31

Ik hoop mijn nieuwe stal nog af te krijgen voor de winter. Ik doe het zelf en alleen dus gaat gestaagt. Ook nog een dak over het hooi. Ze hebben een stal, maar die kan dan bij aan de schuur getrokken worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:05

We hebben ook nog flink wat te klussen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:27

Volgens mij ben je nooit klaar met klussen

Azmay, jullie hebbben het gekocht toch? Waarom geen ultimatum met het opruimen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:40

Lynn_Nikita schreef:
Volgens mij ben je nooit klaar met klussen

Azmay, jullie hebbben het gekocht toch? Waarom geen ultimatum met het opruimen?

Ze zijn met een aanbouw bezig en het zijn zowel mijn buren als mijn schoonfamilie :+
Hun schuur komt komende maand ergens leeg dus dan gaan we het daar maar gewoon "dumpen" denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:08

Ik wist dat het familie was, maar ook dan, als het er nog staat vanaf de aankoop mag het toch wel eens opgeruimd worden, in overleg prima maar ik meen mij nog te herinneren da het met de tuin eerst ook zo was. Als je het gekocht hebt is het van jullie en hoort er geen troep in te staan.
Is er geen gesprek mogelijk over het weghalen daarvan?

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:21

Wij hebben 7 augustus (na enige vertraging) eindelijk de sleutel van ons nieuwe huis gekregen.
Nu dus ook enorm aan de klus. De hele boel gebosmaaid (onkruid stond tot boven ons hoofd). In huis de boel opgebroken. Vandaag of morgen komt de aannemer. En gisteravond alsvast toch maar wat kunstmest gestrooid.

Hier dus nog veel meer mensen aan de klus. Ik vind het best pittig, maar ook wel weer erg leuk, om te zien hoe het allemaal in de toekomst worden gaat.
Jullie?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:39

Lynn_Nikita schreef:
Ik wist dat het familie was, maar ook dan, als het er nog staat vanaf de aankoop mag het toch wel eens opgeruimd worden, in overleg prima maar ik meen mij nog te herinneren da het met de tuin eerst ook zo was. Als je het gekocht hebt is het van jullie en hoort er geen troep in te staan.
Is er geen gesprek mogelijk over het weghalen daarvan?

Heel veel smoesjes gehoord -O-
Gelukkig is de zooi inmiddels wel uit de woonkamer en zadelkamer dus dat is wel even ademruimte.
De aanbouw zou hun ruimte moeten geven (maar lijkt me heel sterk dat alles dan past) en die is al een half jaar vertraagd en is nog lang niet klaar. Het bouwmateriaal daarvan staat ook nog hier in de tuin overigens want ja de muur moest aan deze kant gemetseld..

Is nu een jaartje zo, het word langzaam beter maar het is wel sonde van de energie want ik ben er wel echt mee bezig :o

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:23

Hier ook weer het een en ander aan nieuws. Ik denk voor Stef een heel mooi adres te hebben. 20 jaar ervaring met trekpaarden. Rijden dressuur en voor de kar. Jong koppel net een eigen huis. Drie trekpaarden waarvan 2 dames met pensioen en zoeken een lieve sok. Klikte ook meteen goed. Meisje reed heel vriendelijk. Voelt goed.

Mensen vroegen of Melody drachtig was. :\ Volgens mij niet maar heb dr vanaf december en weet dat ze daar ontsnapt was en een nacht bij haar hengst veulen van 7 maanden heeft gestaan. Ik heb geen idee.
Is dit drachtig? :?
tis een Amerikaanse mini trouwens. Geen shet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:26

Dat ziet er verdomd drachtig uit hoor :j

Ben stiekem een beetje verliefd op jou paarden trouwens, hoop zeker dat ze goed terecht komen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:30

Azmay schreef:
Dat ziet er verdomd drachtig uit hoor :j

Ben stiekem een beetje verliefd op jou paarden trouwens, hoop zeker dat ze goed terecht komen.

Crap, dat kan er ook nog wel bij :')

Dank je. Ik ook nogsteeds. Valt me ook zo enorm zwaar. Zeker nu ik iemand heb die hem ook echt wil kopen. Ik wil hem niet kwijt maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen. ;(

Mel mag denk ik nog even als grasmaaier blijven. Zeker als ze drachtig is. Die moet dan wel bijna komen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:48

Haha ik heb laatst voor een makelaar een tuin gekortwiekt met de trekker, 4000m2 waar ik 1,5 uur over heb gedaan. Bossen bramenstruik tot boven het dak, hoop opschot van de grote bomen om de tuin.. Probeer zo het huis maar te verkopen :+
Kwam nog een oude schommel tegen, die heb ik maar in stukjes aan de kant gegooid.

Ons huis zijn we ook nog steeds druk aan het verbouwen. Ondertussen nog op zoek naar een ander huis dus dat is wel een beetje dubbel.

Abby, goed dat je een fijne plek gevonden denkt te hebben (garantie heb je nooit) met ervaring, trekpaarden zijn toch weer net wat anders als een htk kwpn er ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:48

Fijn dat je een plekje gevonden hebt, ook al is het moeilijk. het verzacht wel dat hij bij mensen waar je een goed gevoel over hebt komt te staan.
7 maanden is nog vrij jong om te dekken en knap dat het dan ook toegelaten word door haar en het ook nog eens lukt.
De enige manier om erachter of zij drachtig is te komen is dierenarts en scannen, opvoelen is vaak al lastig met die kleintjes volgens mij.
Ze staat wel bij een trekpaard dus kan ook veel eten. Al vaak meegemaakt dat op het oog drachtig leek maar er uiteindelijk toch geen veulen kwam. Namen hun de pony niet mee over?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:34

Lijkt wel drachtig. Naar stel dat ze al zo ver is, kun je get dan al niet via de buik voelen?

Sterkte met de verkoop van je paard. Jammer dat het zo moet lopen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:55

Abbey, ze ziet er wel drachtig uit maar.....mijn fjord ziet er ongeveer hetzelfde uit (en die is niet drachtig) kan ook door het gras komen.

Tju, nu ben ik begonnen met het verven van de paardenstallen en blijven de paarden er (tot nu toe) fijn vanaf, maar op het geverfde deel plakken allemaal vlieg(jes) en andere insecten....grrr zou dat er nog vanaf gaan?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:02

Ja...denk dat ze dragend is.

Fijn dat je voor Stef een goede plek hebt gevonden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:14

Dat zou best drachtig kunnen zijn, maar ook een gras- of wormenbuik.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:42

Te vroeg gejuichd, toch een blauwe pony vanmorgen....en behalve vliegjes zitten er nu ook haren in mijn verf. Het lerk gisteren of de verf (bijna) droog was, maar blijkbaar toch niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:43

zoefie schreef:
Te vroeg gejuichd, toch een blauwe pony vanmorgen....en behalve vliegjes zitten er nu ook haren in mijn verf. Het lerk gisteren of de verf (bijna) droog was, maar blijkbaar toch niet.

Balen -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:15

Frustrerend Zoefie. Kun je de stak niet afzetten dat ze een dag niet erin komen te staan totdat alles droog is?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:37

Ik ben 'vroeger' altijd vakantie oppas geweest. Ben er een keertje ingerold en kreeg toen steeds meer adressen. Zelfs een keer een pensionstal met 20 paarden haha (wel samen met iemand toen hoor).
Op mijn vorige stal heb ik ook wel eens 3 weken opgepast (was voor mij prima, lekker plekje voor mezelf en pony aan huis :D)
Kan me voorstellen dat je liever iemand in huis hebt als je weg bent!

Straks hoop ik dat mn zusje het wilt gaan doen als ik op vakantie ga. Het zou gaan om 1 d pony, 1 shet en 3 katten.
En anders moet ik nog even gaan kijken hoe en wat.
Soms maak ik mij daar stiekem best zorgen over :D

Wij hebben de 28e laatste gesprek met de bank en daarna gaan we met de aannemer rond de tafel zitten om definitieve plannen te maken voor de verbouwing *\o/*

@Abbey, fijn dat je waarschijnlijk een plekje voor Stef hebt gevonden!

@Selka, hoe gaat het met de uitbrekers?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:56

Afbeelding
Afbeelding het valt nog mee, vandaag het rood erop gedaan....ben benieuwd hoe ze er morgen uitziet. Ze staan nu op de wei dus het kan wel even drogen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:14

Haha...gewoon helemaal blauw spuiten die manen!

Staldeuren zien er wel mooi uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:43

Hahaha lijkt wel een punker! Vind je deuren ook erg mooi gedaan hoor.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:26

hahaha Zoefie!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:12

Whaha zoefie, arme jij! Mooi geworden de deuren :)
Fijn dat je voor Stef een plek hebt Abby. Hopelijk is pony niet drachtig.

Karin, hij heeft het niet meer gedaan! Maar waarom niet? Ik heb geen flauw idee. Hij heeft namelijk geen rotschok gekregen. Toen ik hem had ingepakt deed ie het natuurlijk niet... Maar al een week geen ontsnappingen meer :D Toch maar extra koord besteld en van het weekend nog een draadje spannen.