Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:03

Idd erg slim om een ervaren persoon mee te nemen.
Zodat je geen "kat-in-de-zak" koopt.

Hier kunnen genieten van het langer licht blijven.
Nog eentje kunnen longeren.

Afbeelding

Heb waarschijnlijk een leuke bijrijder voor haar gevonden. Kan ze binnenkort ook weer gereden worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:05

APK is altijd spannend. De mijne moest eind van het jaar. Niks bijzonders. Wat kleine dingen. Echter alles bij elkaar toch 700,-. Jaar ervoor 2200,- erin gestopt. Toen had ik hem net.
Blijft altijd een spannend moment. En super opluchting als het met een klein bedrag klaar is.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:29

Pfff ik reed vandaag een eindje in de auto. Kom ik langs een wei met een paard erin. Ze stond bij een groot zeil. En zat er aan te trekken. Haar gedrag trok mijn aandacht. Tot mijn schrik zag ik dat er een dood paard lag. Het paardje was echt afscheid aan het nemen volgens mij.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:30

Oh he bah. Das echt sneu. :(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:30

@anke: wat een leuk paardje die laatste!
@kvulden: succes met de apk. Arm paard....
@abbyblues: volgens mij is alles al wel gezegd, succes met de zoektocht :)

Afgelopen weekend met mijn moeder en zus naar Terschelling geweest, manlief zorgde voor het eerst alleen voor de paarden. Zaterdagavond vertelde hij al dat ze hem te slim af waren geweest, ze stonden al op het gazon :')
Manlief is dus fanatieker met aanvegen dan ik, ik heb nu een keurig aangeveegde stal :D
Voor het huishouden hebben we hier een andere oplossing: eens per week hebben we een schoonmaakster. Ideaal!
Maar eerlijk is eerlijk, zonder zouden we het ook simpelweg niet redden... we werken beide immers fulltime, voordat wij een keer zitten 's avonds is het sowieso ruim na 8 uur. In het weekend zijn we bezig met allerlei klussen (vooral buiten en soms wat opknap dingen binnen). Dus tijd om schoon te maken is er niet veel :n

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:17

Mijn vriend doet echt ook heel veel, is altijd bezig met van alles. Een topper en die vind netjes en aan de kant juist erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:50

Abby, er is inderdaad al genoeg gezegd over het paard.... De staart (of eigenlijk de "niet-staart") zou voor mij sowieso de eerste reden zijn om het niet te doen, maar dat is persoonlijk.

Hier een zucht van verlichting, ben "goed" bevonden n.a.v. het assesment. Heb bovengemiddeld gescoord _O- _O- , echt grappig. Gister middag bij een ander bedrijf op gesprek geweest, maar de functie van het assesment vind ik veel leuker. Nu maar hopen dat dat wat wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:54

*\o/* [***]

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:08

Fijn [***]! Hopelijk snel bericht.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:19

Goedzo [***]! Gefeliciteerd!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:20

[***] *\o/* :D

Abby...heb net ook het filmpje bekeken,persoonlijk zou voor mij het missen van de staart ook al genoeg zijn om niet te gaan kijken.Ben een fel tegenstander van het opzettelijk verminken van dieren "omdat het mooi staat of omdat men het altijd al zo doet" no offence...

Verder kan ik eerlijk gezegt niet zoveel met het filmpje,er zijn punten te zien zoals het wegdrukken van de rug er stoort mij iets bij de kniëen achter maar dat kan ook door de hoek komen waaruit gefilmt is.Ik denk dat het verstandig is om het aanbod van Hilary aan te nemen :j
Voor laten rijden,zelf uitproberen en er alles mee doen wat je thuis ook zou doen (uit de stal halen,borstelen,uitkrabben,zadelen enz)

Bedenk je ook dat er wat nadelen kleven aan grote paarden,simpele trailer passen ze vaak niet in,goed passend tuig is moeilijk te vinden.
Er gaan scheepsladingen voer in en na verwerking komt er ook zo'n hoeveelheid mest uit :P
Niet om je te ontmoedigen hoor maar wel iets om over na te denken.

Ik heb zelf een hele tijd een Shire bijgereden,fantastisch paard maar ben maar wat blij met mijn "sportwagen"modelletjes die ik nu heb...compact,laag bij de grond en extra versnellingen :D
Als de Shire op transport moest,moest dat altijd met een veewagen...ze pastte niet in een trailer :+

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:58

Spannend [***]!!! We duimen verder. :D

Tinky12 schreef:
Er gaan scheepsladingen voer in en na verwerking komt er ook zo'n hoeveelheid mest uit :P

:')
Dank je wel Tinky. Ik neem de kniëen even mee in de beoordeling.
Hilary en ik zijn achter de schermen in overleg. Dus dat gaat hopelijk goed komen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:00

Vind een paard zonder staart ook niet kunnen, vind het persoonlijk ook geen gezicht je zit altijd tegen de doos van een merrie aan te kijken doet me altijd denken aan een varkenskont :o
Sorry.

Vandaag maar de waterleidingen afsluiten speciekuipen met water in de stallen zetten en nog lekker rijden en uiteraard vanavond de paddock vlak harken zucht wintersweer.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 13-01-16 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:01

AbbyBlues schreef:
Spannend [***]!!! We duimen verder. :D

Tinky12 schreef:

:')
Dank je wel Tinky. Ik neem de kniëen even mee in de beoordeling.
Hilary en ik zijn achter de schermen in overleg. Dus dat gaat hopelijk goed komen.

Leuk! Ik ben erg benieuwd, hoe het gaat verlopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:06

Als we allemaal duimen voor [***] krijgt ze vast de baan!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:08

Ik ga ook duimen Afab!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:14

Duim ook voor je [***]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:32

Wat leuk dat jullie zo mee hopen!

Als het allemaal lukt ga ik uiteraard verklappen wat voor baan het uiteindelijk is, maar ik ben vrij voorzichtig met dergelijke zaken op internet zetten, dus vooralsnog blijft het bij duimen voor een onbekende baan.
:* :* :*

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:37

[quote="Tinky12"]Er gaan scheepsladingen voer in en na verwerking komt er ook zo'n hoeveelheid mest uit :P
quote]

Haha, dit is zooooooooooooo waar! Als ik al het verschil zie tussen "de output" van mijn ruin van 1.65 en die van mijn vriend van 1.50, dat is al gigantisch. En onze buren hebben Vlaamse trekpaarden, en de hoeveelheden voer dat daarin gaan, en de bergen mest die daar uit komen, daar zou ik toch geen zin in hebben.

[***] *\o/* . Ik duim ook verder voor je!

Bah, bij ons heeft het echt heel de nacht geregend, ik ben het zo beu. En dit weekend voorspellen ze dan echt winterweer, als onze paddock nu bevriest kunnen de paarden echt niet meer buiten :(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:40

Pfff, kom net van buiten. Echt alles staat onder water. Vreselijk. En er wordt nog veel meer regen verwacht. De komende 2 weken zelfs. Ik wordt hier echt depressief van. Mijn paarden trouwens ook. Die kunnen nergens meer liggen, dus die gaan gewoon op de tegels liggen....

Afbeelding

Graag óf echt winter óf wat droger. Hier kan ik echt niks mee....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:44

Mijn paddock is ook nat, de plassen gebruiken de paarden om uit te drinken, mijn bak is nog steeds droog, dus ze kunnen kiezen waar ze willen staan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:45

Dat van dat voer klopt helemaal hoor. Ik heb 5 paarden staan en ik draai er 2,5-3 balen hooi per dag doorheen. 1,5ve baal voor 4 paarden en die andere baal gaat naar de Belg. <<) . En met mest natuurlijk hetzelfde. 4 hopen van de Belg en he kruiwagen is vol. :=

Maar ze zijn echt heel leuk hoor!

[***], ik hoop dat het je lukt!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:15

Ik vind een gecoupeerde staart ook vreselijk. Ook is het totaal niet mijn smaak qua type en ras. Wat anderen ook zeggen qua vervoer e.d. zou ik zeker in overweging nemen.

Fabster.. Oei, liggen op de tegels. Kun je daar niet iets van rubber matten of zoals ik hier eerder heb gezien tapijt neerleggen?

Ga voor je duimen Afab!

Zal koffie nemen en dan ook even wat doen.

Hoop dat het weer zo een beetje doorzet, zonnetje komt er hier door. Wie weet kan ik dan wat foto's maken van de paarden voor de verkoop.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:17

Hier begint het nu ook nat te worden.
Paddock is nog steeds redelijk droog omdat die hoger ligt als de rest.
Paarden nu maar op stal, mogen ze straks even uitrazen op de paddock.

Alle wegen staan ook gewoon onder water, verschrikkelijk.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:20

Hier ook een meeduimer [***]. *\%/*

Gecoupeerde staart komt er bij echt niet in. Ik denk dat je moet rekenen op heel veel commentaar zodra je met paard op pad gaat.