Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sees schreef:Vala, dat is inderdaad een gedoe. Het korte gras kán echter idd een risico vormen. Wij hebben een land expres uit laten bloeien, dat is minder gevaarlijk qua fructaan (dik worden ze toch wel). Hopelijk kun je het geregeld krijgen met een andere stalgenoot.
Jientis schreef:Sees schreef:Vala, dat is inderdaad een gedoe. Het korte gras kán echter idd een risico vormen. Wij hebben een land expres uit laten bloeien, dat is minder gevaarlijk qua fructaan (dik worden ze toch wel). Hopelijk kun je het geregeld krijgen met een andere stalgenoot.
Waarom kan het korte gras een risico vormen?
pien_2010 schreef:Ja ook als je op stal staat is er best veel mogelijk. Wij stonden ooit met onze merens op een stal met weinig grond. Het was een africhtings- dressuur stal en ik stond daar prima. MAAR alle paarden mochten maar twee uur in de paddock. Duidelijk was voor iedereen dat dit voor die van ons onverdragelijk was. Dus naar oplossingen gezocht met de stal eigenaar en gevonden. Met een merrie, die het ook te weinig vond, mocht hij voortaan in de paddock. Risico voor ons, dus samen mochten ze elk twee uur, dus samen vier uur naar buiten. Voordeel was gelijk dat ze een setje werden die tegenover elkaar in de stal uitzicht hadden op elkaar dus vrolijk werd er veel gehinnikt etc.
Tweede oplossing was dat mijn braverik mee ging om de jongere garden weg wijs te maken in de stap molen. Dit op risico van de stal eigenaar. Zo liep hij regelmatig paar uur per dag in de stap molen en soms in een hoog tempo waardoor de jongere zenuwachtige paarden veel rustiger waren. Hij heeft er nog nooit zo super slank uitgezien als toen in die tijd, een echte sport atleet.
Wij kwamen dan 's avonds als hij weer paar uur op stal had gestaan en waren dan ook met hem twee uur bezig. Dus vertier genoeg voor onze grote vriend. Ben het dus met je eens Nikass dat er vaak veel meer mogelijk is met goede wil en een beetje nadenken.
Zonet zaten we in de tuin en goed zicht op de paarden. Er kwam een enorme harde windvlaag en de paarden waren echt boos op de wind. Zo grappig om te zien, hoe ze een bokje deden, oren plat, manen hoog in de wind (ze hebben veel behang) en beetje boos naar elkaar dreigen.
yanaxox schreef:Mijn pony staat swinters 24/7 op stal en 2 dagen per week op de paddock. In de zomer gaat ze elke dag 3/4 uur op de wei, de reden dat ze zo kort op de wei staat is omdat ze niks aan de wei vind, meestal staat ze ongeduldig voor het draad te lopen. Als haar beste vriendje erbij is op de wei en het is lekker weer gaat ze wel grazen![]()
Ze word overigens wel 5 tot 6 dagen per week een halfuurtje tot uur gereden
yanaxox schreef:Mijn pony staat swinters 24/7 op stal en 2 dagen per week op de paddock. In de zomer gaat ze elke dag 3/4 uur op de wei, de reden dat ze zo kort op de wei staat is omdat ze niks aan de wei vind, meestal staat ze ongeduldig voor het draad te lopen. Als haar beste vriendje erbij is op de wei en het is lekker weer gaat ze wel grazen![]()
EskeGirl schreef:yanaxox schreef:Mijn pony staat swinters 24/7 op stal en 2 dagen per week op de paddock. In de zomer gaat ze elke dag 3/4 uur op de wei, de reden dat ze zo kort op de wei staat is omdat ze niks aan de wei vind, meestal staat ze ongeduldig voor het draad te lopen. Als haar beste vriendje erbij is op de wei en het is lekker weer gaat ze wel grazen![]()
Dus als ze pech heedt staat ze 23,5 of 24 uur per dag stil. Ik snap dat 24/7 buiten niet iedereen wil in de winter, maar zo lang stil staan is gewoon onacceptabel. Er zijn vast wel mogelijkheden om 's winters dagelijks een paar uurtjes los te komen, al is het maar 2 uur.
Nikass schreef:Lijkt me zo heerlijk![]()
Ik kan mijn paard alleen geen maanden "stil" zetten. Zij krijgt dan last van haar Si gewricht.