Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 23:38

Ik denk dat dat breken nog wel mee zal vallen eerlijk gezegd bij dit type kraan , maar misschien ben ik eigenwijs :)

joyce B

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:03

over hooi bewaren, bij mij wordt hooi ook altijd stoffig. Ik bewaar het in een kapschuur, op een pallet, maar blijkbaar trekt het vocht er toch in en wordt het snel stoffig daardoor. In de neiuwe stal wil ik een echte hooizolder en dan hoop ik dat het hooi wel stofvrij en droog blijft. Bij buren wat verderop hadden ze nog hooi op de zolder van 2 jaar geleden en dat was ook nog steeds mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:28

@joyce B : Ik heb het ook op pallets liggen, maar blijkbaar is de luchtdoorvoer bij mij te vochtig, dus ik ga het straks als het leeg is ook veel dichter maken. Kijken of dat helpt.
Ik baal daar best van nl met mijn COPD-ouwetje.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:43

Even een vraagje, maar voor ik deze stel... wil ik eerste zeggen dat ze hier eigenlijk alleen maar (onbeperkt) hooi eten.

Maar nu het zo koud is, lees je hier en daar wel eens iets over slobber.
Dit heb ik in het verleden wel eens gegeven, en ze vinden het heerlijk!
Wij als mensen vergelijken de warme slobber volgens mij met een lekkere warme kop soep of chocomelk in de winter. Wij warmen er even lekker van op, het doet ons goed.
Maar is dit bij paarden ook zo? Of vinden ze het gewoon lekker (net als in de zomer). Of doet iets warms ze ook echt goed.
Ik weet niet of ik het ga geven, vind het eigenlijk niet nodig. Maar toch krijg ik het antropomorfisme niet helemaal uit mijn hoofd!
Weet iemand dus, of iets warms geven op echt koude dag, fijn is voor een paard? Bijvoorbeeld hele dunne slobber, toch iets warm en zo min mogelijk krachtvoer.
Terwijl ik deze vraag stel, voel ik mij wel een beetje stom... ze drinken ijskoud water en happen soms van het sneeuw. Grr.. .soms is het zo verwarrend!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:57

@Soraya85 : natuurkijk zullen ze het fijn vinden om een lekkere (warme) hap te krijgen, maar of ze zonder die warme hap de winter niet door komen denk ik niet ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:59

goede vraag soraya, ik zou dat antropomorfisme ook makkelijk kunnen hebben! voor hetzelfde geld is het heel slecht ofzo?

even iets anders zouden we niet een mooie hooibak van dit ding kunnen maken? zag dit eergisteren bij de action in de aanbieding en zou dat kunnen?? Afbeelding Flexibel
Tas of
Wasmand
ca. 40 cm.

prijs per stuk

1,79
Elders € 3,95

(ik zet het ook wel even in het hooiruif topipc)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:03

denk dat de mand niet paardbestendig is
teminste bij mijn slopers niet

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:07

ik bedoelde om er zoiets van te maken Afbeelding lijkt me juist sloopbestendiger dan die speciekuip, of niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:11

@zidore: voor dat geldt kun je het altijd eens proberen :)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:28

Ik denk idd niet dat die lang gaat overleven... maar het is het proberen waard.. ik zou hem trouwens te klein vinden. Dat hebben ze volgens mij zo leeg, toch?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:56

pmarena schreef:
Staan ze bij jullie dan niet nu ook op de wei waar ze nog wat grasjes eten , omdat de grond nu bevroren is ?
En dat ze met de nattigheid niet op het gras mochten i.v.m kapottrappen van de grasmat ?

Dat scheelt natuurlijk ook weer wat hooi :)

nog even een late reactie

de paarden staan zoals altijd op de paddock en de track, daar staat al heel lang geen gras meer op.
ik bied ze nog steeds even veel hooi aan: 2 balen per dag voor 1 E en 2 D-pony's).
in de natte periode aten ze dat tot het laatste sprietje op, maar nu blijft er nog heel wat over in de netten en bakken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 15:37

Apart dan zeg !

Hier eten ze nog zeker even veel , ook met het gras erbij , al is dat nauwelijks wat :)

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:32

pmarena schreef:
Ik zit er nu trouwens over te denken om over te gaan op hooikussens met een kleine maas.
van 3 cm.

Maarja , waarom moet dat nou weer zo'n vermogen gaan kosten , je hebt er toch al snel een leuk aantal nodig om ze een beetje te verspreiden en die knollen wat te doen te geven :P

Ik gebruik hooinetten van Nicky's keet. Ze zijn daar niet duur vind ik. De mazen zijn wat groter dan 3 x 3, maar in het gebruik zijn ze erg makkelijk. Ik leg ze mbv ringen vast in kisten. Weinig verspilling!
De maasgrootte die je nodig hebt is ook afhankelijk van hoe grof je hooi is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:40

wie bestelt even de zomer? Ik ben het zat om met water te slepen ^)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:17

Heb ik gedaan, wordt morgen tussen 9 en 16 bezorgd. Wel thuis zijn dus, anders komt het bij de buren.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 02:16

oh, had het ook al gedaan 35 graden en zon, morgen druk op de wegen richting het strand :+ (ps vergeet niet je zonnebrand mee te nemen)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:42

geef mij maar dit. beter dan regen. paarden vinden t wel lekker die sneeuw.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:09

ik heb liever wat regen met een graag of 10 dan vorst en sneeuw :)
Met regen werkt mijn drainage en kunnen we gewoon rijden in de bak of buiten in het bos en de paarden rollen, rennen en spelen in het zand. Nu is alles hard en wordt het glad en als het dan dooit is het alsnog een vieze bende...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:22

Ik vind het op zich niet erg. Behalve dan dat alle mest blijft liggen! Das wel vervelend. Op de stenen kan ik het nog wel los bikken met een schop, maar in het zand en de weide, als het dan gaat dooien dan is dat zo'n enorme klerebende... Ben je weer een hele zaterdag zoet mee om dat op te ruimen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:26

Heerlijk die sneeuw! Geen problemen mee. En leuk om door te galoperen of te sleeën.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:00

Ik HAAT sneeuw (en regen en ijzel) Het sneeuwt hier als een gek... en het zal de leeftijd wel zijn, <:) maar ik durf er niet eens in te gaan rijden.... :n

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:09

Buitenzinnig schreef:
Ik HAAT sneeuw (en regen en ijzel) Het sneeuwt hier als een gek... en het zal de leeftijd wel zijn, <:) maar ik durf er niet eens in te gaan rijden.... :n

Regen en ijzel vind ik ook vreselijk hoor.

En met de auto weg vind ik spannend, maar ik halveer mijn snelheid en rij goed terug op de motor. Dan gaat t prima hoor.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:16

Citaat:
En met de auto weg vind ik spannend, maar ik halveer mijn snelheid en rij goed terug op de motor. Dan gaat t prima hoor.

Ik had het over paardrijden ;) Die jongens van mij zijn zo gek als een bos uien en hier en daar is de ondergrond glad (en schuin of bonkig) Ik ben als de dood dat we vallen, of dat Bram uit glijdt en die heeft al een heupprobleem... Dus ze kunnen lekker hun eigen gang gaan in de PP en een half dagje op een vlakke wei....vermoedelijk wordt het wel een keer beter en kunnen we weer lekker in de bossen rijden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:13

ik deed er een half uur over naar de paarden (5 km) met de auto ^), * huh strooien, oh moest dat dan *

En in plaats van dat ze nou zand op de sneeuw gooien gaan ze proberen met zout de boel weg te krijgen, dat gaat niet lukken als het zo hard sneeuwt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:16

En nog slecht voor het milieu ook.
Die van mij staan in de tent en komen er niet uit :)