Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:22

Robijn hoe gaat het nu met je paard?

Ooh dat poesje...
Zou ze allemaal houden :D

Karin wat een lief aanbod.
Maar GD wat moeilijk... Dat komt er dan nog bij met het verdriet.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:30

Greendragon, Wat naar dat er dan 1 overblijft. Een vriend van mij heeft dat ook voorgehad, en uiteindelijk toch nog een oud ponietje erbij kunnen kopen voor een paar euro en paard was weer blij dus hij ook :D maar een leenpony zou misschien ook wel handig zijn.

Oooh die kittenfoto, smelt <3

Robijn, schrikken zeg!

DF, klinkt niet alsof ze zich hebben ingelezen over het houden van koeien :n

Vanavond was de zonsondergang weer zo mooi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:34

Het leek toch jeuk te zijn. Ga dalijk nog een keer kijken maar ze eet en gaat niet meer liggen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:38

Hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:52

Gewoon goed. Gelukkig vals alarm dus. Ik schrok me helemaal wild. Ze kwam aandraven en plofte zo voor me neer :+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:57

Vooral veel gaan rollen Robijntjah of wat deed ze?

Greendragon lastig lijkt mij dat. Het is niet fijn om er eentje te moeten laten inslapen maar idd wat erna... Hier denk ik er ook wel eens aan. Als het goed is kunnen we wel eentje lenen van een vriend van mijn man. Dat heb ik laatst maar eens gevraagd, hebben een manege en ik vroeg van goh stel dat die oude omkiept hebben jullie soms ook revalidatie/oudjes/pensioen of iets lopen wat we dan tijdelijk kunnen lenen tot we weten wat we willen? Kwam gelijk van zijn vrouw ow ja een van haar "koeien" (bonte) die deed toch niks qua rijden en die schijnt wel makkelijk te zijn dat zou wel kunnen. Heb wel gelijk gezegd het gaat nu goed maar ja hij is 29 dus hoe lang nog?
Aanbod van shet lenen is wel erg lief!

Gisteren de fysio/chiropractor bij Guus gehad. Nou wat een gevecht op sommige momenten dat ze gewoon moest blijven staan. Rug was erg gevoelig en dat vond ze dus niet leuk. Dus nu bezig met afspraak plannen voor zadelconsult. Tevens ook de tip om magnesium te gaan geven voor meer ontspanning in spieren en hopelijk ook koppie. Ook moet ik oefeningen voor haar knieen gaan doen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:08

Fijn dat het goed gaat Robijntjah. Zorgen maken is niet fijn.

Als ik 1 van de paarden zou moeten laten inslapen, dan zal ik ook zsm ergens een ander paard of pony vandaan moeten toveren. Gelukkig ken ik wel wat mensen in de buurt met Shetlanders.

Wat sneu dat de rug van Guus zo gevoelig is. Zou even niet rijden met je huidige zadel tot er naar gekeken is.

Hier is net kitten nmr 3 opgehaald.
Moederpoes kwam als afscheidscadeau nog met de poot van een konijn of haas aanzetten. Die hebben we maar niet meegegeven :D

Voelt wel een beetje raar om ze hier weg te zien gaan. Maar mijn verstand roept heel hard dat het moet :D

Vanavond gaan we het trailer laden oefenen.
Ik verwacht geen gekkigheid, maar aangezien ze al bijna een jaar niet op de trailer gestaan heeft, liever even oefenen, dan morgen te laat komen op de kliniek.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:10

Heel lastig en verdrietig als je een van 2 moet laten gaan en er dus 1 over blijft. Ik heb ook een oudje dus denk er wel over na soms. Hoop eigenlijk tijdelijk een pony te kunnen lenen dan zodat ik in rust een nieuw paard kan zoeken. Dat zou dan wel echt een moeten zijn waarmee ik fijn kan rijden, dus wil daar dan echt even de tijd voor nemen. Hopelijk is het nog lang niet aan de orde.

Ooooh die kittens.... moeilijk om ze te laten gaan. Hopelijk hebben ze fijne nieuwe huisjes.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:15

Ja, ze hebben hele fijne nieuwe huisjes.
Alles blijft in de buurt en allemaal bij echte dierenliefhebbers.
En dat vind ik een heel fijn idee.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:20

Boemel ze gaat tot die tijd even gewoon aan de longeerlijn maar aan het werk. Maar heb goede hoop dat ze snel kunnen komen voor het zadel. Ben erg benieuwd, zelf geen goede kijk op dus spannend of een aanpassing kan of dat het een ander zadel gaat worden.
Hopen dat mijn man erbij kan zijn kan hij er als eerste opkruipen :D

Ach die kittens toch ook. Maar hoor vaker van fokkers dat het op een gegeven moment ook echt wel genoeg is en dat het kroost beter af is als ze weg gaan :D.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:34

Als Nilay hier op een gegeven moment weg valt ga ik ergens een mini kopen en laat ik vervolgens Roos dekken. Ik wil heel graag veulens fokken maar heb nu geen ruimte. Uiteraard hoop ik van harte dat Nilay nog veel ouder mag worden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:38

Sterkte GD! Ik zou ook even kijken naar een tijdelijk maatje zodat je de rust hebt om een beslissing te nemen.

Je poezen boemel <3 ze krijgen allemaal vast een fijn huisje! Prisonbreak 3.0 _O-

Hier staan de dames langzaamaan weer helemaal op de track, doe nu elke dag een stuk er bij en dan kunnen ze weer rond vanaf morgen. Scheelt weer :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:41

Eerst een keer weer oefenen, niet verkeerd :)

Hopelijk kan aanpassen en is de rug snel niet meer gevoelig.

Vandaag mijn hooi analyse binnen.
Mijn voordroog is zo droog als hooi, niet anders verwacht.
En fijn laag in de suikers

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:41

Ze begon vrij hevig te rollen en twijfelachtig om te kijken maar zag haar verder niet gapen of likken of stampen dus heb het na een uurtje maar opgegeven met haar ziek kijken _O-
Ze at ook gewoon, even getemperatuurd maar niets geks.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:05

Hier de hele ochtend geen internet gehad, dus moest even bijlezen :)

@Robijntjah: gelukkig niets aan de hand. Ik heb hier de eerste dazen ook weer op de paarden gezien.
@boemel: foto van poesje wil hier niet laden ...??
@DP: mooi dat suiker laag is... is het normaal dat dat er bij Energie en Proteïne staat 'nutrient aanvullen' ??
@greendragon: een paard kan best een aantal weken zonder maatje... ik denk zelfs dat ze daarna makkelijker een maatje accepteren.
Toen ik voor die keus stond heb ik gekeken naar haastgratis shetjes (niet te vinden), pensioenklant (geen geschikte) en een pensionklant (zowel paard als ruiter niets geschikts). Dus uiteindelijk gekozen voor een opvangshet. De 1e was een rescue-gevalletje uit SPanje en dat is helaas niets geworden, die is omgeruild voor Jasmijn en dat is een schatje.
Ik heb nooit veel gehad met shetlanders, maar zij is heerlijke pennypony.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:16

Zo heb ik de shet dus uitgeleend (en erna cadeau gedaan ) aan iemand die er ineens maar 1 door plotseling overlijden en had ze had haar hoofd niet staan om helder na te denken wat ze nu wilde. Bleek de perfecte oplossing dus die blijft nu gewoon daar.
Als mijn bejaarde omkiept is er nog geen probleem, die is met pensioen zolang zij pijnvrij rondsjokt is het prima maar dan zijn het er nog 2.
Ik wil dan geen eigen paard meer erbij kopen maar wat ik dan doe weet ik nog niet. Pensionklant heb ik eigenlijk gezworen nooit meer te willen maar zou wel fijn zijn qua kosten of toch van het werk een gepensioneerde fokmerrie lenen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:18

Ja nutrient aanvullen is niet veel anders dan bijvoorbeeld een vitamine brokje bijvoeren.
Zoals de pavo vital ;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:25

Zo is Johnny hier ook gekomen. Ik had ook weinig met shetljes maar het is echt een leuk dier. Hij maakt onze dag altijd goed door er alleen maar te zijn.

Fijn Robijntjuh.

DP, mooie voordroog.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:12

Dat is wel een dingetje. In dec mijn 34 jarige pony in laten slapen. Heb er nu nog eentje van 30 en daar een fjord van 21 bij gekocht. Als die van 30 gaat dan zal ik er nog wel een andere bij willen. Maar waar houdt het op. Er blijft dan natuurlijk steeds eentje over. Op een gegeven moment wordt je dan zelf te oud.
Mijn vriendin heeft nog wat Shetlanders daar heb ik er van de winter nog 2 van geleend zodat ze toch wat in kudde verband staan. Nu staan die van mij daar een paar maanden op de wei.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:17

Hoe krijg ik urinegeur uit mijn handen
Heb een stoeptegel in de stal losgewroet ( los los en elke keer als ik erop stond lag er laagje urine in wat omhoog spoot)
Deze verzakte/ losse tegel eruit gehaald wat los straatzand erin en teruggedaan aar geen handschoenen aangedaan. Omdat er een laagje urine inlag heb ik daar de hele tijd met mijn handen in gezeten en nu na douchen en met nagelborsteltje en 10 keer wassen incl wassen met schuurmiddel ruik ik het nog

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:21

Lynn_Nikita schreef:
Hoe krijg ik urinegeur uit mijn handen
Heb een stoeptegel in de stal losgewroet ( los los en elke keer als ik erop stond lag er laagje urine in wat omhoog spoot)
Deze verzakte/ losse tegel eruit gehaald wat los straatzand erin en teruggedaan aar geen handschoenen aangedaan. Omdat er een laagje urine inlag heb ik daar de hele tijd met mijn handen in gezeten en nu na douchen en met nagelborsteltje en 10 keer wassen incl wassen met schuurmiddel ruik ik het nog

Wassen met azijn of in en badje met azijn?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:30

nu net geprobeerd door ermee te wassen en ruikt al minder maar ruik het nog steeds

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:31

Chloor ??

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:41

Wassen met zout.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:51

Hoi hoi!
Ik ga hier ook maar eens wat posten! Ik lees hier al een tijdje stil mee maar wil nu ook wat van me laten horen :)
Wij hebben de paarden ook aan huis staan. Ze staan in de nacht op stal en overdag in de paddock of weide. Rijbak hebben wij ook thuis dus we hoeven in principe nergens heen en kunnen ons prima redden met de paarden thuis.

Kleine voorstelronde van de paardjes!
Afbeelding
Dit is Tetje, staat sinds oktober weer bij ons,

Afbeelding
Dit is onze lieve Pedro, staat op het moment helaas te koop wegens dat hij en moeders toch net geen match zijn. Dus het is niet bekend hoelang hij hier nog blijft staan.

Afbeelding
En ons puppy-paard MissMonroe! Ze is nu 5 maar nog erg jeugdig dus we doen het rustig aan met haar. Op het moment staat zij niet thuis maar bij onze trainster. De bedoeling is wel dat zij binnenkort weer thuis komt.