[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:10

Ik heb mijn netten momenteel op alle hoogtes hangen. Sommige die tot aan de grond komen en ze dus echt in de graashouding staan, maar ook netten op borsthoogte en één net op/boven schofthoogte (ligt er aan naar welk paard je kijkt :') ). Ik vind het heel grappig dat ze allemaal hun eigen voorkeurshoogte hebben die netten dan als eerste uitzoeken om te eten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:24

Als ik deze 'hooikast' helemaal vol heb zitten, zie ik ze alle 3 op verschillende hoogtes plukken.
Paar plukjes beneden, boven, links, rechts, lekker bewegelijk.
Afbeelding

Op de grond voeren is hier geen optie, dat kleine monster gaat er meteen in staan plassen.
Heb nu dus een berg afgedankt hooi laten liggen, heeft hij zijn eigen pis berg :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:58

Wij hebben ook verschillende hoogtes en materialen en mazen op verschillende plaatsen. 3 bakken, waarvan 2 met hetzelfde frame en kleine maas, 1 met een iets grotere maas. 1 groot vierkant net met dikke kleine maas op lage hoogte, 1 kleinere envelop aan het hek met dun touw en kleine maas, 2 enveloppen aan de staltralies met dik touw en kleine maas. En een rond net aan 1 touw op hoogte die ze als een boksbal rondgooien :+
Ik zie ze wisselend eten en heen en weer lopen. In alle netten en bakken zit gerstestro en hooi.
Bevalt tot nu toe erg goed.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:36

Ja als ik straks opslagruimte heb wil ik ook meer variëren in het ruwvoer aanbod en dan ook in mazen van de netten.
Nu alles op pallets onder zeil en allang blij dat ik goed hooi geleverd krijg ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:06

Nou, dat laatste is wel een ding ja. Wij hebben de laatste partij met 10 ronde balen in 1x moeten kopen bij een andere leverancier. Het is fijn, ziet er mooi uit, mooi droog. Maar hoog in suiker. Dat was wat minder tof.
We hebben nu 3 balen op en gaan aan de 4e beginnen, dus we moeten nog wel even. Maar ben blij als ik straks weer bij de oude kan bestellen. We voeren stro bij, dus op zich is het wel te doen hoor. Maar mijn haflinger verkiest hooi boven gras. Nou, dan weet je dat het mis is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:29

Hahaha ook bijzonder.

Hier een goede leverancier en nog een reserve in de buurt gevonden per toeval, altijd handig mocht het nodig zijn.

Net een nieuwe strook afgezet en ingezaaid. Ben benieuwd hoe dat volgend jaar weer gaat ogen, vind dat zoveel mooier kijken dan alleen maar zand.

En als onze fruitbomen gaan groeien wordt dat ook echt een feest!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 18:38

Niet echt paddock paradise, maar onze paddock paradise heeft nu wel, eindelijk een fatsoendelijke bak van 20x40

Van dit, afgezet met schrikdraad (2e foto zijn palen al weg maar je kan nog wel beetje zien hoe het liep)

Afbeelding
Afbeelding

Naar dit, afgezet met (soort van) beoband.

Afbeelding

Afbeelding

Erg blij met het eindresultaat, stuk groter!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:35

Ah ik zag de nieuwe bak al voorbij komen in het andere topic, echt een stuk beter zo! :D Gaaf, lekker ruim!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 06:39

Chasey schreef:
Ah ik zag de nieuwe bak al voorbij komen in het andere topic, echt een stuk beter zo! :D Gaaf, lekker ruim!

Ohja mijn vrouw is ook een bokker :Y) zijn erg blij mee, nog niet in gereden

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:43

Mooie bak Maartje. En de bodem ziet er ook al stevig uit.
Heb je gekeerd of zand opgebracht?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:45

Mooi die bak! Lekker groot inderdaad!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 10:02

Horsier schreef:
Mooie bak Maartje. En de bodem ziet er ook al stevig uit.
Heb je gekeerd of zand opgebracht?

Zand erop, was hartstikke hobbelig ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:18

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 23:13

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:40

Leuk robijnthjah. Leuke plek heb je zo.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:42

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:52

Nee, hop is niet giftig.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:45

Robijntjah schreef:
https://youtu.be/c_QoN8mYmoA

Hier de tour door ons paradijsje (in opbouw).

Schitterend gemaakt! Moet wel zeggen 40 min mennnn wat een pokke eind. Zou acute dichterbij gaan wonen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:10

Robijntjah schreef:

Hoe leuk is dat? :D :D

Leuk om te zien hoe het weer totaal anders is dan bv bij ons, wij zitten tussen de weilanden. Het lijkt ook heel groot maar dat is het ook volgens mij?

Tof hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:08

Marjo89 schreef:
Robijntjah schreef:

Schitterend gemaakt! Moet wel zeggen 40 min mennnn wat een pokke eind. Zou acute dichterbij gaan wonen.

Hahaha ja bijna al onze klanten woonden zo ver weg. Nu is er in omgeving Eindhoven ook weinig zo te vinden.

Ir111 wij zitten ook tussen de weilanden maar hebben dus zelf een bos :')

Wij hebben 1,1 hectare.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 11:44

Wij zijn al druk bezig geweest met de track winterklaar maken op naar een winter droge voeten en modder vrij, super blij met het resultaat!

Zo stapje voor stapje alles dadelijk goed voor de winter er is. Ander deel van track wordt nog aangepakt en over 3 weken nog betonplaten voor een grote verharde voerplek (nummer 3 die verhard is dan)

Afbeelding

Paardjes zijn blij met het bultje zand dat er nu nog tijdelijk ligt

Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:46

Ik kom hier even binnenvallen. Binnenkort hopen wij naar een fantastische nieuwe plek aan de andere kant van het land (Drenthe) te verhuizen. Uiteraard gaan onze 2 Tinker hengsten, 5 mini’s en 3 kune kune varkens mee. Ik heb helaas nog geen duidelijke drone foto’s, maar ben zo benieuwd wat hier van te maken valt! Het deel waar de track omheen zit is zo’n 7200m2 en de boomgaard 2000m2. Tinkers en Shetlanders (+ varkens) zullen apart komen te staan. Ideeen zijn altijd welkom! Ik ga lekker meelezen en inspiratie opdoen! :D
Afbeelding

Edit: het gaat om het middelste stuk.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:50

Danuah schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Binnenkort hopen wij naar een fantastische nieuwe plek aan de andere kant van het land (Drenthe) te verhuizen. Uiteraard gaan onze 2 Tinker hengsten, 5 mini’s en 3 kune kune varkens mee. Ik heb helaas nog geen duidelijke drone foto’s, maar ben zo benieuwd wat hier van te maken valt! Het deel waar de track omheen zit is zo’n 7200m2 en de boomgaard 2000m2. Tinkers en Shetlanders (+ varkens) zullen apart komen te staan. Ideeen zijn altijd welkom! Ik ga lekker meelezen en inspiratie opdoen! :D
[ [url=m/CueStZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zit gewoon al een goede track omheen? Dat is een fijn begin!
Ik zou heel veel aanplanten want vind het veel te kaal......
Verder heerlijk en lijkt heel groot!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:51

Wij hebben een soortgelijke oppervlakte. Mocht je eens in de buurt zijn (Klarenbeek), je bent van harte welkom om eens te komen kijken. Die track ziet er al goed uit!

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:32

Symke schreef:
Danuah schreef:
[ [url=m/CueStZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zit gewoon al een goede track omheen? Dat is een fijn begin!
Ik zou heel veel aanplanten want vind het veel te kaal......
Verder heerlijk en lijkt heel groot!

Klopt inderdaad, het zand van de track is al omgekeerd door de huidige (of nu: vorige :+) eigenaren. Aanplanten komt tzt ook wel. We willen nu eerst op ons gemak gaan tekenen, we wonen er ook nog niet. Schuur/stal staat op het erf dus daar zouden we het bij kunnen trekken. Ben heel benieuwd!

Daihyo schreef:
Wij hebben een soortgelijke oppervlakte. Mocht je eens in de buurt zijn (Klarenbeek), je bent van harte welkom om eens te komen kijken. Die track ziet er al goed uit!

Leuk! Wij wonen nu nog aan de andere kant van het land, maar ik ga het onthouden. Zie nu op Google Maps dat het vanaf ons huidige huis naar jou exact zo ver is als naar ons nieuwe plekje. Beide niet om de hoek, maar dat maakt niet uit!