Hoe werkt die dure vliegenzak ??
Ik hoop ooit een lijmdraad op stal gehad, die liep op 2 draairollen , maar dat was een vies ding als hij vol met vliegen zat en nog vieser om telkens door te rollen. Dus iets met lijm er op heeft niet mijn voorkeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Bij gevoelig lopen denk ik eerder aan een zweer (als het één pootje is) en aan HB als het meerdere pootjes zijn.
Hoe werkt die dure vliegenzak ??
Ik hoop ooit een lijmdraad op stal gehad, die liep op 2 draairollen , maar dat was een vies ding als hij vol met vliegen zat en nog vieser om telkens door te rollen. Dus iets met lijm er op heeft niet mijn voorkeur
DubbelDun schreef:Op zich niet zo vreemd hoor. HB is een 'vergiftiging' die het lichaam op diverse manieren probeert kwijt te raken. Dat kan via de nieren/lever, maar ook door de darmwerking te versnellen (=diarree) .
DubbelDun schreef:Eenmaal HB is altijd HB... dus alles kan dan een trigger zijn om het weer te doen opvlammen.
Van het gras af (zéker als er niet veel staat = fructaanstress). Wat verder helpt is schoenen met harde zolen en zachte inlegzooltjes aan doen zodat de hoefzool van de grond is (indrukken van de zool in het zand zijn dan pijnlijk). De meeste smidjes leggen er dan graag een ijzer onder, maar dit werkt eerder averechts.
DubbelDun schreef:Als de pony makkelijk is dan de voeten in 4 emmers met ijs zetten, maar dat is alleen een oplossing voor de 1e nood en dan meteen de DA er bij halen.
Afhankelijk van de ernst van de situatie kan een 'sinker'* ontstaan en dan is het einde verhaal.
(*hoefbeen zakt door de zool heen).