Charaz schreef:Lynn_Nikita, jij had toch een tijd geleden een project paard die ook zeer lastig (of niet?) te berijden was?
Lang verhaal in het kort. Dat was Paloma. Via bokt gekocht als zijnde gevaarlijk. 7 jaar echt een superpaard aan gehad tot ik een bijrijder had ivm mijn zwangerschap. Het was en vrij onzeker paard wat de leiding overnam als er geen leiding was. Was door et wel ging ze dit het vuur voor je. De bijrijder was niet helemaal eerlijk over het nivo en zou ook les nemen maar daardoor is dit paard weer terug gevallen in het gedrag al na een aantal keer rijden. Ik heb haar stilgezet nadat zij bij een andere ruiter zelf in de les vanuit het niks om hoog ging en de ruiter hard viel. Na mijn bevalling bleef dat zo en heb ik veel geld en tijd gespendeerd om een oorzaak te vinden maar lang verhaal kort dat ik haar heb laten inslapen. Ik kreeg het er niet uit en er was geen medische verklaring voor (eileider gescandeerd, foto's, osteopathie, bloedonderzoek, tandarts, zadelmakers,in trainI g gezet bij handige ruiter etc etc ) ook in omgang werd zij ontzettend onberekenbaar. Mijn dierenarts zei ook dat ze niet snel zulk advies gaf maar in dit geval was het echt te gevaarlijk.