Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:11

carika schreef:
Mag ik hier weer binnenvallen met een vraag?

Hoe doen jullie dat als jullie op vakantie willen?

Eerder deed onze verzorgster het.
We hebben ons aangemeld op de site voor elkaar.
Daar zijn mensen die in ruil voor een vakantieplek in huis komen en voor de dieren zorgen.
Dus een win-win met gesloten beurs.
Helaas heeft ons gezin op het laatst afgezegd. En viel onze vakantie bijna in duigen.

Oproepje op FB.
Zou wel op tijd ermee starten.
Bij voor elkaar had bijna iedereen al een vakantieplek afgesproken.

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:20

voorheen pensionklanten en nu vriendinnen of mijn moeder, net hoe het uitkomt. Ik ga niet vaak en al helemaal niet lang
Morgen toevallig voor 2 overnachtingen naar Zeeland en dan doet mijn moeder het. Ik laat haar alleen voeren aangezien zij absoluut geen paardenmens is en opruimen doe ik erna wel. ik zet alles klaar ( voer uit netten en ik heb nu extra aangekocht om uit te komen met alle voerbeurten zodat zij het alleen vast hoeft te klikken) en dan mag zij meteen ook de kippen , de konijnen, het aquarium, de hond en katten doen :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:25

Ik vraag familie of de buren om op te passen. Ik heb een tante die het met plezier wil doen. Maar de buurmannen (Ja wij hebben alleen maar buurmannen haha) willen het ook gerust doen, als ze maar weten wat ze moeten doen.
Wij doen ook hun kippen en katten wel eens.
Vorig jaar heeft mijn tante het een weekje gedaan, ze vindt dat mooi. Is een dierenvriend en ook gek op paarden! Ze heeft zelf altijd een dier gehad, nu een hondje. En heeft in het verleden en op vakanties paard gereden. En is helemaal fan van dr. pol :') Hahaha.

Lynn, ik moest vandaag nog aan je denken. Ik wou heel graag met Nick naar buiten. Maar het was al weer meer dan een week geleden dat ik op hem had gereden. En omdat ik ook steeds moe ben en heel duizelig durfde ik eigenlijk niet alleen. Maar toch had ik het echt wel even nodig, even kop op wat anders.
Ik had het geluk dat Daan tijd voor me vrij nam (hij was aan het klussen) en zijn we gezellig met het hele gezin gegaan. En toch nog een fijne rit gemaakt, ondanks dat ik toch weer over die drempel van onzekerheid en angst moest. Eenmaal op het paard gaat het wel goed. We zijn nog wel wat enge dingen tegengekomen, maar die hebben we overwonnen :D
Ik merk zelf gewoon dat ik het gewoon moet doen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. Maar als ik eenmaal thuis kom heb ik er de hele dag een blij gevoel van!
En vandaag hadden Daan en ik er over dat de schrikreacties van Nick steeds minder worden. Ze zijn er wel, maar niet meer zo extreem. Ze worden steeds kleiner. En soms blijven ze zelfs uit :)

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:26

Hier mijn ouders, maar die worden ook een bwetje oud. Heb er al betaalde hulp bij voor het mesten, maar er komt wel een dag dat ik iets anders moet gaan verzinnen. Aangezien we ook katten hebben (ook honden trouwens, maar die gaan meestal mee op vakantie) en er veel bij ons in de buurt wordt ingebroken, vind ik het wel lekker als er iemand in mijn huis zit. Maar ga maar eens iemand zoeken, inderdaad. Ik wil ook niet iedereen zomaar in mijn huis laten. Dus binnenkort moet ik wel voor oplossingen gaan kijken, ja....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:32

Vooral dat laatste. Je laat huis en haard niet zomaar aan de 1e de beste achter.
Ik vind het moeilijk om los te laten en de zorg aan iemand anders over te laten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:38

Daarom zou ik niet iemand van internet willen, ik moet echt te persoon wel kennen.
Het liefst familie. :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:39

Ik ook ja, maar dan moet je die wel hebben, die dat willen (en kunnen) doen.
Laatst bijgewerkt door Fabster op 13-08-17 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:42

Ik snap dat wel. Ik heb wel een aantal keer vakantie-oppas gedaan, maar allemaal bij bekenden. Boerderij waar ik toch al werkte (samen met de ouders van boer & boerin, maar groot deel van het werk was mijn taak), pensionstal waar ik destijds stond en privé-plek waar ik destijds stond (dat was dan vooral als de eigenaresse naar een congres oid moest). Laatste overigens wel met stalgenootje samen, das minder alleen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:45

Chasey ik lag er vandaag bijna naast. heerlijk buitenritje, galop met een vriendin en haar jonkie achter mij aan en ineens een noodrem en sprong hij opzij om eehm. om niks eigenlijk Oeps... Stomme is dat ik het grappig vond, hij schrikt voor een scheefhangend grassprietje maar een wapperend zeil geeft hij dan weer niks om.
Ik bleef zitten en schoot in de lach, het is ook echt een clown, maar mijn benen wel aan het trillen waren erna terwijl ik niet bewust) geschrokken was, Zo raar
Fijn dat je toch gereden hebt, die drempel moet je over, moet ik ook merk ik
Fijn dat je man dan meekan.

Als ik een vreemde moest vragen ging ik niet op vakantie. Ik ben een controll freak en vind dit al doodeng. Ooit een verzorgster gehad die ik betrapte op niet komen opdagen terwijkl zij een ochtend zou voeren tegen betaling ook nog, een pensionklant die een week zou voeren en opletten en die niet zag dat mijn paard een reactie op een spuit kreeg zo groot als een kleine galia meloen terwijl ze de vliegendeken oplegde en daar de gespen dichtmaakte. Ik vertrouw niet snel iemand meer

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:49

Wat lekker dat Nick stabieler word :)

Gisteren de hele dag met 6 man in huis geklust en nauwelijks een deukje gemaakt in het totaal. Alles enorm gedateerd en alles onder de plastic schroten en daaronder gerookte kalk en honderden gaatjes.

Net Diva even lekker gevlochten, normaal ben ik daar niet zo van maar haar manen worden dunner en ze staat het tegenwoordig toe dus kon het niet laten even te tutten.
Afbeelding
Rijden op haar heb ik al een tijdje niet meer gedaan, heb ook niemand om mee te nemen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:00

Lynn_Nikita, jij had toch een tijd geleden een project paard die ook zeer lastig (of niet?) te berijden was?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:12

Lynn, ah toch een fijne buitenrit gemaakt! Wat goed :)

Azmay, Ja gelukkig wordt hij steeds wat stabieler.
Wat een leuke vlechtjes :D Wel jammer dat je niemand hebt die mee kan. -O-

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:30

Chasey dat herken ik wel heel erg, die drempel voor het gaan, maar het ondertussen wel heel hard nodig hebben. En als je dan gegaan bent, die glimlach wat het voor de rest van de dag oplevert (meestal toch tenminste).

Vakanties gaan hier eigenlijk altijd wel goed. Tot nu toe heb ik altijd wel een bekende gevonden die tegen betaling mijn paarden wil doen. Daar ben ik erg blij mee. Voorheen een bijrijdster, toen een meisje dat hier in de straat woonde en stalhulp was op de manege hier en nu een achterbuurtmeisje. Daarnaast zitten hier nog een paar paardenmensen waar ik wel op kan terugvallen. Ik heb ook geen familie in de buurt die het van mij kan overnemen. Maar ik kan de paarden op vakantie wel vrij makkelijk loslaten.

Vandaag voor het eerst in tijden een snippertje energie en dus een kleine buitenrit gemaakt met mijn fjord en een wandelingetje met Dirkje (mijn grote bruine). Die is inmiddels 23 en ik zie dat hij bij zijn koker best veel vocht vasthoudt. (volgens de da was hier niets aan te doen). Daarnaast komt hij met rollen heel moeilijk op. Echt akelig om te zien, hij moet echt op zijn kont gaan zitten om zich vervolgens voor op te drukken, dat duurt echt wel een paar minuten. Daarna stuift hij altijd wel als een jonge hengst weg....maar toch. Wat als hij nu echt niet meer opkomt... :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:11

Charaz schreef:
Lynn_Nikita, jij had toch een tijd geleden een project paard die ook zeer lastig (of niet?) te berijden was?

Lang verhaal in het kort. Dat was Paloma. Via bokt gekocht als zijnde gevaarlijk. 7 jaar echt een superpaard aan gehad tot ik een bijrijder had ivm mijn zwangerschap. Het was en vrij onzeker paard wat de leiding overnam als er geen leiding was. Was door et wel ging ze dit het vuur voor je. De bijrijder was niet helemaal eerlijk over het nivo en zou ook les nemen maar daardoor is dit paard weer terug gevallen in het gedrag al na een aantal keer rijden. Ik heb haar stilgezet nadat zij bij een andere ruiter zelf in de les vanuit het niks om hoog ging en de ruiter hard viel. Na mijn bevalling bleef dat zo en heb ik veel geld en tijd gespendeerd om een oorzaak te vinden maar lang verhaal kort dat ik haar heb laten inslapen. Ik kreeg het er niet uit en er was geen medische verklaring voor (eileider gescandeerd, foto's, osteopathie, bloedonderzoek, tandarts, zadelmakers,in trainI g gezet bij handige ruiter etc etc ) ook in omgang werd zij ontzettend onberekenbaar. Mijn dierenarts zei ook dat ze niet snel zulk advies gaf maar in dit geval was het echt te gevaarlijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:50

Ja die inderdaad! Heb je topics over Paloma toen gevolgd inderdaad, zo knap wat je daar mee bereikt had.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:47

Dat was dus in de tijd dat ik deed ipv dacht en het paard zocht gewoon zekerheid en duidelijkheid.
En ik ben zo verandert als ruiter en daar baal ik zo erg van. Steigeren, lachen, hop been eraan en door, als ik nu oren zie bewegen en voel ik dat een paard inhoud houd ik in ipv te reageren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:49

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:19

Zo herkenbaar!!
Wel coole foto.
Ik heb ook zo op paarden gestaan, ook James.
Idd ook gewoon doen. James kon bokken als een malle. Boeien!!!
Nick heeft 1 keer gebokt gelijk hart in de keel.
Man wat een slappeling ben ik geworden. Letterlijk en figuurlijk.
Dus ik herken je heel goed lynn, maar het waarom? Dat weet ik niet.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 16:17

Gaaf Lynn zo er bovenop! Ik denk dat je alweer goed op weg bent door goed bezig te blijven met rijden zowel met instructie als alleen. Vertrouwen moet weer groeien en zo geef je daar ook ruimte voor.

Wat is het ook heerlijk weer vandaag! Even heerlijk kunnen genieten voor mijn werk aan vanmorgen. Nu aan het werk van half 1 tot half 11..
Afbeelding

Mijn bijrijdster is helaas gestopt afgelopen week dus nu weer plek voor een nieuwe enthousiasteling, ik heb er volgens mij al een gevonden haha
Afbeelding

Mijn vriend heeft nog een foto gemaakt bij mijn les afgelopen week. Wel leuk om te zien, vind mijn paard mooi blijkbaar O:) Afbeelding

Hier passen de stalgenootjes op de paarden en de honden gaan dan vaak bij familie logeren of mee als we niet zo ver gaan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:14

Terug van een lang weekend op mijn andere pk's. Heerlijk rond getoerd met mijn man. Even Lang kamp van mijn oudste 2 en de jongste was ook weg. Die is net weer thuis. Ligt nu laveloos op de bank. De jongens komen vrijdag weer en dan maandag begint de school weer.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:57

kvulden, klinkt goed, hier hebben de kinderen nog een week vakantie
PaulineH, mooie foto's vooral die van je schimmel, prachtig

Hier ben ik aan een megaklus begonnen (voor mij dan) de paardenstal opnieuw verven.....ect.

Heeft iemand nog tips voor de vloer, ik heb nu een normale betonnen vloer (met eroverheen matrassen), de wanden heb ik destijds met betonverf gedaan, maar daar zie je nu niets meer van. Ik wilde eigenlijk een iets egalere vloer, dat veegt makkelijker. Maar ik heb geen idee welk spul ik zou moeten gebruiken hiervoor soort van 2 componenten betonverf, iemand ervaring ermee?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:07

Heb je al eens gedacht aan egaline?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:09

Geen idee. Heb zelf klinkers en stalmatten.

Lekker gehavend...bijkomen.

Mijn kids beginnen moe en lastig te worden. Erg leuk vakantie en veel doen. Wel intensief.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:30

Hier zijn we aan het wachten op de DA. Tijd voor het enten.Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:52

Hmm die van mij zijn ook al 2 jaar niet meer geent, moet ik ook eens echt achteraan >;)

Zijn hier echt super hard aan het huis bezig en probeer ook alles wat winterklaar te maken maar het lukt niet zo goed met een schuur vol met andermans spullen |o