Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sees schreef:Buitengang moet te allen tijde goed zijn. Buiten staan in slechte omstandigheden is ook slecht.
Sees schreef:Nikass, wat kan problemen opleveren? Een periode op stal? Ik heb me een beetje onduidelijk uitgedrukt geloof ik. Met een periode bedoel ik niet een aaneengesloten periode maar een dagdeel
. Stel het land is heel nat en het paard krijgt daardoor zachte voeten waardoor het gevoelig gaat lopen, het is dan makkelijker en wellicht goedkoper om het dier een dagdeel op stal te zetten om de voeten te laten drogen dan om een bestraat stuk aan te leggen.
Nikass schreef:Goed geregeld Pien
pien_2010 schreef:Nikass schreef:Goed geregeld Pien
Dank je wel Nikass.
We doen daar voor stinkend ons best maar af en toe krijg ik er helemaal een punt hoofd van want want het is toch wel heel goed observeren, voelen en de paardjes worden zo gauw echt veels te dik. Pffffffffff. Dus we rijden veel en regelmatig op dit moment. Soms denk ik wel eens, ik had beter bij een dam club kunnen gaan of cavia's gaan houden want er is altijd wel wat met die paarden. Dan teveel (groene) eikels dus eikels verwijderen en paddock verkleinen anders is het niet mogelijk, te rijk gras, te veel zand want te weinig gras, te veel modder, te nat, dan te droog is niet goed voor de hoeven dus paddock nat maken, dan teveel dazen (reuzen dazen) dus sproeien zodat die "woestijn dazen" weg blijven, dan is het te koud weer meer voeren, dan te veel regen dus regen dekentjes, dan onweer dus stroom van de draden, te heet, te koud omdat we rijden op tijd met dekentjes beginnen anders worden de vachten te dik en paarden snot verkouden, teveel bladeren in de paddock, dus bladeren weg harken, in het bosje goed kijken dat er geen giftig tuinafval is of zo, wei te rijk dus na twee uur paarden weer naar huis halen, dan wei goed en weer gaan opbouwen dus paar keer per dag naar de wei paarden halen en brengen etc etc