Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:04

NinaCharlie schreef:
Netjes die laatste! Die vierkante zadelsteunen zijn alleen echt funest voor je kussens!!

Ik hoorde juist dat de zadelstenen die je overal kunt kopen met dat ijzer rond de kussen slecht zijn voor je kussens. Ik heb nu juist ronde bezemsteelvormige besteld die de kussens vrij laten zoals de vierkante met afgeschuinde kanten waar jij een opmerking over geeft. Hoe zit dat nu?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:18

overzee2 schreef:
NinaCharlie schreef:
Netjes die laatste! Die vierkante zadelsteunen zijn alleen echt funest voor je kussens!!

Ik hoorde juist dat de zadelstenen die je overal kunt kopen met dat ijzer rond de kussen slecht zijn voor je kussens. Ik heb nu juist ronde bezemsteelvormige besteld die de kussens vrij laten zoals de vierkante met afgeschuinde kanten waar jij een opmerking over geeft. Hoe zit dat nu?

Jij hebt gelijk. :j

jadeken

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:22

Ik probeer morgen even een foto te maken! Ze zijn zelf gemaakt, maximum een kwartiertje werk :)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:23

Voor de mensen die er om vroegen: zo ziet het er uit :)
Het is gewoon met 2 schroeven aan de muur bevestigd :)
Afbeelding

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:01

Mooi jadeken!

Dit vind ik ook leuke ideeën die ik van het internet hebt gelukt.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:41

Moet natuurlijk zijn die ik van het internet HEB geplukt ;)

Ilona_X_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:13

Leuk topic! Ik ga waarschijnlijk binnenkort een eigen kast plaatsen op stal maar nu wil ik hier ook graag een rek ofzo voor mijn dekjes, nu zag ik al wel in dit topic een broekenhanger van de Ikea voorbij komen en zelf zat ik ook te denken aan gewoon zo'n stang die je ook in een kledingkast hebt en dan met zulke hangertjes waar soort van knijpertjes aan zitten maar nu wil ik weten als jullie misschien ook nog ideeën hebben ofzo. Wil het liefste ook niet teveel eraan uit geven :o

geluk_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:22

Wat een toffe zadelkasten/kamers komen hier voorbij!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:12

Ik heb vandaag een kast gekocht, de kast wordt omgetoverd tot zadelkast! Gekocht bij de kringloop voor 12,50.

Wat er gaat o.a. gebeuren:
- Schuren
- Schoonmaken
- Verven
- Wieltjes eronder

Afbeelding

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:41

Na het schuren, schoonmaken en verven ziet het er al zo uit:

Afbeelding

Echte kleur is zoals de zijwand (binnenkant)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:48

Leuk project! Zou wel de wand waar je zadelsteun aan bevestigt wordt verstevigen!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:51

Ja, komt ook aan de zijkant ipv achterwand. De achterwand gaat het zadel noet houden.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 00:45

Mooi Carolien! Ik ga morgen een kast ophalen die omgetoverd moet worden tot een zadelkast :) Lijkt wel een beetje op deze

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:02

Hoe heb jij het in gedachten Nienke1994?

Ik ben inmiddels zover:
Afbeelding

Hoofstelhangers, zadelhanger en zadelsteun erin gemaakt, net als een gordijnstang met broekhangers voor dekjes. Goed topic om inspiratie op te doen! Zadel ligt er even om te meten. Ik twijfel alleen of de steun icm het hout wel mijn zadel kan dragen, dus ga er denk ik toch even iets aan aanpassen.
De grijze planken worden toch zwart (plakplastic) want verven over plastic was geen succes, laat namelijk los zoals op de 'vloer' is te zien. Verder een slot erop gemaakt. Morgen komt ook whiteboardfolie, wil ik onder het zwepending plakken. Wieltjes moeten ook nog. Dekens komen in bakken bovenop de kast en heb kleinere bakken die erin passen (1 voor longeren, 1 voor reservetuig en 1 voor zadelzeep, shampoo etc).

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:29

Ik ga er waarschijnlijk twee planken uithalen in het midden zodat daar het zadel komt, maar ben op dit moment wel van plan om de rest te laten zitten. Naast het zadel komen dan haken voor het hoofdstel en halsters enzo en eronder in ieder geval mijn laarzen. Wie weet zie ik bij jou ook nog wel handige ideeën!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:30

Er waren nog mensen die vroegen naar het idee wat ik op pinterest had gezien?
Het wordt een combinatie van deze twee! De plaatjes worden echte fotos van mijn paarden zelf. Er komt dan ook nog een rek of plank boven voor de bakken met hun borstels ed. Plus nog een soort rand waar ik de flessen en sprays op kan zetten. Als het klaar is maak ik een foto! :D
Afbeelding

Afbeelding

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:57

Ik wilde vanavond een foto van mn kast maken maar ben het vergeten :+ .

Ik ben benieuwd hoe bokkers hun mentuig hebben opgeborgen. Ik moet namelijk denk ik de inrichting van mn kast verbouwen wil ik het er nog bij in kunnen hangen.. voorheen een zadelkamer(en daarbuiten mn kast) maar sinds deze zomer sta ik weer op pension en moet alles weer in mn kast.

Heb wel eens gezien dat iemand het in zo'n grote opbergbox had, maar mijn kast is 2 meter hoog en ik ben niet sterk genoeg om dat er dan op te tillen :P

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:11

Ik ben vanavond weer even bezig geweest met het volgende:
- Letters knippen en plakken
- Krijtfolie aangebracht aan de binnenkant (voor afspraken/wedstrijden etc, zusje rijdt ook en dan kunnen we allebei zien wat wanneer is).
- Paardje op de voorkant
- Planken toch maar een stukje plakplastic op gedaan zodat er geen witte plekken komen van in- en uitpakken. Niet de hele plank, laatste paar cm grijs gelaten omdat je dat toch niet ziet (en ik niet handig heb berekend hoeveel ik nodig zou hebben)

Oja, heb maar 2 zwepen, dus vandaar dat ik het krijtfolie gewoon daar heb geplakt. Kan de zwepen aan de zijkant hangen. Zwepenhouder is ook vrij hoog, maar voor 2 zwepen wou ik niet teveel ruimte kwijt en ik kan ze zo alsnog ophangen.

Nu alleen nog:
- Zadelsteun verstevigen (idee is er, nu nog de uitvoering)
- Plek voor het witte bakje of misschien gewoon weglaten en een ander bakje/lades erin
- Foto voor op de voorkant

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:43

Wij hebben een kapstok voor onze halsters opgehangen! Erg blij mee! :D

Afbeelding

Nu nog iets voor de zwepen bedenken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:53

Laatst bijgewerkt door C_arola op 13-05-22 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam geanonimiseerd gebruiker verwijderd

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:57

Bij de EJ voor 2,95! En kwalitatief ziet die er goed uit.
Kapstok ziet er ook goed uit!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:10

Ik heb voor mijn zwepen en grondwerkstick van die buishouders uit de bouwmarkt :+
Die heb je in verschillende maten. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik de kast huur van stal en indien je deze eruit haalt zie je het nog bijna niet omdat de nageltjes maar erg klein zijn :)

Stick heb ik dan wel aan de buitenzijde van de kast, anders kwam ik niet uit met mijn spullen aan de binnenkant haha. Ik zal eraan proberen te denken straks een foto te maken!
Vind de indeling van deze kast echt fijn, en zolang ik nog geen "perfecte" kast tegen kom om zelf mee te nemen huur ik deze gewoon.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:18

Ik heb toch voor die paar euro een zweephouder gekocht inderdaad! Voor de oude/ verroeste/ kapotte zwepen hebben we bij de bak een pvc koker opgehangen op hoogte dat we ook vanaf het paard een zweep kunnen pakken indien nodig :D

Afbeelding

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:46

Zocht er niet iemand nog leuke handvaten?
Afbeelding