Marjo89 schreef:tamary schreef:Grotere maas leefde hier langer, maar je hebt er meer rommel van en ze eten sneller. Misschien is beide een optie? 1 met 4,5 voor de ergste trek en dan 3 om rustig door te kunnen knabbelen.
IN elkaar :p
Lastig, wil dat 3 paarden straks gewoon 24/7 kunnen eten, de rommel eten ze wel weer van de grond af.
ik voer droog in huisje & onder afdak.
de 45 netten worden van 5mm dik materiaal gemaakt en de 3 (die ik liet zien) ook.
Uit 20 mm eten ze al rap inderdaad.
Maar dat net helemaal stuk is dat helpt ook niet. ze maken nu gaten van wel 150 mm haha.
Strak nee opzich niet. Je ziet dat het net slijt, en daar breekt het op geven moment.
Niet in elkaar, dat maakt net zo snel de boel stuk. Naast elkaar of je maakt een stuk 2 of 3cm maas vast over de onderkant van je 4,5cm net, dan eten ze eerst uit het bovenste makkelijke deel. Lastige is nog wel eens dat paard bepaalde hoeveelheid in de mond willen hebben voordat ze het een hap vinden die je kan opeten. Een kleinere hoeveelheid ook een hap leren vinden is lastig. Ik vermoed dat het balanceren is tussen genoeg om hap te zijn waar rustig op gekauwd wordt en klein genoeg maas om niet te smeren.