Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:41

Vergeleken met mijn PRE meisjes zijn dit nog steeds enorme benen haha. Maar kan me voorstellen dat het er heel dun uit ziet zonder sokken :D En mijn pre's lopen ook wel op sate prikkertjes hoor.

DF, geniale vergelijking :')

De zonnebril voor het paard vind ik ook echt geniaal, maar de reden waarom het nodig is, is uiteraard minder grappig!

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:13

Het staat zonder sokken altijd veel sjieker en voor onderzoek idd wel zo handig.

Ik lag vanochtend nog even naar het weer te luisteren en daar hadden ze het over 'mogelijk vorst aan de grond' komende nacht (in het midden/oosten)... wtf :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:17

Succes met het onderzoek!

Vorst aan de grond? Nouja, wel beter dan die 36 graden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:22

Dank je.

Hier vannacht 7 graden verwacht. Nog koud zat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:24

Lekker man, even terug naar een trui <3

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:17

Heb vandaag een trui aangehad naar kantoor. Uiteindelijk werd het alsnog 24 graden binnen, toen was het toch wat warm :=

Zojuist een plant opgezocht in een app die ineens overal tussen het gras naar boven komt. Kompassla. Kreng schijnt nog flink giftig te zijn ook := . Ik weet weer wat ik kan doen op mijn vrije dag woensdag.

Ik moet ook nog een nieuwe doorgang
knutselen. Heb wel leuk 2 nieuwe weitjes afgezet, maar ben een ingang vergeten te maken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:20

Hahaha zou mij ook kunnen gebeuren :')

Het was idd goed warm. Ik werd vanochtend ziek wakker. Heb slechts 4 u geslapen overdag en daarna kon ik weer wat eten en deed ik het weer een beetje. in de les proef geoefend en huiswerk gehad. Donderdag weer les en zondag knallen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:22

Bij mij weet de plant app nooit welk plantje het is. :+

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:45

Voor planten heb ik PictureThis, ben er erg tevreden mee. Tot zover geen (grote) vergissingen, vooral voor jonge scheuten onkruid vind ik het handig.

Alleen hij kent geen verschil tussen mijn appelbomen, die zijn allemaal Malus pumila terwijl het verschillende soorten zijn. Oja en mijn stekjes courgette, fles pompoen en reuzenpompoen zijn allemaal sier pompoen :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:56

Wat fijn dagboek bij jullie warm was. Hier was het toch echt fris en met een paar spaarzame momenten met zo’n. Dat was lekker maar verder. Grauw en wind

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:51

Ik heb plantnet, werkt echt heel fijn. Stelt ook veel opties voor dus kun je zelf kijken welke het beste er op lijkt.

Het spul groeit zelfs in de konijnenren. Het groeit echt overal... :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:19

@dais: zijn die stekels onderaan het blad ook nog scherp?? Ik ben benieuwd hoe die zich laat verwijderen. Ik ben hem hier iig nog niet tegen gekomen.

@Robijntjah: beterschap!

Ik heb gister een klein emmertje valappeltjes uit het gras gehaald, want als het daar straks wat hoger staat mogen de paarden er weer even onder grazen en ik wil niet dat ze die dingen eten.

Gisteren ook de stier geaaid <3
Ik had nog wat paardenbrok over die hier niet/slecht gegeten werd dus gevraagd of de buren ze voor de koeien wilde hebben. En ze lustten ze, dus een paar handjes gegeven. De stier at ze uit de hand, maar de koe kwam niet zover en ook het kalf bleef op een meter afstand.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:28

Ja die stekels pak je niet graag vast met blote handen. Ik spreek uit ervaring :')

Tof dat je de stier hebt kunnen aaien. Ik probeer de koeien tegenover ons huis ook wel eens te aaien, maar dat lukt me maar niet :') Als er takjes van bomen zijn afgebroken en ze kunnen er net niet bij omdat ze net buiten de omheining zijn gevallen, dan ga ik die wel eens voeren. Maar vaak zijn ze zo bang dat ze ze niet aanpakken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:20

Ik denk dat het wel belangrijk is dat het kalf ok wat handtam gemaakt wordt, want er zullen straks ook 'oorbelen' in moeten, hoe sneu ik dat ook vind.

Net het gras gemaaid. Ik begin toen het wat bewolkt was, maar op het eind scheen toch de zon wel aardig %)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:06

Oh die oorbellen moeten er eigenlijk binnen 5 dagen in. Kwestie van in houdgreep nemen tanden op elkaar en gaan.. en in dit geval moeders de koe ergens opsluiten. T is net als gaatjes schieten, korte pijn. Beesten hoor je erna eigenlijk nooit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:09

Dat wordt dan toch een probleem, want ze kunnen ze nergens opsluiten en je wilt dat kalf echt niet in de houtgreep nemen als mams in de buurt is :)

Ik meen eens gehoord te hebben dat er alleen oorbellen in moeten als ze verplaatst worden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:11

DubbelFun schreef:
Dat wordt dan toch een probleem, want ze kunnen ze nergens opsluiten en je wilt dat kalf echt niet in de houtgreep nemen als mams in de buurt is :)

Ik meen eens gehoord te hebben dat er alleen oorbellen in moeten als ze verplaatst worden.

Normaal gesproken 5 dagen na geboorte althans bij gewone koeien. Weet niet hoe het zit met hobby matig gehouden vee maar ook jouw buren moeten een ubn hebben en neem aan ook aan wet voldoen.

Edit lees dat t tegenwoordig zelfs binnen 3 dagen is..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:22

Ben blij dat het niet mijn pakkie-an is, maar ik zal het eens tegen ze zeggen. Volgens mij weten ze niet eens dat zoiets bestaat.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:09

Wat je zegt DubbelFun, gelukkig niet jouw pakkie an.
Maar, wel leuk de koeien om naar te kijken.

Hier vliegen de poesjes 1 voor 1 uit naar hun nieuwe baasjes.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:11

Oh wat een foto. Ik zou dat zo niet kunnen.

Hier verplicht een uur buiten zitten want mijn schimpie heeft of erg jeuk of koliek. Gelukkig is het lekker buiten.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:12

DF; het klinkt niet echt alsof de buren goed nagedacht hebben over het aanschaffen van een paar koeien...
Oh Boemel; die blik, zo achter de tralies... smelt. je zou ze toch zo weer loslaten en terugzetten bij mama.....

Het wordt weer lekker warm de komende dagen.. en dan weer regen.. Het gras groeit hier nu als een malle... Net nu ik een paard minder heb... En die schaapjes eten weer niet het lange stengelige gras. De de pony vreet zich tonnetje rond als dat zou kunnen.

Ik had mijn pakjes grof hooi van vorig jaar op marktplaats gezet paar weken geleden, maar tot nu niemand die interesse heeft. Zo heb ik nog voor de komende drie jaar hooi, denk ik. Mijn hooiboertje belde me al op, om zijn vermoeden te bevestigen dat ik dit jaar geen hooi van hem nodig heb.. Uhmm, nee, inderdaad.

Bennie loopt er maar een tikje verloren bij, zo in zijn eentje. Hij doet het niet slecht hoor; de eerste dagen was hij nog volop aan het hinniken en toen mijn merrie nog langs de weg lag, stond hij steevast te waken in precies die hoek van de bak.
Hij heeft nu een nieuw ritme. Ik zet hem 's nachts ook niet meer op stal; dat was vooral voor mijn merrie nodig. In de middag mag hij de wei op, de rest van de dag en nacht loopt hij in de paddock en zijn stal staat dan gewoon open. Voor mij ook stukje makkelijker.

Ik ben nog echt aan het worstelen met, hoe nu verder... Mijn hart zegt heel wat anders dan mijn verstand. Bennie verkopen? Dan ben ik voor het eerst sinds 35 jaar paardloos. En komt Bennie dan wel goed terecht? Hij is ook niet zonder gebreken... Bennie alleen houden? Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Bennie houden en een maatje zoeken, maar wat voor maatje dan? En wil ik wel dat eigenlijk wel, met de zorg die er weer dan bij komt? Pensionpaardje erbij? hmm liever geen vreemden op mijn terrein.
Mijn gedachtes gaat van hot naar her. Ik hoef natuurlijk niet direct te beslissen, en een maatje is er ook niet 1,2,3.. Maar Bennie staat in de tussentijd toch maar mooi alleen.

Ik maakte me eerder eigenlijk vooral zorgen over het aankomende afscheid van mijn paard, wanneer dat ook maar moge zijn. Maar nu dat achter de rug is, is de aftermath misschien nog wel een stuk heftiger en daar had ik nooit zo over nagedacht...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:30

En een paardje in pensioen of 'opfok'. Een waarvan de mensen niet zo vaak langskomen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:39

Ik snap je twijfel. Ik denk dat ik toch zelf weer een paard kocht. Gewoon het minste gezeur van.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:55

Wat een lieverd Boemel! Afscheid nemen zou ik ook moeilijk vinden. Ik probeer mijn vriend ook over te halen dat we een kat nodig hebben. Vriend is nog niet overtuigd :Y)

Beterschap voor je paard Robijntje

Pfff lastig Greendragon. Ik zit met zelfde dilemma, al is mijn grote vriend er nu nog. Als het niet meer gaat, wat gaan we doen met zijn vriendje? Is tijdelijke stalling zoeken een optie? Dan kan je ook zien hoe het “zonder paard” bevalt.

Ik ben nu in de buurt ook rond aan het vragen voor noodopvang voor mij tweejarige. Als zijn vriend er niet meer is, dat hij tijdelijk naar iemand anders kan en wij op het gemak kijken voor een nieuw maatje. Nu al een erbij is ook een optie. Maar mijn zwarte gaat heel wisselend, afgelopen weekend met de hitte zag je hem inleveren. Kan ook zomaar snel gaan. Durf bij hem ook niet zo goed ander paard meer te introduceren.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:17

@Jolijn, hopelijk geen koliek!

@boemel, ag wat een droppie. Moeilijk afscheid nemen zo :D

@greendragon, lastige beslissing, waar doe je goed aan he?
Ik weet niet waar je zit? Als je een tijdelijk maatje zoekt om even op je gemak na te denken (en te rouwen) mag je mijn shet wel lenen als gezelschap.