Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:46

Wat mij betreft zou een paard met zadel geboren mogen worden :)
Als kind ooit wel op ponies zonder zadel gereden, maar nooit op paarden.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-05-20 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:48

Toevallig vorige week nog met een barebackpad op mijn pony gezeten :+

Vroeger veel zonder zadel gereden en gesprongen.
Nu hoeft dat niet meer zo nodig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:49

Schadows17 schreef:
Heel wat werk verzet Strohalmpje, maar ziet er heel mooi uit!

Wat goed MarloesHJ, fijn dat ze na die tijd braaf waren :).

Merexa oke dat is wel jammer :( Die van mij wordt wel steeds relaxter, maar zal toch altijd een zenuwpees blijven haha.

Robijntjah, wat knap dat je er zonder zadel op ging :) en reageerde je paard op de bibberingen? Zonder zadel haha dat ga ik voorlopig niet doen. Ben al blij als het met zadel goed gaat :P

Nee helemaal niet maar dat had ik ook niet verwacht. Het was wel veilig thuis op onze eigen oprijlaan. Buiten was ze me te heftig.

Op de schimmel ga ik NOOOOOIT meer zonder zadel zitten _O-

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:01

Robijntjah schreef:
Schadows17 schreef:

Merexa oke dat is wel jammer :( Die van mij wordt wel steeds relaxter, maar zal toch altijd een zenuwpees blijven haha.

Robijntjah, wat knap dat je er zonder zadel op ging :) en reageerde je paard op de bibberingen? Zonder zadel haha dat ga ik voorlopig niet doen. Ben al blij als het met zadel goed gaat :P

Nee helemaal niet maar dat had ik ook niet verwacht. Het was wel veilig thuis op onze eigen oprijlaan. Buiten was ze me te heftig.

Op de schimmel ga ik NOOOOOIT meer zonder zadel zitten _O-

Wat fijn :)!!!!!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:48

Mooie plek Strohalmpje!

Leuke foto’s op de pagina hiervoor, allemaal mooie paarden :-)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:42

Schadows17 schreef:

Jep, ze liepen zelfs zonder om te kijken de trailer op. Niet dat ze daar normaal wel moeilijk over doen maar goed. Ze waren ook erg alert toen de trailer tevoorschijn kwam.

Zonder zadel heb ik op mijn IJslander wel een paar keer gedaan. Op mijn warmbloed nooit. Maar ik ben toch meer van het met zadel. Ze hebben die dingen toch met een reden uitgevonden :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:12

Die foto Flew _O- HAHAHA als je die terugziet, lig je toch in een scheur :')

Tamme, Friese hengst van nu 14 is echt superchill. Kan ik ook echt mee lezen en schrijven, kan ik op staan, zonder zadel mee springen, veel crosstrainingen gedaan, fotoshoots, filmopnames, drones achter hem aan, racen naast een crossmotor.. alles kan! Maar die heb ik ook al vanaf dat ie 2 was, toen was ik nog jong(er), zelf ingereden dus dat zal ook wel helpen. Maar iemand anders erop zetten... nehh := Want het is wel echt een flinke vent, en je moet altijd 100% opletten en hem wel echt de baas blijven, anders heeft de persoon die naast je rijdt ineens een hoef in d'r neus :7

Dije, Friese hengst van net 3 :P Is wel ff een ander verhaal haha.. al hebben we hem gisteren helemaal in een zeil ingepakt, en dat deed hem helemaal niets! Maar als ik naast hem sta en wrijf het zand tussen m'n vingers vandaan, schíet ie er vandoor! :') Heel veel meer met hem nog niet gedaan, en hij is al een héél stuk dapperder geworden! Dus ben benieuwd hoe hij straks reageert als we wat meer van 'm gaan vragen.

Afbeelding

Afbeelding

Dan hebben we nog een Friese merrie van 21 staan, die is van mijn beste vriendin.. echt een vrouw :roll: Verder ook onverstoorbaar, daar kan je wel iedereen opzetten en mee naar buiten sturen <3 Zo'n zalig paard.. ook niet altijd geweest, dus die is mooi gegroeid door de lieve zorgen van mijn vriendin. Gewoon héél veel mee doen. Wij gingen altijd samen, zij met Wilgje en ik met Tamme, meedoen met de Halloween optocht bij ons in het dorp :D Verkleed als nâzgul mochten we langs de mensen rennen die stonden te wachten op de lasershow, die dus vlak naast ons plaatsvond :P Zo gaaf :+:

Mijn Quarter is echt heel introvert, reageert amper op dingen en dan inééns ontploft ie en is er geen land meer mee te bezeilen en krijg je zelfs gevaarlijke situaties waarbij ik bang ben dat ie zich achterover gooit!! :oo Maar als je 'm stilzet, blijft ie rustig een uur in precies die positie/houding staan, da's wel echt zalig.. en je kan er ook zo heerlijk mee knuffelen, hij is het enige paard waarbij ik niet bang ben een kaakfractuur op te lopen als ik met 'm knuffel :')

En m'n KWPN'er is gewoon debiel.. daar heb ik echt nooit een idee van hoe ie gaat reageren.. meestal panisch, maar ook daar heb ik zulke toffe dingen mee kunnen doen. Loopt dan weer zonder problemen de trailer op, staat rustig 2 uur te wachten, rijdt z'n rondje en loopt er zo weer op voor de terugreis _/-\o_ Maar kom nou niet met z'n voerbak aanlopen, want dan flipt ie 'm de pan uit... tot je 'm op de grond zet..... 8)7

Zal een omschrijving van de Shetjes maar achterwegen laten _O- _O-

Wat een fantastisch plekje Strohalmpje!! Heel gaaf :D En welkom :D

Tof dat je er weer zonder zadel op hebt gezeten Jolijn!! :+: Maar kan me voorstellen dat je dat niet meer gaat proberen op Mo hahaha :P

Hier wel heeeel vaak zonder zadel gereden, en nu nog steeds. Ben soms gewoon te lui om op te zadelen _O- En het voelt zo fijn, zo verbonden <3 Behalve als ze aan het verharen zijn _O-

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:22

Ik vind zonder zadel wel eens leuk voor een rustig klein rondje, maar iets verder/fanatieker toch liever een zadel. Ook omdat ik denk dat het fijner is voor mijn paard om mijn gewicht met een goed aangepast zadel te dragen. Ben helaas geen klein fijn poppetje en ik heb maar een pony.

Wat een prachtig huis trouwens op de vorige pagina! Rijbak aan huis lijkt me echt fijn! Eerder nooit gemist, maar nu je niet meer van buitenaf op andere stallen mag komen (volledig begrijpelijk natuurlijk, begrijp me iet verkeerd) mis ik het toch wel om te kunnen trainen. Vooral omdat we hier alleen rechte polderbermen hebben. Nergens eens een veldje om eens een volte te kunnen draaien. Gelukkig kan ik wel regelmatig naar het strand en daar nemen we dan wel wat slangenvoltes e.d. mee
Maargoed, eigenlijk mag ik niet klagen want ik ben gezond en heb mn paarden/rijden niet moeten missen, dusja.

@ Robijntje, prachtige foto van jouw duo!
@ Utopia, prachtige foto's van je mannen!

Bij deze ook maar eens een foto delen van mijn knappe vent op het strand. Hij had het helemaal naar z'n zin zo lekker door het water plonzen <3

Afbeelding

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:46

Strohalmpje schreef:
Hoi allemaal!

Na al een tijdje te hebben meegelezen, meld ik me nu ook graag! In juli vorig jaar is ook mijn meisjes droom uitgekomen en heb ik mijn paarden nu ook lekker aan huis! Samen met mijn vriend en zijn tante hebben we een dubbele boerderij gekocht. Mijn vriend en ik wonen in de oude, volledig verbouwde deel en zijn tante in het voormalig voorhuis. We hadden het geluk dat we aan het huis eigenlijk niks hebben hoeven doen. Voor de paarden moest nog wel het een en ander geregeld worden. We hebben een oude koeienstal helemaal omgebouwd tot paardenstal. Daar staan nu een KWPN merrie, een KWPN ruin en een shetlander merrie. Verder heb ik inmiddels een paddock aan laten leggen en hebben we een ruime hectare weiland. Het volgende grote project wordt het aanleggen van de rijbak! Bij al deze projecten merk ik dat ik heel veel heb aan dit topic. Super leuk! Ik hoop dan ook nog heel wat te leren. Even wat plaatjes voor het beeld!

Het huis

[ [url=m/O1i0P8.jpg]Afbeelding[/url] ]

De paardenstal tijdens de 'verbouwing'

[ [url=m/Gi99yC.jpg]Afbeelding[/url] ]

De paardenstal helemaal af

[ [url=m/JhVFFb.jpg]Afbeelding[/url] ]

De paardjes voor het eerst samen in de wei vorig jaar september

[ [url=m/KqJNYW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas was de grasmat heel slecht en heb ik begin april het weiland opnieuw laten inzaaien.

[ [url=m/yGQVMT.jpg]Afbeelding[/url] ]

De paddock met daarnaast een mestbak gemaakt van keer wanden.

[ [url=m/AhG0yX.jpg]Afbeelding[/url] ]

De plek waar over een aantal maanden de rijbak moet komen te liggen

[ [url=m/I4zRBr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vdGzG6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder hebben we van de vorige bewoners nog wat schapen bij het huis gekregen. Het zijn Racka schapen. En als cadeautje hadden we begin maart ook nog eens 2 lammetjes.

[ [url=m/AkC8GU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DMLljM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder hebben we nog een kat, Tommie. Die doet dienst als muizenvanger, maar houdt ook ontzettend van luieren!

[ [url=m/e45Z7E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou dat was het wel zo'n beetje als eerste overzichtje :j

Wauw wat onwijs gaaf om jouw plekje nu wat meer 'af' te zien! Wat een fantastisch perceel met veel mogelijkheden, tof!!

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:43

Welkom Strohalmpje! Mooie plek

Flew wat een sexy paard :')

Bij Robijn staan ze er iets sexier op, knappe dames <3

Op cheetah nooit zonder zadel gereden, die is zo onvoorspelbaar. Op Elevada wel 1x zonder zadel gezeten en dat vond ze heel gek. Zou voor haar wel een bareback pad willen. Maar goed eerst maar eens de zadel struggles oplossen voor beide dames

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:06

Afbeelding

Hij is wel knap hoor. <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:18

Das beter <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:41

Utopia, al doende leert je paard. Gewoon lekker rustig aan veel dingen doen. Dan wordt ie steeds een stukje dapperder. En met het zeil is erg netjes hoor. :)
Nick kan ook om de meest rare dingen helemaal in de stress schieten, terwijl de meest rare dingen hem dan ook weer niks uitmaken. Kan hem gewoon opblaas dieren op zijn rug binden, vlaggetjes en weet ik veel wat. Maar een bal... een bal is uit den boze :')

Strohalmpje, welkom! Wat een mooie plek zeg. Mooie stallen!
Mooie plek. Wat een grappige hoorns hebben die schapen!

Flew, Haha die foto herken ik nog!

Robijntje, mooi plaatje van de shoot!
Nick is ook heel zachtaardig en lief, maar kan soms ook om de meest kleine dingen compleet in de stress schieten. Gevoelig popje...

Fangio, wat een mooie foto!!! Ooit... ooit wil ik ook nog eens met Nick naar het strand... ach wie weet ooit..

Vanmiddag een fijn paarden middagje gehad, eerst zelf gereden en daarna hebben de kinderen nog vitamine P gehad. Ze hadden de grootste lol.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
p.s. Ons plekje staat te koop.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:12

Hebben jullie iets anders op het oog Chasey? Of wat is de reden als ik vragen mag?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:52

Zo Chasey, wat springt Marloes hoog :oo
Ik ben echt een schijterd met springen haha.

Edit: wat een leuk huis hebben jullie :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:07

Wat een leuke foto's allemaal, heerlijk zo aanrommelen buiten met dit weer, ik geniet er echt volop van. Ik werk thuis, maar door het wegvallen van mijn examenklassen hoef ik nog maar zo weinig les te geven dat ik heel veel tijd aan klussen in en om het huis kan besteden, vind het echt onwijs fijn om dat lekker op een rustig tempo te kunnen doen. En dat de paarden dan regelmatig gezellig toe staan te kijken is echt de kers op de taart <3

Vraagje, misschien dat iemand een idee heeft. Het gaat hier zo lekker qua dressuur met onze paarden, mijn zusje mag met de ene Z starten, even wachten nog tot het veulen er is en er weer rustig opgebouwd kan worden, maar zo tegen het eind van het jaar zal het debuut wel gemaakt worden. Mijn jonkie gaat ook als de brandweer en voor haar is het Z binnen nu en een jaar ook wel in zicht. We fantaseren over een 20x60 bak (we hebben nu 20x40), voor het springen zou wat extra ruimte ook erg fijn zijn namelijk, in theorie zou het kunnen, gewoon een stukje weiland inleveren en daar een bodem in laten leggen. Maar in de praktijk ben ik bang voor vergunningsgedoe en een best hoge kostenpost... Er ligt nu een goede gedraineerde bodem met iets van viltsnippers gemengd met zand in, superfijne bodem, altijd perfect te rijden, dus dat zou ik door willen leggen, hoe kom ik er achter wat het voor een bodem is? Is er iemand die dit gedaan heeft en mij wat tips kan geven? Ik ga zeker contact opnemen met de gemeente en een manegebodembedrijf, maar misschien heb ik dan al een richting.
Vooralsnog gaan we gewoon letters in de wei prikken hoor, dus het kan maar zo dat het bij een mooie (te dure) fantasie blijft haha!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:25

Flew schreef:
[ [url=m/dlS0hW.jpg]Afbeelding[/url] ]

De één is een beetje koekoek en de ander niet. :))

:))

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:48

Dank jullie wel allemaal! :D

xXutopiaXx wat een plaatjes zeg Tamme en Dije!

Chasey ziet eruit als een heerlijke dag!

Martinev Ja er is al heel wat veranderd!! Wat betreft bak heb ik ook heel lang getwijfeld om een 60 meter bak aan te leggen. Uiteindelijk wordt het bij ons een 40 meter, omdat dat beter in het perceel past. Maar heb wel 60 meter aangevraagd voor de vergunning. In het bestemmingsplan kun je vaak wel vinden wat er is toegestaan in jullie gemeente. Ik heb een planbureau een tekening laten maken met een hele omschrijving en dat laten indienen als vergunning. Die is er inmiddels gelukkig, maar dat proces heeft helaas wel een jaar geduurd en ook behoorlijk wat gekost omdat het een project afwijkingsbesluit is geworden. Mocht je meer willen weten, dan weet je me te vinden! Wat betreft bodem ben ik nu aan het kijken naar Zorgdrager. Die zitten in Everdingen. Een andere optie die ik nog heb is een loonbedrijf uit de buurt die ervaring hebben met paardenbakken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 10:57

Chasey. Jullie hebben toch net alles zo mooi ingericht voor de paarden? Toch weg? Wel weer alles aan huis straks?

Zijn er bij jullie ook al zoveel van die vervelende vliegen? Zitten voor bij uiers en ogen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:58

Ik heb ze vanochtend de vliegenkappen alweer op gedaan. Op het lichaam valt het nog mee.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:27

Hier ook hele irritante vliegen. Gebruiken jullie er ook iets tegen?

Hebben jullie ervaring met deze vliegen dingen? Eppeljeck heeft nu 2+1 gratis dus wil even wat gaan inslaan. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 12:40

Emmers heb ik hangen. Moet ze alleen opnieuw insmeren.

Daarnaast 2 dazen vallen.

Die stink zakken wil ik nog proberen. Wel erg prijzig :wow:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:47

Emmer werkte niet lekker vond ik, heb nog lijm over volgens mij.
De BSI vliegenvallen ben ik super tevreden over, als de lokstof in die QHP vergelijkbaar is moet dat super werken.

Hier een van de ponys ziek, koeienvlaaien en flink gevoelig lopen vooral op de tegels. Baasje denkt wormen maar ik verwacht van niet eigenlijk al kan ontwormen geen kwaad. Wel goede temperatuur gelukkig dus dat scheelt weer maar is niet leuk om te zien.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:52

Bij gevoelig lopen op de tegels denk ik niet aan wormen...

Wij hebben vliegenvallen van BSI, die kun je leegmaken en opnieuw vullen met een navulverpakking. Nog steeds tevreden mee :j

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:36

Ik heb zo'n dazenval. Doet zn werk goed, echter dat plastic opvangbakje bovenop is erg teer. Heb de mijne al meerdere keren met ductape moeten repareren.
Vliegenvallen met van dat stinkspul heb ik ook. Werken goed bij mij. Weet niet meer welk merk exact. Komen gewoon bij de boerenbond vandaan bij mij en kun je hervullen.

@ Chasey, dankje. Ik heb echt geluk 10 minuutjes van het strand te wonen dus komen er bijna wekelijks. Nu zal het weer iets minder worden nu we er overdag niet meer op mogen. Jammer dat jullie je plekje verkopen, jullie hebben het daar zo prachtig voor elkaar! Al iets anders op het oog?