Als kind ooit wel op ponies zonder zadel gereden, maar nooit op paarden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Schadows17 schreef:Heel wat werk verzet Strohalmpje, maar ziet er heel mooi uit!
Wat goed MarloesHJ, fijn dat ze na die tijd braaf waren.
Merexa oke dat is wel jammerDie van mij wordt wel steeds relaxter, maar zal toch altijd een zenuwpees blijven haha.
Robijntjah, wat knap dat je er zonder zadel op gingen reageerde je paard op de bibberingen? Zonder zadel haha dat ga ik voorlopig niet doen. Ben al blij als het met zadel goed gaat
Robijntjah schreef:Schadows17 schreef:Heel wat werk verzet Strohalmpje, maar ziet er heel mooi uit!
Merexa oke dat is wel jammerDie van mij wordt wel steeds relaxter, maar zal toch altijd een zenuwpees blijven haha.
Robijntjah, wat knap dat je er zonder zadel op gingen reageerde je paard op de bibberingen? Zonder zadel haha dat ga ik voorlopig niet doen. Ben al blij als het met zadel goed gaat
Nee helemaal niet maar dat had ik ook niet verwacht. Het was wel veilig thuis op onze eigen oprijlaan. Buiten was ze me te heftig.
Op de schimmel ga ik NOOOOOIT meer zonder zadel zitten
Schadows17 schreef:Heel wat werk verzet Strohalmpje, maar ziet er heel mooi uit!
Strohalmpje schreef:Hoi allemaal!
Na al een tijdje te hebben meegelezen, meld ik me nu ook graag! In juli vorig jaar is ook mijn meisjes droom uitgekomen en heb ik mijn paarden nu ook lekker aan huis! Samen met mijn vriend en zijn tante hebben we een dubbele boerderij gekocht. Mijn vriend en ik wonen in de oude, volledig verbouwde deel en zijn tante in het voormalig voorhuis. We hadden het geluk dat we aan het huis eigenlijk niks hebben hoeven doen. Voor de paarden moest nog wel het een en ander geregeld worden. We hebben een oude koeienstal helemaal omgebouwd tot paardenstal. Daar staan nu een KWPN merrie, een KWPN ruin en een shetlander merrie. Verder heb ik inmiddels een paddock aan laten leggen en hebben we een ruime hectare weiland. Het volgende grote project wordt het aanleggen van de rijbak! Bij al deze projecten merk ik dat ik heel veel heb aan dit topic. Super leuk! Ik hoop dan ook nog heel wat te leren. Even wat plaatjes voor het beeld!
Het huis
[ [url=m/O1i0P8.jpg]Afbeelding[/url] ]
De paardenstal tijdens de 'verbouwing'
[ [url=m/Gi99yC.jpg]Afbeelding[/url] ]
De paardenstal helemaal af
[ [url=m/JhVFFb.jpg]Afbeelding[/url] ]
De paardjes voor het eerst samen in de wei vorig jaar september
[ [url=m/KqJNYW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas was de grasmat heel slecht en heb ik begin april het weiland opnieuw laten inzaaien.
[ [url=m/yGQVMT.jpg]Afbeelding[/url] ]
De paddock met daarnaast een mestbak gemaakt van keer wanden.
[ [url=m/AhG0yX.jpg]Afbeelding[/url] ]
De plek waar over een aantal maanden de rijbak moet komen te liggen
[ [url=m/I4zRBr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vdGzG6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder hebben we van de vorige bewoners nog wat schapen bij het huis gekregen. Het zijn Racka schapen. En als cadeautje hadden we begin maart ook nog eens 2 lammetjes.
[ [url=m/AkC8GU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DMLljM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder hebben we nog een kat, Tommie. Die doet dienst als muizenvanger, maar houdt ook ontzettend van luieren!
[ [url=m/e45Z7E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou dat was het wel zo'n beetje als eerste overzichtje