Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:58

[***], succes met je sollicitatie gesprekken!

Oef, assessments klinkt als iets waar ik érg zenuwachtig voor zou worden!

Hahaha, die date had iets anders in gedachten! Jammer hoor, had wel leuk geweest als het een gezellige vent was waarmee je toch vaker zou kunnen gaan afspreken.

Een fluo halster voor zo'n nieuwjaarsfeestje lijkt me wel een leuke, kan je bijna niet mis mee gaan. Tenzij iedereen dat bedenkt natuurlijk ;)

Leuke foto van kinders in de kruiwagen en leuke foto van dochter op de baksleper! Geweldig, ook echt met cap! :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:08

Palousa-boy ja idd we leven in een rare wereld momenteel. De bazen hebben het voor het zeggen nu. Al heb je een vast contract wil nog niks zeggen als ze van je af willen krijgt je baas dat voor elkaar.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:08

Leuk idee van die cadeautjes. :) Je kunt nog even bij Action gaan kijken voor 'prut' eventueel. :P Reflectiebandjes of iets dat op een poetskoffer lijkt? Iets paardigs is wel leuk!

Weehhh, mijn 'voor erbij' zadel wordt vandaag bezorgd (aangetekend) maar ik ben niet thuis...

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:13

Je kan ook nog denken aan een gevulde mok/beker al dan niet met een paard erop, een grote zak paardensnoepjes en/of een liksteen.

Ik wil de bak komende zomer ook laten draineren Daan, en misschien een andere toplaag. En dan hoop ik echt van alle nattigheid af te zijn. Maar goed, er moet eerst verbouwd worden en daarna moet ik eerst weer centjes tellen.

Daan_O

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:49

Dynamiek dat is echt niet netjes idd. Lijkt me best raar als je na 18 jaar er uit wordt geknikkerd... Succes met het vinden van een nieuwe job!

Kebie het is het geld wat mij betreft in ieder geval dubbel en dwars waard maar ik kan me voorstellen dat verbouwing prioriteit heeft. Alles op zijn tijd toch :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:13

Jullie zijn weer had gegaan... Had een heel druk weekend en gisteren is 1 van mijn teefjes bevallen, haar eerste nestje en ze wist niet goed wat ze ermee aan moest, maar nu gaat alles goed!
Paarden zijn gisteren door mijn vriendin gedaan die 1 van mijn paarden ook rijd. Alleen de laatste ronde 's avonds heb ik weer gedaan.
Ga niet op alles reageren (tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben zijn jullie alweer 4 pagina's verder!)
Zag nog wel wat leuke foto's, vooral die slaper op het tapijt! Geweldig!
En een nieuwe, welkom!

Lisa, Boelenslaan wat leuk! dan zit je vlak bij mij!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:02

Gefeliciteerd Donja met de pupjes!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:03

Leuk Donja, dat vraagt om foto's!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:11

Ik zie op fb vaak handgemaakte frontriemen voorbij komen. Misschien ook leuk als cadeautje.

Kirrr toch apart he die verschillende maatstaven van de mannen en de vrouwen.

Hier werkt het precies zo. Ik denk ik moet naar binnen, want daar moet ook nog van alles. En hij gaat naar binnen koffie drinken. Haha en de was dat doet de wasmachine toch en dat vaat de vaatwasser??? Ja en het vliegt ook zo in de kast. Als hij echt even bij huis is
Tussen 2 klussen of zo dan helpt hij wel mee.

Daarom ben ik voor mezelf begonnen. Geen gedoe met solliciteren en dergelijke.

Ik heb net bij de zelfde mensen nog een stuk vloerbedekking op gehaald. Ik had ze het filmpje van Rosie gestuurd en ze kwamen direct terug met, we hebben nog een stuk voor je. Ze vonden het te leuk waar ik het voor gebruik haha

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:19

Ff op jouw profiel gespiekt om te kijken wat voor een honden jij fokt Donja. Spaanse waterhonden? Zag ook dat je een dierenpension hebt. Ik weet niet of de prijzen op de website nog van toepassing zijn , maar als dat zo is ,is het een berg goedkoper dan bij ons in de Randstad . Betaal serieus voor mijn toypoedel van 2,4 kilo 16.50 per dag. Op zondag kan je geen honden ophalen dus komt er weer 16.50 bij en maandag een halve vrije dag nemen om de hond te kunnen ophalen omdat alleen kan tussen een bepaald tijdstip.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:22

Kvulden wat leuk van die mensen! Haha die moesten natuurlijk ook lachen om Rosie :D

Jadybabe welk pension zit je? Toevallig heeft Orenda als jaarling een half jaar bij een pension (Rijnsaterwoude) gestaan. Daar kon je wel op zondag ophalen. Dure grap zo inderdaad...
Edit; zie dat ze op zondag gesloten zijn tegenwoordig.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:29

Hoeve Beestenspul op het Rietdveldse pad. Vrijdag gebracht , maandag opgehaald, dan rekenen ze per dag i.p.v. nacht, dus 4 dagen.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:29

Bedankt voor de tips! Ik ben ook totaal niet creatief helaas. Kan mij voorstellen dat er al veel halsters gaan zijn, tja, dan kan iedereen er weer een jaar tegen zeker :+ . Dacht eventueel ook nog aan een doos met lekkers, mengeling van zoet en zout zodat iedereen er wel iets van lust, evt. iets van lekkers voor de paarden, ... Want uiteraard mag ik twee cadeaus verzinnen, ik doe de inkopen bij ons, dus vriend verwacht dat ik wel iets meebreng. Eigenlijk zelfs drie cadeaus, want dochter moet ook een cadeautje meebrengen voor een ander meisje van rond haar leeftijd. Dat is gemakkelijker, iets van Frozen of K3 is altijd goed :D .

Donja, gefeliciteerd met de pups!

Soms denk ik dat mannen echt nog geloven dat de kaboutertjes het huishouden wel in orde houden of zo...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:39

Wat heb ik het dan goed joh. Die van mij doet het huishouden en als hij eerder thuis is dan ik dan kookt hij ook nog. O:)

Ik heb inmiddels weer een nieuw paardje op het oog. Van de week een filmpje doorgekregen van afgelopen zomer waar ze en oefening aan het rijden waren. Willen jullie eens meekijken of jullie wat raars zien? Ik zit er nog niet goed genoeg in om rare dingen te ontdekken.
Het gaat om de vos.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:46

Cowgirl83 schreef:
Soms denk ik dat mannen echt nog geloven dat de kaboutertjes het huishouden wel in orde houden of zo...

Was dat maar waar :+

Al moet ik wel zeggen dat ik me met bepaalde zaken niet bezig houd, tenzij strikt noodzakelijk..

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:59

Oh hebben die paarden altijd de staart kort??? Verder wel een mooi beesie

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:03

Paar dagen druk gehad en jullie zijn gelijk 10 pagina's verder!

Zaterdag met koeitjes gespeeld.
Het waren kalveren en totaal niet bang voor de paarden.
Blue vond ze heel lief wat niet hielp bij het opjagen maar hij ging er wel zonder problemen tussen en haalde er 1 uit en bracht die naar de overkant.

Ben al weer bijna klaar met mijn opleiding voor masseur :):)
Ik heb op verschillende bedrijven gewerkt nadat ik weer begon te werken toen de kinderen ouder werden maar iedere keer werd ik na bijna 2 jaar werken en beloftes mooi omgeruild voor nieuw personeel en bij uitzendburo's hoef ik ook niet aan te komen met mijn 50 jaar, ze schrijven je niet eens in!
Nu ga ik lekker voor mezelf beginnen, aan huis :j

lisa sterkte met de verhuizing!

Anke lastig!
Ik heb mijn man besmet met het paardenvirus en nu is hij al bijna 20 jaar smid maar hij hoeft in zijn vrije tijd geen paard meer te zien dus onze gezamelijke hobby is het niet meer.
Nu heb ik altijd de mogelijkheid gehad om de paarden te doen als de kinderen op school zaten en meestal ging ik 1 x in de maand met paard op stap en zorgde hij voor de kinderen.
Hij vind het minder als ik op zondag ga rijden, de dag dat hij nu net eens vrij is dus dat doe ik niet de vaak en plan het meeste op dagen dat hij toch werken is, bv zaterdag.

Donja gefeliciteerd met de pups *\o/*

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:03

kvulden schreef:

Nee, blokstaarten is tegenwoordig verboden in Nederland, Belgie en Duitsland. In Frankrijk is het geloof ik nog wel toegestaan. Veel fokkers omzeilen de regels door de paarden één dag naar Frankrijk te rijden, ze daar te laten couperen, en dan weer terug te importeren naar Belgie. Dan is het 'legaal'.

Ik ben er zelf ook geen liefhebber van. Maar het zou voor mij ook geen reden zijn om een paard dat verder perfect past te laten staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:17

@AbbyBlues : het hebben van een gecoupeerde staart zou voor mij al reden zijn om het paard niet te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:22

Sorry maar zou voor mij ook reden zijn om paard te laten staan. Zo houd je het eigenlijk zelf ook in stand, door dat soort paarden gewoon te blijven kopen en mijn penny hart vind het dierenbeulerij, waar moet het arme dier nu de vliegen mee wegslaan ?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:24

palousa_boy schreef:
Cowgirl83 schreef:

Was dat maar waar :+

Al moet ik wel zeggen dat ik me met bepaalde zaken niet bezig houd, tenzij strikt noodzakelijk..

de was bijvoorbeeld :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:25

Ja ik geloof voor mij ook. Ik ben gek op grote volle staarten. Buiten dat ik het zeilig vind. Maar ja bij deze is het al gebeurd.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:27

Ik snap dat we liever allemaal geen paard hebben met een blokstaart. Maar dat is nou net het enige aan dit paard waarover ik zelf kan en durf te beslissen. :+

Behalve de staart, zien jullie dingen waarvan je zeg, dit moet je absoluut niet doen? Kwa beweging of bouw of temperament?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:29

AbbyBlues schreef:
Wat heb ik het dan goed joh. Die van mij doet het huishouden en als hij eerder thuis is dan ik dan kookt hij ook nog. O:)

Ik heb inmiddels weer een nieuw paardje op het oog. Van de week een filmpje doorgekregen van afgelopen zomer waar ze en oefening aan het rijden waren. Willen jullie eens meekijken of jullie wat raars zien? Ik zit er nog niet goed genoeg in om rare dingen te ontdekken.
Het gaat om de vos.

[ Video ]

hmmm jammer inderdaad van de gecoupeerde staart. Verder zit de ruiter er niet heel ontspannen op dus is het een beetje moeilijk te beoordelen maar zo op het eerste oog zie ik er geen rare dingen aan. Ik zou zeggen ga er heen en ga voelen en neem iemand mee die goed kan rijden om hem ook even voor te rijden voor je. Wil ook nog wel eens schelen.

AbbyBlues schreef:
kvulden schreef:

Nee, blokstaarten is tegenwoordig verboden in Nederland, Belgie en Duitsland. In Frankrijk is het geloof ik nog wel toegestaan. Veel fokkers omzeilen de regels door de paarden één dag naar Frankrijk te rijden, ze daar te laten couperen, en dan weer terug te importeren naar Belgie. Dan is het 'legaal'.

Ik ben er zelf ook geen liefhebber van. Maar het zou voor mij ook geen reden zijn om een paard dat verder perfect past te laten staan.

Grappig dat we dus juist in Frankrijk maar heel weinig trekpaarden met gecoupeerde staarten zien.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:29

Inderdaad, alleen al om de gecoupeerde staart zou ik het niet doen.
Daarnaast zie ik een weggedrukte rug, en soms zelfs een sloom achterbeen. Ik weet natuurlijk niet in welke fase van de opleiding dit paard is, maar ik zie wel figuren voorbij komen die ik pas mee zou nemen als het paard vlotter reageert en zichzelf netjes draagt en de rug ontspant.
Qua temperament vind ik de vos soms echt sloom. Niet koel, maar sloom. De bruine oogt al veel vlotter.
Ik weet natuurlijk niet wat je doelen met dit paard zouden zijn, en hoeveel je zelf wilt sleutelen aan een paard. Maar als je een paard wilt met alle knopjes er (goed!) op, dan zou ik deze laten staan.