Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:00

Ah wat een knappe friezen zeg! ik hou d'r van, vind ze altijd heel erg gaaf. Wat een gedoe met een goede bodem van een bak zeg. Ik heb in een ander topic bedragen voorbij zien komen waar ik me te pletter van schrok. Hier zal het geen bak met Achterberg bodem worden :). Hoe of wat verder weet ik niet (ja alleen dat er drainage in moet).

Manlief is aan het kijken naar een beregening systeem, dat is wel handig nu met de droogte en alles wat er aan zit te komen. Hebben jullie dat ook? Ik wil eigenlijk gaan kijken naar de mogelijkheden van waterput, dat lijkt me wel wat. Weet alleen niet of mijn portomonee dat leuk vind :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:19

Wat leuk om te horen van het karakter! En het verschil in karakter haha :D

Oh! Grondwaterputten hebben we het een tijdje terug over gehad toevallig :D Wij hadden er al een bij het huis zitten, dus heb mij er verder niet in hoeven verdiepen, dus kan je wat dat betreft niet verder helpen. Behalve dat het echt heel fijn is om te hebben :D :):)

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:31

Kojack dankjewel :)

Ja grappig he dat ze zo verschillend kunnen zijn. Hoe zijn jou friezen qua karakter ?

Grondwaterputten dat is inderdaad erg handig, wij hebben nu nog geen waterbesproeiing maar zijn ook van plan dit te realiseren na het toevoegen van de zand.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:12

Wat een knapperds <3 De 'ouderwetse' friezen vind ik toch ook wel machtig hoor. Ik heb 7 verzorgfriezen gehad in totaal, vooral jonkies. De 1 was gewoon niet in te rijden. Ook na een half jaar bleef ze rennerig en bang onder het zadel, heel neurotisch om alles ook al deed je alles rustig aan, maar in de omgang met poetsen etc. zo lief. (v. Doaitsen) De ander was brutale en een ouderwetse fries en ook echt een tank (v. Olrik) Een ander was een dochter van Norbert, een boefje, maar dat was opstappen en wegrijden. Zij kwam uit een ouderwetse fries maar was zelf heel slank met weinig/dun behang.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:19

Haha Merexa die neurotische klinkt mij bekend in de oren, heb je die wel ooit nog 'relaxt' kunnen rijden :p?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:21

Tja in Friezen zul je ook gewoon een hoop verschillende karakters hebben, net als in QPA's. Die hebben ook de naam erg cool te zijn, maar ik ken er genoeg die behoorlijk heet in de kop zijn.

Hierachter van de buuf ook 3 Friese merries en in de wei dáárachter soms wat Friezen met veulens. Ook altijd een leuk gezicht. Ook 'half-'Friezen; vorig jaar een bruin-bonte en eentje met witte benen en een flinke kol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:27

Friezen, hier ook een zwakte voor hoor, ben eigenlijk altijd wel van de barokke paarden geweest.

Gisteren een shoot gehad met mijn beide dames en heb de eerste foto binnen <3
Afbeelding

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:29

Wat een mooie paarden Robijntjah

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:31

Wat een verschil in uitstraling tussen die 2 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:32

Echt he, dat viel mij ook meteen op, zo bizar dat het hetzelfde ras is _O-

Nou moet ik wel zeggen dat Mo ook redelijk rond en gezond wordt sinds haar blessure en Aurelia echt nog een gup is die nog veel de breedte in mag gaan.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:33

Leuk is dat hé. Ik heb er ook twee van hetzelfde ras, maar ze lijken zowel fysiek als in karakter totaal niet op elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:36

Flew schreef:
Leuk is dat hé. Ik heb er ook twee van hetzelfde ras, maar ze lijken zowel fysiek als in karakter totaal niet op elkaar.

Nou precies dat. Het zijn echt 2 tegengestelde dames. HEERLIJK!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:36

Het verschil in de kalme, rustige en 'moederlijke' blik van de schimmel tegenover de 'whazzup' blik van de bruine zal zeker ook wel met de leeftijd te maken hebben, maar ik gok toch ook wel in het karakter terugkomen. :)

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:39

Zou ook saai zijn als ze allemaal hetzelfde zijn hahah, maar precies echt zo leuk als je 2 totaal verschillende paarden dagelijks ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:43

DubbelDun schreef:
Het verschil in de kalme, rustige en 'moederlijke' blik van de schimmel tegenover de 'whazzup' blik van de bruine zal zeker ook wel met de leeftijd te maken hebben, maar ik gok toch ook wel in het karakter terugkomen. :)

Hahahaha ik wist dat het zo ging ogen maar in real life is de schimmel de paniekzaaier _O-
Dat is een trauma paard en van nature extreem zachtaardig maar ook heel snel in paniek en op zichzelf dus.
Aurelia is echt een clown, die vind alles goed en leuk en gezellig, wil overal bij zijn en is zadelmak geboren. Nu amper 4 jaar en ben na 5 keer zitten op buitenrit gegaan, zomaar ineens op bitloos over gestapt, kan er iedereen op zetten.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:44

Afbeelding

De één is een beetje koekoek en de ander niet. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:45

Flew schreef:
[ [url=m/dlS0hW.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :') :')

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:46

Flew schreef:
[ [url=m/dlS0hW.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:51

Hoi allemaal!

Na al een tijdje te hebben meegelezen, meld ik me nu ook graag! In juli vorig jaar is ook mijn meisjes droom uitgekomen en heb ik mijn paarden nu ook lekker aan huis! Samen met mijn vriend en zijn tante hebben we een dubbele boerderij gekocht. Mijn vriend en ik wonen in de oude, volledig verbouwde deel en zijn tante in het voormalig voorhuis. We hadden het geluk dat we aan het huis eigenlijk niks hebben hoeven doen. Voor de paarden moest nog wel het een en ander geregeld worden. We hebben een oude koeienstal helemaal omgebouwd tot paardenstal. Daar staan nu een KWPN merrie, een KWPN ruin en een shetlander merrie. Verder heb ik inmiddels een paddock aan laten leggen en hebben we een ruime hectare weiland. Het volgende grote project wordt het aanleggen van de rijbak! Bij al deze projecten merk ik dat ik heel veel heb aan dit topic. Super leuk! Ik hoop dan ook nog heel wat te leren. Even wat plaatjes voor het beeld!

Het huis

Afbeelding

De paardenstal tijdens de 'verbouwing'

Afbeelding

De paardenstal helemaal af

Afbeelding

De paardjes voor het eerst samen in de wei vorig jaar september

Afbeelding

Helaas was de grasmat heel slecht en heb ik begin april het weiland opnieuw laten inzaaien.

Afbeelding

De paddock met daarnaast een mestbak gemaakt van keer wanden.

Afbeelding

De plek waar over een aantal maanden de rijbak moet komen te liggen

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we van de vorige bewoners nog wat schapen bij het huis gekregen. Het zijn Racka schapen. En als cadeautje hadden we begin maart ook nog eens 2 lammetjes.

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we nog een kat, Tommie. Die doet dienst als muizenvanger, maar houdt ook ontzettend van luieren!

Afbeelding

Nou dat was het wel zo'n beetje als eerste overzichtje :j

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:51

Schadows17 schreef:
Haha Merexa die neurotische klinkt mij bekend in de oren, heb je die wel ooit nog 'relaxt' kunnen rijden :p?

Eigenlijk niet. Zodra je je been al over de rug deed rende ze meestal al weg. Ze schoot puur in paniek. Het was ook geen pijn, maar echt angst. We hebben er toen meer mensen naar laten kijken en uiteindelijk is ze ook verkocht door de eigenaar voor een schrijntje. Ze is toen naar Stal Chardon gegaan, die de merrie van Norbert keuringsklaar hebben gemaakt en haar weer mee terug namen. Verder nooit meer wat van gehoord, maar ik ben benieuwd.. Ze was ook te klein om een ster te krijgen, dus als fokmerrie misschien ook niet heel interessant denk ik..

Mooie foto Robijn! Hier hetzelfde met barokke rassen hoor. Toch lijkt het mij ook wel gaaf om een grote ruin voor de cross te hebben. Laatst kwam er 1 via Facebook voorbij.. Helaas heb ik even kosten aan iets anders :+
Laatst bijgewerkt door Merexa op 08-05-20 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:53

Welkom Strohalmpje, wat een mooie plek!

Merexa, hahahaha herkenbaar, zou er eht liefst weer een jonkie bij willen die nog wat groter wordt maar ja _O-
Wel stoer hoor crossen, die durf heb ik echt niet meer. Heb gisteren voor het eerst na mijn ongeluk weer zonder zadel te paard gezeten en dat was al redelijk bibberachtig _O-

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:33

Welkom Strohalmpje.

Ik heb vandaag voor het eerst sinds 8 weken weer gereden vandaag. Viel mij nog mee, wel weer wat werk te doen om ze weer op gang te krijgen maar ze waren erg braaf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:39

@Strohalmpje: leuke foto's. Je hebt een mooi stekkie daar :)

@flew: prethoofd :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:41

flew *\%/* *\%/*

Mooi stekkie strohalmpje

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:42

Heel wat werk verzet Strohalmpje, maar ziet er heel mooi uit!

Wat goed MarloesHJ, fijn dat ze na die tijd braaf waren :).

Merexa oke dat is wel jammer :( Die van mij wordt wel steeds relaxter, maar zal toch altijd een zenuwpees blijven haha.

Robijntjah, wat knap dat je er zonder zadel op ging :) en reageerde je paard op de bibberingen? Zonder zadel haha dat ga ik voorlopig niet doen. Ben al blij als het met zadel goed gaat :P