Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:15

Ze staan zich hier gek te zweten. Ik heb wel even gespeeld in de bak. De les met mijn shet heb ik verplaatst, die staat zich gek te pompen in de zon.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 18:23

Hier gaat t wel. Alleen teddy beer shet heeft het warm.

Fijn dat het goed gaat Mentjuh!
Balen van je vrije middag ClauH. Zo nutteloos dat soort dingen.

De keuken staat maar ik heb weer prijs. Hele blad van het eiland is niet goed, gat in de achterwand van een hoge kast, 3 deuren niet goed, 3 lades verkeerd voorgeboord waardoor de grepen er niet op passen en 3 deuren waarvan de grepen horizontaal zitten terwijl ze verticaal zijn besteld...:+ over 5 a 6 weken komen ze het herstellen. Die arme man heeft heel lang met zn teamchef gesproken terwijl zijn collega zich bleef verontschuldigen.

Djoena
Berichten: 11520
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:42

ClauH schreef:
Citaat:
Kenny is geschoten


Nee toch :')

Oh my god! They killed Kenny :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:59

Citaat:
They killed Kenny


_O-

Selka, ik ken volgens mij echt helemaal niemand waarbij een keuken in 1x goed geplaatst is....
Wel ontzettend balen natuurlijk -O-

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:00

Hahaha! Gelukkig niet, hij is geschoRen :+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 19:01

Citaat:
They killed Kenny :')


Te hilarisch _/-\o_

Ach het functioneert dus ik klaag niet :D

Djoena
Berichten: 11520
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:20

:D

Kennen jullie dat? In zo'n strontvervelende bui zijn, tegen het melige aan :+ het begon vanochtend al. Ik kon niet naar de Zuidlarenmarkt en toen ben ik heel brutaal naar de buren gelopen om te vragen of ik hun auto mocht lenen, want die van mij had pech... :(

Gelukkig mocht het! Dus ik daarheen,zonder veel geld... stom stom stom! Wat liepen er leuke mini's rond in alle kleurtjes van de regenboog <3 Toen maar 10 weidegrepen gekocht voor 10,- euries... om mijn pijn weg te kopen :+ Toen kwam ik thuis, auto weer teruggebracht en bedankt. Komt mijn man thuis en hij had besloten om andijvie te halen... Dus ik heel tegendraads tegen onze zoon toen hij thuiskwam van school "hoi lieverd, we eten vandaag tosti! :')

En zo gaat het al de hele dag :')

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:36

Dat is wel balen zeg van de keuken!
Fijn dat ze het wel gewoon komen herstellen, soms doen ze daar ook moeilijk over.
Eind dit jaar komt er bij ons ook een nieuwe keuken in, hopelijk gaat dat wel in 1x goed..

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:54

Bij onze keuken miste alleen een lange plint.
1 telefoontje gepleegd en werd netjes thuis bezorgd na een tijdje.

Ik was er ook Djoena, vanmorgen om 8.15 ongeveer en om 13u weer weg gegaan.
Stond leuk spul maar ook een hoop misbaksels.
Ik had zo'n medelijden met 1 mini veulentje. God wat zag dat dingetje eruit. :n
En die eigenaar ook zo ruw ermee, beest was amper 20 kilo gok ik.
Ook een prachtig pikzwarte (welsh a?) Pony. Echt een plaatje om te zien en een hele mooie schimmel welsh hengst.
Ik had een hele vrachtwagen kunnen vullen met leuke ponys haha.
Maar heb me netjes ingehouden.

Ach Mentjuh, die arme Kenny _O-

Wat raar Azmay, ik dacht ook gelijk aan de mond ofzo.
Misschien hard gestoten en tand er uit maar zie dat je de monden al gecheckt hebt.

Karin_deB

Berichten: 8277
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:25

@Selka, nee joh :oo
Jeutje en dan zo lang wachten op herstellen..

Hier is de keuken wel in 1x goed geplaatst. Waren wij de uitzondering zeker :D

Hier zweet de shet ook met teddyvacht. Wordt gelukkig de 28e geschoren!

Heb vanmiddag 5 kwartier gereden met mn merrie, mooi gebied!! :)

Nu de eerste nacht dat ik de staldeur openlaat.
Erg benieuwd of ze nu wat meer eten, ben nog steeds bezig aan mn 1e baaltje sinds zaterdagmiddag :oo (+/- 22kg/baal).

Ik zie ze regelmatig gewoon staan en kijken, ook in de wei.
Ben ik niet gewend van die vreetzakken van mij :D
Wordt er stiekem beetje nerveus van :=

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:32

Bij ons eten ze momenteel ook bijna geen hooi. Gras is te lekker :+ Ik denk dat het vanaf donderdag weer te fris wordt ‘s nachts, met risico op te hoge fructaanindex. Dan gaat de wei weer dicht en gaan ze wel weer hooi eten (vrijdag ofzo, donderdag kun je volgens hen nog teren op het gras van de dag ervoor :roll: )

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:02

Toen wij een nieuwe keuken kochten was ik net zwanger van mijn eerste. Toen ik nog 4 weken moest, kookten we nog op een camping pitje. Toen heb ik ze de keuken weer oplaten halen en ze mij 1000euro laten vergoeden. Zodat we de electra konden verplaatsen. We zijn naar de ikea gegaan en dat zelfde weekend hebben we een keuken ingebouwd. Bijna zoals besteld en 10000euro goedkoper en af. 2 weken erna kwam mijn zoontje.

Azmay wat schrikken zeg.

Ik lees net over ruinen en bonen. Ik heb alleen merries gehad en nu Buffelo dus staan. Ik weet van niks. Wat is de bedoeling dat ik doe?

Voor diegene met kleine kinderen en babyfoon. Ik had ook een babyfoon voor 3km bij ons werkte dat ook niet. Iets wat stoorde. Ook op mobiel. Ik had er eentje op de radio. Dat werkte goed. De kinderen sliepen ook vaak buiten. En ik had nog een inklapbare box. En later een afgezet stuk met speelgoed.

Verder weet ik helaas niet meer waar ik op wilde reageren. Hihi

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:42

Ow ja, die markt was vandaag. Zag al weer beelden......echt niks voor mij.

ClaudiaHS, knap dat je niks hebt gekocht :)

Het stukje hals uitscheren scheelt hier echt. De merrie heeft haar gekte momenten en zou nu anders wel zweten. Ik vind het normaal niet zo erg en laat het zo, maar zie niet de hele tijd wat ze doen, dus bij haar en de shet dat kleine stukje eruit en ze zijn droog. Kan ook niet meer doen, want ze staan zonder dekens hier.

Wij hebben een klein weitje en heb hem nog af en toe even open, maar ze kiezen snel weer hooi boven gras. Wil de wei niet te kort hebben, maar wel wat korter dan het nu nog is, dus voorlopig gaat het elke dag nog even open.

Wij hebben een keuken van Ikea en alles zelf gedaan. We hebben er 2 dagen over gedaan om de kastjes in elkaar te zetten en alles te plaatsen en op te hangen etc. Plinten paar weken later gedaan. Voorbereiding van gas verplaatsen en extra stopcontacten hadden we van tevoren al gedaan. We misten 1 onderdeel, een tussenplank van Ikea, maar maandags is mn man met bon gegaan en kreeg zo eentje mee.

Die van mn moeder werd professioneel geplaatst, maar was waardeloos, dus heeft mijn man hier en daar gecorrigeerd. Was nieuwbouw huis en alles was door hun ingemeten en op de plaatst gelegd.

Het was nog steeds erg warm, dus ik geloof het weerbericht niet meer. Vorige week zeggen ze dit en nu dat....maar ondertussen is het gewoon warm. Ik laat de paardjes dus overdag gewoon staan. Ga morgen eind van de dag weer wat met ze doen. Maar zelfs in de avond koelt het nog niet zo af als een paar weken terug 's avonds.

Karin_deB

Berichten: 8277
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:55

Nu ze in een stuk van mn wei hebben gegeten wat ze lusten zie je heel goed hoeveel onkruid e.d. er staat. Ook hoog gras wat ze niet lusten denk ik.
Maar goed ik doe 1x per week een paar meter extra erbij dus ze doen het er nog maar ff mee :D
Ga vandaag wat onkruid met de hand eruit steken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25543
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:07

Ow Selka wat balen van de keuken, hopen dat het snel opgelost is
Azmay hoe gaat het met de 2? Geen ongelukken meer gehad?


Paardenmarkten blijf ik ver bij uit de buurt. Ik kom 100% zeker met iets thuis en ik wil eigenlijk minder ipv meer paarden. Is gewoon afwachten tot het oudje er niet meer is, ik wil ze niet kwijt maar ze staat nu wel gewoon te staan en geld te kosten. Klinkt heel gemeen en ik wil ook niet dat dr iets gebeurd maar als ze nu iets gaat mankeren wordt daar niks meer aan gedaan. Idem met katten, ik wil eigenlijk heel graag weer katten nadat ik in een jaar van 4 naar 0 ben gegaan maar qua kosten ( altijd pech met beesten, die wat ik vind of opvang mankeren achteraf altijd wel wat) kan ik dat gewoon beter niet doen denk ik

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:58

Herkenbaar hoor Lynn.
Ik heb dan tot nu toe nooit gekke dingen gehad met de beesten maar heb 3 paarden waarvan er 2 eigenlijk alleen maar staan te vreten en niks doen.
Gisteren hebben dochter en zoon met Rocky over de track gereden zonder zadel.
Hij had al zeker 2 wk niks gedaan maar het is opstappen en wegrijden.
Braaf ding.

Ik gehad vorige week overal ook nog best veel gras maar omdat ik 2 van de 4 weides heb doorgezaaid en 1 compleet opnieuw gezaaid mogen ze er niet op.
Dus afgelopen zondag alles gemaaid.
Best wel zonde maarja de opnieuw gezaaide wei is nog niet sterk genoeg om ze er op te laten en veel te dik en vet gras.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:41

Zijn jullie weer aan het sproeien?
Het is zo droog weer!

Mijn wei mannegenent valt momenteel helemaal in de soep omdat ik 2 weilanden nodig heb van de 3 imdat ze nog niet samen kunnen.
Beide te kort nu eigenlijk... de 3e staat er goed bij dat wel.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 10:17

Karin zou mij niet te druk maken. Ik heb zaterdag een 1 plak hooi in een bak gegooid en het is nu nog niet helemaal op.. en dat terwijl ze s winters een baal (400kg) per 6 dagen eten. Gras is blijkbaar nog te lekker/goed.

Sproeien doe ik niet. Deze zomer ook niet gedaan. Vind het zonde van het leidingwater. Wij willen regenwater gaan opvangen maar eerst maar de verbouwing af :)

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:20

Gaat goed met de paarden, buiten die paar bulten hebben ze nergens last van en zijn ze echt zichzelf.
Iemand had het over verwaterd bloed en dat dat er al snel als veel uit ziet, dat klopt. Maar dit was echt smerig donker dik bloed. Mijn witte hooinet was er echt bijna bruin van :r
Hond houd haar rust gelukkig ook, echt ellende dit een pup met tandpijn die nergens op mag knagen en een kap op moet houden.

Zondag komen ze weer voor Kim kijken, dus misschien heb ik binnekort ook weer een minicrisis met wat ik met Diva moet. Het liefst zou ik nu een C pony in pension nemen denk ik maar ja zie maar eens iemand te vinden met zoiets die zoekt wat ik bied en dan moet het met de eigenaar nog klikken ook :')

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:27


mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:43

Afbeelding

Deze hebben wij voor achter de tractor, je hebt ze in verschillende maten maar heel tevreden!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:03

Is die goed in hoogte verstelbaar? Ik wil nl niet dat de bovenlaag teveel losgewerkt wordt.

belle_boef

Berichten: 10765
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:09

Ik gebruiken weidesleep voor de bak. Werkt prima en met de hef van de trekker kan je zelf bepalen hoe diep die komt.

Azmay dat was wel even schrikken. Gelukkig staan ze er nu weer goed bij. Hopelijk herstellen de wondjes snel.

Ik en 1 twenter die gelukkig niks hoeft te doen. Mijn rijpaard heeft de fysio erbij dus die staat nu ook stil.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:26

Ik gebruik een betonmat als sleep dus kan geen advies geven.

Ik heb even jullie mening nodig!
Mijn buurman ( op 1 km afstand) heeft al een aantal keer gezegd/gevraagd of ik mijn paarden niet op zijn weitje wilde zetten.
Hij heeft er 2/3 x per jaar 2 schaapjes lopen van een vriend/kennis maar dat hij wil hij niet meer omdat er regelmatig wat aan de schaapjes mankeert.

Weitje is vrij klein, ik schat 2000 hooguit 2500m2.
Dus voor alle 3 mijn paarden vrij klein.
Er zit geen paardvriendelijke omheining omheen, ik geloof staaldraad en 1 laag prikkeldraad.
Dat zou betekenen dat ik dat moet gaan vervangen. Nieuwe palen, nieuw lint.
Volgens mij is er stroom+klok aanwezig en water ook.
Het si slecht onderhouden. Nooit bemest of gekalkt en groeit ook erg veel onkruid dus dat betekend opnieuw zaaien.
Nog een dilemma is, wie zet ik er dan neer als ik het zou doen.
Ik heb 3 paarden dus ik kan niet splitsen.
Nou wil ik al wel een tijdje graag een Fries veulen of evt een mini.
Dus zou puck er kunnen staan met een veulen .
Er is geen beschutting als in bomen of een schuilstalletje.

Maaar....ik mag er wel voor niks gebruik van maken.
Zouden jullie het doen??
Ik bedoel, zou je er in investeren?
Melle gaat er sws niet heen want daar ga ik niet mee over straat.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:46

Baksleep is indd in hoogte verstelbaar.

Het weitje klinkt mij niet echt aanlokkelijk..
Heb je te weinig wei zelf? Dat is wel een belangrijke denk ik.
Wil je ze daar 24/7 op zetten zonder enige beschutting? Lastig zeg!