Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En een mooi nieuw zadel, fijn!
Nare gebeurtenis met vriendin, hopelijk valt het mee. 
)
Maar ook erg apart hem weer te zien! Echt bizar hoe groot hij al is, wow! Denk wel even groot als zijn zus van een jaar ouder, en die is absoluut niet klein. 

Vooral veel rare dingen doen en kijken hoe hij zich daar onder houd.
Ik wil terug! Mijn ruin (en de shet trouwens ook) loopt zo het water in en gaat met z'n voorbeen staan stampen, bijna soort hypnose. We zijn al een keer naar zee geweest en ook bij de Lek, maar daar durf ik niet zo diep i.v.m. stroming. In de spartelvijver is dat niet, dus daar durfde ik wel verder. Het water was aan de koude kant, dus echt gezwommen heb ik niet. Dat bewaren we voor de volgende keer. Mijn ruin vindt het spannend worden als zijn benen de grond niet meer raken in het water, dus ik wil hem graag een keer helpen door naast hem naar de overkant te zwemmen.
Ik mag wel een schuil zetten en de wei in stukken delen, maar een zandpaddock maken, dat zal erover zijn. Dus weet ik eigenlijk niet goed hoe ik Bacardi en Macho aan gras moet laten wennen. Ik ging ze in ieder geval al op het kleinste stuk zetten, met hooi in de schuilstal, maar of dat voldoende is om bij Bacardi koliek en bij Macho hoefbevangheid, te voorkomen, dat weet ik niet.
En de omgeving twijfelt eraan of ik Bacardi wel een plezier doe met de verhuis. Hij is nogal gericht op sociaal contact met zijn mensen, gehecht aan zijn stalletje en hij houdt de laatste tijd duidelijk van zijn rust. Voor Macho zou het super zijn, die heeft duidelijk nood aan een speelkameraad en daarvoor is de grote nog maar zelden te motiveren. Zucht, dilemma, dilemma
. Je wil het beste voor je beestjes en het ene moment denk je dat op de wei het beste is en het andere moment lijkt thuis houden het slimste, toch voor Bacardi.
zo, de nieuwe look voor 2016 bye bye loungeset (zooooo 2015) welcome pramenvallen harstikke in in 2016, denk dat ik er nog wat bestel totdat er geen groen meer te zien is.
) ho, is stop en een kusgeluidje is galop. Bij Dirkje gebruik ik "let op, galop" (tijdens longeren). Stom eigenlijk, is er gewoon zo ingeslopen maar waarom ik bij beide paarden iets andere geluiden maak? geen idee
Helaas al meerdere keren met hem op de grond beland.
)
) arme arme fjord
hij kijkt zo lief (en dochter zo blij
) Hopelijk gaat het klikken tussen die twee
Dus maar in mijn eentje wat rondjes gedraaid (fjordje was er overigens niet zo blij mee, helemaal in haar uppie
) 
Zapje schreef:palousa, het is zo'n 8000m2, zou dat de moeite waard zijn voor iemand? Staat wel flink hoog, zeker tot mijn kont. 50/50 lijkt me ideaal. Maar minder is ook prima. Wil er vanaf. Kan ik met de omheining verder.
, hopen donderdag of vrijdag in te kunnen pakken.