Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:18

Joehoe! Haha, seksdate.. kan ook leuk zijn! :P

En die foto van het paard dat ligt te tukken op de vloerbedekking, zoet!

Kinders in een kruiwagen zag ik nog voorbij komen, kind op een shet, lief!

Daan, jaaaaa en in de ochtend wordt het ook al weer iets eerder licht.. ik zet de paarden vaak tussen 07:00 en 07:30 buiten en gisteren en vanmorgen zag ik al wat ochtendgloren in de verte... het is nog steeds pikkedonker dan hoor, daar niet van maar het komt er weer aan! :D

Menles, leuk! Hier de merrie die enkel- en dubbelspan betuigd is maar volgens meerdere mensen is ze niet geschikt. En ik geloof het meteen. :') Bakslepen in het tuig doen we wel af en toe, vindt ze wel leuk!

Zo, hier een administratiedag op school. Hele dag beoordelingen invoeren... het systeem werkte niet dus ik zit echt met stapels achterstallig werk.. vandaag geen lessen en mijn teamleider heeft me vrijgeroosterd van andere zaken zodat ik kan bijwerken, erg fijn! Na iedere klas mag ik even Bokten. :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:21

Bestraten moet hier ook nog gebeuren. Klinkers liggen klaar maar er zijn weer wat andere klusjes voor geschoten.
Vandaag wordt de keuken verder afgewerkt en wordt de gehele stuurinrichting van de Ford vervangen.
Was onderdeel van stuk gegaan op de oprit (geluk bij ongeluk dus). Vrijdag nieuwe onderdelen besteld in USA en ze waren gisteren al hier. *\o/*
Dan moet de inkom afgewerkt worden, afdakje aan container en dan kunnen we klinkeren! :+

[***], was dat ook zo'n test met 'wat komt als volgende in de rij?'
Dat vond ik verschrikkelijk moeilijk.
Hopelijk krijg je de job!

Jammer van de date ;( had op een verslagje gehoopt.

Daan_O

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:27

[***] spannend hoor met al die sollicitaties! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:29

Citaat:
[***], was dat ook zo'n test met 'wat komt als volgende in de rij?'
Dat vond ik verschrikkelijk moeilijk.
Hopelijk krijg je de job!

:j :j :j Ja, de capaciteiten test zat boordevol met dit soort dingen. Rijen, matrixen, rondjes, driehoeken, pijlen, arceringen horizontaal en verticaal, cijferreeksen enz enz.

Bijna een uur lang, er zat ook steeds een tijdslimiet per vraag. Blij om te lezen dat jij het ook moeilijk vondt :o .

Tegen het einde van de test ging ook zaken door elkaar halen, zijn de driehoekjes nu met de klok mee of tegen de klok ingedraaid en zijn de rondjes nu iets dikker gedrukt of veel dikker gedrukt?

Nou ja, ik ga rond 11:00 bellen dus ik ben benieuwd.....

Jammer dat de Ford stuk is, maar wel fijn dat hij op korte termijn gerepareerd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:30

Daan_O schreef:
[***] spannend hoor met al die sollicitaties! Succes!

Dankjewel!

Het stomme is dat ik geen enkele moeite heb met gesprekken voeren, maar het is alweer een tijdje geleden en er is best veel veranderd. Voor mijn gevoel zit ik af en toe tegenover een "snotneus" met mijn 43 jaar :') .

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:37

Haha komt vast goed toch! Je hebt in ieder geval wel het een en ander lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:38

Succes [***] met solliciteren!

Hahaha, we zullen het er maar op houden: hoe ouder, hoe gekker.
Ben er wel weer helemaal klaar mee voorlopig: ik zoek niet eens en nog weten die mafkezen mij te vinden blijkbaar...

Zit trouwens ook te denken aan een stuk vloerbedekking op mijn nieuwe stuk wei, voor bij de ingang, even kijken hoe zich dat ontwikkelt...

Wel apart trouwens: bij mij was de abler uit Amerika ook zo snel er en ik zit al een maand op de wormenkuren uit Ierland te wachten...

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:42

Spannend [***], ik duim dat het allemaal beter is gegaan dan je denkt.

Vrijdag is eindelijk de loonwerker langs geweest om de bovenlaag van de bak af te schrapen. Bak is in principe van wit zand, maar daar lag door jaren geen onderhoud, inmiddels weer 10-15 cm zwart op. Omdat de wei verder heel nat is, ligt er nu dus een bult zwart zand achterin de bak.
Nu hebben we eindelijk weer een uitloop van 20*30m zonder blub *\o/*
Laat ik die bult van de lente wel een keer onderwerken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:49

Langer licht zie ik niet zo goed met het slecht weer de afgelopen week.
Gister was de onweer zo zwaar dat ik de vloer van de bovenverdieping op en neer voelde gaan.
Las dat er verderop ook een windhoos is geweest die aardig heeft huisgehouden.

Daten :D altijd leuk om van een afstandje te volgen.

Succes met solliciteren [***]

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:51

Denk dat we allemaal uitkijken naar de lente.
Ik merk aan de paarden dat ze het aardig gehad hebben met dit weer, ze beginnen te klieren. Ondanks dat er een grote portie hooi voor ze ligt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:52

Inderdaad, verschrikkelijk. Ik had 30minuten tijd voor 40vragen dacht ik.
Man had wel op voorhand gezegd dat ik tijd tekort ging komen en dat was ook zo.
Verschrikkelijk moeilijk vond ik dat. Heb geen specifieke uitslag gekregen over die test, maar overall was positief, dus ik gok dat het niet te erg was. :+

We zijn erop ingesteld dat er regelmatig iets zal aan stuk gaan en we dat moeten vervangen. Zo is het binnen een paar jaar een nieuwe. :+

ohjajoh, hier ging abler ook sneller dan de wormkuren, maar het duurde wel geen maand denk ik.

Kebie, fijn van je droge bak!
Ik mag nog steeds niet klagen, op de hoefslag staan wel kleine plasjes, maar al de rest is nog steeds droog. *\o/*

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:01

Fijn hoor Kebie! En zo blijf je lekker bezig haha.

Ik mag ook echt niet klagen over mijn bak. Vorige week voor het eerst water er in gehad na veeeeeel regen, maar het was ook zo weer weg toen het droog was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:03

Kebie dat is inderdaad lekker, dat de loonwerker is geweest.
Hihihi ohjajoh, dan ben je vast heeeeel bijzonder :D .

Kirrr ik krijg volgens mij ook niet echt een uitslag, maar wel een uitgebreid rapport over mezelf :+ . Al zou ik graag de tests nog een keer doorlopen en dan met de goede antwoorden, zodat ik kan zien wat ik fout gedaan heb.

Bedankt voor de succeswensen allemaal!

Ik ga nu de bovenverdieping maar even soppen, de tijd een beetje doden totdat ik te horen krijg of ik het goed of slecht heb gedaan :o? ..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:18

[***] schreef:
Verder heb ik gisteren mijn online assesment gedaan, pffff dat viel nog even niet mee, moet ik eerlijk zeggen. De persoonlijkheidstest ging prima, maar de capaciteitentest heeft mijn hersens flink laten kraken. Ga straks bellen met het bureau dat de tests maakt en beoordeeld en dan wordt mijn resultaat met mij besproken, vervolgens dien ik toestemming te geven om het aan mijn potentiƫle nieuwe werkgever door te geven. En dan maar weer afwachten of ik nog op gesprek mag komen. Dat solliciteren is echt waardeloos hoor.

Vanmiddag nog weer een gesprek bij een ander bedrijf, maar ik vind de functie waarvoor ik de tests heb moeten doen veeeeeeel leuker.

Zit in het zeflde schuitje, ik heb nog geen x een assesment gehad. Vind maar eens een baan, moeilijk hoor en mocht je wat vinden dan is het maar voor tijdelijk.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:22

Klinkt als iets waar ik heel nerveus van zou worden, die assessments! :P

En lekker dat er nog droge bakken zijn, hier alles weer nat.. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:26

Hier ook weer een zompige bende en heel blij dat ik geen last heb van werk, assessments, sollicitaties en opdringerige mannen :D
Het zou wel leuk zijn als het weer eens iets langer droog zou blijven :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:29

Ik kom net uit die capaciteitentests. Mijn dochter moest er 1 maken, dus veel samen geoefend. Had nog zo n boekje liggen van 'vroegah', toen ik zelf ook midden in de assesments zat voor mijn werk. Is inderdaad weer even oefenen. Blij dat ik dat nu niet meer hoef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:29

dynamiek schreef:
[***] schreef:
Verder heb ik gisteren mijn online assesment gedaan, pffff dat viel nog even niet mee, moet ik eerlijk zeggen. De persoonlijkheidstest ging prima, maar de capaciteitentest heeft mijn hersens flink laten kraken. Ga straks bellen met het bureau dat de tests maakt en beoordeeld en dan wordt mijn resultaat met mij besproken, vervolgens dien ik toestemming te geven om het aan mijn potentiƫle nieuwe werkgever door te geven. En dan maar weer afwachten of ik nog op gesprek mag komen. Dat solliciteren is echt waardeloos hoor.

Vanmiddag nog weer een gesprek bij een ander bedrijf, maar ik vind de functie waarvoor ik de tests heb moeten doen veeeeeeel leuker.

Zit in het zeflde schuitje, ik heb nog geen x een assesment gehad. Vind maar eens een baan, moeilijk hoor en mocht je wat vinden dan is het maar voor tijdelijk.

Ik las laatst al zoiets dat jij ook op zoek bent. Ja het is erg lastig. Eerlijk gezegd solliciteer ik alleen op banen met het vooruitzicht op een vast contract. Wat zoek jij voor functie? Is de kans aanwezig dat je daar ook een assesment voor zou moeten doen? Er zijn nl wel wat kleine oefentestjes op internet te vinden. Zoek je al lang?

kristelhans, ik was ook wel heel nerveus hoor :j , maar ben nu ook erg blij dat het achter de rug is. Ik kan er in ieder geval niets meer aan veranderen.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:32

Meggiemeg, veel beterschap!

Anke, situatie met je vriend klinkt echt niet leuk. Ik kan mij wel voorstellen dat het af en toe niet evident is, als een niet-paardenman met een paardenvrouw, maar zoals hij praat klinkt me weinig respectvol. Ik begrijp dat jullie samen een kindje hebben? Dat maakt de beslissing er niet gemakkelijker op waarschijnlijk...

Kvulden, geweldig, die Rosie op haar tapijt!

Kirrr, als het nog zin heeft, mag je mij ook altijd PB'en. Als je er al uit bent intussen, des te beter natuurlijk!

Jadybabe, geweldig, een shet en een shire! Dat vraagt op een foto!!!

[***], ik heb ook zo'n assessment moeten doen voor mijn huidige job. Ik vond dat ook vreselijk moeilijk. We moesten dat toen met een groepje samen doen, en iedereen vond dat heel lastig, we hadden allemaal het gevoel dat we de job nooit zouden krijgen. Maar het bleek achteraf toch mee te vallen, want er zijn toen toch meerdere mensen aangenomen. Ik duim dat jij de job hebt!

Ik rijd gewoon met bit en een westernzadel met boom. Ik heb wel een barebackpad, maar die wordt heel weinig gebruikt, zeker nu ik zo weinig rijd en mijn paard een beetje hyper is. Toen ik nog op de manege stond, reed ik af en toe in de bak wel met een touwhalster en zonder zadel, maar dat was dan meer een half uurtje 'lol met de knol' dan echt serieus rijden. Moet wel zeggen dat hij daar vrij goed op luisterde, en dat we daar allebei echt van genoten.

Ik ken mijn vriend van bij de paarden, vaak heel leuk, maar soms ook minder gemakkelijk. Hij is hypercorrect, wat op zich natuurlijk heel goed is. Ik heb ook veel geleerd van hem, mijn paard luistert een pak beter dan vroeger. Maar hij kan imo ook nodeloos hard corrigeren, wat dan weer niet mijn stijl is. En in zijn ogen ben ik te soft. Soms botst dat wel eens, maar we laten elkaar wel in onze waarde, en vaak hebben we ook samen (intussen met ons drietjes, want dochterlief doet niet liever dan mee naar de paarden gaan) veel paardenplezier.

Huishouden is iets waar wij vaak discussies over hebben. Vriend doet de meeste kluswerken buiten, en vind dat ik dan wel het huishouden kan doen. Maar hij vergeet dan wel dat ik bijna altijd mee aan het helpen ben (zo goed ik kan, ben vreselijk onhandig) buiten, en anders met dochter bezig ben. En huishouden doen terwijl er een 3,5-jarige aandacht wil, ik probeer het wel maar dat is heel moeilijk. Ik werk dan ook nog eens langere dagen dan hij. Resultaat : momenteel is het echt een bende binnen, er ligt nog een berg strijk te wachten, en ik heb even de moed niet om eraan te beginnen. Hij kookt wel meestal, en doet vaak de paardenstallen en zo, het is zeker geen luie bankhanger.

Ik heb nog een vraagje dat van ver paardgerelateerd is :) . Op de pensionstal waar onze merrie staat, is het volgend weekend nog een nieuwjaarsfeestje. Iedereen wordt verwacht om een cadeautje mee te brengen voor een budget van 10 EUR. Maar je weet nog niet voor wie het is, het moet dus voor man of vrouw kunnen, en vanaf leeftijd van ongeveer 15 jaar. Het enige gemeenschappelijke is dus dat iedereen iets met paarden heeft. Het hoeft geen serieus cadeau te zijn, mag ook iets grappig zijn. Iemand een tip? Ik heb al gedacht aan een fluo halster (liefst roze :D ), aangezien de halsters daar nogal eens pootjes krijgen is dat altijd handig, en fluo vind je dan toch gemakkelijker terug. Ik dacht ook aan een fles gin en een fles tonic, samen ongeveer 10 EUR, en toch iets dat veel mensen graag lusten. Maar als dat dan toevallig voor een 15-jarige is, dan is het niet geslaagd natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:42

Thanks voor je bemoedigende woorden cowgirl :* . Ik hoop ook echt dat het gaat lukken met deze baan. Zit nog niet lang thuis, maar heb er nu al genoeg van, ondanks dat je met paarden aan huis altijd wel iets te doen hebt.

Huishouden komt op het moment ook op mijn schouders neer, ook toen ik nog werkte trouwens. Mijn man doet ook veel buitenklussen en helpt erg veel met de paarden als in: mesten, vegen, hooi vullen enz. Wij hebben geen kinderen dus dat scheelt. Dat neemt niet weg dat ik net als jij van mening ben dat hij ook best wel vaker iets in huis mag en kan doen. Of in ieder geval een beetje rekening houden met het feit dat ik mijn stinkende best doe om alles schoon en netjes te houden en hij dan soms rustig met hooi en zandvoeten mijn net gedweilde keuken instapt -:(- .

Mijn eerste gedachte toen ik je vraag las was meteen een halster.... Voor mij persoonlijk zou een fles gin dan weer lekkerder zijn, maar goed, misschien kunnen mensen onderling ruilen?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:43

Ik heb 18 jaar op een secretariaat gewerkt bij een vermogenskantoor, van de 10 medewerkers moesten er 8 uit om vervolgens binnen een paar maanden jong goedkoper personeel aan te nemen. Heb van de zomer hier bij de dierenarts gewerkt zou aangenomen worden voor een halfjaar mocht op 2 klinieken de zomervakantie ellende oplossen want personeel ging zowat allemaal tegelijk weg, echter 2 dagen voor de vakantie zei de da je kan vertrekken na de vakantie! Dus was echt alleen aangenomen om de oliebol op te lossen. Heb de zomervakantie uiteraard niet gewerkt, doeg dat was niet de afspraak en toen zaten zei in de oliebol.

nu solliciteer ik overal op maakt mij eigenlijk niet uit wat, sfeer leuk werk en werk hebben vind ik belangrijker dan thuis zitten. Maar leeftijd speelt echt een rol ze zoeken liever een 18 jarige met 10 jaar werkervaring.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 12-01-16 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:45

Ik had ook op voorhand geoefend, maar de moeilijkheid van die van de echte test was toch veel hoger dan die ik online gevonden had.
Ik vind er helemaal niks aan. Normaal/hopelijk ook de allerlaatste keer geweest dat ik zoiets moest doen en ik verander dan enkel maar van functie, niet van bedrijf.

Haha, hier exact hetzelfde. Heel de dag buiten aan het werk, komen we binnen, moet ik nog kuisen, wassen, strijken, staat de keuken overhoop, etc. Ploft vriend rustig in de zetel, want hij heeft heel de dag buiten gewerkt. En ik dan? :Y) Maar dat blijkt niet hetzelfde te zijn.

Ik dacht ook aan onderling ruilen.
Met halster, of halstertouw kan je nooit missen denk ik. Hoewel misschien veel mensen zulk idee gaan hebben. Ik ben niet creatief genoeg om iets origineels te bedenken vrees ik. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:49

Dat is inderdaad niet netjes dynamiek. Ik vind ook leuk werk en vooral de sfeer erg belangrijk. Ja, leeftijd speelt inderdaad een rol. Maar goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik toch eigenlijk best wel wat gesprekken gepland heb staan.

Kirrr de echte test was inderdaad veeeeele malen moeilijker dan die oefeningen. Maar het geeft een beetje een beeld van hetgeen je kan verwachten.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:54

[***] schreef:
Dat is inderdaad niet netjes dynamiek. Ik vind ook leuk werk en vooral de sfeer erg belangrijk. Ja, leeftijd speelt inderdaad een rol. Maar goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik toch eigenlijk best wel wat gesprekken gepland heb staan.

Kirrr de echte test was inderdaad veeeeele malen moeilijker dan die oefeningen. Maar het geeft een beetje een beeld van hetgeen je kan verwachten.

Dat is echt super dat je veel gesprekken hebt staan, waar zoek jij op?

hier in deze regio is er haast geen vrouwenwerk, wijk ik uit naar Amersfoort ofzo dan wordt je gelijk afgeketst op reisuren. Terwijl ik met 20 minuten in Amersfoort zit. Heb het nu al zo vaak meegemaakt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:57

dynamiek schreef:
Ik heb 18 jaar op een secretariaat gewerkt bij een vermogenskantoor, van de 10 medewerkers moesten er 8 uit om vervolgens binnen een paar maanden jong goedkoper personeel aan te nemen. Heb van de zomer hier bij de dierarts gewerkt zou aangenomen worden voor een halfjaar mocht op 2 klinieken de zomervakantie ellende oplossen want personeel ging zowat allemaal tegelijk weg, echter 2 dagen voor de vakantie zei de da je kan vertrekken na de vakantie! Dus was echt alleen aangenomen om de oliebol op te lossen. Heb de zomervakantie uiteraard niet gewerkt, doeg dat was niet de afspraak en toen zaten zei in de oliebol.

nu solliciteer ik overal op maakt mij eigenlijk niet uit wat, sfeer leuk werk en werk hebben vind ik belangrijker dan thuis zitten. Maar leeftijd speelt echt een rol ze zoeken liever een 18 jarige met 10 jaar werkervaring.

Zo heb ik ook een jaar bij "de grote ponyclub" doorgebracht. Het eerst half jaar leek het allemaal prima, maar na het "jaarlijkse functioneringsgesprek" (dat bij mij toevallig op een half jaar viel) wist ik wel genoeg. En idd, na 4 maanden kreeg ik bericht dat ik kon gaan (met het opzegtermijn van 2 maanden). De genoemde redenen zijn te gek voor woorden, maar ze moeten eenmaal een reden geven waarom ze je contract niet verlengen.
Had nog een maand aan overuren staan, of ik dat ook nog ff wilde opnemen, maar was wel geacht om elke ochtend de boel te openen en savonds de boel af te sluiten. Echt weg kon ik dus niet aangezien ik daar woonde.

Zo'n test heb ik nooit hoeven doen, maar zou er en een beetj gek van worden geloof ik.