Ja natuurlijk bedoel je die aanhangers netten.
ik zat weer krom te denken.
Had het over andere, maar die zijn niet geschikt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Ik knoop de gaten gewoon dicht met een strotouwtje en als het er te veel worden koop ik een nieuw netOf als het een groot net was maak ik er een kleinere van
Anke schreef:DubbelDun schreef:Ik knoop de gaten gewoon dicht met een strotouwtje en als het er te veel worden koop ik een nieuw netOf als het een groot net was maak ik er een kleinere van
idem hier. Na een jaar en heel veel strotouwtjes knopen verder...toch tijd om ze om te draaien.
En als de achterkant dan voor heeft gehangen en ook de helft van strotouwtjes is...tijd voor nieuwe slowfeedernetten.
Voor mij is het belangrijkst:
Minder hooiverspilling
en langere tijd actief knabbelen.
pmarena schreef:Gewoon een net helemaal rondom dicht maken om het hooi heen en in zijn geheel in de bak vastleggen.
Dan heb je alleen met soepel net te maken en dat geeft mee. Zal je heus wel af en toe een nieuw netje moeten, bij de ene groep paarden is dat bvb. 1 keer per jaar en de andere groep dat jaren met hetzelfde net, maar zeker als het net wat slapper zit dan trekken ze er vaak niet zo hard aan waardoor het langer mee gaat
Sarah_Elise schreef:Hier onze zelfontworpen en zelfgemaakte slowfeeder voor 2 paarden:
[ Afbeelding ]
We zijn er superblij meeAlleen lopen we nog wat te stoeien met het slowfeedgedeelte
Zoals te zien is op de foto zit er een frame in met daar aan vast het net. Gewoon een aanhangernet met 5 bij 5 mazen. Helaas weten de paarden het frame steeds stuk te maken. Ons laatste frame was van metalen buizen (15 mm) en 1 zo'n buis is gewoon helemaal doorgebogen
![]()
Van welk materiaal hebben jullie je frame? En hoe doen jullie dat met de hoekstukken?
Iemand opperde om het net gewoon zonder frame vast te maken in de bak, maar als zelfs de metalen buizen van 15 mm dik doorbuigen, dan kan ik me niet voorstellen dat het net heel blijft.
Grit schreef:Wij gebruikten buizen van 20mm, scheelt ook. En gewone koppelingstukken om de buizen aan elkaar te maken.
Het net er losjes inmaken is ook belangrijk, hoe strakker, hoe meer kracht ze erop kunnen zetten.
En eventueel de bak in tweeen delen en twee rasters maken, nu zijn de buizen over de hele lengte vrij lang en ook kwetsbaarder.
Ik neem aan dat jullie geen knagers of schuurders hebben, anders zal de constructie niet lang zo mooi blijven.