Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:02

rapido schreef:
Jemig, hebben jullie eigenlijk nog wel tijd en zin om lekker te rijden na al die beslommeringen in jullie paradijs?

Rijden doe ik 's avonds want ik heb nog een paard in een pensionstal staan. Lekker luxe met binnenbak. Maar inderdaad heb ik er 's winters veel minder zin in dan zomers. Gisteren heb ik er ruim een uur over gedaan om er te komen (normaal 20m). Vier sneeuwvlokken en heel NL gaat op de gestrooide snelweg 30 km rijden.....

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:12

rapido schreef:
Jemig, hebben jullie eigenlijk nog wel tijd en zin om lekker te rijden na al die beslommeringen in jullie paradijs?

Tuurlijk, ik denk dat de weide uitmesten minder werk is dan vier stallen uitmesten, dus rijden is nog tijd en zin genoeg voor. Enige nu wat meer tijd kost is het vullen van de waterkuip want de drinkbakjes zijn afgesloten maar daar hadden we vroeger op stal ook last van met deze temperatueren.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:19

Hier ook vastgevroren en ondergesneeuwde mest, maar het is nog te doen...1 schop en de zooi vliegt er af. (als je het kunt vinden, want voor je het weet sta je een molshoop op te prikken :P ) Ik dacht dat de ANWB ook zo'n koplampje verkocht
Afbeelding voor leden 9 euro...niet leden 12...
Citaat:
Met deze lamp heeft u uw handen vrij en toch licht bij de hand. De lamp is makkelijk te verstellen en past zo op elk hoofd dankzij de verstelbare elastieken.
De lamp heeft de mogelijkheid voor spotlight en een breedstraler. Exclusief 3 AAA batterijen

Rijden is hier nu even niet te doen...alles is sneeuw of bevroren (of beide) dus het wordt wandelen. Dat is niet zo erg, als je er op gaat zitten vries je aan je zadel vast brrrrrrrrr

Ron deed gisteren over de kleine 30km tussen Eindhoven en huis 1 uur en 45 minuten...normaal krap half uurtje :oo

DubbelFun

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:33

@BZ: met boomloos heb je toch een ingebouwd kacheltje onder je kont :D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:33

rapido schreef:

rijden, wat is dat? :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:37

DubbelDun schreef:
@BZ: met boomloos heb je toch een ingebouwd kacheltje onder je kont :D

heb jij dan niet dat de rest van je lijf in een houding zit vastgevroren en dat je er bijna niet meer af kunt...als ik val, breek ik in 1000 stukjes (ik woon in de verkeerde klimaatzone) :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:49

Als ik zelf uitgemest, geveegd, gevoerd heb dan heb ik eigenlijk al genoeg gedaan op dat moment!(en dat is dan een box van 3x6 en een paddock van 18x18 dus geen track van honderden meters)
Nu heb ik de mazzel dat ik zelf mijn tijden kan in delen en dus kan rijden wanneer het mij uit komt maar kan me toch echt goed voorstellen dat als je de hele track hebt na gelopen je het eigenlijk wel gehad hebt, helemaal met deze temperaturen na ook nog eens een hele dag werken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:03

@BZ: het zijn bij mij vooral de bovenbenen die mega-koud worden en bij het afstijgen ook weigeren mee te werken :D

@rapido: klinkt als een stevige klus hoor :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:28

rijden gebeurt hier ook weinig.
komt wel weer.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:29

Dagindeling:
om 9 uur met honden naar de paarden (10 minuten lopen) uitmesten, voer klaarzetten voor de middag, indien nodig hooibakken bijvullen en eventueel de waterbak. weer thuis rond half 11... tegen 1 uur of 2 uur terug naar stal, weer uitmesten, helft voer geven, hooi- en waterbakken bijvullen en met minstens 1 paard iets gaan doen...wandelen, rijden, etc. Bij thuiskomst nog wat drollen ruimen en de bakken weer nalopen) Wanneer de dagen weer wat langer worden kan nr. 2 ook mee....Naar huis om ca. half 6-6 uur (in de zomer vaak om 7 uur, dan onderneem je meer) Ron gaat langs om 7 uur om de laatste ronde voer te geven en de bakken na te lopen...en dat voor slechts 2 en een kwart paard!!!! Effectieve tijd bij de paarden tussen de 4 en 5 uur. Vandaag heb ik vrij, want dan is Ron vrij...ga er nu maar even heen om te helpen (of om hem los te bikken) Oh ja...tussendoor probeer ik zadels te verkopen :+ en zorg ik voor huishouden. Met 2 honden en 2 katten en een bazin die iedere dag een halve stal uit haar kleren schudt, is er genoeg huis te houden hier :Y)

Ik heb heel veel respect voor iedereen die er na de 40 urige werkweek nog een paard op na kan houden! +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 17:27

Hier ook weinig rijden , het is eigenlijk een aaneenschakeling van werken , klussen en sloven voor die knollen.

Eindeloos kak weghalen , hooi bijvullen , en nu dan ook nog eens met water slepen.... :P

Weet er trouwens niemand een adresje waar je betaalbaar een net "vanaf de rol" per meter kunt kopen , met een fijne maas ?

Ik heb nog 3 hooinetten van elk 1,5 meter lang nodig , maar die gaan aan 1 kant toch tegen de muur dus hoeven niet dubbel te zijn :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:35

Mn pony poept niet minder als ik m op een kleiner stukje zou opsluiten. Minder voeren helpt wel (we hebben nu ruim 2 kruiwagens mest per dag, van [***] en 2 shetten), maar dat vind ik geen optie. Beweging is zo slecht nog niet ;)
Rijden wil ik morgen graag, hoop dat dat qua planning etc lukt (gewoon in stap, denk dat dat wel gaat, de grote paddock is vlak bevroren).

BZ als je er per dag zo lang mee bezig bent heb je er wel wat aan dat je paarden hebt! Ik vind het iig wel fijn om er bezig te zijn, ik ben er 2x per dag. Tijd verschilt erg.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:35

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:00

Het idee is bekend al is deze vorm nieuw voor mij. Maar met mazen van 10x10 vind ik het geen 'slow'feeder meer :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:16

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:21

pmarena schreef:
Hier ook weinig rijden , het is eigenlijk een aaneenschakeling van werken , klussen en sloven voor die knollen.

Eindeloos kak weghalen , hooi bijvullen , en nu dan ook nog eens met water slepen.... :P

Weet er trouwens niemand een adresje waar je betaalbaar een net "vanaf de rol" per meter kunt kopen , met een fijne maas ?

Ik heb nog 3 hooinetten van elk 1,5 meter lang nodig , maar die gaan aan 1 kant toch tegen de muur dus hoeven niet dubbel te zijn :)

Hmmm, kan degene die ik had besteld niet meer vinden, maar dit is precies hetzelfde, maar dan rood:
http://www.huck.nl/safety/product/624/212-045/

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:25

Hier ben ik trouwens elke dag bezig geweest met beleren voor de koets, behalve vandaag en gister. Gister was een rustdag en vandaag wilde ik zelf met de koets de weg oplopen (ik zet Volare op straat voor de koets, zodat hij de koets niet de heuvel hoeft te trekken) maar toen gleed ik zelf op m'n snufferd, het is spekglad. Toen leek het me verstandig dit niet met Volare te proberen. Daarom maar zonder koets met Volare een stukje gewandeld.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:27

superrizzo schreef:
Hoi Allemaal hier ben ik weer.

Het gaat in het nieuwe jaar worden op een zondag...
Welke datum in januari of februari komt jullie het beste uit ???

Zondag helemaal goed!
Ik heb in beide maanden een verjaardag, weet nog niet wanneer dit gevierd gaat worden, verwacht 9 jan en 6 feb. Maar dit is niet zeker. Als het toevallig op die dag is, heb ik gewoon pech, en anders ga ik gezellig lekker mee!

Jullie kletsen trouwens in flink tempo, heb wel meegelezen.
Goed bezig Arno! :) Vindt Volare het een beetje leuk?

Vandaag ook hier de tuinslang afgekoppeld, dus ook hier emmers water vanaf vandaag.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:34

Citaat:
BZ als je er per dag zo lang mee bezig bent heb je er wel wat aan dat je paarden hebt!
Ja, ik blijf er lekker slank bij ;)

Grappig die extra wielen voor de kruiwagen!! bedankt!

Stelvio, de 10x10 openingen zijn best groot, aan de andere kant, als je heel grof hooi hebt is het niet verkeerd.

Wij zijn ook binnen het hek gebleven...de heren zijn nogal frisjes en ik voel er niks voor om alleen of gezamenlijk op mijn plaat te gaan. We zitten hier wel aan zandpaden, maar daar wordt over gereden met auto's of tractoren. Wanneer ze zich netjes gedragen kunnen we er makkelijk langs, daar niet van, maar na een flikflak en een driedubbele salto aanschouwd te hebben - alleen omdat het voerbakje niet direct kwam - wachten we toch maar even met wandelen/rijden... 8-) (ik geloof geen bal meer van "makkelijke en rustige rassen" :P )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:44

@arno: jammer dat ze van dat dikkere materiaal geen 3 cm maen hebben.
@dinopino: handige uitvinding, scheelt zeker een hoop gewicht op je handen er kan dan alleen wel minder water in :)

Ik heb ook vandaag alleen maar gewandeld met Boon; even naar de brievenbus heen en terug. Het was op het foietspad nog glad zat op sommige plekken en ik zat ook niet te wachten op een k*-hondje wat luid blaffend richting Boon ging. Daarna was ze ook wat hyperig :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:45

Ik heb mij vandaag toch maar ziekgemeld op het werk en ben naar de huisarts geweest. Voelde me alles behalve goed vandaag door die rare smak.
Diagnose van de huisarts: Hersenschudding. Leuk als je net een nieuwe baan hebt. Gelukkig mocht ik vandaag wel gewoon mijn contract tekenen. ;) Maar zit nog zeker 1 a 2 weken thuis en als het dan enigzins gaat weer een paar uurtjes beginnen.
Voor alles hersteld is ben ik waarschijnlijk 6 weken verder.

Voor de liefhebber heb ik nog een aanhangernet van ecotools ter overname.
Hij zit nog helemaal in de doos verpakt. De maat is 2x3 meter met een maaswijdte van 4,5 x4,5 cm. Hij heeft mij 30 euro gekost incl verzenden en voor deze prijs stuur ik hem graag naar je op. Afhalen mag ook dan gaan de verzendkosten ervanaf. Hij ligt in heerhugowaard.
Als je intresse hebt moet je maar even een pb sturen

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:01

Jemig Cowgirl.....daar ben je lekker mee!!! :(:) Nog opgeschoten met het vinden van een nieuw plekje?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:01

Mijn knollie heeft katrol en loopt dus heel slecht op het harde, hij stond vanmorgen op een klein stukkie want daar liggen tegels.Omdat hij stil stond had hij het koud gekregen, hij stond flink te rillen.Dus ik weer een stuk open gegooid en daar kon hij beter lopen.Het rillen was gestopt,en wei genoot zou vandaag nog gaan kijken en anders zou ze een deken op doen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:33

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:44

Die ene mm maakt het net dan wel aardig duur zeg :o
Citaat:
Kleur: Groen
breedte: 1.5 meter
lengte: 2.5 meter
Meerprijs voor kleine afmetingen: € 31,50 (100%)
Prijs: € 63,00
Inkl. BTW € 74,97

Als je nagaat dat ik voor gelijke afmeting net van 3 mm iets van 27 euro betaal.
http://cgi.ebay.de/feines-Anhangernetz- ... 56410317d6