Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lovessamson schreef:Ik wil eigenlijk geen spelbreker zijn maar ga toch mijn mening ook geven! Ik heb mijn paard en pony in de nachten sinds een half jaar staan op strokorrels van zeoliet. Ik had er ontzettend goede verhalen over gehoord en wegens strotekort ben ik dolenthousiast begonnen met de korrels. Ondanks de paarden bij ons alleen s'nachts op stal staan en beschikken over voldoende ruwvoer begonnen ze zich al snel te vervelen. Met stro kunnen ze nog lekker knabbelen en spelen. Maar bij strokorrels bleef het bij een beetje snoepen de eerste dagen. Ook vind ik dat je meer strokorrels moet gebruiken voor een lekker bed. In de stal van de pony (3x3) gebruik ik met de start 6 zakken en de stal van het paard 8 zakken (3x4). Dagelijks heb ik de natte plekken en de uitwerpselen eruit gehaald en wekelijks gestrooid. Ik vind helaas bij de ene stal de bodem snel te hard worden (vast plekken) en bij de andere stal wordt het werkelijk een bende. Mijn paard is ook een ontzettende draaikont en het uitmesten gaat dan absoluut niet sneller als je de drollen moet zoeken in de bruine massa. Helaas..... misschien had ik te hoge verwachtingen maar ik ben blij dat mijn paardjes weer lekker op stro kunnen komende week.
Uiteraard geen commentaar voor de mensen met goede ervaring ! (die zullen er allicht een heleboel zijn!) maar voor mensen die willen overstappen dus ook iemand met een mindere ervaring!
diana1 schreef:.
4! zakken per week? dan bedoel je bijstrooien? Dat is best veel.
.
pmarena schreef:Daar heb je gelijk in, maar je moet wel een flink aantal zakken er in doen voor je een lekker bedje hebt en wil je het goed houden gaat er dus wekelijks een zak bij. Al met al ben je niet goedkper uit als wanneer je een zak houtkrullen neemt. Alleen korrels blijft 'mooier' als bedding.Ik overweeg nu om nog een keer strokorrels te proberen. Wellicht zijn daar makkelijker de drollen uit te halen en ligt het verbruik wat minder hoog ? En is de afvoer wat minder volumineus