Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:57

Thanks komt vast goed. Lekker aan de thee op de bank.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:17

Bah wat naar. Beterschap

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:09

@Robijntjah: wat ik lees is dat het afgeraden wordt om het ongemak/pijn te verlichten met asperine oid omdat dit de snellere volledige werking van het vaccin zou afremmen. Hopelijk is het van korte duur :(:)

Wat een zalig weer... nu al. Maar het was nog wel iets te fris om nu al het dekentje af te doen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:31

Beterschap Robijntjah, hopelijk knap je snel op!

Oh zo herkenbaar DuoPenotti :o Ik durf er ook bijna niet over te praten. Ik kan je eerste filmpje niet zien, maar wel heel fijn dat het nu zo goed gaat! Moet een pak van je hart zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:34

Laurie, filmpje moet het nu doen.

Ja is echt zo zielig om te zien.
Toevallig komt de reddende engel (de klassiek homeopaat) vanmiddag weer.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:38

Beterschap Robijn :(:)

Hier een rustig dagje thuis na 3 dagen werken.
Dochter op school en zoon ziek thuis dus beetje rustig aan.
Man heeft een vergadering na zn werk dus die is pas laat thuis haha.

Even kijken of ik ergens tussendoor de ruin kan longeren, morgen weer les.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:32

Ik heb net geprobeerd om wat foto's van Jasmijn te maken, maar ze loopt als een hondje achter me aan.
Dit is nog de beste :)

Afbeelding

En anders krijg je zoiets...

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:35

Wat een schatje is het toch <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:48

Jasmijn is al echt een klein vriendinnetje. Zo leuk!

Nilay is ook een headshaker, met zomereczeem. Inmiddels al weer een jaar of 11 headshaking en nog iets langer zomereczeem. Hij gaat het beste als hij niet op het gras komt. Momenteel alleen af en toe een knikje. Maar we hebben in het verleden meerdere momenten gehad dat ik dacht dat ik hem beter in kon laten slapen. Wat een nare aandoening!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:09

Ze ziet er goed uit DF! Misschien als het wat warmer wordt nog een goede wasbeurt?

Verder alles bijgelezen maar door drukte op het werk niet echt tijd om te reageren.

Mijn oude paard had ook veel last van allergieën, ken de frustraties.

En nog verslag gelezen van een wel heel enge buitenrit.. gelukkig dat je paard toch stopte!

De paddock is hier ondertussen weer mooi droog, we hebben de winter officieel weer overleefd :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:28

Net een lekker ritje gedaan; de hele weg braaf behalve toen ik bij het hek van de overburen kwam en de hond weer luid blaffend aan kwam. Ik ben voor de weg maar afgestapt, want ik heb geen zin in zijsprongen en dan op de drukke 80 km weg uit te komen ;(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:34

ik hou jullie niet bij :+ Is niet veel blijven hangen haha

Beterschap Jolijn!
Ik zag een heel snoezig Bammetje langs komen, wat een leukerd!
En knappe Jasmijn <3

Ik had vandaag in de lunchpauze Elevada haar achterbenen willen wassen, die zijn aan het einde van de winter altijd echt goor. Maar ik heb helemaal geen tijd want het is veel te druk op werk :=

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:39

Hier heb ik net de vliegendeken op mijn grote gegooid. Hij was (is) de hele tijd heel onrustig en zou denk zelfs zo mee op stal willen. Maar mijn hemel waar al dat vliegende gespuis in ene vandaan komt. Het is een dagje boven de 20 graden... werd zelf ook echt aangevallen toen ik in de wei stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:42

Ik zag hier gisteren ook veel vliegen.

Vandaag nog niet buiten geweest :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:30

Het wordt echt. Ik heb vandaag het lidmaatschap aangevraagd bij het nrps en nas zodat ik met Roos naar de keuringen kan dit jaar (op zijn vroegst in juni volgens mij). En ik weet dat het eigenlijk niet veel voorstelt en toch was het een hele stap om me in te schrijven. Ik wordt al zenuwachtig als ik aan keuringen denk. De fokker heeft zulke hoge verwachtingen van haar dat ik echt bang ben om ze teleur te stellen doordat ik iets fout doe. En toch wil ik alles heel graag zelf doen. Want de kans is groot dat dit het enige paard is waarmee ik dit kan doen. Gek hoe ons brein werkt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:02

@malenka: heb je nooit met een paard een keuring gelopen ?? Of zit de angst in dít paard ??

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:39

Ik heb het alleen voor school gedaan zo'n 16 jaar terug. O:) Nooit officieel en zeker niet met een paard waar best hoge verwachtingen van zijn. En ik doe nu echt alles in het management zelf. Dus als ze slecht presteert is het volledig mijn eigen fout.

Ik hoop haar over een paar jaar ook te gebruiken voor de fok. Dus een goede beoordeling zou heel welkom zijn.

Daarnaast is ze wel heel lief maar zeker niet de makkelijkste die ik ooit in handen heb gehad. Verre van zelfs. := Ze is super slim en heeft een sterke eigen mening.

Allemaal eigenschappen die ik enorm kan waarderen en waardoor ik denk dat ze echt potentie heeft voor de endurance. Maar waar ik voor dit doel wel even de kriebels van krijg. Gelukkig heb ik nog even.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:25

MarloesHJ schreef:
Hier heb ik net de vliegendeken op mijn grote gegooid. Hij was (is) de hele tijd heel onrustig en zou denk zelfs zo mee op stal willen. Maar mijn hemel waar al dat vliegende gespuis in ene vandaan komt. Het is een dagje boven de 20 graden... werd zelf ook echt aangevallen toen ik in de wei stond.

Hier vloog ook weer vanalles. Ik heb gewone vliegen gezien, maar volgens mij ook van die mestkevertjes-achtige beestjes. Ze vlogen anders dan vliegen vliegen iig. Mijn ruin had in ieder geval die ene vlieg weer om hem heen, dus hij stond weer lekker te headbangen :roll:

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:46

Hilary schreef:
MarloesHJ schreef:

Hier vloog ook weer vanalles. Ik heb gewone vliegen gezien, maar volgens mij ook van die mestkevertjes-achtige beestjes. Ze vlogen anders dan vliegen vliegen iig. Mijn ruin had in ieder geval die ene vlieg weer om hem heen, dus hij stond weer lekker te headbangen :roll:

Net binnen brengen zag ik een mug achtig ding. Vliegen valt gelukkig nog wel mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:49

Hier ook al mestkevers inderdaad.

Heb half gemest en even Aurelia rondgeslingerd en toen was het wel weer klaar voor vandaag.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:50

In de wei zie ik bijna niks, in het bos vlog wel vanalles kleins mug achtigs rond

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:17

Hilary schreef:
. Ze vlogen anders dan vliegen vliegen

:Y) _/-\o_ liefde voor deze zin :))

Hier ook tijd voor eczeemdeken.. helaas....
Maar ik wacht tot het koeler is, wil eigenlijk niet nog meer scheren, en als ik er nu een deken op leg smelt hij..

@robijn; opgeknapt van de prik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:38

Mwah ik ben op temperatuur maar mijn spieren voelen alsof ik 3 marathons heb gelopen en heb nog steeds koppijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:06

@Robijntjah: sterkte en beterschap. hopelijk voel je je morgen beter.

Hier vliegt er ook al van alles; kleine mugjes en vliegen en grote muggen en vliegen.
Zelf ben ik vanavond gestoken/gebeten door een heel klein bruin kevertje. Ik voelde het prikken en zag net wat het was voor ik het in een intuïtieve actie had weggeveegd.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:49

Mestkeveetjes hier ook gespot, maar alleen bij de grote hopen. Nou wil het toeval dat ik de shet foeneknof bijvoer swinters ter ondersteuning van zijn luchtwegen, dus ik ga de grote ook eens knoflook voeren, kijken wat er gebeurt.

Malenka, kan je haar niet nog een tweede keer aanbieden als het resultaat de eerste x tegenvalt?

Robijntjah, beterschap, hopelijk snel weer voorbij.

Schattig bammetje :))