Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:30

Wat een knappe veulies komen er voorbij <3 QT vind ik een geweldige naam. Had hem zelf ook in mijn achterhoofd als er een babypaard zou komen.
Schitterend veulen met de stippen.
Vanmorgen de paarden om 5 uur op de werft gezet, maaier is kapot, kunnen ze zich even nuttig bezig houden.
Ongelukken en trailers zijn vaak onhandigheden , paarden te lang laten staan, te veel ruimte achter, laatst op wedstrijd stond een paard op de trailer met zijn hoofd onder de voorstang. Dat zijn dingen die voorkomen hadden kunnen worden.
Vanmiddag de hoefsmid om te kijken of mijn paard te kort was bekapt twee weken geleden of dat ze HB was. Lastige zaak. Weet niet waar ik goed aan doe.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:35

Oh een regenpijp is ook mooi licht. Ik zag op MP staanders voor 30 euro per stuk met dragers.

Horsies heb je dan 2 dragers naast elkaar? Of hoe blijft anders de balk liggen?

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:54

De regenpijn versplintert trouwens wel als ze er op gaan staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:05

Regenpijp is idd gevaarlijk vanwege scherpe stukken/splinters, maar ook de optie van horsies5 vind ik niet veilig; die uitsteeksels zijn veel te scherp als een paard die raakt.
Dan zou ik die palen een kwartslag draaien zodat die uitsteeksels aan de achterkant komen en het paard ze dus nooit kan raken. Nadeel is dan wel dat je de sprong maar van één kant kunt maken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:11

Zowel regenpijp als plankendragers vind ik doodeng. Investeer liever in 2 e hands houders of laat iemand een paal op een velg lassen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:21

Mooie creatie horsie... Ik maakte ze vroeger ook altijd zelf... Gebruikte de blauwe voertonnen als houders...
En ook een mooi veulen gezien... Daar kun je weer trots op zijn.

Anke, ik meende ( of vergis ik me nu) dat jij ook voor de klas stond? Wáar haal jij de tijd vandaan?

Vandaag HH- dag..... Poetsen en boenen.... Boven bijna klaar alleen de badkamer nog.., dan beneden.

Stallen had ik om 6:30 al gedaan... Demente k...tkat... Was weer es aan het gillen.... ( nee hoor,vind er evengoed wel lief)

Iedereen een fijne dag!
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 06-06-16 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:23

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:27

[quote="Monmaster"]Mooie creatie horsie... Ik maakte ze vroeger ook altijd zelf... Gebruikte de blauwe voertonnen als houders...
En ook een mooi veulen gezien... Daar kun je weer trots op zijn.

Anke, ik meende ( of vergis ik me nu) dat jij ook voor de klas stond? Wáar haal jij de tijd vandaan?

Vandaag HH- dag..... Poetsen en boenen.... Boven bijna klaar alleen de badkamer nog.., dan beneden.

Stallen had ik om 6:30 al gedaan... Demente k...tkat... Was weer es aan het gillen.... ( nee hoor,vind er evengoed wel lief)

Iedereen een fijne dag!
Luie beesten...
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:16

Heerlijk toch... hier staan ze gewoon in de volle zon, terwijl 10 meter verder heerlijke koele schaduw + wind is.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:45

Het zonnetje breekt nu net door. Dan zal het nu wel weer warm worden. Ik was er al op voorbereid, maar met blote benen op de fiets met 16 graden was best koud. Maar lekker fris even na zo'n warme nacht. Vanavond fietsvierdaagse. Kijken of ik daar na nog kan rijden en anders word het toch morgen ochtend. Krijg het anders vandaag niet gepland.

Ik kwam hindernisstaanders op mp tegen voor 30euro voor 1 staander met 3 lepels nieuw. Dat valt nog wel mee. Dus maar even kijken, heb hier genoeg hout dus dat kan ook. Vind inderdaad die planken steunen wat eng. Zag nog wel anderen die er gewoon houtjes op hadden gemaakt op verschillende hoogte.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:06

Weekendje in Drenthe en gelijk tig pagina's bijlezen.

sandra wat een ellende met dat water, hopelijk is het ergste inmiddels weg.
Mooi plekje heb je gevonden voor je paardjes.

fabster ik rij met simpele spijkerbroeken van de C&A met naden, maar nergens last van

abby spannend van het veulen

wilma mooi dier!

lynn heel veel sterkte met het plotselinge verlies van jullie pony, ook sterkte voor je zoon :(:)

anke leuke foto's van je kids te paard!

monmaster dat ging lekker soepel en fijn dat het zo goed klikt met de rest +:)+

kvulden wat een leuke moeder-dochter dag!

janine gefeliciteerd, prachtig veulentje!

namiro ik verzorg mijn paarden al mijn hele leven zelf en heb nooit op een stalling gestaan
welkom trouwens en heerlijk dat je paard nu thuis staat

donja prachtig veulen, van harte gefeliciteerd!
Je kunt er zelfs nog Amerikaanse papieren bij regelen zogauw hij geruind is, als je dat zou willen.
Zie dat DD dat ook al vertelt.

Afgelopen weekend in Wateren geweest en daar was het bloedheet.
Zaterdagavond al gelijk naar de spartevijver gereden.
Afbeelding

Afbeelding
Zaterdag hadden we de Northern Trail ride.
Mooie rit, bloedheet weer maar te doen en erg gezellig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daarna mochten ze even op de wei maar Nina was hartstikke hengstig nadat ze naast een hengst op stal kwam te staan, wat we gauw verandert hebben , maar hengstig bleef ze en Blue kon het niet hebben dat Nina aandacht zocht bij het paard een wei er naast dus die blokte haar af en ging een parij staan showen. :wow:
Na een goed half uur beide maar weer op stal gezet, wel zo veilig.
Afbeelding

Gisteren nog een ochtenritje gemaakt naar de spartelvijver.
Voor dochterlief een dekje meegenomen zodat ze zonder zadel maar met dekje(met singel en beugels) te water kon en ze heeft zelfs gezwommen.
Blue bijna ook maar ik had mijn zadel nog op, wel laarzen en sokken uit en broek opgestroopt maar zadel is niet helemaal droog gebleven :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Al met al een fijn weekend gehad met mijn dochter en Tika had zich keurig gedragen alleen thuis.
Kalkoenen vonden dan weer mijn man een enge vent en waren blij dat ik er gisteravond weer was.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:21

@spatter: het is daar nog best diep. Had je de BM er op liggen die nat werd ??

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:26

Leuk veulen Donja!

Monmaster, leuk een cattledog! <3.

Spatter, ziet er als een leuk weekend uit! Lekker dat zwemmen.

Deze week komt de aannemer de schade opmeten. Hang elke dag aan de lijn bij de gemeente of ze aub asap de grachten willen komen vrijmaken. Want als het nu terug zwaar regent hebben we net hetzelfde voor. Alle grachten zitten vol zand en niets loopt door.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:35

Is dat de spartelvijver bij Appelscha? Ben daar al een paar keer wezen wandelen met de honden, maar nog niet te paard geweest.

mijn 3 jarige spikkel <3 :
Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:49

Bij Wateren, stukje daar boven, weet eigenlijk niet welke plaatsen daar boven liggen.

DD nee dochterlief rijdt met de BM en haar zadel hadden we er dus afgehaald en vervangen door een dekje.
Het was best diep ja, meer als 1.50 diep want Nina ging zwemmen.
kijken of een linkje werkt
https://www.facebook.com/irma.vijn/vide ... 222853116/

donja knappe spikkel <3

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:59

Heerlijke foto's spatter, heb al zin in mijn vakantie...22/7 in Heerden ( Veluwe).

De cattledog is erg groot.. Sinds zijn castratie wel erg braaf geworden...

Donja mooi spikkeltjespaard.

Hehe ik ben klaar.... Ik ga zo ff sporten....

Ik ben sinds vorige week gestopt met roken... Heb nu een fobie heel zwaar te gaan worden.
Dat stoppen met roken gaat opzich heel goed... Best trots op mezelf... ( 32 jaar gerookt)
Ik vond dat ik nu maar es te oud werd voor die onzin.... Zon momentje dat je boven jezelf uitstijgt, zeg maar. Ik stond in de winkel te wachten op de rij andere rokers.... Ineens dacht ik, wat ben ik toch sneu bezig... Omgekeerd... Naar de drogist gegaan en nicotine pleisters gehaald.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:07

Leuk weekendje Spatter. Gaaf zo'n vijver.

Hoe opgetuigd en bekleed rijden jullie buiten en in de bak. Ik hoor en zie veel mensen zonder bescherming rijden. Het lijkt of het weer meer word. Is dat zo of lijkt dat zo. Ik zit bv op de fb tinker liefhebbers en zie bijna alleen foto's zonder cap of iets. En aan hun haren te zien is die ook niet even afgedaan voor de foto. Mijn haar zit dan in ieder geval nergens meer naar. Vroeger reed ik ook wel eens zonder cap zeker hier thuis in de bak. Maar nu rijdt ik eigenlijk altijd met cap en sinds mijn vriendin haar rug gebroken heeft door een val ook een bodyprotector. Het verbaasde mij dat dat voor de kinderen op de manege niet verplicht is.

Goed van je monmaster.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:17

Lekker zo, in de vijver spatter! Leuk!

Knap hoor Monmaster, stoppen met roken! En wat fijn dat het zo goed gaat met Luna!

Kvulden, ik rijd echt altijd met cap. Ik ben een aantal jaar geleden alweer (minstens een jaar of 6, de precieze datum kan ik me zo niet herinneren) met een manegepony gevallen. Hij gaf een bokje en schoof onderuit, terwijl ik er nog op zat. Zelfs met cap had ik een hele zware hersenschudding. Twee dagen hartstikke beroerd geweest. Twee weken absolute rust moeten houden, geen tv, niet lezen, niet naar school, niet sporten. Ik mocht helemaal niks die twee weken. Na die twee weken weer heel rustig opbouwen, bij de minste hoofdpijn stoppen. Wat er precies gebeurd is, is voor mij altijd een gat in mijn geheugen gebleven, maar verder gelukkig geen schade aan over gehouden. Wel wat gevoelig voor hoofdpijn bij stress, maar migraine komt in de familie veel voor, dus dat is niet per se toe te schrijven aan de hersenschudding. Voor mij dus altijd een cap, en ik investeer ook echt in een goed passende, bij een val komt er een nieuwe. Er gaat ook echt niemand op mijn paard(en) zonder cap. Ook met mennen met de shet gaat er een passende cap op bij iedereen die op de sulky stapt.

Verder qua schoeisel heb ik altijd stevige schoenen aan, heb ook altijd een paar op stal staan voor als ik onverwacht langs moet en geen goede schoenen aan heb. Bodyprotector twijfel ik wel eens over of ik die wil. Ik heb er nog geen gevonden die me echt lekker zit. Zo'n airjacket lijkt me wel wat, maar die vallen wel in een andere prijscategorie natuurlijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:17

@monmaster: goed bezig!
@kvulden: ik rijd meestal met cap, maar niet altijd. Op de paarden van mijn vriendinnen eigenlijk altijd zonder. Laatst ook een keer op Walter zonder, was hem vergeten op te doen omdat ik al een muts op mijn hoofd had :')
Bodyprotector begin ik niet aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:20

@spatter: leuk filmpje, echt haar neus onder water :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:20

kvulden schreef:
Oh een regenpijp is ook mooi licht. Ik zag op MP staanders voor 30 euro per stuk met dragers.

Horsies heb je dan 2 dragers naast elkaar? Of hoe blijft anders de balk liggen?

Ja idd 2 dragers naast elkaar ;)

Regenpijp kan gevaarlijk zijn wanneer een paard daarop landt.. als de pijp breekt dan komen er scherpe punten aan.. mijn paard is niet zo handig dus ik durfde dat niet aan

Heerlijk dat zwemmen! Wij zijn gisteren ook lekker het water in geweest met de paarden

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:23

monmaster knap hoor!

Ik rij buiten met cap maar thuis in de bak zonder.
Zelfs toen we te water gingen hadden we beide een cap op, volgens mij verzuip je er mee als puntje bij paaltje komt.
Pas bij de vijver hadden we het zadel van mijn dochter eraf gedaan en het dekje om.
Heb dus 12 km gereden met een rugzak met dekje en beugels maar ze mocht van mij niet met dat dekje vertrekken vanaf de stalling.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:30

Dat zwemmen lijkt me zó tof om dat met Caj te doen! Maar die pijnst er echt niet over! := Dus dat bewaren we maar weer voor Bonaire.

Ik reed vroeger ook wel zonder cap. Zeker in de bak. Maar buiten altijd met. Inmiddels altijd een cap op en sinds ik 2 idiote paarden heb, ook een airjacket. Bij Sjaak heb ik die ook in de bak aan. Bij Caj dan weer niet, maar wel altijd buiten. Zo erg zelfs, dat gisteren, met die bloedhitte ik nog twijfelde, maar het toch niet aandurfde zonder airjacket. Zit ook erg tussen de oren. Want in een groep is ze meestal wel braaf.

Goed bezig, Monmaster! Volgens mij was jij toch al een voedselfreak, met allemaal gezonde dingen uit de natuur? Veel groen en weinig suikers. Kom je geen grammetje aan, hoor!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:39

Leukleuk, de spartelvijver. Vandaag zijn we precies een week terug uit Drenthe en ik heb nu al weer heimwee terug.
Wij hebben altijd een cap op, ook op de kar. Vorig jaar ben ik de kar omgeslagen. Mooi wel dat mij cap kapot was. Kon gelijk een nieuwe kopen.

Knap gedaan, Monmaster, in 1 keer stoppen.

Als hindernisstaander kan je ook nog een grote pion maken met aan de bovenkant een lepel. Niet heel moeilijk, maar ook niet in veel hoogtes te verstellen.
Er zit iemand in de buurt van Ermelo die redelijk goedkoop springmateriaal maakt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:03

Extreme gedragsveranderingen. Daar heb ik meerdere mensen over gehoord (en dan heb ik het natuurlijk niet over de positieve). En ik heb echt een heel lief paard.