Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:05

Plassen ze er niet op, bij jou? Ben zo bang dat het onwijs gaat stinken. Ik zou het wel rond de bestrating willen. Ik
Heb daar nu wel rooster. Dat bevalt ook goed, maar daar gaan ze niet op liggen. Dus een stuk met tapijt zou wel lekker voor ze zijn. Maar daar staat wel altijd veel water en ze plassen daar ook.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:10

Anders maak je eerst een plashoek. Ik heb op het verharde deel een ongeveer een m2 hooi liggen. Het is van wat ze knoeien. En dat leg ik ergens bijna in de hoek. Ze gaan er mooi boven staan plassen. Dus dat is dan opgevangen. En ik denk anders afspuiten en klaar. Ze hebben er nog niet op gemest.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:25

Dat oud hooi heb ik inderdaad ook in een hoek liggen. Maar ze plassen nu daar, omdat het im de bestrating heel nat is. Maar als dat droog is (door het tapijt), plassen ze daar op. Ik heb er 5 staan, dus ze hebben allemaal hun plasplek.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:30

Ok bij mij plassen ze allemaal op de zelfde bult. Maar ik denk echt dat het met de regen genoeg weg spoeld en anders even de spuit erop.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:43

Tjemig wat een regen...super nat.

Mijn oudste dochtertje heeft de bak gesleept. Dat vindt ze prachtig om te doen.

Afbeelding

Handig als ze op 1 plek plassen en mesten.
Behalve onze tinker. Die doet het net onder de slowfeeder.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:44

Met cap op, briljant!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:23

Haha...ja ervoor zat ze op de pony. En het regende, dus cap hield ze lekker op!
Veilig tuintractor rijden.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:13

Leuk zeg! Zulle foto's heb ik ook nog van mijn dochter <3 Dat is lang geleden en de shet is inmiddels overleden....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:33

Fijn zo'n hulp <3

Heerlijk dat Rosie zo geniet van haar tapijtje,ze ligt op een waterbed...luxe mormel is het :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:41

Date gaat al weer niet meer door. Hij dacht dat die gelijk bij mij thuis ging plaatsvinden... >;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:43

Hij liep wat op de zaken vooruit begrijp ik? :P Eerst maar eens wat drinken op neutraal terrein lijkt mij... :o

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:50

Die had andere bedoelingen je date :')

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:53

Anke lief die shet met je dochter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:57

Hahahaha, zoiets ja. En volgens mij is het net als jaren niet paardrijden, je wordt er toch knap roestig van...
Dus stel dat ik zo gek was geweest, had er toch geen donder aan geweest....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:01

Gelijk thuis de eerste date had ik ook niet gedaan!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:02

Wat een leuke foto Anke met die shet. Die van mij is zo klein, 80 cm dat ik er helaas geen goed ruitertje voor kan vinden. Alleen hele kleine kindjes waarbij je de pony aan een touwtje moet houden. Ik heb vorige week een sulky gekregen van mijn man. In april gaat hij , de pony, naar Friesland om beleerd te worden. Ik denk dat hij het wel erg leuk gaat vinden, gaat graag mee wandelen.
Lekkere vent Ohjajoh......helemaal met Tinky eens.
Jullie gaan zo hard, lees wel dapper mee over stofzuigers en mannen maar tegen de tijd dat ik ergens op wil reageren gaat het al lang weer over cavia's en vloerbedekking. Wel een toffe cavia flat :))

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:06

Oh haha...klinkt als een seksdate!

Leuk is mennen. Ben ZZ dressuur met eentje van 97 cm.
Dat is ook de papa van het veulentje dat bij de bruine shet in de buik zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:30

Ha, ha, ha, Ojajoh, wat een raar figuur. Wel jammer want het had natuurlijk ook gewoon een aardige, gezellig vent kunnen zijn waar je mogelijk nog eens mee had kunnen afspreken.

Het lijkt mij best lastig hoor, als je alleen bent en je zou best iemand willen ontmoeten....

Die Rosie! Heerlijke foto. Maar het tapijt is intussen ook door en door nat zo te zien?

Anke, wat een schattige dochter. Cool op de trekker!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:46

Anke schreef:
Oh haha...klinkt als een seksdate!

Leuk is mennen. Ben ZZ dressuur met eentje van 97 cm.
Dat is ook de papa van het veulentje dat bij de bruine shet in de buik zit.

Cool! Ik heb twee weken geleden mijn eerste menles gehad. Was erg leuk. Ik les samen met iemand die ik gevonden heb hier op Bokt. Zij had een advertentie geplaatst dat ze menles zocht omgeving Alphen aan den Rijn. Ik had haar een berichtje gestuurd dat ik ook op zoek was en als het haar lukte om dat te vinden of ze het leuk vond om samen te gaan. Menles gevonden hier in de buurt en nu gaan we samen. Leuke meid, klikt goed. Zij gaat mennnen met haar Shire van 1.85 en ik met mijn Shet van 80 cm. Groter contrast is bijna niet te vinden :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:52

_O- Shire en mini! Lijkt me fantastisch om te zien! ZZ dressuur met je shet is écht cool! Ik ben mijn b pony voor de kar aan het zetten. Wel lachen, want hij kan het niet en ik ook niet. Maar we kunnen al samen naar buiten aan de dubbele lange lijnen en hij heeft al een bandje getrokken. Dus we komen wel ergens. Maar de tijd, hè....

Lekkere vent, Ojajoh! Haha! Laat die date maar ff zitten, inderdaad. := ~~}> >;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:53

Anke schattig stelletje en mooi tractortje!

Ohjajoh wat jammer van je date!

Merken jullie ook dat het in de middag al ietsje langer licht blijft? Ben er zo blij mee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:01

Ja ik merk het ook Daan. Ook in de ochtend is het al iets eerder weer licht. Beetje afhankelijk van het weer, maar het gaat de goede kant op!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:06

Zeker merk ik dat! Bijna 3 kwartier langer licht al, 's avonds. Lekker hoor! Nu nog ff stoppen met regenen. Ik heb een meer ipv land... :evaw:

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:13

[***] het valt reuze mee met hoe nat de vloerbedekking is. In het achterste stuk zie je water inderdaad. Dat komt om dat ik het zo over de modder heb gegooid en daar lag een plas van 20cm diep en wel 1,5 meter. Daar Jan niets tegen op. Maar ook daar is dan nu een harde ondergrond. Even wachten op meer droog weer. Dan kan ik hem even oprollen en de ondergrond glad maken. Misschien nog iets extra zand erbij. Er zit daar een beetje een kuil en op een andere plek een bult. Dus dat moet goed komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:15

Bij mij net ook weer een dikke bui -O- , en vanmiddag gaat uiteraard weer waaien!! Ben het zo zat, dit k..wind.

Maar goed, het kan natuurlijk nog best wel eventjes winter worden, maar het kan nooit zo heel erg lang duren. Kwam gisteren de BBQ vleestang tegen in de la *\%/* , manlief en ik zijn direct aan het mijmeren geslagen over heerlijk BBQ-en met mooi weer en heerlijke lange avonden.....

Verder heb ik gisteren mijn online assesment gedaan, pffff dat viel nog even niet mee, moet ik eerlijk zeggen. De persoonlijkheidstest ging prima, maar de capaciteitentest heeft mijn hersens flink laten kraken. Ga straks bellen met het bureau dat de tests maakt en beoordeeld en dan wordt mijn resultaat met mij besproken, vervolgens dien ik toestemming te geven om het aan mijn potentiële nieuwe werkgever door te geven. En dan maar weer afwachten of ik nog op gesprek mag komen. Dat solliciteren is echt waardeloos hoor.

Vanmiddag nog weer een gesprek bij een ander bedrijf, maar ik vind de functie waarvoor ik de tests heb moeten doen veeeeeeel leuker. Nou ja, eventjes doorbijten.

Dat klinkt goed kvulden. Ik vind het zo'n gaaf gezicht om Rosie en andere paarden erop te zien liggen. Dat geeft wel aan dat ze die prut dus echt niet grappig vinden. En ik begrijp nu ook heel goed waarom mijn paarden op de pensionstal in de loop van de winter niet meer door de prut naar het stukje land wilden. We hebben het afgelopen jaar veel geld uitgegeven, maar hadden het er gisteravond nog over dat de bak draineren en op laten klappen toch zo'n beetje de beste investering is geweest die we gedaan hebben!

Net lagen er ook gewoon weer 2 languit te pitten in de bak, goh wat kan een Penny daar blij van worden!!