Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mika11 schreef:Ik zat toevallig net op een site te kijken van een manege in Voorschoten.
Paarden staan zomer en winter 24/7 op stal.
Geen weidegang of paddocks.
Alleen losgooien is mogelijk, in de longeercircel als ie vrij is.
En je mag niet met je eigen paard van het terrein af ivm overlast voor de buurt, en druk verkeer.
En raad eens....er is nu geen plek vrij voor pension, alle stallen zijn vol.
Dat verbaast me dan wel weer, dat mensen daar willen staan met hun paard.
Gypsy schreef:hipkippie schreef:Als ik dan moet kiezen tussen 24/7 in een paddock of overdag weide en snachts stal dan kies ik toch voor t laatste. Waarom? Meer ruimte om de benen te strekken en in een weiland hebben ze toch wat gras om te knabbelen. Mijn pony vind t bijv ook niks aan om in de bak te staan, vind een paddock dan net zo iets. Heb zo'n idee dat ze zich daar gauw verveeld. Vind t wel erg lief hoor dat jullie meedenken:-)
edit ik ga ervan uit dat ze het hele jaar in de paddock moet. Als t alleen de wintermaanden is is zoiets wel te overzien.g
Hier heb ik twee schuilstallen, en drie plekken met onbeperkt ruwvoer. Wel lage energie waarden, ze moeten niet tonnetje rond worden. Ze vermaken zich prima met van alles en nog wat. In de zomer gaan ze overdag op de wei. Het is dit of 20 uur op stal, nou mijn paarden weten wel wat ze liever hebben! Zandkoliek heb je niet zomaar, als je daar al bang voor bent kun je het zand redelijk simpel aanpakken.
hier is de plek van de paddock net wat hoger en uit de wind, t is geen bodem als in een rijbak maar wel grotendeels droog en stevig. Wij hebben gekozen niet te draineren oid, gewoon twee vrachtwagens zand en volgend najaar weer een beetje aanvullen. O en ja, we zitten hier op kleigrond. Ik denk altijd graag in mogelijkheden ipv problemen.
kimrhijns schreef:mika11 schreef:Ik zat toevallig net op een site te kijken van een manege in Voorschoten.
En je mag niet met je eigen paard van het terrein af ivm overlast voor de buurt, en druk verkeer.
De paarden mogen het terrein wel af alleen niet te voet. Je mag ze wel meenemen met een trailer. Dit niet alleen voor de overlast van omwonende maar ook omdat de manege aan een drukke weg zit.
kimrhijns schreef:mika11 schreef:Ik zat toevallig net op een site te kijken van een manege in Voorschoten.
De paarden mogen het terrein wel af alleen niet te voet. Je mag ze wel meenemen met een trailer. Dit niet alleen voor de overlast van omwonende maar ook omdat de manege aan een drukke weg zit.
Sees schreef:max66 ja dat begrijp je toch niet?
Supervixen schreef:Ik sta ook in de buurt van Arnhem, bij een pensionstalling en die van ons gaan normaal gesproken in de winter van twaalf tot vier uur in de wei. Dat is relatief gezien natuurlijk ook kort, maar deze stal is momenteel mijn beste optie en het dichtst bij mijn huis.
Alleen is de wei zo slecht, dat ze nu maar van één tot vier uur in de wei gaan. Er staat ook bijna geen gras momenteel dus ze zijn echt met elkaar aan het klooien. Alleen met mijn paard heb ik geluk, want zij gaat 's morgens vroeg met een paard die niet bij de rest van de kudde kan en als die dan rond een uur of één naar binnen gaat, mag de mijne vaak nog wel buiten blijven bij de rest van de kudde. Dan staat ze van ongeveer half elf tot vier uur buiten.
Op de dagen dat ik vrij ben, ga ik vaak twee keer op een dag naar stal, één keer rijden en één keer buiten aan de hand wandelen/grazen.