@boemel: jij piest/poept toch ook niet over je eten heen Als optie kun je overdag de stallen dicht doen, mits ze dan een zandpaddock hebben om hun behoeftes te doen
Hier hebben ze even op de wei gestaan terwijl ik de PP aan het inrichten was (hooi- en waterbak vullen) . Kunnen ze iig tot een uur om 3 in de schaduw staan.
Dan is het ook logisch dat ze daar dan hun behoefte doen, al is het ook niet ongewoon voor paarden om er speciaal voor de stal in te gaan. Wat ik wel doe als ik de stal van Jasmijn open zet is haar bedding (wat net 1 m2 is want er ligt ook een HIT-Softbed in) aan de kant schuiven (tegen de wand). Dat ontneemt ze vaak ook al de lust om in de stal hun behoefte te doen.
_Lorette_
Geplaatst: 17-06-22 14:21
1 jaarling komt ook speciaal naar de stallen gewandeld om in een stal (maar vooral niet haar eigen) te plassen of poepen. En dan kuiert ze rustig weer terug.
Ik heb een grote zwak voor Boos (zij helaas niet voor mij), dus ik gun het haar van harte.
Het is verschrikkelijk warm nu. De paarden hebben schaduw in de wei, in de paddock en in de stal, maar ze staan alweer een tijd in de volle zon en waren net nog enthousiast aan het draven.
Er staat idd wel een beetje wind, maar als je in de paddock loopt is het net de Sahara zo bloedheet is het er. Morgen nog erger. Ik heb Jasmijn maar haar lichte vliegendeken op gedaan, hopelijk voelt dat iets koeler aan dan haar eigen zwarte haarkleed.
Ik zag ze allemaal onder de overkapping staan en heb vervolgens maar een flinke hoeveelheid hooi neergelegd in de schaduw. In het stuk wei waar ze lopen is geen schaduw, dus dan wil ik niet dat ze daar heen moeten om te eten.
Hier ook zo`n eikel die speciaal naar binnen loopt om te pissen en poepen maar diezelfde gaat ook elke avond minimaal 3 a 4 uur liggen ( heerlijk zo`n camera) dus het stro eruit wil ik ook niet, mar wel een hoop werk zo met uitmesten want die stal is elke dag zeiknat en vol poep
Hier ook een binnen pisser, zo irritant! Is op t eind van de dag wel ‘t lekkerste plekje aan deze kant. Aan de achterkant van de wei hebben ze ook nog een schaduw plekje
Ik heb ze al even naar een deel van de paddock verbannen, want het hooi is net bij de buren aangekomen en komt dus straks deze kant uit en Boon is er als de kippen bij om de balen uit je handen te rukken als je langs loopt
Hier plassen ze helaas ook nog binnen, op de matten. Het siepelt keurig door de spleten en nu ligt het onder de matten. En dat stinkt ook vreselijk idd. In mn zomervakantie in aug ga ik alle matten eruit halen, afspuiten, de stal schoonspuiten en dan alles terug en toch weer strooisel erop.
Wat een hitte zegt. Ze voorspellen 32 graden hier vandaag. Ga zo het badje opzetten voor de kinderen (stond er al 1 maar die is lek gegaan van de week) en dan lekker keutelen vandaag. Paarden heb ik 8.30 op de wei gezet maar daar hebben ze geen schaduw dus einde ochtend haal ik ze weer naar de paddock.
Ik heb al járen rubber matten in de stallen en ik haal ze er nooit uit en het stinkt ook niet. Ook als ik eens een hoek optil van de HIT-matras is het na 15 cm gewon droog er onder.
Wel moet ik nodig weer eens stofzuigen, want er hangt het nodige aan de balken
@marjan: dat ziet er niet fraai uit. Waardeloze beesten Dat plafond is ook wel apart. Nooit in een huis gezien eigenlijk een stenen plafond. Zal wel lekker zwaar zijn (en dat het blijft hangen ) Sterkte met het hooien vanmiddag!
Hier ligt de voorraad (haast 70) weer in de schuur, dus ik kan er weer even mee vooruit. Met dank aan de buren die zijn komen helpen met lossen en sjouwen . Zelf hadden ze er ook net 200 'achter de kiezen' en degene die ze kwam brengen moest nóg ergens een volle wagen lossen.
Het is heel mooi droog spul, dus ik ga het zo al iets voeren (en mengen met het oude). Ook heb ik het iets losser gestapeld om evt broei voor te zijn. Een hele nette prijs ook voor €4.25 (vorig jaar €4 ex bezorgkosten).
Oh lekker zeg! Hier helpen de buren straks ook hij kwam net nog ff schudden.
Verwacht 80 baaltjes, voor t persen betaal ik dacht ik 65 cent per baaltje en dan geef ik de buurjongen nog wat voor het schudden en maaien (ze willen er niks voor maar hij krijgt wel wat)
Dan kan het wel uit om een stuk weiland te hebben. Voor mij wat dat betreft wel echt een toekomstdroom om ooit een groter stuk grond te hebben. Maar achter laten wat we nu hebben zou wel heel moeilijk zijn.
Heb laatst ook 74 balen gehaald. Altijd even flink sjouwen. Nog wel van 2021. Waar ik haal heeft nu ook gehooid, maar moet natuurlijk nog 6 tot 8 weken liggen. En zo veel opslag heb ik niet. Dus dan maar zo.