Buddy kan met mijn paarden wel heel goed, er is nu 1 merrie die niet zo aardig is tegen alles wat kleiner is dan haarzelf dus daar kijken we wel mee uit
Ik denk dat Boon het ook niet weet te waarderen. Toen ik vroeger nog een Appie huurde heeft die de staart van de stalkat eens flink ontveld omdat die met opgeheven staart onder zijn staldeur langs liep. Krijsen dat beest Was ook best een sneu gezicht.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 29-03-21 12:42
Het ruintje zou het ook zo lief niet doen, die bedoeld het dan wel lief maar is te lomp En betreft hondjes, de RotHerder is wel lief, maar ook te jong en springerig, die laat ik er dan ook weer niet bij in de stal. In de weide komen de honden sowieso niet als de paarden buiten staan. Te bang voor ongelukken.
Maar zo lief en voorzichtig als Abby is, dat is met geen pen te beschrijven. Dat is zo'n ongelooflijk zacht paard.
Ik wil geen honden in de buurt van mijn paarden maar het ziet er wel heel lief uit zo DuoPenotti.
Mijn warmbloed heeft wel eens toen hij nog op pension stond bijna op de staart van de stalhond gestaan, hij mistte gelukkig alleen haar. Mijn IJslander heeft de stuiten op het lijf gejaagd van onze poedel, mijn IJslander wilde spelen. Poedel vond het doodeng.
Samen buiten prima maar niet binnen beenafstand van de paarden en alleen onder toezicht.
Laurie
Geplaatst: 29-03-21 13:00
Ik ben een beetje laat, maar alsnog gecondoleerd en sterkte Prairy
Voor jou ook sterkte Lynn_Nikita Kan me goed voorstellen dat het een onwijs frustrerende situatie is.
Heerlijke foto van je twee knapperds samen DubbelFun!
Zanzi heeft een hart van goud Flew! Maar wat een schrik, echt niet grappig zoiets... Dan word je in een paar minuten ineens een paar jaar ouder.
Koliek is ook onwijs schrikken! Gelukkig is je paard weer opgeknapt Bianca
Wat leuk zo'n mineralenbuffet Maartje!
Wat een geweldige foto's heb je gekregen Utopia Die foto van jullie samen moet je echt afdrukken hoor!
Haha voorjaar in de bol Malenka, wat een knap stel is het samen!
Wat lekker dat ze weer even op het gras mochten Karin, na vier weken zonder wordt het wel extra gewaardeerd
Zo lief dat filmpje DuoPenotti
Ik ben weer een beetje bij geloof ik... Druk weekend gehad, begonnen met scriptie en zaterdag mochten we ons nieuwe kleine vriendje ophalen. Meet Bammetje
Silly, Bij Abby weet ik gewoon dat het kan. Die heeft nog nooit in haar leven gehapt of getrapt. Niet naar mensen, niet naar paarden, gewoon niet. Staat ze op de wasplaats laat ik er geen honden bij, puur als ze schrikt en een pas opzij zou zetten oid. Maar zo onder de voerbak kan ze niet eens komen al zou ze schrikken. Daarom liet ik het ook de gang gaan.
DubbelFun
Geplaatst: 29-03-21 16:29
Omdat ik met de cavia's buiten zetten altijd zit te emmeren met waar de wind vandaan komt (ivm het winddichte stuk ren) heb ik maar een windvlaggetje gemaakt. Ben benieuwd wat de Friezen van Buuf er van vinden
Leuk dat die naam ook zo in de smaak valt, we waren het er heel snel over eens dat het Bammetje moest worden haha.
Dat vlaggetje levert vast een paar verbaasde blikken op DubbelFun
Hoe gaat het nu met jouw paard DuoPenotti? Ik heb een beetje getwijfeld of ik het hier kwijt wilde maar Jannie heeft ook last van headshaking... Ze is vorig jaar twee keer beoordeeld door Utrecht, omdat ze het op zich heel mild heeft komt het vooral neer op strak management. Ze gaat in het hoogseizoen met kapje op de wei in als ik buiten een rondje wil stappen maak ik een netje aan de neusriem vast. Vind het zelf nog steeds heel verdrietig dat ik niet met haar naar het bos kan of gewoon een keer buiten kan trainen. Veel meer dan stappen is helaas echt te belastend, dus ik rij haar altijd binnen. Vandaar ook de uitstapjes naar de aquatrainer Los van het feit dat het goed voor ze is hoop ik dat ik haar zo toch een stukje afwisseling kan bieden en het leuk kan houden.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 29-03-21 18:19
Ik durft het nooit hardop te zeggen, bang dat het dan plots niet meer goed gaat. Maar mijn merrie is echt gebaat bij de klassiek homeopaat. Ze begon weer met kriebelen, geef druppels en het gaat weer goed. Geen 100% iets zie ik altijd wel, maar zo weinig. Ik kan ook gewoon rijden, gebruik geen netje, dat schuurt ze af want vind ze echt irritant. En vooral ze kan de hele dag buiten staan. Oke, op de ergste dagen moet ze rond 16.00 naar binnen, betere dagen rond een uur of 18.00 (al staat ze nu ook nog te grazen) maar toen ze het voor het eerst had kon ze hooguit 2 uur buiten staan. En dan kreeg je dit:
en dit is nu ter plekke gefilmd nu. Een saai grazend paard Maar hoe gelukkig je daar van kan zijn
xXutopiaXx
Geplaatst: 29-03-21 18:40
Dank Laurie! En ik krijg nog 14 foto's... ik kan straks echt niet kiezen welke ik moet afdrukken.. een welbekend fenomeen bij iedereen hier denk ik Bammetje
Haha leuk vlaggetje DF!
Belker
Geplaatst: 29-03-21 18:54
Wat een lief Bammetje En DP, wat schattig Abby en Bo.
Wel bijgelezen maar de rest ben ik kwijt, sorry. Vandaag lekker buiten bezig geweest. Blad en takken opgeruimd en mijn rijwedje weer een meter breder gemaakt. Nu bedenken wat we met de ondergrond gaan doen........
Wát een ellenlange dag was dit. Zo nog even sprokkelen voor een voerpuzzel voor de paarden
Dais_
Geplaatst: 29-03-21 19:44
Bammetje, zo noemen wij een boterham afgekort... dit Bammetje is ook wel om op te vreten
Belker, wat is rijwedje?
Utopia, zoveel keus!! Succes met kiezen!!
Hier is Indy helaas weer gaan schuren. Ze staan weer iets langer op het gras en de ellende begint weer. Nu staan ze er terug 2 uur op per dag. Hopelijk scheelt het iets.
Gelukkig! Welke vaccinatie had je? Ik zie nu al op tegen de 2e, 3 dagen op bed gelegen met koorts
Hier vandaag begonnen met de stallen schoonspuiten, als het goed is word dit weekend alle mest over het land gereden, en dan kunnen we daarna verven. Eindelijk weer zomer gevoel