biancaaaa schreef:Totale ruimte is 5,44 X 8,43. Ik had bedacht de eerste 3 meter enkel overkapping (geheel open zijkanten), en de overige 5,5 X 5,5 dan echt stal met dichte wanden en 2 openingen?
Maar hoe groot dienen de openingen te zijn? Voor 2 max. 3 paarden
Er ligt beton, welke bedekking kunnen we daarop beste toepassen (onderhoudsvriendelijk / beperkt opslag voor strooisel)?
Hele ruwe schets so far:
[ [url=m/7RpSkS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik denk dat ik maar 3 wanden zou plaatsen en de kant waar de overkapping zit open zou laten. Dan zou ik een rolsysteem (ik zag dat laatst ergens voorbij komen, handig!) met windgaas aan de overkapping maken. Kun je in de winter als het nodig de open kant dichtmaken met windgaas. Dan kunnen ze er nog wel aan de zijkant in toch?
Bodembedekking; ik zou of kiezen voor flink stro (meer afval, wel fijn in de moesttuin etc) of vlas oid. Wij hebben stro omdat ze er ook van eten. Anders dikke rubbermatten met een dunnere laag stro/vlas.
Ik vind het belangrijk dat de paarden zacht en droog kunnen liggen en neem voor lief dat ze het iets vaker dan ik perse leuk vind het ook als toilet gebruiken...
Cemlys schreef:Even een vraagje, wat voor verlichting hebben jullie buiten bij de paddock. Ik heb het vnl nodig om ze s winters s avonds buiten en binnen te kunnen zetten.
Laatst ging het hier over graszaad. Iemand de tip voor goede kwaliteit laag in fructaan graszaad? We gaan binnenkort het nieuwe stuk weide inzaaien. Ik ken pavo maar er is vast meer
Wij hebben geen verlichting buiten, niet nodig. Ik gebruik een goedkope hoofdlamp van Praxis om de netten te vullen.
Ik zocht graszaad en schreef eerder dit: Ik heb op de site van Bio Ron gekeken wat hij adviseert. Ziet er mooi uit maar ga ik aan failliet op dit moment. Ik overweeg dit mengsel te gebruiken: https://www.graszaaddirect.nl/rudloff-e ... -10kg.html Dat lijkt redelijk op het mengsel van Bio Ron en is de helft goedkoper...
Ethelate leuk om je plek te zien! Mooi die houten hooibak. En gezellig met een kipje erbij.
Daihyo ziet er top uit! Ik ben heel benieuwd of de voerbak goed blijft staan of dattie gaat schuiven op de stenen. Heb je de opsluitbanden nieuw gekocht of ook 2ehands?
Pfff, zo bijgelezen!