Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:42

Dat is idd geldklopperij.
Paar jaar terg een top strandrit gemaakt.
Allemaal in de bak starten. Even stap, draf en galop. Was je gevorderd genoeg. Ging je mee op rit. Anders pech.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:54

Wat jammer dat de rit zo tegenviel. Ik vind al die witte plekken echt geen reclame. Slecht passend zadel of een bacterie (uit een veel te vies zadeldekje, hoe anders krijg je zoveel paarden met op dezelfde plek een bacterie) net zo slecht.

Gelukkig krijgt de shet nu weer goed te eten. Hopelijk knapt ze snel op.

Hier komt vandaag de DA om te enten en de gebitten te doen. Fleur maakt proppen, geen idee of ze ooit een tandarts heeft gezien. Ben benieuwd wat voor schade ze heeft

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:58

De shet krijgt altijd goed te eten. Niet nu in eens?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:06

Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Excuus

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:24

Geeft niks.

Ik ben voor deze shet nog wel opzoek naar een heerlijk warme winterdeken. Ik heb nu een 100grams en wil deze winter overstappen op een warmere. Dus al iemand nog iets heeft liggen. En anders ga ik op zoek naar een nieuwe.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:43

Vandaag 8 jaar getrouwd!
Kan het alleen niet echt vieren. Daan is weer begonnen met werken vandaag en ik ben begonnen met mijn aangepaste dieet voor het onderzoek. Donderdag gaat het gebeuren en ik slaap er nu al slecht van.
Zie er vreselijk tegenop.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:57

Gefeliciteerd.
En sterkte met je dieet en de komende dagen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:17

Gefeliciteerd. Jammer dat je het niet wcht kunt vieren. Misschien vanavond nog geven.

Sterkte met je onderzoek.

Zijn er hier mensen die een hoes om de trailer hebben. How bevalt dat?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:42

Nee, mijn trailer is een bofkont en staat binnen. Ik heb wel eens (topic hier op bokt) gelezen dat die hoezen juist vocht vasthouden (condens aan de binnenkant) en het daarom juist niet helpt.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:05

Shet ziet er inderdaad niet top meer uit, maar ik waarschijnlijk ook niet meer als ik tegen de 90 loop ik heb hier ook een oude pony gehad en het is echt lastig die op gewicht te krijgen/houden.

Anke wat balen van je rit, ik kan me voorstellen dat je baalt als een gek want het was ook niet echt goedkoop.

Chasey, heel veel sterkte

Wij hebben een hoes om de caravan (zelfde idee als de trailer) . Het was best een dure hoes maar na 2 jaar is hij al echt slecht. Ik merk niets van extra condensvorming of zo. En als je de trailer vaak gebruikt lijkt het me echt onhandig eigenlijk om de hoes er steeds op en af te doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:06

geen ervaring mee, staat helaas buiten. hoop dat ik ooit een carpot kan bouwen waar die onder mag staan. Volgens mij is er wel ooit een bokt topic over geweest

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:43

Zo ik ben weer terug van vakantie en alle beesten leven nog. Altijd fijn :=

Kvulden, arme shet. Kan mij voorstellen dat je met die hoeveelheden voer best wanhopig wordt soms. Ik heb helaas geen tips maar wil je wel sterkte wensen. Hopelijk is ze snel weer wat dikker. Heb je al de uitslag voor cushing?

Anke, balen zeg! Altijd lastig paardrijden op vakantie. Verder wel een fijne vakantie gehad?

Chasey, gefeliciteerd! Alvast heel veel sterkte voor donderdag. Hoe is het met je dochter?
Laatst bijgewerkt door Selka op 08-08-17 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:46

Ik ben gisteren in overleg met de DA begonnen met medicatie voor Cushing. Ben venieuwd hoed het gaat.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:53

Hier leven de beesten ook nog na mijn weekend castlefest, yay :+

Wel heeft de boer zijn weiland wat tegen mijn stukje gespoten met niet zo lieflijk spul waardoor ik even 2 meter afstand moet houden voor 2 weken van de draad. Doe maar een stukje meer voor de zekerheid :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:20

Altijd even voorzichtig met hardnekkig gif.

We hebben niet zo een geweldig weer gehad. 2 mooie dagen. En dan gelijk verbrand (gisteren).
Nu in twijfel of we woensdag op de terugweg nog in NH voor een strandrit gaan of niet..

Hopelijk helpt de medicatie

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:55

Lynn_Nikita schreef:
Mijn eerste vakantiedag! !

Regent t al de hele ochtend -O-

Wat een rotweer he :(

Fabster schreef:
Haha! Hier wel droog en zonnig. Ook 1ste vakantiedag van mijn man. Volgende week vertrekken we naar Denemarken. Voorspellingen zijn: hele week regen.... :')

Mooi vooruitzicht :Y)

Anke schreef:
Paar keer gevraagd. Gaan we ook nog draven en galopperen?
Ja zo...nu nog even stappen. Zucht. En dan echt maar een paar seconden en dan weer lang stappen.

Balen dat de rit zo tegenviel!

Chasey schreef:
Nou ja, wat raar!? Had ze er geen zin in ofzo?! Waardeloos.

Ik had vandaag nog even een buitenritje willen maken, maar ik moest Nick inleveren! :+
Kind had nog wensen ook: "Hij moet wel een mutsje op en ik wil graag de Go Pro op mijn cap, zodat ik kan filmen". :')
[ Afbeelding ]

(Zit aan touw hoor, heb touw weggeshopt :+ )
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Die eerste foto is geweldig! :D

Selka schreef:
Zo ik ben weer terug van vakantie en alle beesten leven nog. Altijd fijn :=

Altijd fijn als ze nog leven :D
Fijne vakantie gehad?

Hier gooide het vreselijke weer vandaag ook al mn plannen om. Geen middagje stal :(
Maar heb wel wat km's kunnen maken met inpakken dus het was niet voor niks.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:30

Hier viel het nog mee met het slechte weer. Vanmorgen nog heerlijk 8,5 km gewandeld met de honden. Alleen het pannekoekenhuis dicht. Dat was weer jammer. Vanmiddag tijdens de regen allerlei dingen geregeld en net de paarden weer zo goed als droog kunnen doen. 2 paarden bekapt. Alleen de Belg nog voor ik op vakantie ga. Daar wirdt inderdaad ook veel regen voorspeld, maar dat mag de pret niet drukken. Regenkleding mee en beetje timen. Voordeel van regen is dat alle buitenactiviteiten lekker rustig zijn... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 05:55

Citaat:
Voordeel van regen is dat alle buitenactiviteiten lekker rustig zijn...

Zaaaaalig! Gisteravond heerlijk in de regen met mijn pup, nou ja, jonge hond want hij is 7 maanden, gewandeld. Geen fietsers, hardlopers of wandelaars. Kan ik lekker oefenen met loslopen *\o/* .

Balen voor sommige dat jullie vakantie is tegengevallen.
Waar in NH zou je eventueel nog een rit willen maken Anke?

Hier is er gistermiddag en avond wel weer lekker wat gevallen. Ben er wel blij mee, gras heeft het nog steeds hard nodig!

Ik heb voorlopig nog geen vrij. Eerst gaan mijn collega's en ik ga waarschijnlijk in september. Ik blijf lekker thuis :j *\%/* :j . Vind ik heerlijk!

Iedereen die nog vakantie heeft of op vakantie gaat; Veel plezier!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:53

Plaats maakte niet zoveel uit.
Echter was overal 10 of 12 jaar de minimum.
Eentje in overleg mocht het wel jonger als ik zelf meeging op rit. Echter waren ze vol. Op de reservelijst gezet. Niks meer gehoord. Dus helaas...gaan we naar huis. Zonder strantrit.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:54

Regen is goes voor het gras!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:58

Ja op zich een prima vakantie gehad. Spanje was goed warm maar Frankrijk toch ook wel bewolkt en mwah qua temperatuur. Wel beter dan in NL maar toch..

Dames en heer ;) ik heb een probleem en hoop dat jullie nog ideeën hebben. Gentleman ontsnapt sinds 2 maanden dagelijks. Hij gaat naar weides waar mooi groen gras staat in plaats van het droge gras afgewisseld met groen waar hij toegang tot heeft. Hij heeft geen honger, het is een vetzak dus het is puur voor de lekker dat hij ontsnapt. Ik kon maar niet ontdekken hoe tot hij voor mijn neus door zijn knieën zakte en onder de draad door schuifelde.
Voor jullie beeldvorming - paard van 1.80 kruipt onder draadje van 70 cm door - :x En ja er staat stroom op (8V gemeten) maar blijkbaar is stroom krijgen fijn? Oplossing nog een draadje spannen en hij kruipt gelukkig niet onder 30 cm door.. hihi

Echter gister rent meneer waar ik bij sta door 3 lagen!! schrikdraad (onder spanning) heen. Complete verwoesting van de draad en palen doormidden. Hij heeft gelukkig niks. Gekke is dat hij niet in paniek was. Hij raakte pas in paniek toen hij midden in de groene wei stond en de ravage zag... 8)7 8)7

Maar nu ben ik dus bang dat meneer dit een keer doet bij de buitenomheining en dan staat hij na een paar 100 meter op een provinciale weg waarschijnlijk samen met de andere heren. Ik ga nog een extra koord spannen en nogmaals een rondje meten maar hebben jullie nog ideeen? Het is helaas geen optie om er Heras hekwerk omheen te zetten aangezien ik de wei huur.

Vriend grapte gister dat we bij onze eigen woning maar een muur moeten bouwen met wachttorens incl. gewapende bewakers.. niet grappig.
Laatst bijgewerkt door Selka op 09-08-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:02

kvulden sterkte met de shet, knap dat ze al zo oud is , lijkt echt wel ouder als 28, mijn welsh Atje was met 24 nog gewoon van kleur maar kreeg ineens zware hoefbevangeheid en had volgens de DA waarschijnlijk cusing, ze was niet meer te helpen en ondanks dat ze er nog geweldig uit zag, hebben we haar in moeten laten slapen, ze kwam door de pijn niet meer in de benen.

chasey nog gefeliciteerd!

Ik was 4/ 8 , 29 jaar getrouwd en we waren voor een lang weekend naar Akersloot.
Echt 4 prachtige dagen gehad met schitterend weer, veel aan het strand gezeten en maandag nog met een bootje wezen varen en gruwelijk verbrand :')
Was gisteren effe wennen aan al die regen.
Beestenboel was verzorgd door mijn jongste dochter dus geen zorgen .

Trailer staat hier buiten, wel beschut.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:05

Selka sterkte met het varken!
Ik heb ook zulke gehad, totaal geen respect voor stroom, 1 van de redenen dat ik er geen behoefte aan heb.
Geen idee hoe je dat op lost.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:33

Ik heb ooit ergens gelezen dat ze dan een stuk stroomdraad om het paard heen wikkelen (geen idee meer hoe ze dat precies deden. Ik geloof borst/nek of eventueel neus in ieder geval, zodat ze een flinke tik krijgen als ze stroomdraad aanraken). En die leerde het toen toch wel goed af! Ik zal eens kijken of ik het nog ergens terug kan vinden.

Edit: gevonden! [VSW] Alweer door de draad

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:09

Teletubbie antenne en om het halster gedraaid. Dan krijgen ze een giga oplawaai.

Lijkt me heel frustrerend.
Als ze eenmaal een trucje hebben, is het lastig om dat eruit te krijgen.