Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:28

Stukje schuin uitgraven. Opsluitbandjes dan stoeptegels platen beton oid en rond om damwand. Gekocht in Haelen. De palen heb ik met bouten vastgezet aan de opsluitbandjes

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:44

WoW monmaster, wat fijn dat het zo goed gaat! Ben wel een klein beetje jaloers :o

Hihi ohjajoh, ik had het andersom vanmorgen. Kliek was natuurlijk vorige week niet naar het bos geweest ivm straftraining voor zijn rug. Omdat hij ook al niet van werken met warm weer houd zat ik er vanmorgen om 8 uur op om te kijken hoe hij in het bos zou lopen. Voornamelijk hard dus. Meneer wilde even laten blijken dat hij helemaal niet oud is en het bos was toch nog leeg dus prima hoor. :D ik hou daar wel van, heerlijk paard.
Daarna een half uurtje met die kleine in de buitenbak van de club getrained en sindsdien hang ik met eten, drinken , boek en katten op de loungeset in de tuin. Wat een naar leven :P

Die birdcatcher spots lijken het echt te zijn! Thanx voor de tip! Altijd leuk als je paard iets mafs heeft waar niets over bekend is. Heb wel foto's gemaakt.

Esra in al haar Hollands glorie
Afbeelding

En de stippels in close up

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:51

Daar zit een beste buik aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:02

Gelijk een mooie test voor bijrijdster van de week: zeg ik lekker niks en laat ik haar rijden, kijken of ze iets merkt... }>

Maar morgenavond doe ik die 2 zwarte van mij een ritje niet aan: heb al besloten ze eens lekker te gaan wassen.

Oh ja trouwens Nathalie : heb vorige week weer verdunde butox op allebei gesprayd en deze keer was er niks aan de hand!
Ze is wel klaar met verharen ook, zou dat het kunnen zijn geweest? Schiet mij maar in een kapotje maar snap er niks meer van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:11

Hehe, we beginnen stilletjes aan het einde van de opkuiswerken te zien. Er was hier iemand die voorstelde om te helpen als we niet te ver weg woonden, bedankt voor je voorstel, ik vond het echt super lief. Tuurlijk is het erger om zoals bij Kirr water in huis te hebben, bij ons zat het op plekken waar het niet zo'n ramp is, als het niet vlak voor je reis gebeurd. Vandaag is mijn schoonbroer komen helpen en morgen komt mijn pa. De stal en het grootste deel van de garage/kelder is klaar. Morgen moet ik nog mijn voorraad in orde brengen en het laatste stukje kelder.

Ondertussen ging ook de zoektocht voor een plekje waar Quickstep terrecht kan, verder. En ik heb een wei 5 km van mijn huis gevonden, pal op mijn woon-werk route. Ik wilde eerst iemand zoeken om de kosten te delen, maar ik mag de wei in stukken delen en kan dus een paddock maken aan de schuilstal, die ik nog moet zetten, en de wei in stukken verdelen. Het gras staat kort, want er lopen nu nog 2 paarden op, dus ik moet niet bang zijn dat Bacardi en Macho zich overeten, dus overweeg ik om mijn 3 mannan samen te zetten. Ik zou ze nog wel tijdens de 3 donkerste maanden thuis zetten. Al zal ik dan wel 2 keer per jaar beroep moeten doen op iemand om tenminste 2 van mijn mannen te vervoeren, ik zie me nog niet met 3 paarden aan de hand 5 km wandelen. Ik mag er ook gebuik maken van een piste, dus tijd om me op het grondwerk te storten.

En ik kreeg vandaag een foto van mijn nieuwe mannetje
Afbeelding

Ben ik hier trouwens nog welkom als mijn mannen maar 3 maand per jaar thuis staan?

Lynn, sterkte met het verlies van jullie pony, koliek blijft toch echt wel de grootste nachtmerrie als je paarden hebt.

Monmanster, fijn dat je nieuwe meisje thuis is, ziet er goed uit.

En ik zag hier ook nog een mega schattig veulen voorbij komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:17

Uiteraard ben je meer dan welkom dan Sandra.
Is toch fantastisch nieuws als je ze alle 3 zo bij je in de buurt kunt houden, Fijn!!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:03

Tuurlijk Sandra! De onze staan niet echt aan huis, maar omdat we echt alles zelf doen (op af en toe een weidedraadje open of dicht doen na, dat vindt onze verhuurster ook leuk om te doen :+ ) horen we er toch een beetje bij. En we doen graag ideeën op :)

Bij handpaardrijden vind ik het wel belangrijk dat het handpaard goed aan de stemhulpen staat; daar oefenen we ook op tijdens fietsen en steppen. Het rijpaard rij ik dan ook meer op zit/been/teugel dan op stem. Maar vandaag heb ik een ritje met mijn ruin gemaakt (zonder handpaard dus) en doe ik bij hem ook veel op stem.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:08

Een tijdje terug heb in al wat gepost maar nu mag het officieel! Sinds zaterdag staat mijn paard aan huis.
Ik vind het heerlijk om hem in de tuin te zien staan, maar ook wel enorm spannend. Geen stamgenoten meer om op terug te vallen en zelf de touwtjes in handen..
Hebben jullie daar soms ook nog last van of is het bij jullie inmiddels gesneden koek?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:25

Gefeliciteerd namiro! Persoonlijk heb ik het nooit gemist om niet meer op een stal te staan. Kwam denk ik ook omdat ik niet zo heel fijn stond dus allang blij was dat ik van alle gezeur af was. En mijn paard spreekt duidelijk Nederlands dus als ik iets niet goed deed (of doe :D ) dan hoor ik het wel. Hoe heet je paard en heeft hij ook nog een vriendje?

Top ohjajoh! Kunnen we volgend jaar weer een fles kopen!

Ach ja die buik :o
Geloof me ze is nog veel boller geweest. De ribben zijn goed te voelen, voor het eerst sinds een jaar of 2, en van de week tijdens de 'training' zag ik zelfs een buikspier bewegen *\o/* probleem met haar is gewoon dat ze op alle benen heel serieuze blessures heeft gehad met een gescheurd bot als 'hoogte'punt. Ze loopt nu 3 à 4 x per week max een kwartier. Als ik meer met haar ga doen heb ik haar gegarandeerd met 2 maanden met een peesblessure staan. 24/7 eten is voor haar belangrijk ivm koliek gevoeligheid en graasmaskers sloopt ze waar je bij staat. Ik laat haar dus maar zo oud worden. Ze is in ieder geval blij

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:47

Dat is dan al gelijk een verschil Natalie. Ik stond op een fantastische stal met ontzettend leuke mensen! Het was voor mij geen must om daar weg te gaan maar mijn paard aan huis is altijd mijn droom geweest.

Mijn paard heet Namiro en krijgt hopelijk volgende week zaterdag een vriendje! Dan wordt mijn hopelijk nieuwe aanwinst gekeurd en komt als alles goed is ook meteen mee naar huis. Nog meer spannende dingen dus!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:50

Vanmorgen met Luna bezig geweest.. Geborsteld, hoefjes uitgekrabd ( dat deed ze heel braaf), ze wilde overigens wel heel goed erop toezien dat dit juist gebeurde.
Daarna 10 minuten grondwerk gedaan. Meelopen, halthouden en achterwaarts... ( het wordt saai) maar ook dit ging super... Enige probleem was dat ze daarna maar achter me aan bleef lopen ( wat ik natuurlijk weer heel schattig vind)

Ik dacht dat het al heel warm was, maar dat bleek alleen in huis, dus tegen 11:00 met Ikja vertrokken... Ook een suc6 nummer... Tolte heel goed... Terwijl ze de afgelopen dagen er steeds tegen aanhing, had ze vanmorgen een heel stuk de slag te pakken. Ze heeft zelfs een stuk heel hard in telgang gedaan.... Ik wilde eigen galopperen , maar ik denk dat ik een ander knopje indrukte _O-

Moet nog wel ff wennen aan drie paarden krachtvoer geven... Ik heb natuurlijk een loopstal... Dus nu twee voerbakken echt in de stal en in het voorstukje... Ook 1, maar dat werkt niet... Want niemand gaat naar de voerbak die ik in gedacht heb..... Dus kloot nu met emmertjes buiten. Maar dt komt vanzelf goed, hoop ik.

Verder gras gemaaid, tuin onkruidvrij gemaakt... Weitje gesproeid.... En klaar.

Namiro... Gefeliciteerd.... Ik vind het wel fijn dat ik een rijmaatje heb.... En er zijn genoeg mensen waar je even mee kan sparren als je ergens mee zit.... Oa hier!...

Sandra wat fijn voor je... Dat zal rust geven nu je een fijne plek hebt. Leuke/ mooie foto van jou kleine man.

Sorry als ik zo euforisch klink... Maar ik ben gewoon zo happy met mijn paardjes. :j
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 05-06-16 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:51

:D jah! Nathalie.

Ik zit eens te denken hè: heb ook 2 emmers met dazenlijm binnen in stal opgehangen, maar daar werkt het niet echt omdat de lijm geur ensmaakloos is. Tegen de vliegen bedoel ik. Nou zat ik te denken om er iets zoets overheen te doen: limonade siroop of jam, zou dat werken denken jullie? Of denk ik nu weer heel blond?

Die buiten hangen zitten al aardig vol met muggen etc. Alleen geen vliegen dus

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:06

@ohjajoh: dazen komen toch op warmte af? Die emmers warmen natuurlijk niet echt op in de stal, ik zou ze dus buiten in de zon hangen :j
@sandra: wat gaaf, zo'n plekje voor je paarden! Natuurlijk blijf je hier welkom!
@nathalie: hihi, ik ben allang blij dat ik niet de enige ben met een dikbuikig paard :D Al heb ik soms ook het gevoel dat veel mensen zich laten misleiden door het beeld van de 'sportpaarden' die in verhouding weinig ruwvoer krijgen. Die hebben immers geen ruwvoerbuik, dat ziet er toch gewoon anders uit.
@namiro: welkom! Ik stond ook op een fijne stal, mijn vriendinnen met hun paarden heb ik daar achtergelaten. En heel eerlijk: ik mis ze soms enorm :j Maar het mooie is, dan kan ik altijd weer daarheen gaan om samen een buitenritje te maken op 1 van hun paarden :D En lekker bijkletsen. Het weegt voor mij uiteindelijk niet op tegen de voordelen van paarden aan huis.

Vanmorgen ben ik moedig geweest, buuv kon niet mee op ons wekelijkse zondagochtend ritje vanwege een ontsteking aan haar voet, dus ik ben alleen met Walter op stap gegaan.
En het ging gewoon super goed! Bijna 11 km gereden zonder noemenswaardige incidenten :D Ja, natuurlijk vond hij soms dat we gewoon de kortste weg naar huis moesten nemen, maar daar kon ik hem vrij makkelijk weer vanaf krijgen. Ook spannende dingen liep hij uiteindelijk toch nog vlot langs. Ik ben supertrots op hem (en mijzelf)!
Kon hij maar altijd 24/7 buiten op het gras staan... dat doet echt iets bijzonders met hem. Heel bizar, maar wel fijn om te herinneren op momenten dat ik weer lichtelijk wanhopig ga zijn (want die momenten komen wel weer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:19

Dat snap ik Wendy, er hangen er tenslotte al 8 buiten. Het gaat mij om de vliegen op stal. En om nu weer een zooi van die vliegenplakkers te kopen als je nog 3 lt dazenlijm hebt staan, zat ik hardop te denken.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:37

Een keer naar de manege en een keer op een wandel tochtje en het virus is overgeslagen. Haha en de shet was de gelukkige. Schone hoedjes netjes geborsteld. Manen uit de klit en in vlechtjes. En mama hoefd alleen toe te kijken en een foto te maken. Afbeelding

En verder van eerst snel de was aan kant en daarna heerlijk tot 14 uur met de paarden bezig. Mijn oude rijmaatje kwam haar lease paardje is verkocht en ze studeert nu in Utrecht, maar komt steeds voor de gezelligheid langs. Zeheeft haar zadel meegenomen omdat ze dacht dat die misschien beter bij mijn merrie zou passen. En hoe gelijk kon ze hebben. Hij paste perfect. Dus ben ik nu blij met een nieuw zadel. En daarna hebben we Marinka lekker getraind. En mijn dochter mocht haar uit stappen. Nou met die 2 dames samen altijd gekkigheid.Afbeelding

Marinka genoot zichtbaar van dit alles. Heerlijk dagje.

Monmaster wat mooi dat dat zo snel goed gaat.

En Lynn bedankt voor het plaatsen van de foto's van de mestbak. Helemaal duidelijk. Nog even bandjes scoren.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:54

Wat een heerlijke foto's zijn hier voorbij gekomen!! Vooral dat veulentje, wat een schatje! En ik denk ook zilver ;)

Hier gisteren het laatste veulen van dit jaar geboren, wel 2 weken later dan verwacht, maar hij is er en hij doet het! Plus (wel gehoopt, niet gedacht) hij is heel mooi getekend!! Moeder is een NAS stermerrie, zij heeft een kwpn vader (Metall). Vader is de kwpn hengst Grenoble. Het veulen heeft dus kwpn veulenboek papier, maar heeft ook de appaloosa tekening!! Ik ben helemaal in de wolken met dit veulen!
Afbeelding

Hij doet het super, weet alleen nog niet helemaal goed waar hij met zijn lange benen heen moet, vooral zijn achterbenen zitten bij het opstaan een beetje in de weg.. ach, hij wordt er vanzelf handig in :') Hij heeft ook wel erg opgevouwen gezeten, want Goodie had op zich maar heel weinig buik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:56

@donja: kun je hem ook op laten nemen in het NAS stamboek??
Als je hem laat ruinen kan hij ook opgenomen worden in het Amerikaanse Appaloosa stamboek.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:04

Ja, hij krijgt kwpn veulenboek (en zou dus als 3 jarige naar stamboekopname of HK kunnen) en daarnaast registreer ik hem ook bij het NAS, zodat hij ook daar alle keuringen kan lopen.
Zijn moeder heeft kwpn register B (vader kwpn goedgekeurd, moeder is NAS dus komt uit een door het kwpn niet erkend stamboek) en is ook geregistreerd bij het NAS, waar zij ook het sterpredikaat gehaald heeft (reg. B mag bij kwpn niet meedoen aan keuringen).
Hij voert totaal geen amerikaans bloed (zijn overgrootouders van moederskant voeren deens knabstrupperbloed)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:07

Donja schreef:
Hij voert totaal geen amerikaans bloed (zijn overgrootouders van moederskant voeren deens knabstrupperbloed)

Vreemd genoeg maakt dat dus niets uit zolang hij maar Appie-kenmerken heeft en niet kan 'produceren'.
Nu zal het wel een grote maat zijn/worden, dus de kans dat iemand er western mee gaat rijden is niet zo groot. Maar mocht dat wel zo zijn en die wil wedstrijden gaan starten bij de rassenshow dan is het dus mogelijk om hem te laten opnemen bij de ApHC.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:34

Vader Grenoble is 1.73m, moeder is 1.68m.. dus ik verwacht hem toch wel goed in de maat

1 dag oud:
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:36

Sjiek ding hoor :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:52

Nog een mooi veulen.

Even een vraagje. Ik wil eigenlijk wel een hindernis. Zodat ik iets hoger kan dan cavalletjes. Voor diegene die dat ook heeft. Hebben jullie een echt hindernis of iets anders creatiefs.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:06

Wij hebben iets anders creatiefs :')

Afbeelding

Ik hoop dat je het een beetje kunt zien.. vriendlief heeft ze zelf gemaakt.. Hij heeft bij de praxis van die rails van n kast gehaald en dan die dragers voor de plank.. ik heb dan 2 dragers en daartussen ligt de balk... Ze blijven redelijk liggen en bij een tik er tegen aan valt de balk altijd.. soms is daarbij de drager dan krom maar die zijn niet zo duur :+
Bij mij moet alleen de voet nog steviger gemaakt worden want nu wil de paal ook nog wel eens vallen en dat is niet de bedoeling

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:19

Gaaf veulen. Het wachten waard!
Hier nog niks....

Kids vandaag mee gehad naar 2 pony's kijken.
Roosje wordt ingezet voor de lessen en verzorgster rijdt er ook mee.
Kids krijgen een pony rond de 1.20 m. Die tevens ook wat lesjes zal lopen. Ik geef lesjes van een half uur.
Roosje en de nieuwe zullen beide dus ook lespony's zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:27

Leuke veulentjes weer!

Ik heb platic springpalen van Krämer en dan een regenpijp er tussen. Lekker goedkoop.

Gisteren naar de Drunense duinen geweest. Was heel warm, dus in het bos gebleven. Daar waren al best wat dazen. Het rondje werd dus korter dan gepland, maar was heel relaxt. Caj vond het ook te warm om te stieren, denk ik :+

Afbeelding