Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:22

Nee, ik fok er niet mee al heb ik weleens een nestje als het aantal wat te laag wordt. Momenteel geen echte beren meer, dus ook geen zwangere dames :D
Ik heb ze hoofdzakelijk om het gras in de achtertuin en tussen de paardenpaddock en de buren kort te houden. Alleen was het nu al zo vroeg ineens koud/nat dat ik alles maar naar binnen heb gehaald,* normaliter komen alleen de oudjes en de zwakken binnen.
*En eenmaal binnen (gewend aan 20 graden) kun je ze niet meer naar buiten doen.

Ik denk dat een slang er voor een maand wel genoeg aan heeft :D... al haal ik me met die uitspraak vast heel caafminnend Nederland op de hals :D

@Tinky: nee, het zijn 4 keukenonderkasten van Ikea en de bakken heb ik zelf gemaakt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:25

Slangen moeten ook eten hoor... :Y)

Ziet er mooi uit,zat foto aan dinnetje laten zien voor wat inspieraasie :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:26

Ik heb geen echte opvang, maar als iemand wat kwijt wil en ik heb ruimte dan neem ik ze wel op. In principe betaal ik er ook niet voor.
Omdat ze veel buiten zitten is het 'verloop' ook wat groter, dus regelmatig kan ik wel weer nieuwe grasmaaiertjes gebruiken :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:30

Het zijn gezellige beestjes, ideaal dus als grasmaaier.

Wees gerust onze slangen krijgen geen cavias, als ze dat eenmaal geproeft hebben krijg je ze niet meer aan de rat of konijn.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:32

Duidelijker lekker vlees dus :D, het wordt in Z-Amerika niet voor niets ook door mensen gegeten (is wel een groter ras cavia).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:37

Wou net zeggen daar zit niet veel aan zo'n kleine caaf(moet er niet aan denken om dat te moeten klaar maken maar goed).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:40

De Cuy is het ras wat gegeten wordt, die weegt ong. 3 kilo. Ze worden hier ook wel gefokt, maar het karakter is niet echt 'knuffelig' en vergis je niet in de kracht en grootte van die voortanden :D

Maar hier worden ook kleine vogeltjes en ratten als delicatesse gegeten en daar wint een cavia qua gewicht het toch wel van :D
Het zou gezien het overschot zeker een gat in de markt zijn :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:07

Haha gezellige boel daar :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:15

Denk dat het voornamelijk zo vreemd is om ze te eten omdat je ze als huisdier ziet.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:21

Geen cavia's eten!! Sielug!! ( zegt de vegetariƫr)

Meggiemeg , ik ben jou buren al compleet zat en ik woon niet eens in de buurt. Idd uitroken die gasten.

Ohjajoh succes!! Klinkt spannend.

Wat betreft boomloos of niet ga ik me niet in verdiepen. Heb een goede zadelmaker die heeft er meer verstand van dan ik ooit zal hebben, hij heeft al wat jaren voorsprong en ziet meer paarden per dag dan ik. Ik wil iets dat past verder vind ik het best.
Voor mijn jonge ongetrainde paard heb ik het zadel van de oude merrie aan laten passen. Dit blijven we elke drie maanden doen tot ze klaar is met groeien en dan laat ik een goed zadel aanmeten . Hopen dat ik tegen die tijd weet in welke disciplines ik wil rijden met haar.

Met of zonder bit sta ik hetzelfde in. Mijn ruin dressuurt beter zonder bit (bosal van zwart leer dus geen western en goed op maat gemaakt) in het bos heb ik er graag een handrem op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:26

Zoooo ik ben effe een paar uur niet online en daar gaan jullie weer!!!

Aaaah die cavia's <3 <3 <3 , wat schattig en wat een mooie "ladekast" heb je voor ze. Ik vind ze altijd zulke gezellige geluiden maken :D . Maar werkelijk geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze in huis te nemen.

Een robot stofzuiger lijkt me wel wat, maar ik heb net als solleke mijn twijfels of dat ding niet vastloopt. Bij ons stap je ook zo de keuken binnen, doen wel onze schoenen uit bij de deur, maar aangezien het bij ons bijna altijd waait, waait er ook wel een heleboel hooi naar binnen. Bij de deur hebben we wel een overkapping dus de schoenen staan droog. Een rubber mat aan de buitenkant scheelt wel wat, maar binnen kan ik niets neerleggen, als ik dat wel doe gaat mijn grijze kat er op zitten pissen :j :j , geen idee waarom, maar na een mat of 5 ben ik er wel klaar mee....

Die steelstofzuiger lijkt mij wel wat! Ik stofzuig met regelmaat 2x per dag. De houtkachel produceert ook nogal wat rommel en stof.

Heb ook een boomzadel, prima zadelmaker die zadels op maat maakt en volgens mij ook de enige in Nederland is die ze ook daadwerkelijk zelf maakt en het bevalt goed, dus ga ook niet boomloos rijden. Misschien later als ik groot ben...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:39

Hahahaha Rosie. Een tinker clowntje is ze :')

Gezellige cavia flat gespot. Gezeur met de buren en het verkopen van paarden. Robotstofzuiger lijkt me ook ideaal! Gestoorde buren (hebben wij helaas ook). Hier een dressuurzadel en bit, hopelijk hoor ik er toch nog bij :+

Zo ik ben weer 'bij'. :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:40

Stofzuigen: Was da? :+ :Y)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:44

Een hele hoop pb's verzonden en al goede adviezen terug gehad. Heel fijn!
Hoop dat ik niemand vergeten ben!

Cavia's die gegeten worden is helemaal nieuw voor mij. Kan me wel voorstellen dat je moet stofzuigen na die foto. :+

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:55

Hier ook een knoop doorgehakt. Mijn eerste paard was nog niet gekocht of ik heb hem alweer geannuleerd. Man wat kunnen mensen zanikken als het op onderhandelen aankomt hoor.
Nog bedankt Kirr, voor je luisterend oor :)

Inmiddels druk op zoek naar een nieuw eerste paard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:00

@abbyblues: dat is dus weer de andere kant van de medaille :D

Ach ik zeg niks; mijn bonte heb ik op internet gevonden en vanaf het beeldscherm gekocht (ze komt uit Canada). Ik zag haar pas irl toen ze hier op de stoep van de vrachtwagen af kwam :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:01

Ja daar heb ik dan weer net te veel schijt voor denk ik. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:07

Ik zou het ook niemand aanraden, maar ik doe dat soort dingen wel vaker als ze 'goed voelen'. Zo heb ik ook al 2x een auto gekocht zonder er in proef te rijden; 1x stond ie in een kelder omgeven door andere auto's en de ander lag een pak sneeuw op :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:11

Kirrr, mocht je nog hulp nodig hebben een bp mag gerust ;-) Jeetje wat gingen jullie in eens snel.

Leuk die cavia's

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:35

DubbelDun schreef:
Het spul schoon en voldaan na de maaltijd...

[ Afbeelding ]

zo heb ik het nog nooit gezien.
een glazen bungalow paleis!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:29

@kvulden: in dit topic zoeken ze ervaringen met tapijt in de paddock. Misschien wil jij je geweldige Rosie posten?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:32

Goedenavond dames.

Mag ik mij hier ook melden? Heb mijn paarden niet aan huis maar wel op 5 minuten afstand aan de andere kant van het dorp. Ik verzorg ze volledig zelf dat betekend dus ook twee keer per dag op en neer om te voeren. Ik heb twee fjorden. Ze staan op een weiland dat in 3en is gedeeld. Voor in de wei heb ik een tegel plateau gemaakt met daarop verschillende slowfeeders. Achter in de wei hebben ze een ruime Schuilstal die altijd bereikbaar is via een pad. Snachts kunnen ze alleen op dit pad. Overdag gooi ik ook de wei open zodat ze lekker kunnen knabbelen, rennen en rollen.

Afgelopen week heb ik mijn wei weer voorzien van kalk. En inderdaad ik herken het dat ik vaak ergens eerder weg moet om mijn paarden te voeren. Al staan die van mij bijna onbeperkt op voer dus een keer wat later is gelukkig geen ramp. Leuk topic!!!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:44

Hilary schreef:
@kvulden: in dit topic zoeken ze ervaringen met tapijt in de paddock. Misschien wil jij je geweldige Rosie posten?

Haha gedaan!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:46

Ik zag 'm :) Blijft een leuk filmpje. Dat Rosie na al dat omrollen niet duizelig opstond is best knap :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:57

Nee hoor en ze ging gewoon weer liggen om verder te gaan. Ik wilde het niet missen, maar ze deed het echt een half uur. En nu als ze niet aan het eten is ;-) ligt ze op het tapijt. Ik had ook een stuk op de tegels, maar daar ligt ze niet op. Ik ga morgen nog een stuk halen. En als het echt zo goed blijft bevallen koop ik misschien wel een groot stuk aan een. Al denk ik dat wat ik nu heb gekregen wel een dure kwaliteit is en of ik dat nieuw ook wil kopen? Haha