NatasjavE schreef:Paddock vind ik verre van ideaal.Zeker niet voor meer dan 4 uur per dag.
mag ik vragen waarom?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nens77 schreef:Gypsy schreef:Er bestaat nog altijd zoiets als een paddock. Mijn paarden staan 24/7 buiten maar hun benen zijn altijd droog hoor.en nee je hoeft niet rijk te zijn om een paar kuub zand te laten storten.
Wel oppassen voor zandkoliek op een paddock....

Van de zomer ben ik "mijn" wei kwijt geraakt en omdat ik toch ging verhuizen (zij hebben de stalling opgezegd, voor het einde van deze zomer moet ik weg) Hebben ze alvast dit wekend de bak maar afgebroken
Nou had ik gelukkig wel al een andere stal gevonden voor 1, de ander gaat weg, maar daar kan ik pas 1 maart terecht. Dus moet ik (met kreupel lijf) de komende tijd elke dag wandelen met mijn pony's.
En de jongste kan ik niet goed aan ivm gekneusde schouder en heup. 
Sees schreef:Dit klopt toch niet helemaal hoor Max66. Ik ken meer stallen hier in de regio waar de paarden wèl naar buiten gaan dan dat ze binnen blijven.

Nikass schreef:Aikon, iemand in de buurt die je kan helpen met wandelen? Of een stal/weiland waar je voor twee weekjes terechtkan?
Wat onhandig trouwens dat ze dat zo gedaan hebben, wat als je nog tot einde zomer had willen blijven??
Voor het zelfde geld kan ik pas eind van de zomer ergens plek vinden. De meesten staan vol nu. 
Beetje ver weg voor je.
) En de andere gaat op de zelfde dag naar de slager. Deze heeft een kapotte knie en een dikke bult achter zijn kaak waar hij last van heeft. 

Kniebanden zijn stuk en hij is gaan compenseren in zijn schouder. Zeker niet makkelijk. Heb hem van dag 1 met de fles groot gebracht. Had een mooie toekomst bedacht met hem in de westernsport, maar helaas. max66 schreef:Sees schreef:Dit klopt toch niet helemaal hoor Max66. Ik ken meer stallen hier in de regio waar de paarden wèl naar buiten gaan dan dat ze binnen blijven.
dan ben ik benieuwd waar Sees. Ik woon in regio de Liemers, Westervoort, Duiven, Loo, Groessen, Zevenaar. De stallen die ik ken daar komen de paarden nauwelijks buiten in de winter, sowieso niet in de wei. Mag ook per PB, ik ben wel benieuwd namelijk!
. Net over de grens in Dld heb je wel mooie stallen met veel weidegang. In Groessen staan er een aantal op MP als ik me niet vergis die wel weidegang bieden. Ik had het meer over de regio Ede, Wageningen, Arnhem, Elst, Doorwerth, Renkum, Wolfheze
. hipkippie schreef:Als ik dan moet kiezen tussen 24/7 in een paddock of overdag weide en snachts stal dan kies ik toch voor t laatste. Waarom? Meer ruimte om de benen te strekken en in een weiland hebben ze toch wat gras om te knabbelen. Mijn pony vind t bijv ook niks aan om in de bak te staan, vind een paddock dan net zo iets. Heb zo'n idee dat ze zich daar gauw verveeld. Vind t wel erg lief hoor dat jullie meedenken:-)
edit ik ga ervan uit dat ze het hele jaar in de paddock moet. Als t alleen de wintermaanden is is zoiets wel te overzien.g