Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anais96

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:29

Hoi!
Ik ben lekker aan het neuzen in dit topic! Ik zoek tips voor de ideale zadelkast en heb hier een topic over geopend. Mochten jullie je tips en ervaringen nog eens willen delen dan zou ik dat heel erg waarderen!:)
[ED] De IDEALE zadelkast!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:09

Afbeelding

Heeft iemand bovenstaand in een kast gemaakt? Ik heb een kast van 60 breed en de uittrekbare past er niet in (is kleiner zelfs dan 50cm).

Ik ga hem wel omkeren, maar zit even te twijfelen hoe deze te bevestigen.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:56

Het lijkt mij heel handig, maar 38 diep is te kort voor dekjes denk ik? Hopelijk zijn er ervaringen met dit systeem. De uitschuifbare is 58 cm, maar ook 2x zo duur en maar 5 dekjes ipv 9 ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:12

38 diep is wel heel kort voor dekjes. Maar zou je er geen 2 tegenover elkaar kunnen hangen?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:15

Eindelijk hebben we ook onze spullen opgeruimd.

Afbeelding

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:45

Sammyoo prachtig!!!!!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:08

Ideaal zo, Sammyoo! Heel fijn overzichtelijk, denk ik :)

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:22

@Sammyoo, wat een prachtige kast zeg!
(Jullie kennen mij niet maar menig uur zit ik hier te kwijlen voor de moooiste kasten die ik ooit heb gezien)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:24

Ziet er super uit Sammyoo!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:15

Mooi Sammyoo! Heb je dat thuis staan / zadelkamer / op stal?? Niet bang voor stof e.d. ?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:18

We zijn er echt heel blij mee. Het staat zo thuis, het was altijd een rommelige bende. Het is gewoon een stellingkast van Ikea. Als mijn vriend ooit tijd heeft, breiden we het nog iets uit voor dekens en zadels en maakt mijn vriend er schuifdeuren voor.

Het was zo
Afbeelding

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:51

Santos_05 schreef:
Het lijkt mij heel handig, maar 38 diep is te kort voor dekjes denk ik? Hopelijk zijn er ervaringen met dit systeem. De uitschuifbare is 58 cm, maar ook 2x zo duur en maar 5 dekjes ipv 9 ;)

Het is maar wat je zelf mooi vindt. Ik had die paxbroekenhanger voor mijn dekjes ingebruik en stoorde mij er totaal niet aan dat de dekjes langer waren. Het grootste deel hangt toch over de hangers heen dus daar merk je niks van :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:20

Vind de Elvarli van IKEA echt een hele mooie kast, maar toch nog best prijzig. Wel super netjes zo.

Ik kan hier mooi wat inspiratie opdoen voor mijn eigen kast en was ook aan het twijfelen over de ALGOT broekenhanger, maar denk ook dat die wat te smal is. Denk dat ik het ga doen zoals Samyoo met en stang en losse broekhangers.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:10

Gisteren bij Ikea geweest, een broekhanger terug brengen die echt te klein was. Helaas is de Algot breder dan de 60 cm die op de site staat, dus dat gaat ook niet passen.

Dus op zoek naar een andere manier om mijn dekjes op te ruimen... Mocht iemand een idee hebben. Mijn binnenruimte is 60cm en ik zou ze graag laten hangen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:47

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:02

Fijn topic om ideeen op te doen dit! Ik heb de beschikking over een ruime zadelkamer maar heb ook ontzettend veel zooi :') Dus het is alsnog een bende.

Aantal dingen waar ik tegenaan loop en waar tips echt heel welkom voor zijn.

Sporen...Weet nooit hoe ik die netjes kan opbergen/ophangen/wegleggen. Slingeren nu dus overal en nergens rond.

Dekens. Ik heb ze opgevouwen op schappen liggen maar dan krijg je dus heel snel het effect dat als je er eentje nodig hebt, de halve stapel mee komt en je alles opnieuw staat op te vouwen. Geen ramp, maar zou misschien handiger kunnen. Ook tips om ze zo te vouwen/weg te leggen dat het beter blijft liggen welkom trouwens. Dekenrek heb ik, daar hangt spul wat moet drogen of dagelijks gebruikt word. Alles hangen lukt niet qua ruimte (met 6 paarden heb je op den duur best wel veel dekens zeg maar).

Beenbeschermers...wat ik ook probeer, het word altijd een bende. En ik heb altijd de onderste nodig -O- Liggen nu gewoon in een plastic bak (of op de grond haha) maar wil ze graag wat netter en overzichtelijker weg kunnen leggen.

Edit: Inmiddels wel gezien dat ik dringend langs de ikea moet :j :j :j

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:07

0000 schreef:
Sporen...Weet nooit hoe ik die netjes kan opbergen/ophangen/wegleggen. Slingeren nu dus overal en nergens rond.

Dekens. Ik heb ze opgevouwen op schappen liggen maar dan krijg je dus heel snel het effect dat als je er eentje nodig hebt, de halve stapel mee komt en je alles opnieuw staat op te vouwen. Geen ramp, maar zou misschien handiger kunnen. Ook tips om ze zo te vouwen/weg te leggen dat het beter blijft liggen welkom trouwens. Dekenrek heb ik, daar hangt spul wat moet drogen of dagelijks gebruikt word. Alles hangen lukt niet qua ruimte (met 6 paarden heb je op den duur best wel veel dekens zeg maar).

Sporen: ik heb altijd een mini haakje in mijn kast, daar hang ik ze altijd op.

Dekens: Ik vouw ze op en hang ze over de rails in mijn vrachtwagen - out of sight, out of mind O:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:08

Ik heb mijn sporen(western) aan het haakje onder mijn zadel aan de zadbeugel hangen. Zo kom ik er makkelijk aan maar kunnen ze geen krassen op mijn spullen maken :D

Beenbeschermers wil ik klittenband maken aan de zijkant van mijn kast en ze zo ophangen. Ook makkelijk met drogen!
Dekens heb ik nog geen oplossing voor haha

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:10

Ik heb m'n sporen en handschoenen in zo'n hang mandje wat je aan een plank schuift. Wel makkelijk :j

Dekens heb ik een tuinkussen kist voor !

Beenbeschermers wel gewoon in een curver bak maar ligt eraan hoeveel je er hebt denk ik. Ik heb 1 setje voor trainen, 1 voor springen en 1 voor crossen dus blijft wel overzichtelijk :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:21

Oeh hangmandjes! Die zijn ook handig :D

Ga maar eens een lijstje maken. Ik heb wel een stuk of 5-6 setjes beschermers, en dan nog de witte voor concours, af en toe een keer bandages (maar die gebruik ik weinig dus die zitten goed in een dichte bak).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:06

Peesbeschermers hang ik altijd aan een touwtje. Gewoon met klittenband er over vastmaken. Wil ze ook niet in mijn kast. Al dat zand en vocht. Sporen gaan over de zelfde koker als waar de zwepen inzitten.

Dekens rol ik op en zet ik zo vast. Vervolgens stapel ik die als een piramide op. Pak je er 1 uit, rolt er vanzelf een andere op die plek.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:19

Ik heb mijn sporen en handschoentjes altijd gewoon in mijn cap :)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:22

Sporen en handschoentjes zitten in een van de vakjes van mn poetstas. Peesbeschermers gebruik ik niet, die zwerven ergens rond in mn kast :+ .

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:50

Eline_S_S schreef:
Ik heb mijn sporen en handschoentjes altijd gewoon in mijn cap :)

Ik heb 2 caps, stuk of 5 paar handschoenen en 6 verschillende paren sporen :')
Plus ik wil mijn vieze sporen en natte handschoenen ook liever niet in mijn cap bewaren zeg maar.

Ik vind het idee van dekens oprollen wel briljant trouwens, dat ga ik zeker meenemen!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:18

Ik heb deze in de zadlkamer hangen;

Afbeelding

Het onderste en bovenste vak is groot daar heb ik totaal 4 paar achterkappen in. De 2e en 3e zijn 2 vakken per ding zeg maar en daar kan per vak een set voorkappen in.
Ik vind t ideaal! Neemt ook geen ruimte in beslag