Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:13

De kitten zijn al huge!

Mooie foto Malenka

Gisteren heeft de bijrijder weer gereden, de rijbak ligt in het bos en dat is met regen en met zon wel een voordeel, heerlijk koel. Van 2 weken alleen maar omhoogkomen, achteruit of wegschieten hadden wij weer een voorbeeldig meewerkend paard. Joyce kwam op bezoek en was aan het wachten op wat "actie" maar die kwam ( gelukkig ) niet.
Ik begrijp hem echt niet

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:58

De kittens lijken groot als ze languit liggen, maar in werkelijkheid valt het mee. En moederpoes is vrij klein.
Dus het geeft ook een wat vertekend beeld.

1 kitten heeft nog geen huisje gevonden. Iemand interesse?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:16

*moet sterk zijn*....

Het is nu nog lekker buiten, maar dat zal idd wel snel over gaan.

@malenka: knappe Roos - op 2 manieren :)
@belker: mooi dier !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:17

Ik mag ook niet.

Wat apart LN. Zo staakt Aurelia buiten bij mijn bijrijdster blijkbaar dus ik ga binnenkort maar weer eens mee :=

Ik heb om 14.00 u les. Maar de bak ligt lekker in de schaduw dus dat komt goed. Ga zaterdag mijn wedstrijd wel afmelden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:31

Ik wil wel maar we hebben de afspraak dat we wachten tot de oude kat dood is. Die functioneert als singlekat beter.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:37

Heb al tegen LN gezegd dat dochter ook vooraf tegen hem had gezegd dat hij niet mocht gaan stijgeren. Wellicht kan het ook de warmte zijn geweest dat hij zoiets had van bekijk het maar. Ik vind het altijd leuk om te zien wat hij allemaal doet. Ik zie hem dan kijken, nek opzetten etc. Ja zegt Do dan maar dit is braaf!!! en ik denk mijn god aansteller... Maar goed als hij braaf is als ik kom kijken en ik heb tijd dan gaan we maar kijken :P :+
Fijne is wel dat hij dit dus bij beide rijders doet. Dan is het niet perse het ligt aan.... Maar misschien was dat juist wel fijn om te weten dat het gewoon aan iemand ligt natuurlijk.

Hier geen kat. Denk dat ik met kat uit huis geplaatst wordt door man, als de honden dat niet eerder hebben gedaan :') . Ik kan ze nog wel leuk vinden maar mijn man wil ze absoluut niet. Al ben ik wel blij met de katten van de buurt die muisjes komen vangen. Hebben ook best wel wat zwervertjes in de buurt dus de populatie wijzigt hier nogal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:56

Katten en honden gaat hier niet goed.

Fijn dat je paard nu wel zijn best deed, jammer dat het niet lukt om te achterhalen waarom de ene keer wel en de andere keer niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoor het knisperen.

Heel blij met onze eerste snede 2022.
65!!! (nieuw record) balen voordroog hooi.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:26

Prachtig hooi! Fijn dat in eigen beheer te kunnen doen.

Jammer dat jullie geen kat willen :D
Als hij overblijft is t mijn eigen schuld.
We hadden m op de reserve lijst staan om te houden voor als het kitten met de afwijking het niet zou redden.

Nou die redt t uitstekend, dus het ziet er naar uit dat we 2 katten overhouden :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:45

@DP: dat is een mooie opbrengst !

Ik ben benieuwd wat de prijs gaat doen als er bij iedereen zoveel van het land komt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:47

Ja ik ook.
Is natuurlijk nog afwachten wat een volgende snede paardenhooi gaat doen, maar nu is er idd genoeg.
En geen idee wat dit jaar het wikkelen kost, zal ook wel een stuk meer zijn ben ik bang

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:00

Wat een prachtig hooi. Super zo van eigen land.

De kittens lijken inderdaad vrij groot zo op de foto :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:34

Vrienden van mij gaan deze maand verhuizen en zijn op zoek naar stalling voor 2 kwpn merries met veulens in de kop van Noord-Holland. Afhankelijk van de afstand is zelf mesten een mogelijkheid.
Merries worden niet gereden, dus luxe accommodatie is niet nodig. Belangrijk dat ze buiten kunnen en bijvoorbeeld ruwvoer goed geregeld is. Weet iemand toevallig wat? Kleinschalig / bij particulier ook prima, als er maar ervaring met veulens is
.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:28

Ik zou heel graag nog meer katten willen maar ik heb er al 2 en de honden willen die al opvreten waardoor dat ze buiten en boven wonen. Mijn man wilde eigenlijk al geen nieuwe katten meer, maar ik heb hem overgehaald en nu slapen er steeds 2 katten op en naast hem, wat hij dus absoluut niet wilde :o :D. Een 3e erbij zou echtscheiding betekenen

Robijn, hier is het niet alleen bij mij of bij bijrijder maar bij elke ruiter en dat zijn echt geen amateurs die erop stappen. 1 keer wel een potentiele bijrijder gehad die ontzettend goed technisch kon rijden, maar snel bang was. Dat werd gewoon gevaarlijk met hem, onzekerheid maakt het alleen nog maar erger. Hij is gewoon gecompliceerd, nog erger dan een merrie

Sorry Rover, totaal andere kant van het land voor mij.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:14

Robijntjah schreef:
[ [url=m/N1Qn5t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi die platen. Hebben jullie gewoon wat afgegraven, platen erop en daarop zand? Meer niet?
Hoe bevalt het tot nu toe?

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:16

Sorry dat ik zo binnenval zonder mij voor te stellen ofzo. Ik zat te zoeken op paddock platen en kwam iets tegen bij @Robijntjah

Binnenkort heb ik wel paarden in eigen beheer is de bedoeling, maar niet aan huis dus ben hier nog illegaal ook ;-) .

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:47

Wij willen wel een kitten, maar pas na onze zomervakantie.

Hier is er net ook geperst, ruim 100 pakjes van 5.000 m2 :oo Voor het eerst van eigen land, dat is toch we heel erg leuk.

DF, als je er niet uit komt weet ik ook nog een adresje in Lunteren voor hooi.

Vraagje: er is dus vanavond geperst en er ligt nu nog wat los hooi het en der op het land. Kan het kwaad om de paarden er weer op te gooien?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:07

Niwla schreef:
Wij willen wel een kitten, maar pas na onze zomervakantie.

Hier is er net ook geperst, ruim 100 pakjes van 5.000 m2 :oo Voor het eerst van eigen land, dat is toch we heel erg leuk.

Vraagje: er is dus vanavond geperst en er ligt nu nog wat los hooi het en der op het land. Kan het kwaad om de paarden er weer op te gooien?

Komen er zo veel pakjes van zo weinig land? Damn, dan had ik dat ook moeten doen. Gras staat tot boven m'n knieën :=
Maar de paarden lopen er nu in.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 05:59

Morgen wordt het hooi verpakt *\o/* ben zo benieuwd hoeveel pakken van 20kg eraf komt De wei is ong 5.000m2 maar het gras stond niet overal even dik.
Eerlijk gezegd hoop ik op niet al te veel pakken aangezien de hooiopslag geeneens klaar is -O- moet nog bedenken hoe we dit gaan doen maar vriend zegt dat het goed komt dus ben benieuwd :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:58

Leuk! Ben benieuwd!
Hopelijk hebben we volgend jaar een extra schuur. Dan kunnen we ook wel eens proberen van eigen land. Nu zou ik ODD de ruimte niet hebben voor opslag. Kan ongeveer 80 balen kwijt en die heb ik nu ook wel liggen voor de komende tijd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:06

Ik kan jullie niet bijhouden, maar lees wel een groot deel. :j

Hier is begin deze week gemaaid. Ik hoop dat we het voor zondag mooi in balen krijgen. De boer die tegenwoordig ons land pacht, heeft weidevogelland en gaat dus pas na 15 juni op eigen land aan de slag. Daarom zijn wij niet (veel) eerder aan de beurt. Voorheen haalden we er zeker twee snedes af en nu slechts één. Ik vind het gras wel ver doorgeschoten dit jaar, dus mega stengelig. Moet nog even zien of ik dat zelf wil gaan voeren of dat ik het omruil.

Bij een vriendin kwamen 46 kleine baaltjes hooi van slechts 1.200 m2 grond. :wow: Zij sproeien, maar de opbrengst was alsnog hoger dan normaal. Ik vond het wel knap dat ze iemand hadden gevonden die zo'n klein stukje wilde doen. :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:12

Niwla schreef:

Als ik het nodig heb zal ik je benaderen :)

De paarden kunnen er na het maaien wel direkt op, maar als het hooi té lang ligt gaat het broeien/schimmelen (zeker als het vochtig wordt) en dan moet je het er wel eerst zelf afhalen.

Ik denk dat ik ze hier na 12 uur maar op de PP ga opsluiten, daar staat iig het langste schaduw.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:48

Ben benieuwd hoeveel baaltjes hier er af komen :+ gok zelf 80 op ongeveer een halve ha.

T is wel super mooi spul! Nu hopen dat t ook laag in suikers is _O-

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:42

Pfff ik heb de rug nat.
Beide paarden gereden.
Ze liepen beide erg fijn. Had nu eens met mn andere paard gelest. Das niet mijn favoriete paard, maar als ik dan hoor hoe enthousiast mijn instructrice was over hoe ze loopt, dan denk ik dat ik haar toch wat meer mag waarderen :o

Het is inderdaad prachtig weer voor het hooi!
Fijn hoor!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:44

Ik heb vanmorgen maar even gereden. Was een fijn ritje. In de les hadden we gewerkt aan correct nageven en inbuigen en dat pakte met de buitenrit ook fijn op. Het voelt dan zo machtig.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:48

Fijn dat dat op buitenrit dan ook zo goed gaat.
Een mooie bevestiging!

De paarden hier zijn niet wijs.
Als ze in de wei staan en ze moeten mesten of plassen dan gaan ze in galop naar stal om het daar te doen. :?

Ik had juist gehoopt in de zomer met minder strooisel toe te kunnen :D